• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos Ozmó (Fordított Ozmózis)

A boltban kizárólag lágy vízzel cserélünk minden bemutatóba. Nulla csapvíz. Ha nincsenek garnélák, akkor a TDS értékkel sem foglalkozunk különösebben.
Amano garnélák 100-as TDS alatt is elvannak ahogy látom. Inkább az érzékenyebb fajtáknál fontos, hogy tudjanak vedleni. Azért a 100%-os garnélabiztonság érdekében igyekszünk 100ppm felett tartani minden akváriumot.

A lágy víz a legjobb. Agyagos aljzatot használunk szinte mindenhol. Ez is fontos.

Tom Barr ha már említetted. Ő egy teljesen más szinten akvarizál, mint itt bárki. Pontosan képben van bármilyen változásra hogyan kell tápot stb finomítani, hogy működjön.
A kemény víznél pl sokkal keményebb kihívás, hogy alkalmanként bőven 25 celsius fok felett akvarizálnak. Akár 27-28 fokos vizekben is a területi adottságok miatt. És korrigálják tápokkal stb ha kell.
Ezt kezdő szintre átvinni ezt az alkalmazkodó tudást esélytelen. Ezért próbálunk működő recepteket átadni. És a lehető legkönnyebbé tenni a növényezést. Nincs mindenkinek 10-20 éve, hogy kiképezze magát.
Jellemzően 3-4 év a hobbi amíg a többséget érdekli ebbe az időszakba kellene megtörténnie a teljes biológiai ismereteknek, tápozás stb. A tanulásnak és legalább 1 évnek amikor magabiztosan élvezni is tudod a látványt. Ezt nagyon sok akvárium üzemeltetésével sem lehet elérni sok esetben ilyen rövid idő alatt.

Tom ténykedéseit ez alapján érdemes nézni.

Van nagyon sok példa kemény víz melletti növényezésre, de nem ez a természetes közege ezeknek a növényeknek ezért max magunkat próbáljuk megnyugtatni, hogy így is lehet. Ez is egy kihívás.
Kedves @viktorlantos ! Én nem három-négy évre tervezem a hobbit! :)
 
Kedves @viktorlantos ! Én nem három-négy évre tervezem a hobbit! :)

Sokan vagyunk itt lassan dupla ennyi ideje is, de a nagy számok törvénye ez. Ha tovább maradsz annál több ismeret ragad majd rád. :)

Ezért kell segíteni azokat is akik nehezebben indulnak. És a sok sikertelenség miatt idő előtt feladják.
Belemegyünk tesztelésbe, vízparaméterek elemzésébe, táp összeállításba akkor amikor még egy CO2 rendszert sem röffentettük be és sosem láttunk még növényt víz alá alakulni.

Lesz értelme ezeknek is, de tuti nem az első évben és talán a másodikban sem.
 
Sokan vagyunk itt lassan dupla ennyi ideje is, de a nagy számok törvénye ez. Ha tovább maradsz annál több ismeret ragad majd rád. :)

Ezért kell segíteni azokat is akik nehezebben indulnak. És a sok sikertelenség miatt idő előtt feladják.
Belemegyünk tesztelésbe, vízparaméterek elemzésébe, táp összeállításba akkor amikor még egy CO2 rendszert sem röffentettük be és sosem láttunk még növényt víz alá alakulni.

Lesz értelme ezeknek is, de tuti nem az első évben és talán a másodikban sem.
Tovább maradnék akkor! :)
 
Én évek óta szinte csak RO vizet iszok :) Mióta garnélázok ésszerű arányban keverem a vizet nekik.
 
Utoljára módosított moderátor által:
A boltban kizárólag lágy vízzel cserélünk minden bemutatóba. Nulla csapvíz. Ha nincsenek garnélák, akkor a TDS értékkel sem foglalkozunk különösebben.
Amano garnélák 100-as TDS alatt is elvannak ahogy látom. Inkább az érzékenyebb fajtáknál fontos, hogy tudjanak vedleni. Azért a 100%-os garnélabiztonság érdekében igyekszünk 100ppm felett tartani minden akváriumot.

A lágy víz a legjobb. Agyagos aljzatot használunk szinte mindenhol. Ez is fontos.

Tom Barr ha már említetted. Ő egy teljesen más szinten akvarizál, mint itt bárki. Pontosan képben van bármilyen változásra hogyan kell tápot stb finomítani, hogy működjön.
A kemény víznél pl sokkal keményebb kihívás, hogy alkalmanként bőven 25 celsius fok felett akvarizálnak. Akár 27-28 fokos vizekben is a területi adottságok miatt. És korrigálják tápokkal stb ha kell.
Ezt kezdő szintre átvinni ezt az alkalmazkodó tudást esélytelen. Ezért próbálunk működő recepteket átadni. És a lehető legkönnyebbé tenni a növényezést. Nincs mindenkinek 10-20 éve, hogy kiképezze magát.
Jellemzően 3-4 év a hobbi amíg a többséget érdekli ebbe az időszakba kellene megtörténnie a teljes biológiai ismereteknek, tápozás stb. A tanulásnak és legalább 1 évnek amikor magabiztosan élvezni is tudod a látványt. Ezt nagyon sok akvárium üzemeltetésével sem lehet elérni sok esetben ilyen rövid idő alatt.

Tom ténykedéseit ez alapján érdemes nézni.

Van nagyon sok példa kemény víz melletti növényezésre, de nem ez a természetes közege ezeknek a növényeknek ezért max magunkat próbáljuk megnyugtatni, hogy így is lehet. Ez is egy kihívás.

Szia Viktor! Köszönöm a hozzászólásod! Igen Tom Bar tesztek nélkül is simán látja mikor, hol és mit kell állítani. Igen anno Én is 27-28 környékén akvarizáltam mire nagy nehezen egyedül Te jöttél rá, hogy az ecsetem a 2 bivaly szűrés miatt van a flowt vegyem lejjebb. Pontosan ez így van ezért is írtam, hogy 6 éve akvakertészkedem s még mindig"kezdőnek" érzem magam, mivel egy minden akvárium összeállítás más, kettő Én mindig hight end ben indítottam így szívtam is, három a technológia mindig változik. Végezetül még mindig van olyan ami megtud lepni vagy ujjat hoz egy egy akvárium indítása után.
Engem 6 éve érdekel, jelenleg powerledes 200-as teknőket tesztelek alsó technikai tartályos szűréssel, hamarosan meg építkezem s ott nem lesz hiány sem darabban sem méretben mert ezt nem lehet megunni. Legalább is Én nem tudom.:D Írtam ez ügyben is a Led topikban de nem kaptam választ, hogy mi az ideális bue red led arány a sima 6500 kelvines mellé. Egyáltalán kell-e? 4-5 éve ugye mindenki mást mond tapasztal mind belföldön mind külföldön.
"Sziasztok, power leddel mi a tapasztalat 200 literen vagy nagyonon? 6500 kelvin 9000 lumen 40 cm-es víz oszlop 15-20 centis függesztés! 100 watt / LED ! Kell e red vagy blue amennyiben igen milyen arányban mivel mindenki mást mond tapasztal 4 év után is! Elég a 6500 kelvin e 75l/liter estében azaz adott esetben 15000 lumen az 1w / literhez! Előre is köszi a válaszokat kommenteket! ;-)"

Én idáig keményben boldogultam segítségetek s sok tapasztalás alapján viszont most már lágy vizes növényeket kezdek ültetni így váltani kell. A vicc az, hogy még 2012 ben vettem tőletek
OsmoTech RO készüléket ami még mindig 20-22-es vizet csinál, soha nem tisztítottam, soha nem zártam le a végét s volt, hogy vagy 2-3 hétig nem is használtam. A következővel már nem így lesz de a legalapabb készülék volt jól bírja.

Növényes-halasban akkor mi az ideális ppm, GH, KH, vízcsere után és 1 hét múlva? Előre is köszi.

Tudom off de telefonban nem tudott a kolléga segíteni mivel mondta a keverési táblázatot már Ti sem használjátok, anno is vettem de itt kövült meg. Most ezt szeretném használni. Amennyiben macrot szeretnék keverni mi a megfelelő amennyiben heti tápot s az easy life po4-et No3-at szeretném leváltani? Netán Ei szerint bár ez utóbbi idő hiány végett necces számomra jelenleg. Sorry az off ért.

Köszönöm!;)
 
Utoljára módosított:
Holnap fogok vizet cserélni, csak a kedvedért mértem most. Az elejétől felest cserélek, s a rescape full ro val indult. Később keményítettem. Hiánytünetem nincs, a Ga tápokon kívül semmit nem adagolok.

Köszönöm szépen , hogy letesztelted nekem, jövök egy sörrel. ;)
 
4 szűréses Ro-t szeretnék szakik légyszíves segítsetek mihamarabb.

Nekem ugye megy még ez a 3 fázisos, úgy pár napig/ hétig :-D viszont 4 éve így cserélni kell. Valami same-re gondoltam s felbővítem egy 1 mikronossal a 3-as rendszert. Ezt Ti hova kötnétek, mi után elé?

Még egy dolgot nem értek, hogy mindenki írja ezt az öblítő szelepet.... Azt, hogy miként ki, hogy, nem nagyon csak mosógépes verzióba.

Nekem csapos van ami a vízcsapra van kötve talán ez öblített ha jól vettem ki ebből az egész topik értelmezésesből mikor ki be zárógattam működés közben. (Gondolom visszafojtotta tiszta vizet így megnőtt a nyomás a rossz úton)

a, Most az a kérdés, hogy lehet kapni a szűkítős átfolyó( áramlásszabályzó) helyett ami pl 300 literes /190 literes membránhoz olyat amibe ez a áramlásszabályzó a rossz víznél benne van de kézi öblítő szelep is van rajta.
Itt az a kérdés, hogy egyszerűen a fojtásos részt kicserélem a csaposra? ( zárógatom, néha mikor megy azt öblít?)

b, Illetve olyan készlet is van amibe ez az áramlásszabályzó benne van a sima csap nélkül mint most is az enyémbe vagy bárkiébe mivel mindegyikbe benne van de adnak hozzá elzáró golyós csapot. pl, ( denerle) Ezen másik opcióba azt a plusz csapot beépítem az áramlásszabályzó után a rossz víz kimenő ágra vagy hova?

c,Netán jó az alap fojtás mert nekem öblít a csap nyitása zárása a vízcsapon.??? Talán ezért bírta idáig...a mostani.

A szénszűrő házat, 5 mikronos házat szét lehet e szedni s lehet e abban patront cserélni netán csak házzal együtt? Én úgy látom mind kettő kivitelezhető.

Reggel rendelnék így megköszönném a segítségeteket. Köszönöm. üdv mindenkinek
 
Utoljára módosított:
4 szűréses Ro-t szeretnék szakik légyszíves segítsetek mihamarabb.

Nekem ugye megy még ez a 3 fázisos, úgy pár napig/ hétig :-D viszont 4 éve így cserélni kell. Valami same-re gondoltam s felbővítem egy 1 mikronossal a 3-as rendszert. Ezt Ti hova kötnétek, mi után elé?

Még egy dolgot nem értek, hogy mindenki írja ezt az öblítő szelepet.... Azt, hogy miként ki, hogy, nem nagyon csak mosógépes verzióba.

Nekem csapos van ami a vízcsapra van kötve talán ez öblített ha jól vettem ki ebből az egész topik értelmezésesből mikor ki be zárógattam működés közben. (Gondolom visszafojtotta tiszta vizet így megnőtt a nyomás a rossz úton)

a, Most az a kérdés, hogy lehet kapni a szűkítős átfolyó( áramlásszabályzó) helyett ami pl 300 literes /190 literes membránhoz olyat amibe ez a áramlásszabályzó a rossz víznél benne van de kézi öblítő szelep is van rajta.
Itt az a kérdés, hogy egyszerűen a fojtásos részt kicserélem a csaposra? ( zárógatom, néha mikor megy azt öblít?)

b, Illetve olyan készlet is van amibe ez az áramlásszabályzó benne van a sima csap nélkül mint most is az enyémbe vagy bárkiébe mivel mindegyikbe benne van de adnak hozzá elzáró golyós csapot. pl, ( denerle) Ezen másik opcióba azt a plusz csapot beépítem az áramlásszabályzó után a rossz víz kimenő ágra vagy hova?

c,Netán jó az alap fojtás mert nekem öblít a csap nyitása zárása a vízcsapon.??? Talán ezért bírta idáig...a mostani.

A szénszűrő házat, 5 mikronos házat szét lehet e szedni s lehet e abban patront cserélni netán csak házzal együtt? Én úgy látom mind kettő kivitelezhető.

Reggel rendelnék így megköszönném a segítségeteket. Köszönöm. üdv mindenkinek
Talán ez az ábra segít:
Ozmó (Fordított Ozmózis)
 
Uraim az mitől lehet, hogy 60% os 22 es ro csere után a ph limeról szép zöld lett 2 nap után is stagnál. Véletlenül nem csökkenteni kellene a co 2 -őt s nem növelni?
 
Tudom off de telefonban nem tudott a kolléga segíteni mivel mondta a keverési táblázatot már Ti sem használjátok, anno is vettem de itt kövült meg. Most ezt szeretném használni. Amennyiben macrot szeretnék keverni mi a megfelelő amennyiben heti tápot s az easy life po4-et No3-at szeretném leváltani? Netán Ei szerint bár ez utóbbi idő hiány végett necces számomra jelenleg. Sorry az off ért.
Ha kifejted a kérdést a makro tápos topicban, biztosan kapsz rá választ Tőlem, vagy @dexkill kollégától.
 
Uraim az mitől lehet, hogy 60% os 22 es ro csere után a ph limeról szép zöld lett 2 nap után is stagnál. Véletlenül nem csökkenteni kellene a co 2 -őt s nem növelni?
Tán felhígult? Nagyon nem jó elsavasítani, bár a lágyvíz könnyebben felveszi a co2-t.
 
Tán felhígult? Nagyon nem jó elsavasítani, bár a lágyvíz könnyebben felveszi a co2-t.
Nem az üvegbe s a JBl ben is full sötétek a színskálák valamint egyformák. Bár lehet Én gondolom rosszul mivel az ro víz lúgos, tehát akkor emelni kell a cos2-őt. Bár mindenki azt írja vissza kell venni nem értem.
Ma cseréltem le minden csövet volt egy 18 kábelezés csak az előtétekbe és 1 új előtét. Tegnap emeltem a co-2 ön most kb 120 mp/ perccel jön a bubi sehol nem ereszt s nekem még soha az életben nem volt szükségem 60 mp/ percnél nagyobb bubiszámra tökéletes dzsungel és egészséges növények mellet. Most Lime.
Viszont, nem rég ültetett:
Tropica Rotala wallichii Nő mint bolond. 3 nap alatt 8 centis 2-3 ról.
Dennerle Rotala indica szürkés, kocsonyás s dobálja el magát szálakban. Némelyik totál zöld Nő nem túl lassan.
Dennerle Blyxa japonica gyökereket ereszt és egyenlőre csak pár levél teteje szakadozott picit világosabb. Viszont a halak kajcsizzák néha.
Dennerle Pogostemon helferi, egyenlőre szép zöld, gyökereket ereszt, de 2-3 % levelet ledobott az is fehéres, kocsonyás..
Pogestemon erectus még Él a lágyítás kezdete óta kezd erőre kapni, miatta kezdtem el lágyítani s így a többi növény végett is.
Co2 hiány ? Bocsi, hogy ide írom de nem értem a vízlágyítás utáni megnövekedett 2x-es co2 szükségletet. A rendszer sehol nem ereszt.


Rossz ez így, hogy nem tudok naplókat indítani de sajnos meg kell várnom, addig is ne haragudjatok de nincs két hetem megvárni mi lehet a baj mert ezek a rendkívül érzékeny növények 3 nap alatt kihalnak.
Mire utal ez a növény elhalás? Nem elég lágy ía víz még mindig? Bár a blyxa a leg lágy víz igényesebb.

Köszi ha bárki bármit tud.
 
Sziasztok!
A képen látható RO készülékem van. A csapvíz TDS: 356 amit csinál az 15. Ez jó? Lenne még egy kérdésem az öblítéssel kapcsolatban,ezen a készüléken nincs az öblítéshez csap nem igazán tiszta mit kell levenni az öblítéshez?
A kép a készülékről:
20160620_122151_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A segítséget előre is köszönöm.
 
15 jó.
Az átfolyás szabályzót (420) kell megkerülni egy ággal. Ha a kerülő ágra teszel egy csapot, azzal tudod majd elindítani az öblítést. Ha a csap nyitva lesz, a víz arra fog haladni, mert nem ütközik ellenállásba. Ez lenne a lényege az öblítésnek..
 
15 jó.
Az átfolyás szabályzót (420) kell megkerülni egy ággal. Ha a kerülő ágra teszel egy csapot, azzal tudod majd elindítani az öblítést. Ha a csap nyitva lesz, a víz arra fog haladni, mert nem ütközik ellenállásba. Ez lenne a lényege az öblítésnek..
Köszi! Ha jól értem a piros csőre kell egy T elágazó és egy csap?

Tapatalkkal küldve az én SM-G900F eszközömről
 
Back
Oldal tetejére