• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos Vízcsere az akváriumban

Milyen gyakran cserélsz vizet az akváriumban?

  • Hetente 2 alkalommal vagy ennél sűrűbben.

    Votes: 57 10.1%
  • Heti egy alkalommal.

    Votes: 426 75.1%
  • Kéthetente.

    Votes: 62 10.9%
  • Két hétnél ritkábban.

    Votes: 22 3.9%

  • Total voters
    567
Ilyen kicsi mértékben nem “úgy” lesz haszna.
Annak szerintem nincs értelme, hogy minden második vízcsere így menjen.
A 10-10 l már jobb.
Az heti 250, havi 1000, évi 12000 Ft. Nem sok.
Olcsóbb, mint egy RO masina.
Így is fog lágyulni a vized, csak az inkább hónapokban lesz mérhető. Arányaiban mindig egy picit több lágy víz “marad benne” az akiban.
Belevághatsz szerintem.
Viszont nem értem miért kellene full ozmóhoz mindenképp TDS mérő?
Anélkül is átállhatsz ozmóra...
Én is így gondoltam jónak, hogy lassan mindíg egy kicsivel több lágy víz marad benne.
Köszönöm a válaszod!

Tapatalkkal küldve az én 6039Y eszközömről
 
Köszi mindenkinek a választ! [emoji4]
@Jopet értem mire gondolsz, de kérdésedre még válaszolva nem tudom a pontos miértet. Talán egyre inkább arra törekszem, hogy ha lassan kicsi lépésekben is de a lehető legtöbbet tudjam kihozni az akvámból.

Tapatalkkal küldve az én 6039Y eszközömről
 
Sziasztok.
Ma vettem 20l ozmó vizet. A kérdésem az lenne (ne haragudjatok ha amatőr), hogy hétvégén a fele megy az akiba a másik fele marad a kannábban. A kannát lezárjam, vagy kupak nélkül várjon egy hetet a következő vízcseréig?


Tapatalkkal küldve az én 6039Y eszközömről
 
Sziasztok.
Ma vettem 20l ozmó vizet. A kérdésem az lenne (ne haragudjatok ha amatőr), hogy hétvégén a fele megy az akiba a másik fele marad a kannábban. A kannát lezárjam, vagy kupak nélkül várjon egy hetet a következő vízcseréig?


Tapatalkkal küldve az én 6039Y eszközömről
Szia,
Kupak nélkül várja a jövő hetet (szellőztetés). (y)
 
Sziasztok!

Azzal kapcsolatban lenne kérdésem, hogy hogyan lehet a lehető legbiztonságosabban heti feles vizet cserélni egy High-Tech, RO vizes akváriumban? Most nem a technikai részre gondolok, hanem hogy időben mikor cseréljek, vagy, hogy a cserevizet előtte érdemes már kicsit visszakeményíteni, szűrők és ezáltal a CO2 reaktort is le kell kapcsolni ilyenek érdekelnének.
Jelenleg főleg csak napközben van időm vizet cserélni, szerencsére mivel be van csövezve az akvárium, a kazánházban lévő RO vizes hordóval, így könnyű cserélnem. csak leeresztem , illetve utána a szivattyú fel is nyomja az akváriumba a cserevizet ahol utána visszasózom. tudtommal a visszasózás ezen formájával, vagyis az akváriumban történővel nincs is gond. Ez idő alatt a szűrőket sem állítom le, csak a felszínleszívót húzom ki, úgy 40 perces művelet , 243-as akváriumban, víz 3-4 fokot szokott hűlni a csere után.
A gondom az, hogy csere után nemegyszer találkoztam bekábult garnélával, vagy hallal amit ha időben áttettem a csapvizes garnis akváriumomban akkor még fel is éledt, de volt, hogy későn vettem észre, ha egyáltalán a növények közt megláttam, így sajnos fogy az állomány. De sosem tömeges, hanem csak 1-1 a többi meg vígan uszkáll mintha semmi nem történt volna, ezért se értem a dolgot mitől kábulhatnak el.
 
Nem vagyok nálad tapasztaltabb, de szerintem szűrő-leállításnak, visszasózás mikéntjének stb. a vízcserénél nem lehet nagy ráhatása az élővilág "kedélyállapotára". A 3-4 fokos hirtelen hőmérséklet-változásnak viszont szinte biztosan. Ez miért van? Nem tudsz ellene tenni? A kazánházban levő hideg az oka? Nem tudsz esetleg betenni a feltöltő rendszer csövezésébe, vagy a hordóba egy fűtőt ennek elkerülése érdekében?
Nálam vízcseréknél az állatok viselkedésében legfeljebb "extra aktivitást" lehet néha tapasztalni, kábulást sose láttam ilyenkor.
 
Ez miért van? Nem tudsz ellene tenni? A kazánházban levő hideg az oka? Nem tudsz esetleg betenni a feltöltő rendszer csövezésébe, vagy a hordóba egy fűtőt ennek elkerülése érdekében?
Nálam vízcseréknél az állatok viselkedésében legfeljebb "extra aktivitást" lehet néha tapasztalni, kábulást sose láttam ilyenkor.
Kb 20 perc mire visszatölt a rendszer, meg közben folyamatosan forgatja a vízet a két szűrő,tehát semmi hirtelen lehűlés, meg így is csak olyan 20 fokig szok lemenni a vízhőmérséklet. Megjegyzem, régen és slagoztam csapból, és télen láttam hipotermiás halat :confused:
Most mértem pH-t meg hőmérsékletet az RO vizemen, és az Adwa mérő szerint 7,9 a pH és 11,2 fokos a vizem. Akváriumban meg 23-24 fokos szok lenni (fűtés nincs) meg 6,6 a pH
Lehet, hogy a pH változás, mert korábban olvastam, hogy ez miatt ajánlott inkább a CO2 bekapcsolása előtt vizet cserélni. De akkor sem értem, hogy miért nem a teljes állományon jelenek meg a tünetek? Csak annyit látok, hogy egy az Amano garnéla a hátán fekszik és csak kapálózik.
Mindenesetre tegnap azért kora reggel cseréltem vizet, kikapcsolt szűrőkkel, de ma láttam amint a garnélák egy elpusztult Amanda lazacot kajáltak:mad:. Mindenesetre a vízmelegítéssel azért megpróbálkozom.
 
Utoljára módosított:
Sziasztok!

Azzal kapcsolatban lenne kérdésem, hogy hogyan lehet a lehető legbiztonságosabban heti feles vizet cserélni egy High-Tech, RO vizes akváriumban? Most nem a technikai részre gondolok, hanem hogy időben mikor cseréljek, vagy, hogy a cserevizet előtte érdemes már kicsit visszakeményíteni, szűrők és ezáltal a CO2 reaktort is le kell kapcsolni ilyenek érdekelnének.
Jelenleg főleg csak napközben van időm vizet cserélni, szerencsére mivel be van csövezve az akvárium, a kazánházban lévő RO vizes hordóval, így könnyű cserélnem. csak leeresztem , illetve utána a szivattyú fel is nyomja az akváriumba a cserevizet ahol utána visszasózom. tudtommal a visszasózás ezen formájával, vagyis az akváriumban történővel nincs is gond. Ez idő alatt a szűrőket sem állítom le, csak a felszínleszívót húzom ki, úgy 40 perces művelet , 243-as akváriumban, víz 3-4 fokot szokott hűlni a csere után.
A gondom az, hogy csere után nemegyszer találkoztam bekábult garnélával, vagy hallal amit ha időben áttettem a csapvizes garnis akváriumomban akkor még fel is éledt, de volt, hogy későn vettem észre, ha egyáltalán a növények közt megláttam, így sajnos fogy az állomány. De sosem tömeges, hanem csak 1-1 a többi meg vígan uszkáll mintha semmi nem történt volna, ezért se értem a dolgot mitől kábulhatnak el.

Egyetlen dolgot teszek hozzá, anélkül, hogy a módszeredet kritizálnám: én a cserevizet mindig előre előkészítem (bekeverem/visszasózom, és temperálom - utóbbit egy kizárólag erre célra szolgáló konyhai fazékban, gyorsan, olcsón), ezt követően cserélek. Így a cserevíz keménysége garantáltan állandó, és legfeljebb -1°C-os vízzel cserélek (az akva hőmérsékletéhez viszonyítva). A szűrőket viszont akár órákra is leállítom, még sosem volt belőle bajom (de nem jelentem ki, hogy ez követendő példa :D).
 
Sziasztok!

Azzal kapcsolatban lenne kérdésem, hogy hogyan lehet a lehető legbiztonságosabban heti feles vizet cserélni egy High-Tech, RO vizes akváriumban? Most nem a technikai részre gondolok, hanem hogy időben mikor cseréljek, vagy, hogy a cserevizet előtte érdemes már kicsit visszakeményíteni, szűrők és ezáltal a CO2 reaktort is le kell kapcsolni ilyenek érdekelnének.
Jelenleg főleg csak napközben van időm vizet cserélni, szerencsére mivel be van csövezve az akvárium, a kazánházban lévő RO vizes hordóval, így könnyű cserélnem. csak leeresztem , illetve utána a szivattyú fel is nyomja az akváriumba a cserevizet ahol utána visszasózom. tudtommal a visszasózás ezen formájával, vagyis az akváriumban történővel nincs is gond. Ez idő alatt a szűrőket sem állítom le, csak a felszínleszívót húzom ki, úgy 40 perces művelet , 243-as akváriumban, víz 3-4 fokot szokott hűlni a csere után.
A gondom az, hogy csere után nemegyszer találkoztam bekábult garnélával, vagy hallal amit ha időben áttettem a csapvizes garnis akváriumomban akkor még fel is éledt, de volt, hogy későn vettem észre, ha egyáltalán a növények közt megláttam, így sajnos fogy az állomány. De sosem tömeges, hanem csak 1-1 a többi meg vígan uszkáll mintha semmi nem történt volna, ezért se értem a dolgot mitől kábulhatnak el.
Én is hasonlóan hideg vizet tolok közvetlenül az akváriumba(2x200GDP + pumpa), ráadásul leállított szűrővel, de még nem láttam problémát. Ha tehetem még délelőtt, amikor nincs vagy még minimális a CO2 beoldás, hogy ne legyen olyan nagy a pH változás. Igaz én a mostani tápozásom miatt csak 30% vizet cserélek és az is 1 óra alatt megy vissza.
Én a helyedben megpróbálnék kisebb mennyiséget cserélni(tápozást hozzá igazítani) és lassabban visszatölteni, feltéve hogy lehet fojtani a pumpádat.
 
Én a helyedben megpróbálnék kisebb mennyiséget cserélni(tápozást hozzá igazítani) és lassabban visszatölteni, feltéve hogy lehet fojtani a pumpádat.
Köszi az ötletet, ki fogom próbálni !
Szerencsére 3 fokozatban állítható a szivattyú ami feltölti az akváriumot, ez eddig maxon ment, ( de a kazánházban, magasabban van a hordó mint az akvárium, így még szivattyú nélkül is feltöltene, csak baromi lassan) meg ez mellett akkor már az RO vizes hordóba teszem a GH+ t Meg lehet, hogy a vízhőmérséklet különbség sem akkora mint elsőre gondoltam, mert 12 méternyi cső van a padlóban az akvárium és a cserevizes hordó közt, és valamennyit talán tud melegedni a víz közben. Lassabb feltöltésnél meg talán még jobban.
 
Sajnos nem fog felmelegedni a 12m alatt. Nálam is még most lakók nélkül 4-5 fokot (24-ről 19-re) hül az aki vízcserekor, 13-14 méter vékony RO cső (0.8l/perc átfolyási sebesség). Ezért megrendeltem egy elektromos állítható vízmelegítőt amin áteresztve az RO vizet remélhetőleg 24 fokosra melegszik, így nem lesz gond a bacikkal és a lakókkal.
A GA-ás srácok említették, hogy a nagy hőmérsékletesés a baciknek se tesz jót.
 
Köszi az ötletet, ki fogom próbálni !
Szerencsére 3 fokozatban állítható a szivattyú ami feltölti az akváriumot, ez eddig maxon ment, ( de a kazánházban, magasabban van a hordó mint az akvárium, így még szivattyú nélkül is feltöltene, csak baromi lassan) meg ez mellett akkor már az RO vizes hordóba teszem a GH+ t Meg lehet, hogy a vízhőmérséklet különbség sem akkora mint elsőre gondoltam, mert 12 méternyi cső van a padlóban az akvárium és a cserevizes hordó közt, és valamennyit talán tud melegedni a víz közben. Lassabb feltöltésnél meg talán még jobban.
Ha jol emlekszem heti feles vizcseret emlegettel. Ha a cserevized hömerseklete 11,2 fok, akkor szerintem nagyobb is lehet a hömerseklet különbseg, mint 3-4 fok, ami mar jelentös elteres szerintem.
Emellett en furcsanak tartom, hogy az RO vized pH-ja 7,9, az akvariumban pedig 6,6. Ez is kedvezötlen hatasu, amennyiben valoban 7,9 az a pH.
Mindenesetre en is lassabban cserelnek a helyedben, illetve lehet, hogy elegendö lenne 30% vizcsere is, nem? Emellett semmikeppen nem 11 fokos vizzel cserelnek. En igy gondolom.
 
Én kb 30% vizet cserélek (200l-hez), de mindig felmelegítem és bekeverem előre. Van egy fütő a hordóban is, pár óra alatt felmelegíti 25 fokra. Elég gyorsan, kb 2-3 perc alatt tolja vissza a pumpa a vizet, de eddig nem volt hasonló probléma, bár nálam nincs CO2.
 
Ha jol emlekszem heti feles vizcseret emlegettel. Ha a cserevized hömerseklete 11,2 fok, akkor szerintem nagyobb is lehet a hömerseklet különbseg, mint 3-4 fok, ami mar jelentös elteres szerintem.
Vízcsere előtt 24-25 fokos szok lenni a vizem pusztán a szoba és a lámpa hője miatt, utána meg 20 fokot mutatott az akvárium hőmérője.

Emellett en furcsanak tartom, hogy az RO vized pH-ja 7,9, az akvariumban pedig 6,6. Ez is kedvezötlen hatasu, amennyiben valoban 7,9 az a pH.
Amennyire tudom a tiszta RO víz kicsit instabil pH oldalról. Ezeket az értékeket este mértem a hozzászólásomkor (meg ekkor értem haza), kalibrál Adwa pH mérővel, vagyis biztos pontosak a mérések. Akvárium meg ekkor még azért a CO2 hatása alatt is lehet ott ezért alacsonyabb a pH, meg az már stabilabb, visszasózott RO.
Vízhőfokra nem gyanakodtam , mert a járó szűrők folyamatosan keverték a vizet, és a leeresztő-feltöltő cső becsatlakozása az egyik szívópipában van, viszont ahogy @sztano írta az ahhoz tartozó szűrő bacijainak betehetett a hideg víz. Bár ez meg egy 2080, dupla szívócsővel és csak az egyikre van rákötve a cserevíz csatlakozása. Az a bosszantó az egészben, hogy mindig csak 1-1 egyed érintett, mintha valami pillanatnyi "mérgező" vízáramba került volna, legyen az durván más pH-jú, vagy hőmérsékletű víz, ami persze utána elkeveredik az akváriumban .
Most ugrott be, hogy az Amanok kimondottan érzékenyek a hirtelen pH változásra.
Mindenesetre akkor a cél előmelegíteni, elősózni a cserevizet, meg kevesebbet cserélni.
 
Emellett en furcsanak tartom, hogy az RO vized pH-ja 7,9, az akvariumban pedig 6,6. Ez is kedvezötlen hatasu, amennyiben valoban 7,9 az a pH.
Szerintem az RO víz PH-ja kb. semmit sem számit, amig nincs visszasózva.
A lényeges info az lenne hogy csere előtt és egyből csere után mennyi a PH.
 
Szerintem az RO víz PH-ja kb. semmit sem számit, amig nincs visszasózva.
A lényeges info az lenne hogy csere előtt és egyből csere után mennyi a PH.
Azért is írtam, hogy furcsàllom...
RO víz pH-jàt nyilvàn nem olyan egyszerű mérni, de lúgos irányban nem kellene, hogy legyen. 7.0 vagy inkább savas irányba változhat szerintem.
Ha a 7,9 releváns, 6,6-os pH-jú vízhez adagolva változhat az a 6,6-os pH.
De szerintem ha megfelelő minőségű az RO víz, inkább a hőmérséklet ami ludas lehetne.
 
Sziasztok.
Ma vettem 20l ozmó vizet. A kérdésem az lenne (ne haragudjatok ha amatőr), hogy hétvégén a fele megy az akiba a másik fele marad a kannábban. A kannát lezárjam, vagy kupak nélkül várjon egy hetet a következő vízcseréig?


Tapatalkkal küldve az én 6039Y eszközömről

Természetesen zárd le. Tiszta vizet akarsz, nem valami olajas felszínű, porral szennyezett lötyit.
 
Természetesen zárd le. Tiszta vizet akarsz, nem valami olajas felszínű, porral szennyezett lötyit.
En nyitva hagynam, hogy ne budosodjon be a viz. Sokan szelloztetik a cserevizet, eleg annyi is hogy felig rateszed a kupakot. Ha nem egy epitkezes melle teszed olyan sok por nem fog belekerulni.
 
Back
Oldal tetejére