• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Alacsony ph = sok co2?

Vivi_

Tapasztalt kertész
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, még próbálom felfedezni, mi hogy működik itt, de remélem jó helyre írom a kérdésem.
Az akváriumom adatai:
- 81liter
- Tropica talaj + Tropica táptalaj
- Chihiros wrgb II (kb 60%-on, napi 7óra)
A co2 beállításával akadnak problémáim. Szerintem amiatt van a fonalas alga is, ami átvette az uralmat sajnos, pedig igyekeztem nagyobb növénytömeggel indítani.
Van drop checker is, amit zöldre állítottam. Diffúzoros (Aquario) beoldás van. Lámpa bekapcsolása előtt másfél órával kapcsol be és lámpa lekapcsolása előtt egy órával kapcsol ki. A lilyvel szembeni oldalon van a diffúzor, a flow jónak tűnik, szépen 'lefordítja' a bubikat.
Megmértem a ph-t (jbl teszt) az akváriumban, mikor már több órája ment a co2. 6 alatt volt. Olyan 5,5 körül lehet. Ez túl alacsony, nem? Eddig azt hittem, talán kevés co2-t oldok be, de ha ennyire alacsony a ph, lehet, hogy sok?
A KH-t 2 re állítom csapvízzel, a GH 7-8 (GH+). A bubi szám kb 1,5-2/másodperc lehet, de a dc inkább sötétebb zöld, mintsem világos.
Milyen módszerrel tudnám a legbiztosabban beállítani megfelelő szintre a co2-t? Szerintetek jelenleg a ph alapján sokat oldok be? A fonalas alga miatt kérdezem, mert láthatóan nagyon jól érzi magát és hiába szedek ki, amennyit tudok, hiába carbozom, nagyon terjed.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat:)
 
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, még próbálom felfedezni, mi hogy működik itt, de remélem jó helyre írom a kérdésem.
Az akváriumom adatai:
- 81liter
- Tropica talaj + Tropica táptalaj
- Chihiros wrgb II (kb 60%-on, napi 7óra)
A co2 beállításával akadnak problémáim. Szerintem amiatt van a fonalas alga is, ami átvette az uralmat sajnos, pedig igyekeztem nagyobb növénytömeggel indítani.
Van drop checker is, amit zöldre állítottam. Diffúzoros (Aquario) beoldás van. Lámpa bekapcsolása előtt másfél órával kapcsol be és lámpa lekapcsolása előtt egy órával kapcsol ki. A lilyvel szembeni oldalon van a diffúzor, a flow jónak tűnik, szépen 'lefordítja' a bubikat.
Megmértem a ph-t (jbl teszt) az akváriumban, mikor már több órája ment a co2. 6 alatt volt. Olyan 5,5 körül lehet. Ez túl alacsony, nem? Eddig azt hittem, talán kevés co2-t oldok be, de ha ennyire alacsony a ph, lehet, hogy sok?
A KH-t 2 re állítom csapvízzel, a GH 7-8 (GH+). A bubi szám kb 1,5-2/másodperc lehet, de a dc inkább sötétebb zöld, mintsem világos.
Milyen módszerrel tudnám a legbiztosabban beállítani megfelelő szintre a co2-t? Szerintetek jelenleg a ph alapján sokat oldok be? A fonalas alga miatt kérdezem, mert láthatóan nagyon jól érzi magát és hiába szedek ki, amennyit tudok, hiába carbozom, nagyon terjed.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat:)
Szia,

Első blikkre nem tűnik soknak a beoldott CO2 - ugyanekkora az aksim, szintén kb 2 bubi/sec, szintén Aquario diffivel beoldva.
Az 5,5-es ph viszont tényleg nagyon alacsony.
Esetleg nem hártyásodik a felszín? - ha nem fodrozódik a vízfelszín és nem megfelelő a gázcsere, akkor talán megszaladhat a CO2 szint...

Fonálalga:
Egy nitrát, foszfát és vastesztet érdemes lehet megcsinálni az egyensúlyok miatt. Magas vasszint a makroelemekhez képest oka lehet a fonálalgának.
 
Szia,

Első blikkre nem tűnik soknak a beoldott CO2 - ugyanekkora az aksim, szintén kb 2 bubi/sec, szintén Aquario diffivel beoldva.
Az 5,5-es ph viszont tényleg nagyon alacsony.
Esetleg nem hártyásodik a felszín? - ha nem fodrozódik a vízfelszín és nem megfelelő a gázcsere, akkor talán megszaladhat a CO2 szint...

Fonálalga:
Egy nitrát, foszfát és vastesztet érdemes lehet megcsinálni az egyensúlyok miatt. Magas vasszint a makroelemekhez képest oka lehet a fonálalgának.

Köszi a választ:)
Van minimális felszíni hártya, de van skimmerem is, ami napi 2x fél órára kapcsol be. Valamint a lily azért fodrozza a vízfelszínt is. Szerinted ezen felül is kéne valami? Ha nem csökkentem a co2 mennyiségét, esetleg megpróbálhatom a skimmert járatni hosszabb ideig. Az azért kitol valamennyi co2-t a vízből. A kérdés az, hogy mi a jobb ilyen esetben. Hagyni a co2-t és a gázcserén turbózni vagy csökkenteni a co2 beoldást.
A nitrátom 20 körül van a talaj miatt. Foszfátom 0,5. Utóbbin végülis még lehetne emelni, de inkább vízcserével csökkentem az ammóniát/nitrátot. Kb 3 naponta cserélek 40%-ot. Vas tesztem sajnos nincsen, de nem gondolnám, hogy magas lenne a szintje. Persze ha kell, beszerzek tesztet.
A Co2-t és a lámpát nem egyidőben kellene kikapcsolni?
Úgy tudom, hogy min.1 órával előbb be kell kapcsolni és 1 órával előbb kikapcsolni. Az oka pedig az, hogy nem azonnal tűnik el a co2 a vízből, kb egy órán át még lesz elég a vízben a növényeknek. Utána felesleges magasan tartani a szintet, ha kikapcsol a lámpa.
 
A Co2-t és a lámpát nem egyidőben kellene kikapcsolni?
Úgy tudom, hogy min.1 órával előbb be kell kapcsolni és 1 órával előbb kikapcsolni. Az oka pedig az, hogy nem azonnal tűnik el a co2 a vízből, kb egy órán át még lesz elég a vízben a növényeknek. Utána felesleges magasan tartani a szintet, ha kikapcsol a lámpa.
Igen, minimum 1 óra, de difis beoldásnál inkább 2-2,5 óra. A fény indulásakor már ajánlatos megfelelő CO2 szintnek lenni.
 
Szerinted ezen felül is kéne valami?
Nem, ez is okénak tűnik. Esetleg lehet mondjuk napi 3-4x 15 percre. Nekem szívóágas skimmerem van, ami ugye 0-24 megy, de sokan használják az elektromosat is, az nem lehet gond.

Milyen/mennyi tápot használsz?
 
Nem, ez is okénak tűnik. Esetleg lehet mondjuk napi 3-4x 15 percre. Nekem szívóágas skimmerem van, ami ugye 0-24 megy, de sokan használják az elektromosat is, az nem lehet gond.

Milyen/mennyi tápot használsz?
Korábban 2 óra volt, de azt vettem észre, hogy másfél óra is elég. Sőt, az este folyamán nem lesz kék a dc, sötétzöld marad. Emiatt nem kapcsolom hamarabb a co2-t. Kezdem azt gondolni, hogy lehet nekem is az segítene, ha 0-24 menne a skimmer. Akkor este jobban csökkenne a co2 szint, napközben meg nem lenne túl magas.
2hr complete tápot használok. Ha jól matekoztam, már csak emiatt sem lehet magas a vasam, mert ebben nincs sok. A gyári adagolás 3ml/100liter/nap. Én a 81 literre jelenleg 3 ml-t adok. De ugye nekem most több a vízcserém, mint a heti 1.
Viszont korábban más táppal ugyanúgy volt ez az algám, szóval emiatt gondoltam, hogy talán a co2-vel van valami gond.
Rotala green, h'ra és bonsai van az akváriumban, meg monte carlo. A monte carlo inkább olvadni látszik, bár egy része még kitart. A kosaras rotalákon pár cm új hajtás van felül, de az alsó része eléggé bealgásodik. Pedig ültetéskor direkt visszametszettem és úgy tettem be.
 
Korábban 2 óra volt, de azt vettem észre, hogy másfél óra is elég. Sőt, az este folyamán nem lesz kék a dc, sötétzöld marad. Emiatt nem kapcsolom hamarabb a co2-t. Kezdem azt gondolni, hogy lehet nekem is az segítene, ha 0-24 menne a skimmer. Akkor este jobban csökkenne a co2 szint, napközben meg nem lenne túl magas.
2hr complete tápot használok. Ha jól matekoztam, már csak emiatt sem lehet magas a vasam, mert ebben nincs sok. A gyári adagolás 3ml/100liter/nap. Én a 81 literre jelenleg 3 ml-t adok. De ugye nekem most több a vízcserém, mint a heti 1.
Viszont korábban más táppal ugyanúgy volt ez az algám, szóval emiatt gondoltam, hogy talán a co2-vel van valami gond.
Rotala green, h'ra és bonsai van az akváriumban, meg monte carlo. A monte carlo inkább olvadni látszik, bár egy része még kitart. A kosaras rotalákon pár cm új hajtás van felül, de az alsó része eléggé bealgásodik. Pedig ültetéskor direkt visszametszettem és úgy tettem be.
Ezek a körülmények eléggé rendben vannak szerintem így az elmondásod alapján.
Azt tanácsolnám nyiss egy naplót ezeket így összefoglalva, képekkel...több szem többet lát alapon, valaki biztosan fog tudni okosat mondani.
 
Én is azt gondoltam, hogy jól csinálom, de úgy tűnik mégsem:D
A naplókat többen nézik, mint ezt a topicot? Ott is lehet kérdéseket feltenni?
 
A KH-t 2 re állítom csapvízzel, a GH 7-8 (GH+). A bubi szám kb 1,5-2/másodperc lehet, de a dc inkább sötétebb zöld, mintsem világos.
Milyen módszerrel tudnám a legbiztosabban beállítani megfelelő szintre a co2-t? Szerintetek jelenleg a ph alapján sokat oldok be?
Nem lehetne azt a huncut kh-t feljebb tornázni? A Kh-teszt igazából lúgosságot mér, amit alapesetben a karbonát vegyület ad. Az aktív talajok meg egy ideig a ph-t is csökkentik. (elnyelik a karbonátot ) A 2 Kh ilyen esetben vízcsere előtt simán nullázódhat, ami miatt a nagyon kevés co2 is nagyon savanyít. Inkább 3-4 legyen a Kh, főként, ha frissebb az akva talaja.
Mindazonáltal azért nem csapvízzel sózunk kh-t, mert abban nem biztos, hogy csak a karbonát adja a lúgosságot. Ha nem a bevált visszasózóval sózol, akkor nem bízhatsz a bevált módszerekben, következtetésekben. Sózd vissza valamilyen gh-kh+ használatával.
Sőt, az este folyamán nem lesz kék a dc, sötétzöld marad.
Ez is a fenti észrevételem támasztja alá:
Annyira kevés a Kh, hogy a dc színe nem is kékülhet vissza, hiszen egy bizonyos mennyiségű co2 jelen marad a vízben. https://akvakertesz.hu/threads/a-misztikus-co2-tablazat-mennyi-co2-kell-az-akvariumba.4176/
Az 5,5ph vagy mérési hiba, vagy nagyon alacsony a kh(1 alatt), vagy sok a CO2. (ezt nem támasztja alá a dc színe, de helyezheted olyan helyre a vízben, hogy falsot mutat.) 😉
 
Én is azt gondoltam, hogy jól csinálom, de úgy tűnik mégsem:D
A naplókat többen nézik, mint ezt a topicot? Ott is lehet kérdéseket feltenni?
Ott is tudsz kérdezni, sőt, vissza is tudsz keresni, ami sokszor hasznos. Plusz, majd kis idő elteltével fotót is tudsz felrakni.
 
Nem lehetne azt a huncut kh-t feljebb tornázni? A Kh-teszt igazából lúgosságot mér, amit alapesetben a karbonát vegyület ad. Az aktív talajok meg egy ideig a ph-t is csökkentik. (elnyelik a karbonátot ) A 2 Kh ilyen esetben vízcsere előtt simán nullázódhat, ami miatt a nagyon kevés co2 is nagyon savanyít. Inkább 3-4 legyen a Kh, főként, ha frissebb az akva talaja.
Mindazonáltal azért nem csapvízzel sózunk kh-t, mert abban nem biztos, hogy csak a karbonát adja a lúgosságot. Ha nem a bevált visszasózóval sózol, akkor nem bízhatsz a bevált módszerekben, következtetésekben. Sózd vissza valamilyen gh-kh+ használatával.

Ez is a fenti észrevételem támasztja alá:
Annyira kevés a Kh, hogy a dc színe nem is kékülhet vissza, hiszen egy bizonyos mennyiségű co2 jelen marad a vízben. https://akvakertesz.hu/threads/a-misztikus-co2-tablazat-mennyi-co2-kell-az-akvariumba.4176/
Az 5,5ph vagy mérési hiba, vagy nagyon alacsony a kh(1 alatt), vagy sok a CO2. (ezt nem támasztja alá a dc színe, de helyezheted olyan helyre a vízben, hogy falsot mutat.) 😉
Köszönöm a választ. Én is gondoltam rá, hogy talán a KH-val is lehet gond, csak egy másik akváriumom indításakor 0-ra sosem vitte le az aktív talaj, emiatt azt gondoltam, most sem fog ilyesmi történni. Persze előfordulhat, sőt ez most elég logikusnak hangzik, mert szerintem se lehet ez a co2 mennyiség olyan sok. Rámérek a vízkeménységre is mostantól többször.
Azért csapvizet használok a KH beállítására, mert többektől hallottam, hogy a bolti KH emelő sók nem jók összetételben, inkább csak GH+t használjak. Plusz ezekkel a porokkal csak 1:2-es arányt lehet csinálni, így egy 8as GH értékhez a KH magasabb lesz, mint amit alapvetően szeretnék. Bár ezt ha szeretnék méricskélni, még megoldhatnám.
 
Azért csapvizet használok a KH beállítására, mert többektől hallottam, hogy a bolti KH emelő sók nem jók összetételben, inkább csak GH+t használjak.
Bármelyiket is használod tökéletesek összetételben, sőt jobbak a csapvíznél, mert tutira nem tartalmaz semmi egyéb szennyeződést.
Arról nem is beszélve, hogy a csapvíz összetétele változhat időről-időre.
Plusz ezekkel a porokkal csak 1:2-es arányt lehet csinálni, így egy 8as GH értékhez a KH magasabb lesz, mint amit alapvetően szeretnék. Bár ezt ha szeretnék méricskélni, még megoldhatnám.
Alapvetően az 1:2 arány a legoptimálisabb KH/GH szempontjából.
Ha alacsonyan szeretnéd tartani a KH-t (pl 2 környékén), akkor nincs okod rá, hogy magasabb legyen a GH 4-5-nél.
Egyetlen esetben lenne probléma a GH/KH+ sók használata, ha valamilyen hardscape elem emeli a KH-dat (pl. seiryu, manten...stb kő). Ilyenkor tényleg csak a GH+ sóval kéne visszasóznod.
 
Azért csapvizet használok a KH beállítására, mert többektől hallottam, hogy a bolti KH emelő sók nem jók összetételben, inkább csak GH+t használjak.
Húuuu... Hát ezt biztos nem a GA fősodor mondja. Én a Green Aqua gh-kh+ terméket használom, nekem teljesen jó. Inert kövek használatakor hozza a Gh-Kh 2:1 arányt. Akkor nem ajánlott, ha vízkeménység növelő köveket is használsz,(pl seiryu) mert ott a kh-t a kövek adják.

Szerk. : most látom, megelőztek. 😃
 
Húuuu... Hát ezt biztos nem a GA fősodor mondja. Én a Green Aqua gh-kh+ terméket használom, nekem teljesen jó. Inert kövek használatakor hozza a Gh-Kh 2:1 arányt. Akkor nem ajánlott, ha vízkeménység növelő köveket is használsz,(pl seiryu) mert ott a kh-t a kövek adják.

Szerk. : most látom, megelőztek. 😃
Valami olyasmi rémlik, hogy azt mondták kb szódabikarbóna adja benne a KH-t, meg hogy sok lehet egyes termékekben a kálium. Pontosabban most nem tudnám idézni.
A garnélák/csigák miatt úgy tudom jobb, ha a GH legalább 7-8 körül van.
 
Bármelyiket is használod tökéletesek összetételben, sőt jobbak a csapvíznél, mert tutira nem tartalmaz semmi egyéb szennyeződést.
Arról nem is beszélve, hogy a csapvíz összetétele változhat időről-időre.

Alapvetően az 1:2 arány a legoptimálisabb KH/GH szempontjából.
Ha alacsonyan szeretnéd tartani a KH-t (pl 2 környékén), akkor nincs okod rá, hogy magasabb legyen a GH 4-5-nél.
Egyetlen esetben lenne probléma a GH/KH+ sók használata, ha valamilyen hardscape elem emeli a KH-dat (pl. seiryu, manten...stb kő). Ilyenkor tényleg csak a GH+ sóval kéne visszasóznod.
Az előző hozzászólást neked is válaszoltam
Persze lehet, hogy rosszul tudom a dolgokat. Csak azt mondom, amit eddig korábban olvastam/hallottam másoktól.
 
Az előző hozzászólást neked is válaszoltam
Persze lehet, hogy rosszul tudom a dolgokat. Csak azt mondom, amit eddig korábban olvastam/hallottam másoktól.
Semmi gond, bocs ha kioktatónak hangzott, abszolút segítő szándékkal írtam:)
Szerintem a csigák is vígan elvannak 4-5-ös GH-val, miattuk nem kell emelni. Úgy rémlik náluk is inkább a KH az érdekes, hogy ne 0 legyen.
 
Jaj nem hangzott úgy:) Inkább azt akartam mondani vele, hogy nem okoskodni akarok, csak azt mondom, amit eddig tudtam. De most kiderülhet róla, hogy téves. Örülök, ha valaki el tudja magyarázni azt, hogy mi miért van, nem csak hogy használd ezt vagy azt a terméket. Emiatt írtam le, hátha tudtok reagálni valamit arra, amit hallottam ezekről a sókról.
 
Valami olyasmi rémlik, hogy azt mondták kb szódabikarbóna adja benne a KH-t, meg hogy sok lehet egyes termékekben a kálium. Pontosabban most nem tudnám idézni.
A garnélák/csigák miatt úgy tudom jobb, ha a GH legalább 7-8 körül van.
Oké, lehet kh-t emelni nátrium-bikarbonáttal, de a nátrium az egyik legnagyobb ellensége a növényes akvarisztikának. Nem ajánlaná növényezéshez a Green Aqua a sajátmárkás gh-kh+ termékét, ha szódabikarbóna lenne a Kh emelő alkotórésze. Én inert talajt, inert köveket használok, ahhoz ez kell. Semmi gond a gazokkal. (max. sokszor kell kaszálni🤭)
Az egyes termékek tartalmaznak káliumot... na bumm, akkor több lesz. Hanyagoltam már el annyira vízcserét, hogy 60ppm kálium volt a 3ppm nitrát, 0,2ppm foszfát mellett, mégsem volt gond. Gazok nőttek, mint a gomba, garnélák (neocaridina) szaporodtak, mint a nyulak. A káliumtól nem kell úgy aggódni. 😉
 
Back
Oldal tetejére