• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Növényes Az ágak mutatják a jövőt

Ugyan az a képsorozat,ugyan az a gépel készült képek.Ps-el dolgoztam.Még elő sem szedtem a RAW formátumot.

Nekem az utolsó kép már nagyon sok.
Szín az ok, de pl a bal oldalon is kifolyik a vörös. A halacskák is szétesnek ebben a túltolt élesség/kontraszt arányban.
Az ilyeneket nem szoktuk szeretni versenyen. Valami a kettő között kellene. :)
 
Másik dolog...

Az utómunkának, ha van, támogatnia kellene a koncepciót. Lehet sokszor elég, ha éles valami vagy kellően zöld.
De a két utolsó kép között az elsőn van valami varázsa a becsapódó természetes fénynek felülről. Ez pl teljesen elveszik a második képen.
 
Az a baj,hogy totál ki van égve a közepe,ahol a halak vannak.Mint ahogy látni Matyi képén is.

Picit lehetne játszani vele, de a kiégés / elmosódás pl nekem kitolja a teret. Ha élesen látom a hátsó sort közelebbnek érzem. Szerintem picit elvesz az értékéből.
 
Hát én ezt nem értem. Tibicuk képe egyszerűen tű éles Matyié (ne haragudj nem bántásból) homályos élénk valótlan színek (számomra) persze nem vagyok fotós csak filmezéshez világosítok,( más világ.)
Nem offolok tovább bocs, ez nem az én szakmám. Szép mind. Az akvárium káprázatos.
 
Nem igazán megfelelő a nyersanyag sajnos nagyon ki van égve a háttér így elég behatárolt hogy mennyire lehet világosítani az előtéren.
Béla kérése volt, hogy kicsit legyenek hangsúlyosabbak a színes növények, ezért készült ez a kicsit melegebb színhatás.
 
Ezért szubjektív az értékelés is.
A filmvilágban is van egy határ az éles képekre. Nem véletlen, hogy a legtöbb film tompa színekkel, életlen képpel operál.
A digitális technikát visszabutítják, hogy jó legyen a szemednek. Különben egy pixelzavar lenne az egész amitől megfájdul a fejed egy idő után és természetellenesnek érzel bármilyen sminket stb.
Van néhány film aminek ez jól áll, de a többség élesség, kontraszt és szaturáció csökkentéssel megy. A LUT profilokat csak annyira húzzák vissza, hogy még ne legyen zavaró.

De vegyük elő a két képet megint picit.
Egymás alatt jobban érzékelhető. Érdekes egyébként, hogy két fotó mennyire más hangulatot érzést ad át. Nem véletlen, hogy ezzel a versenyen is sokat játszanak. Túl könnyű egy éles fotót lőni magába. De a történetet itt is el kell adni.

Az első kép. Jó a szemnek (nem túl éles és kontrasztos), mesebeli hangulat. A fény derengés egy plusz hatást ad hozzá. Vannak zöldek, vannak narancsok és vörösek is. És ezek átmenete is nagyon izgalmas.
A mesebeli hangulat miatt megnyugtat a látvány. Nincsenek nyomasztó árnyékok stb.

Ezen kívűl pl egy palustris színe hihető ahogy a rotala sem tűzvörös. A hengeli/espei halakon látod a mintázatot.
Talán az egyetlen dolog amit felróhatok a képnek az a monoton zöld. Bár többféle moha és más zöld növények is vannak a képen szinte mindegyik homogén zöld.

oappwggkmoih4uu1vv33phrs3y7tywgk-7x8tk-19z6vpwitbyo5mmifzf2u7hjfiur52tkd-w1280-h616-no-jpg.19648.jpg


img_6628bcc-jpg.19699.jpg

És akkor a második kép. Éles, harsány, kemény. Dráma van. Drámai hatást akarunk elérni. Erre a sötét részek is rátesznek. Sokkal nyomasztóbb a hatás.
Persze ha egymás mellett nézed a kettőt az első kép tompasága zavarni fog.
De itt pl elvesznek a növény színek főleg a vörös. Nincs csak vörös és zöld. Bár ez a zöld jobb lenne a szemnek, az erős élesség és kontraszt miatt szerintem sok.
A halak szinte egy fekete pacák összefolyik a narancs és a fekete minta. Sok versenyen nem örülnek ha túl nagy váltás van a növény színekben átmenet nélkül. Itt a vörös zöld ilyen.

Szerintem mindkettő elmegy, de nem is ezért hoztam fel, hanem, hogy picit nézegessétek a képet és kérdezzétek meg melyik hangulat támogatja az eredeti ötletet. Hozzáadnak e az utómunka effektek vagy csökkentik a különleges hangulatot.
 
Az én képemnek meg van vágva a két széle, szerintetek az jól áll neki?

Lehet, hogy jobb tőle, de mivé lenne a világ, ha mindenki levágná a "gyenge részeket". Szerintem ez is a része a versenynek. Mutasd azt amid van. Legközelebb majd jobban figyelsz a szélekre is :)
Ha a vágást észreveszik bünti jár érte.
 
Ezért szubjektív az értékelés is.
A filmvilágban is van egy határ az éles képekre. Nem véletlen, hogy a legtöbb film tompa színekkel, életlen képpel operál.
A digitális technikát visszabutítják, hogy jó legyen a szemednek. Különben egy pixelzavar lenne az egész amitől megfájdul a fejed egy idő után és természetellenesnek érzel bármilyen sminket stb.
Van néhány film aminek ez jól áll, de a többség élesség, kontraszt és szaturáció csökkentéssel megy. A LUT profilokat csak annyira húzzák vissza, hogy még ne legyen zavaró.

De vegyük elő a két képet megint picit.
Egymás alatt jobban érzékelhető. Érdekes egyébként, hogy két fotó mennyire más hangulatot érzést ad át. Nem véletlen, hogy ezzel a versenyen is sokat játszanak. Túl könnyű egy éles fotót lőni magába. De a történetet itt is el kell adni.

Az első kép. Jó a szemnek (nem túl éles és kontrasztos), mesebeli hangulat. A fény derengés egy plusz hatást ad hozzá. Vannak zöldek, vannak narancsok és vörösek is. És ezek átmenete is nagyon izgalmas.
A mesebeli hangulat miatt megnyugtat a látvány. Nincsenek nyomasztó árnyékok stb.

Ezen kívűl pl egy palustris színe hihető ahogy a rotala sem tűzvörös. A hengeli/espei halakon látod a mintázatot.
Talán az egyetlen dolog amit felróhatok a képnek az a monoton zöld. Bár többféle moha és más zöld növények is vannak a képen szinte mindegyik homogén zöld.

View attachment 19756


View attachment 19757

És akkor a második kép. Éles, harsány, kemény. Dráma van. Drámai hatást akarunk elérni. Erre a sötét részek is rátesznek. Sokkal nyomasztóbb a hatás.
Persze ha egymás mellett nézed a kettőt az első kép tompasága zavarni fog.
De itt pl elvesznek a növény színek főleg a vörös. Nincs csak vörös és zöld. Bár ez a zöld jobb lenne a szemnek, az erős élesség és kontraszt miatt szerintem sok.
A halak szinte egy fekete pacák összefolyik a narancs és a fekete minta. Sok versenyen nem örülnek ha túl nagy váltás van a növény színekben átmenet nélkül. Itt a vörös zöld ilyen.

Szerintem mindkettő elmegy, de nem is ezért hoztam fel, hanem, hogy picit nézegessétek a képet és kérdezzétek meg melyik hangulat támogatja az eredeti ötletet. Hozzáadnak e az utómunka effektek vagy csökkentik a különleges hangulatot.
Nekem egyedül az élességgel van a bajom na meg amit írtál is az első képen a szinte egy tónusú zölddel. Számomra olyan mint ha az első kép színeit 4000-4500 kelvin a második képét 7500-8000 kelvin borítaná.
 
Lehet, hogy jobb tőle, de mivé lenne a világ, ha mindenki levágná a "gyenge részeket". Szerintem ez is a része a versenynek. Mutasd azt amid van. Legközelebb majd jobban figyelsz a szélekre is :)
Ha a vágást észreveszik bünti jár érte.
Akkor miért van minden akváriumnak levágva a széléről az üveg? Miért nem kötelező annak a látványa?
A vágást egy ilyen akváriumnál kevésbé lehet észrevenni mert nem látszik a felső széleken az üveg. Ha azok látszanak és szépen kifutnak a sarkokba akkor nehéz szerintem észrevenni a vágást.
 
Back
Oldal tetejére