Nekem van egy Prof3 2078-as szűrőm ,amit használtan vettem, és már gari nem volt rá, de nekem is az probléma lépett fel, mint amit itt már sokan említettek, hogy egy szép napon a munkából hazaérve kisebb tavacska keletkezett az
akvárium szekrényben és a parkettán! Szerencsére még időben hazaértem, és sikerült a bútort és a parkettát is megmenteni a szétázástól! Ekkor tettem egy próbát az Eheim szervízzel, de gari hijján nem is reménykedtem a cserében, viszont gondoltam legalább javítható lesz a szűrőfej! Hát nem, azt a választ kaptam hogy ez széria hiba, és nem javítható, (a légtelenítő pumpa gumimembránja alatt engedte ki a vizet) és a gumi szimering cseréje sem oldja meg a problémát.
Hozzáteszem, gari ide, vagy gari oda, rá van irva hogy Eheim, és szomorú, hogy egy ilyen, amúgy remek és minőségi termékeket forgalmazó cég egy ilyen konstrukciós hibát nem visszahívással orvosol. Ez a cég érdeke is lenne, hisz szerintem sok vásárlót veszithet ezzel. Általában nem csak a design, és a kényelem miatt vásároltam Eheimet, hanem azért mert több év távlatában gondolkodtam, de látva ezeket a szűrőket szerintem nem lesz 10 éves darab!
Szóval hazavittem a szűrőt, és úgy döntöttem megjavítom majd én! Vettem barkácsáruházban szilikon tömítőt (lehet olyat kapni,ami nem tartalmaz ecetet, és más acetil származékokat, és nem oldódik ki vízben semmi ki belőle), és ezzel a gumimmebár talpát és az azt burkoló műanyag házat körbe kikentem! Egy napot vártam hogy megszáradjon, azóta mind a légtelenítő pumpa, mind pedig a komplett szűrő hibátlanul működik immáron 3 hónapja! Az Eheim álltal forgalmazott kenő sprayt megvettem, és mindenkinek csak erősen ajánlani tudom, mert sok bosszankodástól kímél meg! Utána garantáltan nem recseg, nem ropog és nem törik az adapter!
Ezt azért gondoltam hogy megosztom veletek, mert sokan vannak akiknek bizony nincs garijuk, vagy épp haszánltan jutottak egy ilyen szűrőhöz...