Ezért szubjektív az értékelés is.
A filmvilágban is van egy határ az éles képekre. Nem véletlen, hogy a legtöbb film tompa színekkel, életlen képpel operál.
A digitális technikát visszabutítják, hogy jó legyen a szemednek. Különben egy pixelzavar lenne az egész amitől megfájdul a fejed egy idő után és természetellenesnek érzel bármilyen sminket stb.
Van néhány film aminek ez jól áll, de a többség élesség, kontraszt és szaturáció csökkentéssel megy. A LUT profilokat csak annyira húzzák vissza, hogy még ne legyen zavaró.
De vegyük elő a két képet megint picit.
Egymás alatt jobban érzékelhető. Érdekes egyébként, hogy két fotó mennyire más hangulatot érzést ad át. Nem véletlen, hogy ezzel a versenyen is sokat játszanak. Túl könnyű egy éles fotót lőni magába. De a történetet itt is el kell adni.
Az első kép. Jó a szemnek (nem túl éles és kontrasztos), mesebeli hangulat. A fény derengés egy plusz hatást ad hozzá. Vannak zöldek, vannak narancsok és vörösek is. És ezek átmenete is nagyon izgalmas.
A mesebeli hangulat miatt megnyugtat a látvány. Nincsenek nyomasztó árnyékok stb.
Ezen kívűl pl egy palustris színe hihető ahogy a
rotala sem tűzvörös. A hengeli/espei halakon látod a mintázatot.
Talán az egyetlen dolog amit felróhatok a képnek az a monoton zöld. Bár többféle
moha és más zöld növények is vannak a képen szinte mindegyik homogén zöld.
View attachment 19756
View attachment 19757
És akkor a második kép. Éles, harsány, kemény. Dráma van. Drámai hatást akarunk elérni. Erre a sötét részek is rátesznek. Sokkal nyomasztóbb a hatás.
Persze ha egymás mellett nézed a kettőt az első kép tompasága zavarni fog.
De itt pl elvesznek a
növény színek főleg a vörös. Nincs csak vörös és zöld. Bár ez a zöld jobb lenne a szemnek, az erős élesség és kontraszt miatt szerintem sok.
A halak szinte egy fekete pacák összefolyik a narancs és a fekete minta. Sok versenyen nem örülnek ha túl nagy váltás van a
növény színekben átmenet nélkül. Itt a vörös zöld ilyen.
Szerintem mindkettő elmegy, de nem is ezért hoztam fel, hanem, hogy picit nézegessétek a képet és kérdezzétek meg melyik hangulat támogatja az eredeti ötletet. Hozzáadnak e az utómunka effektek vagy csökkentik a különleges hangulatot.