• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos Ozmó (Fordított Ozmózis)

Ma nekiálltam bejáratni a rendszert miután kiöblítettem a szénszűrőt és beraktam a membránt, 1 óra után rámértem az ozmóvízre: TDS 9, GH <3, KH 1,5, CO2 35(!!) és emiatt pH <6... nem tudom mire vélni a CO2 értéket. Mitől lehet?


Ez jön ki az ozmóból közvetlen? Kell neki pár liter átfolyás mire be áll rendesen. A ph-ja nagyon instabil az ozmó víznek de 6 környékén van. A co2-t gondolom csepp tesztel mérted erre nem tudok választ de biztos köze van ahhoz, hogy a ro víz igencsak savas kémhatású. @dexkill biztos tudja a miértjét. :)
 
Ez jön ki az ozmóból közvetlen?
Aha. Tesztcsíkkal mértem (JBL Proscan), ami gondolom a KH és pH arányából számolja ki magától a CO2 tartalmat appban, mivel nincs CO2 indikátor a csíkon. Most vagy ez mérte a pH-t értéket rosszul, vagy nem tudom. Mindegy, még folyatom pár órát, aztán elismétlem a mérést.
 
Aha. Tesztcsíkkal mértem (JBL Proscan), ami gondolom a KH és pH arányából számolja ki magától a CO2 tartalmat appban, mivel nincs CO2 indikátor a csíkon. Most vagy ez mérte a pH-t értéket rosszul, vagy nem tudom. Mindegy, még folyatom pár órát, aztán elismétlem a mérést.

azzal ne teszted nemfog neked valós értéket mutatni. Nyugodj bele a tds 9 nagyon jó érték kezdésnek. Van aki 25-tel kezdte :) Szerintem a kh sem igaz mivel csak a vízmolekulák tudnak át menni a membránon.
 
Felesleges, tds jó a többi meg nem érdekes.
Neked lehet nem, de nekem nem mindegy mit sózok vissza mennyivel. CO2-t adagolva 12 és 18 literes akváriumokban a 3 és 4 KH közötti különbség dönti el, hogy döglenek-e a halak vagy nem. Ha 200 literes lenne az akvárium még TDS-sel sem szórakoznék, ennek a tizedénél meg még az ásványi só adagokat is ékszermérlegen mérem.
 
Neked lehet nem, de nekem nem mindegy mit sózok vissza mennyivel. CO2-t adagolva 12 és 18 literes akváriumokban a 3 és 4 KH közötti különbség dönti el, hogy döglenek-e a halak vagy nem. Ha 200 literes lenne az akvárium még TDS-sel sem szórakoznék, ennek a tizedénél meg még az ásványi só adagokat is ékszermérlegen mérem.


Ezt te tudod, te akvád, de szerintem egy kicsit túl tolod a dogot. Nekem is volt 18 literesem a tápot pumpával adtam a visszasózás csap víz volt és csak a tds mérőt használtam. A karbonát keménységtől még nem halt meg egy hal sem szerintem és ha már a visszasózót ékszer mérleggel méred akkor használj csepp teszteket mert azok a pontosak. Hidd el nem a valóságot méred azzal a tesztel és nem csak 1 kh eltérés lehet a mért érték és a valóság között. Abban sem vagyok biztos, hogy akár a csepp teszt alkalmas az RO víz mérésére.
 
Ezt te tudod, te akvád, de szerintem egy kicsit túl tolod a dogot. Nekem is volt 18 literesem a tápot pumpával adtam a visszasózás csap víz volt és csak a tds mérőt használtam. A karbonát keménységtől még nem halt meg egy hal sem szerintem és ha már a visszasózót ékszer mérleggel méred akkor használj csepp teszteket mert azok a pontosak. Hidd el nem a valóságot méred azzal a tesztel és nem csak 1 kh eltérés lehet a mért érték és a valóság között. Abban sem vagyok biztos, hogy akár a csepp teszt alkalmas az RO víz mérésére.
Nem a karbonát keménységtől halnának, hanem a karbonát koncentráció ingadozásától fix CO2 BPM mellett. Ha sok a KH akkor 15ppm a CO2, ha kevés akkor meg felmegy 40-re (pH hasonlóan vad ingadozása mellett). Egy neonhalat meg 4 otocinclust már sikeresen jobb létre szenderítettem egy ilyen ingadozás hatására egy nagyobb vízcserével, azóta óvatosabb vagyok (főleg mivel keverik gizikét gőzekével a halas nagykerek ha Otocinclusról van szó, azért nem mindegy hogy Vittatus-t vagy egy másfélszer akkorára növő Affinist tartok nano akváriumban). A mérésre vonatkozó tanácsodat megfogadom, és veszek KH csepptesztet, a kiinduló értéket mindenképpen szeretném tudni.
 
Nem a karbonát keménységtől halnának, hanem a karbonát koncentráció ingadozásától fix CO2 BPM mellett. Ha sok a KH akkor 15ppm a CO2, ha kevés akkor meg felmegy 40-re (pH hasonlóan vad ingadozása mellett). Egy neonhalat meg 4 otocinclust már sikeresen jobb létre szenderítettem egy ilyen ingadozás hatására egy nagyobb vízcserével, azóta óvatosabb vagyok (főleg mivel keverik gizikét gőzekével a halas nagykerek ha Otocinclusról van szó, azért nem mindegy hogy Vittatus-t vagy egy másfélszer akkorára növő Affinist tartok nano akváriumban). A mérésre vonatkozó tanácsodat megfogadom, és veszek KH csepptesztet, a kiinduló értéket mindenképpen szeretném tudni.
Van otthon konyhai mérleged? Mérj ki rajta 1 kiló cukrot. Papírzacskósat. Majd menj le a tengerfenékre vidd magaddal ugyanezt a mérleget és mérd meg ugyanezt a zacskó cukrot. ;)

Kb ilyen mérést szeretnél végezni. Semmi értelme ozmóvízbe proscant dugdosni. Nem arra a range-re van kitalálva és mint neked is leesett a CO2-t két másik értékből számolja ki. Nem kötekedek, próbállak rávezetni. PH-ja pedig nincs egy ozmóvíznek. Nem 6 alatti vagy 6 feletti hanem nincs. Értem, hogy kiír valami a proscan app-de csak azért mert a papír csíkot nemvolt mi átszínezze. A 9-es TDS remek.Nekem csak 300L kitermelése után ment 10 alá a TDS, de 2-est is láttam már, így tudom, hogy jó is tud ez lenni, azóta sosem mérem, csak a visszasózott vizet 3 hetente.

Értem, hogy hullik a fauna, de az biztos nem a kiindulási KH miatt van. Mivel 9 a TDS-ed ott már nincs semmi ami számítana. Lényegtelenül alacsony. A CO2-t vedd fél gőzre 2 napra és szépen állj vissza annak függvényében mit mutat a DC. Tuti más mennyiség kell, mint csapvíznél.
Sózd vissza 140-160 között. Többet nem tehetsz. Otok amúgy is érzékenyek mindenre. 18 literben nem tartanék. Nekem 50 literben csak a menekülésen járt az eszük annyira zavarta őket a tér szűkössége. Vegyél süncsigát ugyanazon takarítás elvégzésére. Nem annyira érzékenyek, nem ugranak ki, nem hullanak, és kb 30x jobban takarítanak mint az Oto. Cserében petéznek, de 18Lre elég kettő.
 
PH-ja pedig nincs egy ozmóvíznek. Nem 6 alatti vagy 6 feletti hanem nincs. Értem, hogy kiír valami a proscan app-de csak azért mert a papír csíkot nemvolt mi átszínezze.

Akkor ez a rejtély meg is oldódott, köszi! :D

Sózd vissza 140-160 között. Többet nem tehetsz. Otok amúgy is érzékenyek mindenre. 18 literben nem tartanék. Nekem 50 literben csak a menekülésen járt az eszük annyira zavarta őket a tér szűkössége. Vegyél süncsigát ugyanazon takarítás elvégzésére. Nem annyira érzékenyek, nem ugranak ki, nem hullanak, és kb 30x jobban takarítanak mint az Oto. Cserében petéznek, de 18Lre elég kettő.

Igazából hét akváriumom van, és mindegyikben variálok, van amelyikben nincs CO2, van amelyik savas blackwater, van amelyik csapvizes guppy, stb. Eszembe se jutna 18 literben egy csapatnyi otocinclust házalni, csak algát nyírni vendégeskedtek - volna - benne. Csigákkal kapcsolatban teljesen igazad van, 18 literben lényegesen egyszerűbb algázó csigák után tojást takarítani, mint egy nagyobban, van is 3 süncsigám, akkor az egyiket átrakom ide.

Köszi a tanácsokat!
 
PH-ja pedig nincs egy ozmóvíznek. Nem 6 alatti vagy 6 feletti hanem nincs.

Ez így konkrétan nem igaz. Ilyen nem létezik. Kérlek nézz utána dolgoknak mielőtt megírsz egy kommentet. Egyre többször látok toled is tényként leírva olyan dolgokat amik teljesen tévesek és ezek egy kezdot el tudnak vinni rossz irányba.
 
Sziasztok. Lenne egy egyszerű kérdésem a nagyobb tapasztalattal rendelkező kollégák felé. Én is szeretnék belefolyni a lágy vizes akvázásba főleg a ph csökkentés végett. Sikerült beszereznem egy GA RO készüléket a kisebbik fajtából. Azt értem hogy a fehér cső a befolyó ág, a kék a jó víz, a piros meg a nem használható. DE a piros csövön van egy öblítő szelep amit ahogy olvastam a készülék átmosásakor ki kell nyitni. Amit igazán nem értek hogy ha a szelepet nem kell nyitva tartani akkor a rossz víz hol távozik a készülékből? Hiszen így is a piros cső szolgálna a nem megfelelő víz eltávolítására.

Szóval elnézést a banális kérdésért de nem volt dolgom még ilyen készülékkel és nem akarom már az elején tönkre vágni.
 
Sziasztok. Lenne egy egyszerű kérdésem a nagyobb tapasztalattal rendelkező kollégák felé. Én is szeretnék belefolyni a lágy vizes akvázásba főleg a ph csökkentés végett. Sikerült beszereznem egy GA RO készüléket a kisebbik fajtából. Azt értem hogy a fehér cső a befolyó ág, a kék a jó víz, a piros meg a nem használható. DE a piros csövön van egy öblítő szelep amit ahogy olvastam a készülék átmosásakor ki kell nyitni. Amit igazán nem értek hogy ha a szelepet nem kell nyitva tartani akkor a rossz víz hol távozik a készülékből? Hiszen így is a piros cső szolgálna a nem megfelelő víz eltávolítására.

Szóval elnézést a banális kérdésért de nem volt dolgom még ilyen készülékkel és nem akarom már az elején tönkre vágni.
Szia, a fojto szelep zart allapotban is kicsit nyitva van, ezert a rossz vizes csovon akkor is folyik a viz, csak nem olyan nagy nyomassal mint oblitesnel. Zarva a membranon megy at nagy nyomassal a viz, hogy dolgozhasson es tisztithasson.
 
Sziasztok. Lenne egy egyszerű kérdésem a nagyobb tapasztalattal rendelkező kollégák felé. Én is szeretnék belefolyni a lágy vizes akvázásba főleg a ph csökkentés végett. Sikerült beszereznem egy GA RO készüléket a kisebbik fajtából. Azt értem hogy a fehér cső a befolyó ág, a kék a jó víz, a piros meg a nem használható. DE a piros csövön van egy öblítő szelep amit ahogy olvastam a készülék átmosásakor ki kell nyitni. Amit igazán nem értek hogy ha a szelepet nem kell nyitva tartani akkor a rossz víz hol távozik a készülékből? Hiszen így is a piros cső szolgálna a nem megfelelő víz eltávolítására.

Szóval elnézést a banális kérdésért de nem volt dolgom még ilyen készülékkel és nem akarom már az elején tönkre vágni.
Pontról, pontra:
https://www.greenaqua.hu/hu/ro-keszulek-hasznalata
 
Köszi, olvastam. Csak hogy ott van egy csap és egy fojtószelep, a GA készüléken meg egy öblítőszelep a piros vezetéken amihez ezt írták "Használat után mindig nyissuk meg az öblítő-csapot 2-3 percre " Ezek szerint az öblítőszelepet zárva kellene tartani? De akkor a nem megfelelő víz hol folyik ki? Mert ahogy olvastam kb háromszor annyi rossz víz folyik ki mint ami használható.
 
Szia, a fojto szelep zart allapotban is kicsit nyitva van, ezert a rossz vizes csovon akkor is folyik a viz, csak nem olyan nagy nyomassal mint oblitesnel. Zarva a membranon megy at nagy nyomassal a viz, hogy dolgozhasson es tisztithasson.
Köszönöm. Így már értem!:)
 
Utoljára módosított:
Még 2 gyors kérdésem lenne.

Olvastam hogy az aktívszenes betét cseréjekor és gondolom az első beüzemeléskor érdemes egyes RO készülékeket membrán nélkül 30 percig járatni. Ez valós? Mert a termékleírásban ez így nem szerepelt.

A másik kérdésem, mégpedig hogy, az eszközt használat után szokás vízteleníteni? Mert gondolom az előszűrőkben marad egy adag víz. Azzal a vízzel nem lesz gond ha mondjuk 2-3 hétig nem használja valaki a RO készüléket?
 
Még 2 gyors kérdésem lenne.

Olvastam hogy az aktívszenes betét cseréjekor és gondolom az első beüzemeléskor érdemes egyes RO készülékeket membrán nélkül 30 percig járatni. Ez valós? Mert a termékleírásban ez így nem szerepelt.

A másik kérdésem, mégpedig hogy, az eszközt használat után szokás vízteleníteni? Mert gondolom az előszűrőkben marad egy adag víz. Azzal a vízzel nem lesz gond ha mondjuk 2-3 hétig nem használja valaki a RO készüléket?
Ha vízteleníted az RO gépet akkor kiszárad a membrán avagy kuka... Én nem tennék ilyet a helyedben, hogy vízteleníted🙂
 
Pentair 100-as membránt kb 1 évig használt a tulaj szinte öblítés nélkül így GH-KH 3 TDS 84 volt, fél év előírás szerinti használat után a TDS lement 43-ra GH-KH maradt. Kuka ez a membrán vagy vehetek mellé még egy 100-as (vagy akkor már 2 újat)?
 
Back
Oldal tetejére