• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Hal betegségek: Mi lehet a baja a halamnak?

Kedves mmccannon Mary,

Nagyon szépen köszönöm a figyelmes, és részletes leírást, és az empátiát! :)

Hát igen, megtörtént a beavatás. :D
Viszont ma vettem, észre a két sziámi algaevőn, hogy dörgölőznek a kövekhez, szóval valószínűleg őket is átteszem.

Megteszek mindent ami lehetséges, és próbálok nem túlaggódni. :D

Visszajelzek mindenképp, hogy alakul a helyzet.


Köszönöm szépen mégegszer, és a további tippeket is! :)

Ha darakór (én a képen nem láttam jól, pedig könnyen felismerhető, nagyon tipikusak a fehér pöttyök), akkor az egész akvárium fertőzött. Ez egy parazita, tavakban, folyókban is megtalálható. Akváriumban, mivel a halak relatíve közel vannak (mint egy tóhoz képest), sokkal gyorsabb ütemben tud felszaporodni. Ha visszalapozol ezen a fórumon, akkor találsz jópár hozzászólást ezzel kapcsolatban. Én az összes halat kezelném egy külön haltárolóban (dekoráció, növények nélkül) és megvárnám, hogy az üres növényes akváriumban - gazdaállat hiányában - magától kipusztuljon a darakór.
 
Utoljára módosított:
Kedves mmccannon Mary,

Nagyon szépen köszönöm a figyelmes, és részletes leírást, és az empátiát! :)

Hát igen, megtörtént a beavatás. :D
Viszont ma vettem, észre a két sziámi algaevőn, hogy dörgölőznek a kövekhez, szóval valószínűleg őket is átteszem.

Megteszek mindent ami lehetséges, és próbálok nem túlaggódni. :D

Visszajelzek mindenképp, hogy alakul a helyzet.


Köszönöm szépen mégegszer, és a további tippeket is! :)
No, ez esetben @Z1234 -nél a pont.
Nem tudom, mennyi és milyen növényeid vannak, de az biztos, hogy azok nem kedvelik a 30+ hőmérsékletet.
Ha nem felfűtéses módszert használjuk a társas medencében, akkor van egy másik, kicsit továbbtartó lehetőség.
Mindenkit átraksz a kórházmedencébe. A társas aksiban 100%-os vízcserét csinálsz, szűrőt jól kipucolod és üresen járatod 30 napig. Hetente 2 x 50% vízcseréket hajtasz végre.
Ennyi idő alatt és vízcserék mellett, gköztigazda hiányában ki fognak pusztulni a paraziták.
 
Ha darakór (én a képen nem láttam jól, pedig könnyen felismerhető, nagyon tipikusak a fehér pöttyök), akkor az egész akvárium fertőzött. Ez egy parazita, tavakban, folyókban is megtalálható. Akváriumban, mivel a halak relatíve közel vannak (mint egy tóhoz képest), sokkal gyorsabb ütemben tud felszaporodni. Ha visszalapozol ezen a fórumon, akkor találsz jópár hozzászólást ezzel kapcsolatban. Én az összes halat kezelném egy külön haltárolóban (dekoráció, növények nélkül) és megvárnám, hogy az üres növényes akváriumban - gazdaállat hiányában - magától kipusztuljon a darakór.

Értem. Ettől féltem. :(
A korházakim 30 literes, és kocka formájú. Szerintem a neonok, és a sziámik rosszul viselnék a kis úszóteret, és 4 napos stressznek tenném ki őket.
Igazából amúgy is rendelnem kellett egy új fűtőt, mert a másik fix 25 fokos volt, és a biztonság kedvéért rendeltem egy JBL PUNKTOL PLUS 125 darakór ellen.
Szóval most azon az állásponton vagyok, hogy ha megjön a gyógyszer visszateszem a neont, és gyógyszeresen kezelem a főakit mindenkivel.

No, ez esetben @Z1234 -nél a pont.
Nem tudom, mennyi és milyen növényeid vannak, de az biztos, hogy azok nem kedvelik a 30+ hőmérsékletet.
Ha nem felfűtéses módszert használjuk a társas medencében, akkor van egy másik, kicsit továbbtartó lehetőség.
Mindenkit átraksz a kórházmedencébe. A társas aksiban 100%-os vízcserét csinálsz, szűrőt jól kipucolod és üresen járatod 30 napig. Hetente 2 x 50% vízcseréket hajtasz végre.
Ennyi idő alatt és vízcserék mellett, gköztigazda hiányában ki fognak pusztulni a paraziták.

Van jópár növény. Rotalám, mohám, meg még pár dolog, de megnéztem az összes növény leírását, és 26-28 fok a maximum ami jó nekik.
Ahogy feljebb írtam szerintem a gyógyszeres kezelést választom. Az akitérfogat miatt pedig nem szivesen tenném át mindegyikőjüket.

Meg az is elgondolkodtató, hogy ha kipotyognak a paraziták, akkor mennyire veszélyesek a koridorászra, és a pleco-ra akik szinte mindig a talajon vannak.


Mi a véleményetek, ha csak egyszerűen a gyógyszert használom?
 
Értem. Ettől féltem. :(
A korházakim 30 literes, és kocka formájú. Szerintem a neonok, és a sziámik rosszul viselnék a kis úszóteret, és 4 napos stressznek tenném ki őket.
Igazából amúgy is rendelnem kellett egy új fűtőt, mert a másik fix 25 fokos volt, és a biztonság kedvéért rendeltem egy JBL PUNKTOL PLUS 125 darakór ellen.
Szóval most azon az állásponton vagyok, hogy ha megjön a gyógyszer visszateszem a neont, és gyógyszeresen kezelem a főakit mindenkivel.



Van jópár növény. Rotalám, mohám, meg még pár dolog, de megnéztem az összes növény leírását, és 26-28 fok a maximum ami jó nekik.
Ahogy feljebb írtam szerintem a gyógyszeres kezelést választom. Az akitérfogat miatt pedig nem szivesen tenném át mindegyikőjüket.

Meg az is elgondolkodtató, hogy ha kipotyognak a paraziták, akkor mennyire veszélyesek a koridorászra, és a pleco-ra akik szinte mindig a talajon vannak.


Mi a véleményetek, ha csak egyszerűen a gyógyszert használom?
A gyógyszereket sem szeretik a növények, de a szűrőbacik sem. (Ezért szoktak a gyógymedencékben egyszerű szivacsszűrőt használni.)
Egy világítás nélküli, szóval kicsit lesötétített akiban nem stresszelnek úgy.

A dara nem válogatós, tehát minden halra átterjedhet.
 
Ah értem, értem.

Szóval ha jól értem, ha kezeltem a halakat 4 napig a kórházakiban magas hővel, akkor még ajánlott várnom egy hónapot mielőtt visszarakom őket a társas medencébe, mert ott jobb nem használnom gyógyszert, és a magas hőmérsékletet.
 
Ah értem, értem.

Szóval ha jól értem, ha kezeltem a halakat 4 napig a kórházakiban magas hővel, akkor még ajánlott várnom egy hónapot mielőtt visszarakom őket a társas medencébe, mert ott jobb nem használnom gyógyszert, és a magas hőmérsékletet.
Én régen le szoktam egyszerűsíteni annyival, hogy csapvízzel csinálom a vízcserét. A klórt sem szereti a dara, és 4-5 nap alatt kinyúlnak. ;)
(Idejét nem tudom mikor volt nálam, mert anno direkt lefertőztem tenyészállományaimat. Ezáltal kialakult egy ellenállóképesség.)
 
No, ez esetben @Z1234 -nél a pont.
Nem tudom, mennyi és milyen növényeid vannak, de az biztos, hogy azok nem kedvelik a 30+ hőmérsékletet.
Ha nem felfűtéses módszert használjuk a társas medencében, akkor van egy másik, kicsit továbbtartó lehetőség.
Mindenkit átraksz a kórházmedencébe. A társas aksiban 100%-os vízcserét csinálsz, szűrőt jól kipucolod és üresen járatod 30 napig. Hetente 2 x 50% vízcseréket hajtasz végre.
Ennyi idő alatt és vízcserék mellett, gköztigazda hiányában ki fognak pusztulni a paraziták.

30 napnál jóval hamarabb kipusztul a növényes akváriumban, ha a hőmérséklet mondjuk 20 fok felett van és nincs potenciális gazdaállat. A lényeg, hogy ne maradjon egy darab parazita sem, mert különben minden kezdődhet elölről, ahogy újra felszaporodik.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ichthyophthirius_multifiliis

"This life cycle is highly dependent on water temperature, and the entire life cycle takes from approximately 7 days at 25 °C to 8 weeks at 5-6 °C." [...]
"However, without fish to re-attach to, theronts will die within 48 hours (at higher temperatures)."

Szóval most azon az állásponton vagyok, hogy ha megjön a gyógyszer visszateszem a neont, és gyógyszeresen kezelem a főakit mindenkivel.

És még egy fontos infó. Bizonyos halak (pl neon, öves díszcsík, ...) bizonyos vegyszeres kezelést (pl malachitzöld, ...) elég rosszul tolerálnak.
Ha vegyszeres kezelés mellett döntesz, akkor érdemes megnézni, hogy pontosan mit tartalmaz a gyógyszer. Egy csomó szernél a dózis kritikus, mert nem csak a darakórra nézve mérgezőek, hanem sajnos a halakra is. Ráadásul számos vegyszernek a hatékonyságát (szükséges koncentrációját) jelentősen befolyásolja, ha pl szerves anyag stb van az akváriumban. Nem véletlenül írtam, hogy ilyen esetben sokkal, sokkal jobb átrakni a halakat egy karanténakváriumba. És még pár érv: bizonyos szerek megszínezik az akváriumot, míg más szereket például az aktív talaj megköthet. Van amit a garnélák nagyon nem szeretnek és van olyan, ami a növényeknek teszi be a kulcsot. Sajnos sokszor a gyógyszereken ezek a potenciális, akár katasztrófális "mellékhatások" nincsenek pontosan feltüntetve.
 
Utoljára módosított:
30 napnál jóval hamarabb kipusztul a növényes akváriumban, ha a hőmérséklet mondjuk 20 fok felett van és nincs potenciális gazdaállat. A lényeg, hogy ne maradjon egy darab parazita sem, mert különben minden kezdődhet elölről, ahogy újra felszaporodik.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ichthyophthirius_multifiliis

"This life cycle is highly dependent on water temperature, and the entire life cycle takes from approximately 7 days at 25 °C to 8 weeks at 5-6 °C." [...]
"However, without fish to re-attach to, theronts will die within 48 hours (at higher temperatures)."

Számomra a Wikipedia nem kiindulópont. Valahogy jobban hiszek annak, amit az állatorvosin mondtak.
 
Az a baj, ezzel, hogy csak a sótartalom alapján vizsgálja egy halgazdaságban és nem exotikus halakon.
Nem veszi figyelembe sem a virulenciát, sem a pathogenitást.
Számunkra ez utóbbi az igazán érdekes, mert a darakór nem halálos, de patogénjei végeznek halainkkal (fulladás). Ugyanakkor egy fertőzésen átesett hal ellenállóvá válik, de eközben a rezisztenciával nem rendelkező egyedekre átterjedhet. (Ezért is nagyon fontos a karantén.)
 
Én régen le szoktam egyszerűsíteni annyival, hogy csapvízzel csinálom a vízcserét. A klórt sem szereti a dara, és 4-5 nap alatt kinyúlnak. ;)
(Idejét nem tudom mikor volt nálam, mert anno direkt lefertőztem tenyészállományaimat. Ezáltal kialakult egy ellenállóképesség.)

Szóval, ha a társasban halak nélkül csinálok egy kezeletlen/klóros 100% os vízcserét, a szűrővel együtt, fix 25 fokon fűtővel.
Kinyiffantom a szűrőbacikat, de legalább 4-5 nap alatt a darát is?

A növényeket nem károsíthatja a kezletlen csapvíz?
A tápozást folytathatom? (beleszámolva a halak hiányát)


És még egy fontos infó. Bizonyos halak (pl neon, öves díszcsík, ...) bizonyos vegyszeres kezelést (pl malachitzöld, ...) elég rosszul tolerálnak.
Ha vegyszeres kezelés mellett döntesz, akkor érdemes megnézni, hogy pontosan mit tartalmaz a gyógyszer. Egy csomó szernél a dózis kritikus, mert nem csak a darakórra nézve mérgezőek, hanem sajnos a halakra is. Ráadásul számos vegyszernek a hatékonyságát (szükséges koncentrációját) jelentősen befolyásolja, ha pl szerves anyag stb van az akváriumban. Nem véletlenül írtam, hogy ilyen esetben sokkal, sokkal jobb átrakni a halakat egy karanténakváriumba. És még pár érv: bizonyos szerek megszínezik az akváriumot, míg más szereket például az aktív talaj megköthet. Van amit a garnélák nagyon nem szeretnek és van olyan, ami a növényeknek teszi be a kulcsot. Sajnos sokszor a gyógyszereken ezek a potenciális, akár katasztrófális "mellékhatások" nincsenek pontosan feltüntetve.

Köszi az infót!
A segítségetek alapján akkor inkább megpróbálom gyógyszer nélkül, mindenképp.
 
Böngésztem egy ideje, de arra nem találok választ, hogy a hőmérséklet megemelésénél van-e valamilyen aranyszabály, hogy mennyi időnként, hány fokot emelhetek?

(Idejét nem tudom mikor volt nálam, mert anno direkt lefertőztem tenyészállományaimat. Ezáltal kialakult egy ellenállóképesség.)

Ez amúgy tök jó gondolat, még ha a halak akkor nem is örülnek neki annyira. :D

Azt lehet tudni, hogy mennyi időre adhat védettséget a halaknak?
 
Böngésztem egy ideje, de arra nem találok választ, hogy a hőmérséklet megemelésénél van-e valamilyen aranyszabály, hogy mennyi időnként, hány fokot emelhetek?



Ez amúgy tök jó gondolat, még ha a halak akkor nem is örülnek neki annyira. :D

Azt lehet tudni, hogy mennyi időre adhat védettséget a halaknak?
Helyből feltekered, mert a víz térfogata miatt úgyis fokozatosan melegszik fel. Feltéve, ha fűtőt és nem merülőforralót használsz. :D

Ez egy nagyon régi, bevett teszénytői fogás.
Mivel tényleg nem emlékszem, hogy mikor volt utoljára nálam dara, szóval nagyon sokáig. Persze, ha új hal/garnéla/csiga érkezik halodámba, akkor könyörtelenül karanténozok min. 6 hétig.
 
Helyből feltekered, mert a víz térfogata miatt úgyis fokozatosan melegszik fel. Feltéve, ha fűtőt és nem merülőforralót használsz. :D

Ez egy nagyon régi, bevett teszénytői fogás.
Mivel tényleg nem emlékszem, hogy mikor volt utoljára nálam dara, szóval nagyon sokáig. Persze, ha új hal/garnéla/csiga érkezik halodámba, akkor könyörtelenül karanténozok min. 6 hétig.

Úgy tettem! Köszi! És rendes fűtővel :D :D

Nagyon érdekes. Most, hogy már van tartalékakim, én is így fogok tenni.

Köszönöm szépen mindenkinek a sok hasznos infót! :)
 
Kedves Mindenki,

Már majdnem átolvastam a topic összes oldalát!
Köszönöm, hogy válaszoltatok a kérdéseimre, annak ellenére, hogy már jópárszor át lett beszélve a téma!

Egy het vannak karanténban a halak. Már nem vakaróznak a Sziámi algaevők.
Mindenki úgy külsőre, és viselkedésre egészségesnek tűnik.

Sajnos egyedül a kis neonnak van még tünete. Szabad szemmel csak az látszik, hogy nem fénylenek apró kis kerekded a pikkelyei a farka tövénél. Fehér pöttyök már nem látszanak.
Viszont van egy kis amatőr mikroszkóp kameránk. Azzal készítettünk pár képet. Elég mozgékony volt érthetően a vizsgálat közben. De azért látszik jobban egy-két elváltozás, amiről nem tudom mik lehetnek.
Jobb képeket nem tudtam csinálni sajnos.

Megköszönném ha segítenétek beazonosítani.

Drive-on csatoltam a képeket.

Nem tudom jót tettem-e. De mivel még láttam, hogy a neon nem gyógyult meg.
Az 4 napos 30 fokos sós fürdőből, most lett egy hetes.

Folytathatom tovább a fürdőt, vagy már kárt okozok vele?
Vagy a sózást is függesszem fel?
Persze ez múlik azon is, hogy mi lehet a neonnal.
 
Kedves Mindenki,

Már majdnem átolvastam a topic összes oldalát!
Köszönöm, hogy válaszoltatok a kérdéseimre, annak ellenére, hogy már jópárszor át lett beszélve a téma!

Egy het vannak karanténban a halak. Már nem vakaróznak a Sziámi algaevők.
Mindenki úgy külsőre, és viselkedésre egészségesnek tűnik.

Sajnos egyedül a kis neonnak van még tünete. Szabad szemmel csak az látszik, hogy nem fénylenek apró kis kerekded a pikkelyei a farka tövénél. Fehér pöttyök már nem látszanak.
Viszont van egy kis amatőr mikroszkóp kameránk. Azzal készítettünk pár képet. Elég mozgékony volt érthetően a vizsgálat közben. De azért látszik jobban egy-két elváltozás, amiről nem tudom mik lehetnek.
Jobb képeket nem tudtam csinálni sajnos.

Megköszönném ha segítenétek beazonosítani.

Drive-on csatoltam a képeket.

Nem tudom jót tettem-e. De mivel még láttam, hogy a neon nem gyógyult meg.
Az 4 napos 30 fokos sós fürdőből, most lett egy hetes.

Folytathatom tovább a fürdőt, vagy már kárt okozok vele?
Vagy a sózást is függesszem fel?
Persze ez múlik azon is, hogy mi lehet a neonnal.
Sziámik mehetnek vissza, ez jó.
A neon maradjon karanténban, de sótlan vízzel cserélj, mert a továbbiakban csak kárt lehet okozni.
DE
Azt hiszem egy félreértés volt:
- VAGY 4 napos fürdő 32 fokon
- VAGY tartós sófürdő.
A kettő együtt nem jó, mert felmaródást okoz, ami a képeken is látható. Ahhoz, hogy én is arra tudjak összpontosítani, ami Téged aggaszt, megkérlek, hogy karikázd be azokat az elváltozásokat.
 
Sziámik mehetnek vissza, ez jó.
A neon maradjon karanténban, de sótlan vízzel cserélj, mert a továbbiakban csak kárt lehet okozni.
DE
Azt hiszem egy félreértés volt:
- VAGY 4 napos fürdő 32 fokon
- VAGY tartós sófürdő.
A kettő együtt nem jó, mert felmaródást okoz, ami a képeken is látható. Ahhoz, hogy én is arra tudjak összpontosítani, ami Téged aggaszt, megkérlek, hogy karikázd be azokat az elváltozásokat.

Igen sajnos, nem voltam elég figyelmes az instrukciókra, amiért elnézést kérek.
Most izgulás van, hogy a butaságom nehogy további kárt okozzon a halakban.

A felmaródás amit mondtál, az a kis hólyag, vagy a fehéres színvesztés a pikkelyeken?
Igazából pont ez a kettő ami aggaszt. Be is jelöltem ezen a két képen.

A felmaródás helyén gondolom fennáll az elfertőződés veszélye...
Szóval a neont, napi vízcserék után tartsam sima sótlan vízben, aminek hőjét fokozatosan csökkentem, majd 24 fokon tartom.
A felmaródás kezelés nélkül helyre tud jönni?
 
Igen sajnos, nem voltam elég figyelmes az instrukciókra, amiért elnézést kérek.
Most izgulás van, hogy a butaságom nehogy további kárt okozzon a halakban.

A felmaródás amit mondtál, az a kis hólyag, vagy a fehéres színvesztés a pikkelyeken?
Igazából pont ez a kettő ami aggaszt. Be is jelöltem ezen a két képen.

A felmaródás helyén gondolom fennáll az elfertőződés veszélye...
Szóval a neont, napi vízcserék után tartsam sima sótlan vízben, aminek hőjét fokozatosan csökkentem, majd 24 fokon tartom.
A felmaródás kezelés nélkül helyre tud jönni?
Ugyan már, ne kérj elnézést. Azt hiszed, hogy anno én nem követtem el baklövéseket? Dehogynem. De egy mester elmagyarázta, én meg a szerzett tudást most továbbpasszolom Neked. :)

A felmaródás szép lassan rendbe fog jönni. A szingli fehér puklival nem tudok mit kezdeni, mert közelebbről kellene látni, pl. mintát venni és mikroszópom alatt megnézni. No, ez most nem megy.
Amondó vagyok, hogy vedd le a hőfokot 28 fokra. Száraztáppal etess, amit előtte beáztatsz Seachem Garlic Guard-ba. Ha ez utóbbi nincs, semmi vész, házilag is elő tudod állítani.
Fogsz egy fej fokhagymát, megtisztítod és a gerezdek mindkét végét levágod.
Egy kis befőttesüveget alaposan kimosol, majd RO vízzel megtöltve megmikrózod (ezzel csíramentesíted, amennyire házilag lehetséges).
A gerezdeket berakod az üvegbe és feltöltöd RO vízzel úgy, hogy 1 centivel feljebb legyen a víz, mint a gerezdek által szárazon kitöltött hely.
Berakod a hűtőbe, és 2 nap múlva már csepegtethetsz is a száraztápra. ;)
A foki antibakteriális, roboráló és étvágygerjesztő. Ezzel belülről is megadod a haladnak a legjobb esélyt a felépülésre.
 
Sziasztok,
Szeretnék kérdezni én is hátha valaki tud segiteni.
A kisfiam kedvéért felállitottam egy 50 litres akváriumot kb. egy éve. Azota csak guppy-kat tartunk. Bevallom elkapott a gepszij es azóta rabja lettem az akvarisztikának. Szinte minden felszerelés megvan de a tudás nagyon hiányzik. Már több rend guppyt neveltünk fel de 4-5 hónapos kór után egyszerűen elmegy az étvágyuk és csak fogynak, soványodnak ami eltart több mint egy hónapig majd ceruza vékonyan elpusztulnak. Eleget figyelem öket de semmi olyat nem látok rajtuk ami feltünő lenne, kivéve a viselkedésüket. És amit rendellenesnek tartok a viz szilikát artalma. Nem tudom ez mennyire betegiti a halakat.
Beállanak az egyik sarokban a vizfelszin közelében és ott lebegnek szinte egesz nap. Erdekes hogy etetéskor nagy izgalommal jonnek a kaja közelébe de odaérve a lehulló ételt már nem kapják be csak nagy izgalommal uszkálnak körülötte. Mintha nem tudnának szájat tátani a kajáért.
Légyszi segitsetek, hogy mit kellene megfigyeljek a probléma beazonositása erdekében.
A viz paraméterei:
NH4 – 0
NO2 – 0.05
NO3 – 20
FE – 0.5
PO4 – 0.6
SIO2 – 3-6
GH – 6
KH – 1
PH – 6.8
TDS – 150
Hőmérséklet 24 – 25
Szűrő - JBL e902 Greenline
CO2 beoldás napi 10 óra.
Készitettem videókat a halakrol – gondolom az sokat segitene a diagnozis felállitásában - amit szívesen feltennék csak még nem tudom hogy hogyan és hogy tehetem-e. Még ujonc vagyok.

Előre köszönöm,
 
Ugyan már, ne kérj elnézést. Azt hiszed, hogy anno én nem követtem el baklövéseket? Dehogynem. De egy mester elmagyarázta, én meg a szerzett tudást most továbbpasszolom Neked. :)

A felmaródás szép lassan rendbe fog jönni. A szingli fehér puklival nem tudok mit kezdeni, mert közelebbről kellene látni, pl. mintát venni és mikroszópom alatt megnézni. No, ez most nem megy.
Amondó vagyok, hogy vedd le a hőfokot 28 fokra. Száraztáppal etess, amit előtte beáztatsz Seachem Garlic Guard-ba. Ha ez utóbbi nincs, semmi vész, házilag is elő tudod állítani.
Fogsz egy fej fokhagymát, megtisztítod és a gerezdek mindkét végét levágod.
Egy kis befőttesüveget alaposan kimosol, majd RO vízzel megtöltve megmikrózod (ezzel csíramentesíted, amennyire házilag lehetséges).
A gerezdeket berakod az üvegbe és feltöltöd RO vízzel úgy, hogy 1 centivel feljebb legyen a víz, mint a gerezdek által szárazon kitöltött hely.
Berakod a hűtőbe, és 2 nap múlva már csepegtethetsz is a száraztápra. ;)
A foki antibakteriális, roboráló és étvágygerjesztő. Ezzel belülről is megadod a haladnak a legjobb esélyt a felépülésre.

Az megnyugtató.
Húha, tényleg nagyon szépen köszönöm a sok segítséget! :)

Úgy fogok tenni, ahogy tanácsoltad!
RO vizem sajnos még nincs, a mikró pedig nemrég adta meg magát, nagy robajjal elfüstölt popcornostul, úgyhogy rendeltem egy Garlic Guardot, :D és a korábban javasolt vízteszteket is.
De tetszik ez a házi praktika is, majd biztosan kipróbálom! :)
 
Back
Oldal tetejére