• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Akvárium bútor

Nem jól csinálod! :) Te újjal nyomod össze pontszerűen, míg az akvárium alja egy nagy lap aminn eloszlik a terhelés. Nekem a 243 literes alatt egy 10mm-es polifoam van, és 9 mm vastagnak mértem az előbb, vagyis csak 1 milit lapult a nagy súly alatt. Az üveg meg a bútorlap közé meg mindenképpen kell valami, mert lehet, hogy te simának látod, de attól még lehetnek benne apróbb elhajlások, valamit ahogy majd töltöd fel vízzel az akváriumot, akkor is előfordulhat, hogy minimálisan enged a bútor. Vízcserekor én is szokok hallani 1-2 apróbb reccsenést, pedig 6db állítható lábbal van beszintezve.
Erre nem is gondoltam... koszonom hogy megmerted nalad a vastagsagat. Akkor veszek ala polifoamot. :)
 
Semmiképpen ne hagyd ki a polifoamot alóla. Egyébként bár nem a legolcsóbb, a jbl nagyon jó minőségű.
 
Szégyen gyalázat de hobbiasztalos létemre ez lesz az első normális akvárium bútorom. :) A bútor színben illeszkedni fog a nappali bútorhoz, amit majd ezután készítek. (az asszonyt meg kellett valahogy nyugtatni, így beígértem egy komplett nappali bútort :) ) Na szóval a méretek 130x55x81. Sima 18-as bútorlap a teteje duplungolva a dizájn miatt. A hátlap szintén 18-as bútorlap. A világítás konzol 15-ös horganyzott fűtés cső, de nem sokára lecserélem saválóra egy barátom jóvoltából. Három egyforma fakk a középső polcos a két szélsőben a külső szűrők lesznek. A csövezés a fed lapban fog fel jönni ( ezt a trükköt @TZ bútoránál láttam és nagyon meg tetszett) ezért az akvárium 120 széles lesz. A fal és az akva között lesz ~5cm hely. Még nem döntöttem el, hogy elől legyen-e síkban az elejével vagy toljam hátrébb valamennyivel (kb. 2-3cm tudnék tolni). Erre várok ötleteket tapasztalatokat szerintetek mi a jobb. IMG_0443.JPG IMG_0444.JPG IMG_0445.JPG IMG_0446.JPG
 
Szégyen gyalázat de hobbiasztalos létemre ez lesz az első normális akvárium bútorom. :) A bútor színben illeszkedni fog a nappali bútorhoz, amit majd ezután készítek. (az asszonyt meg kellett valahogy nyugtatni, így beígértem egy komplett nappali bútort :) ) Na szóval a méretek 130x55x81. Sima 18-as bútorlap a teteje duplungolva a dizájn miatt. A hátlap szintén 18-as bútorlap. A világítás konzol 15-ös horganyzott fűtés cső, de nem sokára lecserélem saválóra egy barátom jóvoltából. Három egyforma fakk a középső polcos a két szélsőben a külső szűrők lesznek. A csövezés a fed lapban fog fel jönni ( ezt a trükköt @TZ bútoránál láttam és nagyon meg tetszett) ezért az akvárium 120 széles lesz. A fal és az akva között lesz ~5cm hely. Még nem döntöttem el, hogy elől legyen-e síkban az elejével vagy toljam hátrébb valamennyivel (kb. 2-3cm tudnék tolni). Erre várok ötleteket tapasztalatokat szerintetek mi a jobb. View attachment 47399 View attachment 47400 View attachment 47401 View attachment 47402
Szép lett! (y) A szintezést hogy oldod meg?
 
Sziasztok!

Szégyen gyalázat de hobbiasztalos létemre ez lesz az első normális akvárium bútorom. :) A bútor színben illeszkedni fog a nappali bútorhoz, amit majd ezután készítek. (az asszonyt meg kellett valahogy nyugtatni, így beígértem egy komplett nappali bútort :) ) Na szóval a méretek 130x55x81. Sima 18-as bútorlap a teteje duplungolva a dizájn miatt. A hátlap szintén 18-as bútorlap. A világítás konzol 15-ös horganyzott fűtés cső, de nem sokára lecserélem saválóra egy barátom jóvoltából. Három egyforma fakk a középső polcos a két szélsőben a külső szűrők lesznek. A csövezés a fed lapban fog fel jönni ( ezt a trükköt @TZ bútoránál láttam és nagyon meg tetszett) ezért az akvárium 120 széles lesz. A fal és az akva között lesz ~5cm hely. Még nem döntöttem el, hogy elől legyen-e síkban az elejével vagy toljam hátrébb valamennyivel (kb. 2-3cm tudnék tolni). Erre várok ötleteket tapasztalatokat szerintetek mi a jobb. View attachment 47399 View attachment 47400 View attachment 47401 View attachment 47402
Tetszetős lett!

Inkább elől jöjjön a lap széléig az üveg, hátha még beszerkesztesz egy háttér világítást és annak jó ha van egy kis hely! Előtte meg maximum egy csipeszt tehetsz le 5cm-re, annak nem sok értelme van, meg csak a vízcseppeket törölgetheted róla karbantartás közben.

A.ttila
 
Döbbenet... még a világítás falikapcsolók is közel szimmetrikusan helyezkednek el. Viszont a vizeskannák egyike 92°-al elfordult... :sick:
Sajnos a kapcsolok adottak voltak, azokat azert nem vesnem at szimmetrikusra. [emoji14]

A vizeskannat megigazithatom... :D
 
Sziasztok!

Költözés után lehetőségem nyílt bútort csináltatni a leendő 90P-s opti üvegem alá, viszont sem időm, sem szakértelmem nincs egy ilyet házilag elkészíteni. Beépített szekrény kapcsán kaptam egy jónak mondott asztalos kontaktot, akinek majd szeretném odabízni az akvárium bútor legyártását és összeépítését is. Elkezdtem megtervezni a bútor belsejét a topikban látott képek alapján, egyelőre annyi fix, hogy 90x45x80 (szxméxma) lesz a mérete és 3 rekesz lesz, két oldalon egy-egy a szűrőnek és a CO-nak, meg az aljzatoknak, középen pedig polcok lesznek. A szoba többi bútora miatt a színe natúr fa jellegű lesz.

A kérdéseim: amennyiben az asztalos vállal ilyen építést, mik azok a minőségi paraméterek, amiket mindenképpen követeljek meg tőle? Milyen anyagból csináltassam? Ráütődős, vagy közrezáródó ajtóval készüljön? Bazaltos landscape épül majd bele (akár 100kg kő is belemehet), milyen végső súlyra tervezzek? Milyen utólag állítható lábakat tudok rátetetni?

Bocsánat, ha nagyon dedósak a kérdéseim, de tényleg nem az én területem az asztalosság és nem szeretnék pórul járni.

Előre is köszi mindenkinek a válaszokat! :)
 
Három rekesz, azaz 4 függőleges lap. Ez önmagában akkora terhelhetőséget ad, hogy semelyik lapot nem kell vastagabból csináltatnod, mint 18 mm.
Közé, vagy ráütődő pánt, ennek csak esztétikai szerepe van esetedben, ha a választásnak megfelelően tervezed hozzá a többi lap méretét. Vagyis hogy az ajtók mellett akarod-e látni az oldallapok élét vagy sem.
Állítóláb: vannak lábak, amelyeknél maga a talp forgatható menetesen, ezek többnyire magasabb lábak (>4 cm), illetve vannak, amelyek a szekrény belsejéből állíthatók, ezek átfúrást igényelnek, többnyire kicsi lábaknál alkalmazzák (<3 cm). Némelyik lábnál az állítási lehetőség csak ~5 mm, ha ennél többre van szükséged, vásárlás előtt győződj meg az állíthatóság mértékéről.

Szerk: valamit még kifelejtettem
Milyen utólag állítható lábakat tudok rátetetni?
Az állítólábak mindegyikét a lehető legkevesebb terhelés mellett kell beállítani, azaz nem feltöltött akváriummal :)
 
Utoljára módosított:
Sziasztok!

Sokatokhoz hasonlóan én is tervbe vettem egy egyedi, az akvárium méretével megegyező bútor elkészítését. Igazából extra igényem nincs, egy a GA-s laminált bútor simán megfelelne az elvárásaimnak, de valahogy azt érzem, h elkészíthető az olcsóbban is. Sajnos sok mindennel így vagyok h ha azt érzem, h indokolatlan az árcimke akkor elindul az agyam, h lehetne ezt megoldani máshogy :)
Ami nekem nem egészen világos az a szemöldök léc elhelyezése. Melyik a jobb megoldás? Ha a 90x45 alapterület azzal együtt jön ki, vagy ha a felső lap 90x45 és alatta rögzítem? Az első verziónak van más előnye azon kívül, h egyel kevesebb a látható illesztés?
A másik kérdés, amit nem tudok eldönteni, hogy bútorlapból vagy MDF-ből vágassam-e a lapokat? MDF esetén a dupla alapozó réteg és a szín + lakk kombó ad-e az éleken elég védelmet a víz ellen vagy akkor is kell a 2mm élzáró?
A szekrény maga annyiban különbözne a standard-től, hogy nem egy hanem két alátámasztás lenne, ezzel 3 rekeszre osztva a szekrény belsejét. Két oldalt szűrők, palack, reaktor, középre polcokat szeretnék az apróságoknak és a tápadagolónak, de az a félelmem, hogy ha a tápadagoló méretét veszem alapul a középső részhez akkor a két széle kicsi lesz :)
Tűnődöm már egy ideje ezen a kérdésen, de nem akarom elkapkodni, ezért is olvastam végig a topicot és fordulok hozzátok segítségért.
 
@Cheesee Esetleg nézd meg az ENYÉMET, több kérdésedre is van válasz a leírásban. A víz elleni védelemről így 2 év után még annyit, hogy volt több eláztatásom, és mindenhol ellenálló volt, kivéve néhány élt.
Az éleken - festés előtt - végigtoltam 45°-ban a csiszolót, hogy legyen egy kis letörésük az éleknek, gondoltam, a festék/lakk rétegek a lapok merőleges felületeinek találkozásánál nem tudnak másképp vastagságot képezni. Igazam lett, mert egy-két helyen nyomot hagyott az ázás. Szerintem ezeken a helyeken túl óvatos voltam a csiszolóval és "éles" maradt az él és ki tudta kezdeni a víz. De nem gondolom, hogy amúgy ne működne tökéletesen a lakkozós módszer, csak hát több rutinnal és/vagy profi körülmények között.
A festés fölött a vizes bázisú lakk ázás hatására itt-ott kicsit kifehéredik (foltos hatást keltve a sötét alapszínen) és több nap/hét után tűnik csak el a fehéredés.
 
@Cheesee Esetleg nézd meg az ENYÉMET, több kérdésedre is van válasz a leírásban. A víz elleni védelemről így 2 év után még annyit, hogy volt több eláztatásom, és mindenhol ellenálló volt, kivéve néhány élt.

Nagyon köszi a linket, emlékeztem én, hogy valahol láttam tőled valamit ebben a témában csak addig nem jutottam el, hogy a saját naplódban keressem. :banghead: A képek alapján én arra következtetek, hogy a felső lapod így 19 mm-el kisebb és a szemöldökkel együtt adja ki a 120x50-et. Így akkor nem kell szemből nagyon gittelni az illesztést, ami tök jó. Azért hajlok az MDF felé igazából, mert belül fehér kívül szürke selyemfényű bútort álmodtam meg, de azt tudom, h a festés elég macera és az is fent áll, hogy könnyen átbillentheti a pénzügyi mérleget a másik oldalra.
Arról had kérjem ki a véleményed, hogy a két ajtós 3 részre osztott szekrény mennyire "fura" ? Okozhat-e gondot a kilökő mechanizmus felszerelése?
Ja és még annyi, hogy ebből a kilökő szerkezetből van olyan amire ráköthető a világítás vagy azt te oldottad meg extra?
 
Azért hajlok az MDF felé igazából, mert belül fehér kívül szürke selyemfényű bútort álmodtam meg
Nálam is ez billentette a mérleget az MDF-re. Az illesztések láthatóságával simán kibékültem volna, fóliázni viszont nem akartam.

A képek alapján én arra következtetek, hogy a felső lapod így 19 mm-el kisebb és a szemöldökkel együtt adja ki a 120x50-et.
Pontosan. De a következő posztban írtam ennek az illesztésnek a hátrányáról, azt is olvastad? Mondjuk ez téged nem érint, amennyiben nem vagy hozzám hasonló agyas és/vagy az akvárium teljes szélességben eltakarja ezt az illesztést.

a két ajtós 3 részre osztott szekrény mennyire "fura" ?

Blackouttal majdnem párhuzamosan csináltunk bútort, az övé ilyen. Az előző nagy akváriumának naplójában találod.


a kilökő szerkezetből van olyan amire ráköthető a világítás vagy azt te oldottad meg extra?
Tudtommal nincs olyan kellék, ami mindkét funkciót ellátja.
Az enyém ILYEN, de van többféle is, mozgásérzékelős is, előbbit ajtókapcsoló, utóbbit nyitásérzékelő néven keresd. Az enyémet a változatosság kedvéért :) így: bútorajtó-nyitás érzékelő (mechanikus). Ott jó áron is adják ...


Okozhat-e gondot a kilökő mechanizmus felszerelése?
A nyomásra-nyitódásra nem tudok más alternatívát, csak a rugós kilökőt. Ezzel viszont az ajtó magától-becsukódása nem működik, mert ezt rugó nélküli pánttal célszerű alkalmazni. Vagyis vagy magától becsukódó, vagy nyomásra nyíló lesz az ajtó, együtt nem megy. Esetleg, ha valami jó erős rugóval rendelkező pántot használsz, de nem hinném. Én mondjuk rugósat használok, így a rugó ráhúzza az ajtót a rugalmas kilökőre (a kilökő rugója tompítja az ütközést), résnyire marad nyitva az ajtó, onnan rá kell segítenem a teljes becsukódáshoz. Ugyanígy megy nálam a nyitás is, a kilökő csak pár centire nyitja ki a az ajtót (ezért választottam a hosszabb méretű kilökőt, hogy az ajtót meg lehessen fogni), a pánt rugója viszont ott tartja, kézzel kell kinyitnom is. Ezeket én előre átgondoltam, tehát tudatosan választottam ezt a megoldást, nekem csak a fogantyú mellőzése volt a cél. Más esetben inkább választottam volna a csillapított fékezésű pántot, mintsem a kilökést.
 
Utoljára módosított:
A kilökő okozta probléma alatt arra gondolok pontosan h baj e ha nem a függőleges lap két oldalán van elhelyezve? Mert ugye ha két részre lenne csak osztva akkor a középső lapra csukódnának az ajtók a két oldalon egy egy kilökővel, de így h 3 lesz igy a két szerkezetet csak a fedlap aljára tudom elhelyezni majd. Szerintem nem befolyásolja a működését de inkább kérdezek mint utólag anyázok. :)

Igen olvastam a balesetet is, gondolom eresztettél egy sor kedves mondatot.

Fogantyút én sem szeretnék rá, így más alternatíva nem nagyon van. De ezt jó, mondtad mert erre eddig nem is gondoltam. Bár nem tudom mennyire zavaró, vagy, h egy gyári bútoron ez hogy van, de nem gondolom, h megőrjítene ha rá kell nyomnom a teljes zárodáshoz. De majd a tapasztalat megmondja. És ha már ezen a vonalon elindultunk valami olyan megoldást is ki kell találnom h a másfél éves fiam ne tudja kinyitni.

A mostani szekrényem igazából egy sima komód két tolóajtóval, ami nagyobb mint az akvárium mind szélességben mind mélységben. Ezen úgy oldottam meg h megfúrtam a fedlapot és az ajtót és beledugtam egy stiftet. Így nem tudja elhúzni a gyerek. :)
 
A kilökő okozta probléma alatt arra gondolok pontosan h baj e ha nem a függőleges lap két oldalán van elhelyezve? Mert ugye ha két részre lenne csak osztva akkor a középső lapra csukódnának az ajtók a két oldalon egy egy kilökővel, de így h 3 lesz igy a két szerkezetet csak a fedlap aljára tudom elhelyezni majd. Szerintem nem befolyásolja a működését de inkább kérdezek mint utólag anyázok.
Nézd meg az én szekrényemen, ott is az alsó - vízszintes - lapba vannak befúrva. Egyébként nem is muszáj befúrni, adnak hozzá adaptert, amivel fel is tudod szerelni sík felületre.
Értelemszerűen a pánthoz minél közelebb szereled, annál nagyobb erőt kell kifejtenie, viszont nagyobb szögben nyitja az ajtót. Valószínűleg pont ezért gyártanak belőle többféle hosszúságút is.
 
Back
Oldal tetejére