• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Akvárium bútor

Sziasztok,

Hangszigetelő szivacsról van valakinek tapasztalata? Milyen vastag ajánlott? Elég a low-cost 2 centis vékony (<4,000Ft / m2) vagy az nem ér semmit és inkább vegyek minőségi 5 centiset (Omnitronic, 28,000Ft / m2)?
Eheim ecco prot kellene becsukni - most sem túl hangos így simán kint a padlón de ha már lesz szekrény akkor lehalkítanám amennyire lehet... telefon most 45db-t mér egy méterről.
Szerintem elsősorban a rezgést érdemes csillapítani az érintkező felületeknél (szűrő/szekrény - szekrény/padló), mert a szűrő hangjának ígyis-úgyis lesz valamennyi szabad útja kifelé, pl szűrőcsövek kivezetésénél stb. A szekrény belseje meg amennyit felerősít a szűrő zajából, azt pedig lehet minimalizálni megfelelő akusztikai anyagokkal. Leegyszerűsítve a szigetelő anyagok olyanok, mint a szűrőanyagok az akvarisztikában, vagyis minél több felülete legyen a tömören elhelyezett szemcséknek. Azaz legyen sűrű, apró szemcseméretű anyag, lehetőleg minél nagyobb tömegű. EGYÉB..
 
Utoljára módosított:
Szerintem elsősorban a rezgést érdemes csillapítani az érintkező felületeknél (szűrő/szekrény - szekrény/padló), mert a szűrő hangjának ígyis-úgyis lesz valamennyi szabad útja kifelé, pl szűrőcsövek kivezetésénél stb. A szekrény belseje meg amennyit felerősít a szűrő zajából, azt pedig lehet minimalizálni megfelelő akusztikai anyagokkal. Leegyszerűsítve a szigetelő anyagok olyanok, mint a szűrőanyagok az akvarisztikában, vagyis minél több felülete legyen a tömören elhelyezett szemcséknek. Azaz legyen sűrű, apró szemcseméretű anyag, lehetőleg minél nagyobb tömegű. EGYÉB..

Csatlakoznék az előttem szólóhoz, kicsit drágábban, de még elfogatható áron lehet vásárolni szivacskereskedésekben ilyen szivacsot, én is azzal oldottam meg a tapétázást!

27087475138_f2a88426bd_b.jpg20180322_201048.jpg by Tamas Sztano, on Flickr']Tamas Sztano, on Flickr[/URL]
 
Ezek a szivacsok többnyire alkalmatlanok hangszigetelésre, inkább hangelnyelésre hivatottak, főleg a közép/magas frekvencia-tartományban, ezért akusztikai korrekcióra szokás őket alkalmazni. Persze, ez is sokat segíthet, mert tompítja a szekrény morgásának visszhangját, de nem optimális megoldás.

 
Ezek a szivacsok többnyire alkalmatlanok hangszigetelésre, inkább hangelnyelésre hivatottak, főleg a közép/magas frekvencia-tartományban, ezért akusztikai korrekcióra szokás őket alkalmazni. Persze, ez is sokat segíthet, mert tompítja a szekrény morgásának visszhangját, de nem optimális megoldás.

Nekem már siker, ha az asszony denevér szenzoraival nem cseszeget, hogy este hallja a motor zugását. :D
Még annakidején autóalkatrészben gondolkodtam, amit beraknak a motortér és a kasztni közé vagy a motorháztető alá. Csak 10-20x drágább lett volna, mint ez az akusztikus szivacs.
 
MDF-et hogyan festitek? Glett aztan toltok ra egy reget lakkot es arra a festek? Az MDF ugye eleg erzekeny a vizre.
Festésre javasolhatom a táblafestéket. Rendkívül ellenálló bevonatot ad (gondolj csak az iskolatáblákra), mindent kibír és még jól is néz ki.
Ha fényes felület kell, akár lakkozni is lehet.
 
Nem biztos, hogy jó helyre írok.

A kérdésem a köv. lenne a bútor alatt laminált padló van.
Félelmem, hogy az állandó pancsolástól szépen lassan tönkre megy.

Van valami javaslat, hogy lehetne megóvni az állapotát?
 
Az egyedi méretű akváriumom alá zártszelvény szerkezet készül, és ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem:

A zártszelvényre milyen felületet ajánlotok, és hogyan kell rögzíteni?
Az akvárium két széle lelóghat a bútorról 1-2 centiméter hosszban?

Köszi előre is!
 
Lelóghat, de több szempontból sem praktikus. Ha most készül, akkor egyáltalán miért csinálnád kisebbre?
A zártszelvényre mehet többféle anyag is, dekorpanel, bútorlap stb. A rögzítés is lehet többféle, a rögzített anyagtól (annak tömegétől, vastagságától) tenném függővé. Belülről csavarozva, kívülről csavarozva, ragasztva, pattintós rögzítőszerkezettel, vagy akár mágnessel is felrakhatók a kül. elemek. Válassz attól függően, hogy mennyire szempont az esztétika/mobilitás/könnyű kivitelezés. A választásnál vedd figyelembe az esetleges méretváltozásokat és az élek illesztésének végső látványát is.
 
Azért nem mindegy, hogy mekkora, mert rossz számot diktáltam be, és 3 centivel szélesebbre sikerült az akvárium, mint amilyen széles a polc, amire eredetileg akartam helyezni, tehát nem fér be a polcra az akvárium a szekrénysor kellős közepén. Most ki kell beleznem az egész szekrényt, ahova eredetileg került volna, oldallapokkal együtt, amivel így nyerek 36 millimétert és a szekrény egész felső részét fel kell fúratnom a szomszédos szekrényekre. Mivel összesen 6 milliméter mozgástere van az egésznek így, ami 3-3 milliméter jobbról-balról, inkább diktálok be 1280 helyett (akvárium szélessége) 1250 millimétert a zártszelvényhez, és akkor nem fogok azzal szívni, hogy nem sikerült 1286 milliméteren belül maradni, hogy aztán végképp ne tudjam az eredetileg tervezett helyére rakni az akváriumot. Ráadásul az egésznek mozgathatónak kell lennie, hat darab keréken fog előre-hátra gördülni, hogy hozzáférjek felülről, mivel a polc feletti szekrény és a padló között összesen 109 centi hely van, ekkora magasságba be kell férnie a lámpának, az akváriumnak, az akváriumot tartó felületnek, a zártszelvénynek közötte az összes akvárium technikának, meg a kerekeknek.

Szóval milliméterekkel játszok 3D tervező programban már második hete.
 
Hát ebből én nem sokat értek :) (Polcra akváriumot? A polc az én értelmezésemben egy áthidaló lapot jelent.) Tudom, a kérdésed sem ez volt, így ez nem is releváns. Nyugtatom is magam, hogy a visszakérdezésemen túl azért a kérdéseidre is válaszoltam :)
De azért még egy költői, csak hogy gondoltál-e erre a lehetőségre: Miért nem gyártatsz egy új üveget immár a jó méretekkel? A rosszul méretezettet el tudod adni és az azon bukott - minimális - összeg számomra sokkal vállalhatóbbnak tűnik, mint mindent átalakítani egy félresikerült méretezés miatt.
 
Azért nem mindegy, hogy mekkora, mert rossz számot diktáltam be, és 3 centivel szélesebbre sikerült az akvárium, mint amilyen széles a polc, amire eredetileg akartam helyezni, tehát nem fér be a polcra az akvárium a szekrénysor kellős közepén. Most ki kell beleznem az egész szekrényt, ahova eredetileg került volna, oldallapokkal együtt, amivel így nyerek 36 millimétert és a szekrény egész felső részét fel kell fúratnom a szomszédos szekrényekre. Mivel összesen 6 milliméter mozgástere van az egésznek így, ami 3-3 milliméter jobbról-balról, inkább diktálok be 1280 helyett (akvárium szélessége) 1250 millimétert a zártszelvényhez, és akkor nem fogok azzal szívni, hogy nem sikerült 1286 milliméteren belül maradni, hogy aztán végképp ne tudjam az eredetileg tervezett helyére rakni az akváriumot. Ráadásul az egésznek mozgathatónak kell lennie, hat darab keréken fog előre-hátra gördülni, hogy hozzáférjek felülről, mivel a polc feletti szekrény és a padló között összesen 109 centi hely van, ekkora magasságba be kell férnie a lámpának, az akváriumnak, az akváriumot tartó felületnek, a zártszelvénynek közötte az összes akvárium technikának, meg a kerekeknek.

Szóval milliméterekkel játszok 3D tervező programban már második hete.
3-400 kilót kerekeken huzogatni? Gondolom vmi ipari görgőket teszel alá. Annak iedjén nálam is volt egy hasonló megoldás, fémgörgőkkel gumibevonattal, de deformálódtak, plusz a laminált padló is hajlott a fal síkja közelében. Szóval nekem nem jött be. Szerintem is lelóghat, de támaszd alá egy akva méretre vágott mdf v. bármilyen falappal, de ugye az is min. 1.8 cm vastag plusz egy poliform. Inkább az akva feletti részt próbáld mobilabbá tenni.
 
3-400 kilót kerekeken huzogatni? Gondolom vmi ipari görgőket teszel alá. Annak iedjén nálam is volt egy hasonló megoldás, fémgörgőkkel gumibevonattal, de deformálódtak, plusz a laminált padló is hajlott a fal síkja közelében. Szóval nekem nem jött be. Szerintem is lelóghat, de támaszd alá egy akva méretre vágott mdf v. bármilyen falappal, de ugye az is min. 1.8 cm vastag plusz egy poliform. Inkább az akva feletti részt próbáld mobilabbá tenni.

Tömör fa a padló, így azzal nem lesz gond, hat darab egyenként 70 kilós teherbírású görgő fog alá kerülni. A bútorlapot mindenképpen úgy terveztem, hogy akvárium méretben lesz a rövidebb zártszelvény szerkezeten, abból könnyebb pontosat vágni. A felette levő részt nem tudom feljebb helyezni, mert akkor az egyforma bútorok között kilógna, azokkal egy vonalban kell maradnia. Még így is 5 centi hely maradt az akvárium teteje és a bútorlap között, tehát egy LED világítás minden további nélkül még odafér.

Amúgy azért (is) akarok rövidebb állványt csináltatni, hogy ha mégis meggondolom magam és csináltatok egy kisebb akváriumot, aminek jó a szélessége, akkor beférjen alá ugyanaz az állvány.
 
5 centire kell kalkulálnod a lámpát annak tartóját, hűtőventillátorokat, (ha kellene), befolyó és kifolyócsövezést, továbbá a párolgás miatt necces, hogy a felette lévő szekrény alja mindig nedves lesz.
Ezek szerint a napi karbantartást is tele akva mozgatásával képzeled el.
Ha visszagörgeted, vigyázz, hogy a viz ne bukjon át az akva peremén mert felázik a bükkfapadló. Elég nehéz lesz megindítani a súlyt, de ugyanez fordítva is igaz, mikor megállítod a víz a tehetetlenségnél fogva elmozdul mindig a fal felé.
 
5 centire kell kalkulálnod a lámpát annak tartóját, hűtőventillátorokat, (ha kellene), befolyó és kifolyócsövezést, továbbá a párolgás miatt necces, hogy a felette lévő szekrény alja mindig nedves lesz.
Ezek szerint a napi karbantartást is tele akva mozgatásával képzeled el.
Ha visszagörgeted, vigyázz, hogy a viz ne bukjon át az akva peremén mert felázik a bükkfapadló. Elég nehéz lesz megindítani a súlyt, de ugyanez fordítva is igaz, mikor megállítod a víz a tehetetlenségnél fogva elmozdul mindig a fal felé.

Ha a mozgatás előtt engedem le az 50%-ot és mozgatás után töltöm vissza, akkor nem igazán lesz probléma a lötyögő vízzel, ahogy a mozgatással sem, mert 60 kilóval kevesebbet kell megindítani. Mivel nonstandard szélességű, eleve nem kell belekalkulálni semmilyen tartót, mert a bolti 120 centis lámpa nem megy rá a széleire, így kétoldalú ragasztószalaggal mehet fel a bútorlapra, maximum ha paranoiás vagyok közrezárom Z formájú rögzítő lemezzel. Plexi tetőt meg már vágattam rá, így a párolgás sem fog problémát okozni.

A be és kifolyócsövek problematikáját nem értem. Vastagabbak lennének 5 centinél?
 
Mivel az akváriumod szélességében teljesen kitölti a helyet (ha jól értettem), a szűrőcsövek feltehetőleg hátul fognak feljönni, ugye? Na most ezesetben a fiók kihúzásakor a csöveknek nem 5 centiben kell elférnie, hanem a lámpa alatt. Szerintem sztanotomi is hasonlóra gondolhatott. Ezen kívül az sem hangzik valami jól, hogy az akváriumba való belenyúláshoz mindig egy vízcserét tervezel. Megdöglik egy hal, vízcsere. Felúszik egy növény, vízcsere. Hártyát szeretnél felitatni, vízcsere stb. Nagyon szerencsésnek kell lenned ahhoz, hogy hetente egyszer elegendő legyen belenyúlni az akváriumba.
Ne vedd zokon, de a terveidben szerintem több kevésbe praktikus megoldás is szerepel, mint amit ki lehetne hozni az egészből egy más irányú újratervezéssel. Mondjuk hogy csökkented az akvárium méreteit, vagy más helyet keresel neki. Sok a meló ezzel a megoldással és nagyon sok előnytelen kompromisszumot is igényel.
 
Értem én a concepciót, de mi van ha kedden kimúlt az egyik halad és ki kell venni, szerdán meg a szűrő szívó ágán kell matatnod mert eltömődött, csütörtökön meg vissza kell ültetned 2 növényt mert elváltak a talajtól. Csak azt szeretném, ha reálisan végiggondolnád a napi szintű melót az akvával és a legjobb megoldást válazd. De lehet én bonyolítom túl. ;)

A befolyó és kifolyócsövezést (pláne ha üvegből vannak és nem darabokra szedhető) minimum 10-15 centire kell az akva fölé emelni ahoz hogy be tudd tenni v. ki tudd venni, mivel U alakú.
 
Back
Oldal tetejére