• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Napi zene

Hehe..abból a 6 millióból 5 milliószor a srác anyukája nézte meg szerintem..de még ha nagy is a "tényleg megérdemelt népszerűsége" ennek a számnak..az mindenképp megnyugtat hogy 2 év múlva a ténylegesen megérdemelt feledés homályába merül ez a szám. :twisted:
Én szintén szégyellem,hogy valamelyik nap végighallgattam,mikor előadta a tévében..és elborzasztott,hogy mennyire hamisan adta elő a saját számát..ami azért mégsem egy Whitney Houston nehézségű dal ;)
 
Nah jó..ha másért nem,ezért a videóért megérte,hogy megcsinálták ezt a számot :D :lol:
 
Verselemzés

A költő nem sokat teketóriázik, azonnal szituációba helyezi az olvasót az első két sorral.


"Zúzunk az éjszakában
én meg pár haver”


A zúzás tevékenység tulajdonképpen nem jelent semmit. Talán a „létezünk az éjszakában” lenne a közérthetőbb formája. A költő szóhasználatát némi művészi túlzás jellemzi, mintha az éjszakában való létezést valamilyen erős hang, vagy fényhatás kísérné. A második sorból az is kiderül, hogy a költő nem egyedül csinálja a zúzást.

A következő két sorban némi képzavar érezhető. A dolgok állásáról érdeklődik a hallgatótól, de a választ meg sem várva egy örök érvényű igazságot sző mondanivalójába, mely szerint ha menni kell, hát menni kell.


„na mondd csak, mi a pálya
ha hívnak, menni kell”


Miután meggyőződhettünk a költő bölcsességéről, egy újabb képzavarral találjuk szembe magunkat:


„régóta nincs kiút
csak lányok és fiúk”


A költő míves soraiban tudatja abbéli elégedetlenségét, hogy csak két neme létezik az emberi fajnak. Csak lányok, és fiúk, és ebből hiába is keresnénk kiutat. Aztán mégiscsak elégedett ezzel az állapottal:



„nekem bejön ez a szitu


Ezek után tanúbizonyságot tesz – zsenge kora ellenére – hiperrealista látásmódjáról:

„Csak akkor bulizom, ha úgy van
és általában úgy van”


Csak akkor megy mulatságba, amikor úgy van, vagyis amikor mulatságba megy. És általában olyankor mulatságba megy. Ezen a ponton érezhető Dali festészetének hatása, vagy valamilyen szintetikus tudatmódosítóé. A költő fontosnak tartotta, hogy a hallgatóval megossza elérhetőségét:

„lenn megtalálsz a klubban”

A költő, mintegy nyomatékosítja mondanivalójában, hogy elégedett az állapottal, tetszenek neki a hallgatóról keringő bárgyú történetek. Aztán szeretné a hallgatót valami meggondolatlanságra bírni. Remélhetőleg nem a hegyoldalt akarják felgyújtani:

„nekem bejön ez a szitu
a sok buta sztori rólad
csináljunk most olyat,
amit megbánunk majd holnap”


Ezek után a költő megszólítja hallgatóját (feltételezve, hogy az nőnemű, és szintén zsenge korú), és egy gyermeteg hasonlattal megpróbálja közösülésre bírni azt:

„Kicsilány, óóó, szia, helló!
álljunk össze, mint két kicsi legó”


A következő sorokban újból képzavarral szembesülünk:

„na figyu már, mondom mi a szitu
te lány, én meg fiú
na mizu, mizu, mizu?”


Felhívja a hallgató figyelmét a nemek közti különbségre, és ezután roppant nyomatékosan, önmagát háromszor is megismételve érdeklődik a dolgok állása felől. Aztán egy hirtelen váltással másnap reggel lesz A költő ekkor szemlélteti a hajnalhasadtát, mellyel ellentétben áll az általa bonyolított mulatságok”keménységével”. Nyilván itt a jó ízlés határait feszegető mulatozásra utal a költő:

„A klubok rég bezártak
a város felébred
világos van, de nálam
a bulik kemények”


A költő nem rejti véka alá trehány életmódját. Erre egyetlen sort szentel csupán. Aztán – nyilván a divatos „afterparty” szó rövidítésével tudatja, hogy a mulatság utóéletének egy szoba ad otthont. A hallgatót megpróbálja házipornó készítésére bírni. Undorító:

„a cuccok szétdobálva
after a szobában
te és én a félhomályban
filmezünk az ágyban?”


Ez után némi anakronizmussal újra belecsöppenünk a mulatságba:

„Te is tudod, hogy van
ha Tomika felbukkan
partyszemcsiben a klubban
sapiban meg színes cuccban
az F-L-U-O-R
a partyállat, ezt tudnod kell
mer' az élet csak úgy lesz jó
ha felpörög, mint az electro”



A költő kissé túlértékeli saját személyét, hiszen feltételezi, hogy a hallgató tisztában van azzal, milyen jelenség, amikor a költő megjelenik egy társastánc-összejövetelen. Ha mégsem lenne tisztában a hallgató ezzel, a költő kisegíti saját küllemének leírásával. A megjelenésének elemzésével kiderül, hogy a költő mentalitása a 16 év alatti ifjú hölgyekben férfias benyomást kelt, így nyilvánvaló, hogy a költemény nekik szól. Az általa viselt holmik becézett megnevezésével a költő maga ugrasztja ki a nyulat a bokorból. A napszemüveg, és a sapka becézett megnevezése, valamint a tiri-tarka ruházat viselete megkérdőjelezi a költő nemi identitását. Ezzel a költemény koncepciója is felborul, hiszen az olvasóban jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a költő vajon valóban csak a megszólított ifjú hölgyekhez vonzódik? Ezt megerősítendő a költő önmagát „partyállat”-nak, vagyis gátlástalan, féktelen ösztönlénynek titulálja. A férfi hallgató ezen a ponton összeszorítja a combjait rémületében. A költemény lezárásaként a költő tudatja, hogy számára csak akkor van értelme az életnek, ha az zajlik, mint egy divatos, effektekkel teletűzdelt zajfüzér, amit némi túlzással zenének nevez korunk ifjúsága.

A költemény tartalmi, és formai értéke a nullához közelít, kizárólag erőteljes alkoholos, vagy kábítószeres behatás alatt képes élményt nyújtani. A célkorosztály, valamint a költeményben leírt szándékok összegzésénél felmerül a költő büntetőjogi felelőssége, hiszen kiskorú lányokat kér intim együttlétre,
és szexuális tartalmú filmek készítésére.

Ónodi Zsolt
 
Nemrég volt egy olyan infóm, hogy a "Mizu" torony magasan az első a magyar slágerek közt a youtube-on.
Nos hölgyek-urak van még remény! ;)
Íme egy 6,5 milliós letöltéssel büszkélkedő dal:

 
Ez nagyon durva, a lányom meg még bírja is ezt az arcot :p. Úgy látom elő kell venni az apai szigort és jó irányba terelni a csemetét.
Sajnos ez kritikán aluli megnyilvánulása volt Fluor Tominak--->Tomi on the floor :p.
 
Back
Oldal tetejére