Mivel úgy gondolom az ilyen jellegű fórumok, mint ez is, azt a célt szolgálják, hogy információt osszunk meg hasonló érdeklődési körrel rendelkező emberekkel, ezért úgy gondoltam amit találok megosztom veletek, hátha nem olvastátok még.Mindenkit arra buzdítanék, hogy ha van olyan információja, mely szerinte hasznos lehet mások számára ragadjon billentyűzetet és írja le amit tud talál róla!Ha ezt nem tesszük egy idő után a fórum érdektelenné válik számunkra és mások számára. Nem hiszem, hogy ne lenne olyan téma amit még nem jött föl, de esetleg érdekel minket, vagy érdekelhetne másokat.Szerintem nem kellene ott megállni, hogy tápozás csak EI szerint, vannak más megoldások is mindenki döntse el mit szeretne.Ugyanez érvényes a szűrésre,világításra, aljzatra.Mindenki tud mindent arról mi miért zajlik úgy ahogy zajlik az akváriumában? Vannak még más módszerek amikről épp most olvastunk és eddig nem volt róla szó oszd meg!
Nem szerettem volna a föntiekkel senkit sem megbántani csak azt szeretném, hogy még ha van is egy általunk preferált módszer, metódus még nem jelenti azt, hogy más nem működhet!
Elöljáróban még annyit szeretnék mondani, hogy engem személy szerint mostanában az foglalkoztat, hogy milyen aljzatot használjak az akváriumomban, így elkezdtem keresgélni a neten, milyen hasznos infókat találhatok.Ezek közül először egy égetett agyag aljzatról szeretnék nektek írni.
Az itt leírtak James oldaláról vannak és ez csak egy kivonat a teljes írás képekkel itt található: http://www.theplantedtank.co.uk/akadama.htm
AKADAMA
Mi is az Akadama?
Az akadama a japán „vörös” és „labda” szavakból álló elnevezés.Ez egy égetett agyag aljzat, melyet főleg Bonsai kertészek használnak. Takashi Amano is ez használta első akváriumainak jónéhányánál, mielőtt elkezdte az ADA termékeket használni.
Maga az Akadama egy vulkanikus eredetű agyag,melyet nagyjából 3 méter mélyről bányásznak öreg japán Cryptomeria erdőkből.Ez aztán szárítják, megfelelő hőmérsékleten kezelik, így eltávolítják a szerves anyagokat és kórokozókat belőle.Végül összetörik, átmossák és különböző méretekre osztályozzák, majd csomagolják őket.
Különböző granulaméretben kapható,de akváriumi növényeink számára a legjobb, amit Double Red Line Hard Quality néven árusítanak, mert ennek granulamérete 0és 6 mm között van.
Az Akadamát főleg Bonsai kertészek használják, jó víz- és tápanyagmegtartó képessége miatt. Maga az Akadama nagyon jó kation cserélő kapacitással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy kivesz minden kationt a vízből, mint pl.: Mg+++, Ca++, K+, stb és magában tartja őket könnyen elérhetővé téve így a növények gyökerei számára.Hasonló módon működik, mint a ioncserélő gyanták azzal a kivétellel, hogy míg a gyanta szódium ionra cseréli a magnéziumot és kalciumot addig az Akadama hidrogén ionra.A hidrogén ion viszont reakcióba lép minden bikarbonáttal a vízben, így KH és PH csökkenést okoz.Mivel fölveszi a vízből a magnéziumot és a kalciumot természetesen Gh csökkenést is okz.Ez a jelenség azonban néhány vízcsere után megszűnik.
Ahhoz képest, hogy égetett agyag, az Akadama nagyon porózus, minek köszönhetően elősegíti a víz cirkulációját az aljzatban és ellátja a növények gyökereit tápanyaggal.
Használata:
Ha úgy döntöttünk, hogy akváriumunkban Akadamát használunk aljzatnak, két választásunk van:
1. Ha nem okoz neked problémát a hirtelen KH csökkenés akkor egyszerűen csak rakd az akváriumodba.Itt is ajánlott azonban a gyakori vízcsere, hogy megállítsd a Kh ingadozását.
James 2 hétig napi vízcseréket végzett, azután, hogy ilyen módon az akváriumába rakta az Akadamát!
2. Előkezeled!Az előkezelés arra szolgál,hogy megold a KH,Gh problémát azzal, hogy felgyorsítod a folyamatot.
James azt ajánlja, hogy áztasd egy hétig az akadamát szódabikarbónás,magnézium-szulfátos és kálium-szulfátos vízben, majd mosd át.
Ő a következő mennyiségeket használta 3 zsákhoz (42literhez):
• 120g szódabikarbóna
• 105g magnézium-szulfát
• 30g kálium-szulfát
James már több, mint egy éve teszteli ezt az aljzatot és nagyon elégedett vele.Arra azonban figyelmeztet, hogy nehezebb tárgyakat, sziklákat ne rakjunk rá mert összetöri.
Az Akadama nem táptalaj, így alá rakhatunk tőzeget és/vagy osmocot-ot.
Egy helyen találtam eddig Magyarországon itt: http://www.yamadori-bonsai-hungary.hu/i ... Product=14
Next soon :lol: : -Humusz, mint táptalaj
- Talajturbózás rescaping nélkül avagy milyen is a növénysüti
Nem szerettem volna a föntiekkel senkit sem megbántani csak azt szeretném, hogy még ha van is egy általunk preferált módszer, metódus még nem jelenti azt, hogy más nem működhet!
Elöljáróban még annyit szeretnék mondani, hogy engem személy szerint mostanában az foglalkoztat, hogy milyen aljzatot használjak az akváriumomban, így elkezdtem keresgélni a neten, milyen hasznos infókat találhatok.Ezek közül először egy égetett agyag aljzatról szeretnék nektek írni.
Az itt leírtak James oldaláról vannak és ez csak egy kivonat a teljes írás képekkel itt található: http://www.theplantedtank.co.uk/akadama.htm
AKADAMA
Mi is az Akadama?
Az akadama a japán „vörös” és „labda” szavakból álló elnevezés.Ez egy égetett agyag aljzat, melyet főleg Bonsai kertészek használnak. Takashi Amano is ez használta első akváriumainak jónéhányánál, mielőtt elkezdte az ADA termékeket használni.
Maga az Akadama egy vulkanikus eredetű agyag,melyet nagyjából 3 méter mélyről bányásznak öreg japán Cryptomeria erdőkből.Ez aztán szárítják, megfelelő hőmérsékleten kezelik, így eltávolítják a szerves anyagokat és kórokozókat belőle.Végül összetörik, átmossák és különböző méretekre osztályozzák, majd csomagolják őket.
Különböző granulaméretben kapható,de akváriumi növényeink számára a legjobb, amit Double Red Line Hard Quality néven árusítanak, mert ennek granulamérete 0és 6 mm között van.
Az Akadamát főleg Bonsai kertészek használják, jó víz- és tápanyagmegtartó képessége miatt. Maga az Akadama nagyon jó kation cserélő kapacitással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy kivesz minden kationt a vízből, mint pl.: Mg+++, Ca++, K+, stb és magában tartja őket könnyen elérhetővé téve így a növények gyökerei számára.Hasonló módon működik, mint a ioncserélő gyanták azzal a kivétellel, hogy míg a gyanta szódium ionra cseréli a magnéziumot és kalciumot addig az Akadama hidrogén ionra.A hidrogén ion viszont reakcióba lép minden bikarbonáttal a vízben, így KH és PH csökkenést okoz.Mivel fölveszi a vízből a magnéziumot és a kalciumot természetesen Gh csökkenést is okz.Ez a jelenség azonban néhány vízcsere után megszűnik.
Ahhoz képest, hogy égetett agyag, az Akadama nagyon porózus, minek köszönhetően elősegíti a víz cirkulációját az aljzatban és ellátja a növények gyökereit tápanyaggal.
Használata:
Ha úgy döntöttünk, hogy akváriumunkban Akadamát használunk aljzatnak, két választásunk van:
1. Ha nem okoz neked problémát a hirtelen KH csökkenés akkor egyszerűen csak rakd az akváriumodba.Itt is ajánlott azonban a gyakori vízcsere, hogy megállítsd a Kh ingadozását.
James 2 hétig napi vízcseréket végzett, azután, hogy ilyen módon az akváriumába rakta az Akadamát!
2. Előkezeled!Az előkezelés arra szolgál,hogy megold a KH,Gh problémát azzal, hogy felgyorsítod a folyamatot.
James azt ajánlja, hogy áztasd egy hétig az akadamát szódabikarbónás,magnézium-szulfátos és kálium-szulfátos vízben, majd mosd át.
Ő a következő mennyiségeket használta 3 zsákhoz (42literhez):
• 120g szódabikarbóna
• 105g magnézium-szulfát
• 30g kálium-szulfát
James már több, mint egy éve teszteli ezt az aljzatot és nagyon elégedett vele.Arra azonban figyelmeztet, hogy nehezebb tárgyakat, sziklákat ne rakjunk rá mert összetöri.
Az Akadama nem táptalaj, így alá rakhatunk tőzeget és/vagy osmocot-ot.
Egy helyen találtam eddig Magyarországon itt: http://www.yamadori-bonsai-hungary.hu/i ... Product=14
Next soon :lol: : -Humusz, mint táptalaj
- Talajturbózás rescaping nélkül avagy milyen is a növénysüti