• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Kotyogós - Podcast beszélgetés Balázzsal

Érdekes baráti beszélgetés. Egy dolgot emelnék ki, amit személy szerint hiányoltam egy kicsit. A GA indulását egy itthoni mikró közösségre lehetett megalapozni - amennyire én tudom/láttam.

Ebből a szűk hazai közösségből lett mára egy sokkal szélesebb nemzetközi bázis és persze jó üzlet sok alkalmazottal.

A kezdeteknél viszont az a mikró közösség sokkal fontosabb volt, nagyobb hangsúllyal bírt a GA mindennapjaiban. Ez természetes. Nincs ezzel semmi baj. De Balázs csak a befektetett tőkét említette meg számokkal, pedig az akkori kezdő növényes akvaristák kicsi, de növekvő csapata is fontos mozgatórugója volt az egésznek. Nyilván pénz nélkül nem ment volna, de így hiányérzetem maradt, mert a mikró közösség támogatásáról egy szó sem esett. Kellett hozzá egy befogadó környezet is, akik bár kevesen voltak, de annál lelkesebbek. Ez a pici akvarista környezet, ez a szűk közösség igényelte a GA-t, ami ha úgy nézzük, akkor abból nőtt ki. Az alapítók is ennek a közösségnek a tagjai, nem valami outsiderek, akik csak a business-t látták benne. Egyszerűen az igény, egy közösségi igény szülte a GA-t, ezen az úton indult el és meggyőződésem még ma is azon jár.

Szóval Balázzsal bármennyire szeretnék, sajnos nem tudok egyetérteni, amikor azt mondja a végén, hogy a "GA-nak is van egy tehetetlensége" és "egy önálló entitás". A GA még mindig egy közösséget jelent szerintem, nem egy brandet, hanem egy akvarista szemléletet - vagy világnézetet, kinek hogy tetszik - akkor is, ha ez határokon átívelő.
 
Utoljára módosított:
Erre egy ilyen rövid adás szerintem nem elég. De pl ha a podcast vezetők erre a kezdeti pillanatra lettek volna inkább kíváncsiak, valószínűleg többet mesélt volna ő is erről. Így maradt a blog és hármunk kapcsolata röviden.

Nagyon sokat lehetne beszélni, sztorizgatni, többek között a fórumról, a versenyekről, arról hogyan változik a világ és egy ilyen közösség is, vagy épp az internetes szokásaink teljes átalakulásáról, de talán majd egy másik alkalommal.
Most arról nem is beszélve, hogy ez kifejezetten Balázs gondolatait, emlékeit osztotta meg. Ráadásul teljesen ad-hoc módon mindenféle előre megbeszélés és script nélkül. Bármelyikünk egy teljesen más szemszögből mesélt volna erről az időszakról is.

Szerintem nincs ezzel gond. Egy üzlet indítása, felépítése rengeteg dologtól függ. De elsősorban az üzletet megálmodó vállalkozóktól. Hiszen ők teszik bele a zsetont, ők dolgoznak évekig fizetés nélkül hétvégén is sokszor 14-16 órákat az álmaik hajszolásáért, ami végül vagy sikerül vagy nem. Sajnos több a kudarc mint a siker a vállalkozók között, ez az ország pedig nem segíti az álmodozókat.... 15 éve talpon vagyunk és ebben nagyon sok minden benne volt. Rengeteg álmatlan éjszaka, lelki és anyagi kihívások, megerhetlések. Egy hullámvasút sok sok állomással, amit mindhármunk máshogy él meg. Valószínűleg ha nem lettünk volna ennyire fanatikusak, ma már teljesen más területen mozognánk. A hobbi szeretete még mindig velünk van, sokan azt mondják ez nem jó, mert nem számolod az időt amit a vállalkozásodba teszel és valahol igazuk is van. Mások azt mondják, csak olyannal érdemes foglalkoznod amit szeretsz, különben nyűgnek érzed majd a mindennapokat, nem szeretsz bejárni stb.

Érdekes, izgalmas közösség volt abban az időben, és sok jó barátság született. Egy szép emlék. A másik oldalról iszonyat energiákat mozgattunk meg, hogy ezt a tüzet folyamatosan tápláljuk, és egyben tartsuk vagy épp fejlesszük a közösséget.

A brand-el kapcsolatban. Kezdetektől fogva igyekeztünk márkát építeni, ami még mindig folyamatban van. Ez az ami megkülönböztet minket bárki mástól akik hasonlóan akvarisztikai termékekkel foglalkoznak. A márka persze a mögöttes minőséget, szintet, szemléletet közvetíti. Szuper dolog hogy ennyi időn át meg tudjuk tartani annak ami. Valószínűleg B arra gondolt, hogy a cég mérete miatt a GA már egy egész más szinten tart manapság. Sokan dolgoznak azért, hogy problémamentesen üzemeljünk. És talán kevésbé függ attól épp mikor posztolunk valamit, vagy hol jelenünk meg személyesen.

Valószínűleg egy startup vagy vállalkozós podcast egész más vonal mentén kérdezgetett volna. Ez egy szórakoztató műsor volt inkább. Kb így kell fogadni.

De egyébként baromi jó érzés, hogy pl te is itt vagy még és megosztod a gondolatod erről. Pedig több mint 10 éve reggeltél a fórumra. Az ilyen "apróságok" motiválnak, hogy a kihívások ellenére azért nagyon nem rontottuk el a dolgokat az évek alatt :)
 
Utoljára módosított:
Gondoltam hangot adok ennek a benyomásomnak, mert mindig hall és lát újat az ember a GA-val kapcsolatban is. Mindegy hány éve követ titeket :)

Amit most elmondtál, az meg csak megerősített engem, hogy a cég alapja az az alapítók szellemisége is, ami a közösségről és a közösségépítésről szól. Ti is egy közösség tagjai voltatok, amikor leültetek abban a bizonyos kávézó hátsó asztalánál valahol a Ferihegyi reptértől nem olyan messze. Mondja Balázs, hogy rájött időközben, hogy nem az önmegvalósítás, hanem a másoknak segítés az élet értelme. Ez a gyökere a GA fának, ami az égig akar érni.

Erről szól ez a közösség, ami rengeteg idő, pénz és sok lent és fent, aminek a GA a motorja. A cég gyökereiről nekem viszont továbbra sem "a fejenként másfél millió + később fél millió" jutna eszembe - ha mesélni kellene róla. Ezért osztottam meg erről a véleményem.

Ez a közösség vs. brand kérdés sem biztos, hogy árbevételtől vagy az alkalmazottak számától függ. Gondolom még mindig jelentős a GA csapatban a hobbista. A minap beszélgettem a boltban @ZaCK - kel és éppen dícsértem neki, hogy milyen ügyesen beszél a másik "állatos" kolléga a garnikról egy vásárlónak, amikor gyorsan rávágta, hogy hát persze, hiszen ő garnélás, neki ez a profilja.

Na erről beszélek :)
 
Mindhárman mást és máshogy éltük meg a cég alakulásában. Ugyanakkor én is egyetértek, hogy a legfontosabb mozzanata a cég megerősödésének és egyáltalán az életben maradásának az a mikroközösség, aki körécsoportosult már az első perctől fogva. Ez szerintem is ért volna egy mondatot. Balázs viszont beszélt olyan dolgokról és nézőpontokról, amire viszont én nem gondoltam volna.
Igazából lehetne egy ilyen podcast mindhármunkkal, ami teljesebb képet adna ennek a cégnek a kialakulásáról. Innen belülről megélve sok dolog akár érdekes lehet más vállakozásoknak is akár teljesen más szegmensben is.
 
Mindhárman mást és máshogy éltük meg a cég alakulásában. Ugyanakkor én is egyetértek, hogy a legfontosabb mozzanata a cég megerősödésének és egyáltalán az életben maradásának az a mikroközösség, aki körécsoportosult már az első perctől fogva. Ez szerintem is ért volna egy mondatot. Balázs viszont beszélt olyan dolgokról és nézőpontokról, amire viszont én nem gondoltam volna.
Igazából lehetne egy ilyen podcast mindhármunkkal, ami teljesebb képet adna ennek a cégnek a kialakulásáról. Innen belülről megélve sok dolog akár érdekes lehet más vállakozásoknak is akár teljesen más szegmensben is.
Vegyétek már elő és poroljátok le azt az öreg kanapét, @Nigro Elmesélitek milyen volt a kezdet per kopf, aztán hármasban. (Ez 4 magyar nyelvű vlog, de nekünk jó az egyszerű is, nuku barokkos flanc). :)
 
Back
Oldal tetejére