• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Kezdő 15-ös akvárium

István Károly

Kertész tanonc
Sziasztok!
Nyál csorgatva olvasgatom már egy jó ideje itt a fórumon a témákat és hát mióta meg találtam ezt az oldalt gondolkodtam rajta, hogy osszam-e meg veletek az én picike kis aksimat.
Teljesen kezdő vagyok a dologban, mondjuk gyermek koromban Édesanyámmal már foglalkoztunk az akvárium témával, de a kis és nagy vízcserével ki is merült a dolog. Akkor nagyon szerettem és már nem is tudom mi oknál fogva, de abba maradt a lelkesedés, de szerencsére minden akkori "technika" megmaradt, úgyhogy nem láttam hátrányát egy új akvárium készítéséhez.
2 hónapja már hogy elkezdtem ezt a kis akváriumomat építgetni, telepítgetni és szeretem volna egy olyan helyen megosztani, ahol hasznos tanácsokat kaphatok a gondozással kapcsolatban.

Technika:
-Egy ezer éves légpumpa, még Nagypapám akváriumában szuperált, de még működik
-15W Hévíz fűtő
-8 W világítás
-Co2 adagoló (saját gyrátmány, élesztőből, ezt nem rég próbáltam)
-szűrő nincs, de a levelet elküldtem a Jézuskának :)

Kezdésnek kicsit elszámoltam magam:1 Betta, 2 xipho, 1 Páncélos harcsa.

Tudom tudom Betta egy 15-ös aksiba más halakkal....úgyhogy gyorsan addig pakoltam előbb két majd 5 literes befőttes üvegbe, hogy gyorsan szereztem neki egy 10 l-es akváriumot amibe magába el lehet. De hát fér még abba (kezdő naivitással, és persze a boltosnak is jó ha veszem a halakat) úgyhogy a jelenlegi felállásban:
A 15-ösbe:
1 pár Guppi+2 kicsi
1 pár Xipho
2 hím molly
2 páncélos harcsa
1 algaevő harcsa

A 10-esbe
1 Betta

Jelenleg túlnépesedés van a "nagy akváriumban", de be akarok újítani egy 50-60 literes akváriumot, amibe kényelmesen elférne ez az egyedszám. Ezt a jelenlegi 15-ös pedig egy nano akváriumnak szeretném megtartani. A 10-es meg jó lesz keltetőnek, vagy karanténnak.