• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Akvárium bútor

Szivacsos kesztyű lenne az igazi! :D
Azért 10 év alatt készült bútorlapból egy szekrény, bár az túl sötét a mostani helyén. :cry:

Egyébként láttátok a Dulux un. konyhabútorfestékét? Állítólag festhető vele festett, lakkozott, fóliázott felület, de akár natúr MDF lap is. Selyemfényű, nem szükséges fedőfesték. Szerintem érdekes. :)
Valahogy fenntartásaim vannak az univerzálisnak hirdetett cuccokkal. Apósom 10 év alatt tanulta meg, hogy a Hammerite festék csak a reklámban jó közvetlenül a rozsdára. Pedig mondtam neki, hogy hülyeség kezeletlen rozsdát festeni...
 
Valahogy fenntartásaim vannak az univerzálisnak hirdetett cuccokkal. Apósom 10 év alatt tanulta meg, hogy a Hammerite festék csak a reklámban jó közvetlenül a rozsdára. Pedig mondtam neki, hogy hülyeség kezeletlen rozsdát festeni...
Nálunk a céges teherautó platója lett festve hammeritte-al annyit is ért az egész. Elődöm főnöki utasításra lecsiszolta lamellással úgy ahogy, aztán lefújta, 15 perces várakozással rétegenként... 😥 Most szedtem szét, mindenhol átütött rajta a rozsda. Pucolhatom le drótkoronggal fémtisztára, rozsdamarózom, aztán nitrós ronggyal áttörlöm, alapozom, festem. Az alját meg alvazvédőzöm.
Nem éri meg a kombinált festék.

A natúr MDF lap meg úgy tud szívni mint az állat. Híg szórogittel is szokták beereszteni, utána festeni és lakkozni.
Amúgy meg mindenki csinálja úgy ahogy jónak látja, megfelelő technikákhoz megfelelő anyagot kell választani csak ennyi. 😉
 
Köszi! Jogos, akkor a festékre +lakk (károsanyag kipárolgás ellen) viszont működhet, ugye?
Vagy milyen alapozó+festék+lakk ajánlott, amivel legkévésbé lesz igénytelen az eredmény házilag MDF-re?
Ha megengedtek egy pár gondolatot, akkor megosztom a tapasztalataimat az MDF felületkezeléssel kapcsolatban. Alapvetően én mindig csak vízbázisú anyagokkal dolgoztam, mivel egészségügyileg és kezelhetőség szempontjából is jobbnak tűntek. Az MDF trükkös egy jószág, mert a lapokat nem egy nagy wasistdas viszonylag szépre lefújni/gurítani/kenni, viszont az élekkel meggyűlik a baja a mezei júzernek. A bolti hivatalos ajánlás az volt, hogy rakjunk fel egy rétegben egy poliuretán izolálót, 1:10 arányban edzővel, majd utána még szerintem minima 10-20% PU hígítóval megfejelve (különben 20 mp alatt besül az ecset), majd erre jöhet egy, az adott fedőfestékhez megfelelő alapozó, 2 rétegben, utána fedő szintén 2-3 rétegben, esetleg még erre rá lehet durrantani egy 2K-s vízbázisú fürdőszobalakkot, az lenne az igazán tuti. Általában szaténnal szoktam dolgozni és az Olasz Aquasoyz termékeit használom. Az éleket tölteni kellően finom csiszolás után (min P240, kézből, csiszolófával), és utána indulhat a buli, a lapok nem ilyen érzékenyek.

Most hogy elvettem mindenkinek a kedvét bármi efféle munkától: Miki barátom szintén asztalos és azt az infót kapta, hogy a Milesi vízbázisú lakkja pont jó erre. És jó is volt, ő azóta csak ezt használja. Kellően megköti az MDF szálakat és 1-2 réteg után már használható lesz a felület, nem szőrösödik vissza.
Elméletileg a Miles vizes lakk + alapozó + fedő kombinak illik működnie.
Ha esetleg valaki fényes felületet szeretne, akkor erre a csomagra kell viszonylag kemény 2 komponensű lakkot fújni 2 rétegben, majd megfelelő (kb 1 hét száradás után) P1000-2000 nedvescisszolással aládolgozva 2 lépcsőben tökéletesen high glossra lehet fújni az óhajtott bútordarabot.

Amennyiben meglévő szekrényt szeretnétek újrafesteni, akkor tisztítás/csiszolás utána Harzo T16 hídképző alapozót ajánlanék, majd arra mehet nagyjából bármi, ízlés szerint. A fóliás MDF-ről ilyenkor a fóliát mindig teljesen le kell fejteni, élzárt forgácslapot pedig egy határozott mozdulattal a kukába helyezni, még mielőtt elhinné az ember, hogy kivitelezhető :p
 
Ha megengedtek egy pár gondolatot, akkor megosztom a tapasztalataimat az MDF felületkezeléssel kapcsolatban. Alapvetően én mindig csak vízbázisú anyagokkal dolgoztam, mivel egészségügyileg és kezelhetőség szempontjából is jobbnak tűntek. Az MDF trükkös egy jószág, mert a lapokat nem egy nagy wasistdas viszonylag szépre lefújni/gurítani/kenni, viszont az élekkel meggyűlik a baja a mezei júzernek. A bolti hivatalos ajánlás az volt, hogy rakjunk fel egy rétegben egy poliuretán izolálót, 1:10 arányban edzővel, majd utána még szerintem minima 10-20% PU hígítóval megfejelve (különben 20 mp alatt besül az ecset), majd erre jöhet egy, az adott fedőfestékhez megfelelő alapozó, 2 rétegben, utána fedő szintén 2-3 rétegben, esetleg még erre rá lehet durrantani egy 2K-s vízbázisú fürdőszobalakkot, az lenne az igazán tuti. Általában szaténnal szoktam dolgozni és az Olasz Aquasoyz termékeit használom. Az éleket tölteni kellően finom csiszolás után (min P240, kézből, csiszolófával), és utána indulhat a buli, a lapok nem ilyen érzékenyek.

Most hogy elvettem mindenkinek a kedvét bármi efféle munkától: Miki barátom szintén asztalos és azt az infót kapta, hogy a Milesi vízbázisú lakkja pont jó erre. És jó is volt, ő azóta csak ezt használja. Kellően megköti az MDF szálakat és 1-2 réteg után már használható lesz a felület, nem szőrösödik vissza.
Elméletileg a Miles vizes lakk + alapozó + fedő kombinak illik működnie.
Ha esetleg valaki fényes felületet szeretne, akkor erre a csomagra kell viszonylag kemény 2 komponensű lakkot fújni 2 rétegben, majd megfelelő (kb 1 hét száradás után) P1000-2000 nedvescisszolással aládolgozva 2 lépcsőben tökéletesen high glossra lehet fújni az óhajtott bútordarabot.

Amennyiben meglévő szekrényt szeretnétek újrafesteni, akkor tisztítás/csiszolás utána Harzo T16 hídképző alapozót ajánlanék, majd arra mehet nagyjából bármi, ízlés szerint. A fóliás MDF-ről ilyenkor a fóliát mindig teljesen le kell fejteni, élzárt forgácslapot pedig egy határozott mozdulattal a kukába helyezni, még mielőtt elhinné az ember, hogy kivitelezhető :p
Kellően (nem)felcsigáztál. Úgyhogy maradok a fenyőnél. Arra eddig jó volt a selyemfényű parkettalak is... 😜
 
Most hogy elvettem mindenkinek a kedvét bármi efféle munkától
Hát nekem sem jött meg a kedvem hozzá :) De nagyon hasznos leírás, köszönöm!
Egyébként mi az oka annak, hogy MDF-ből készül, nem sima natúr forgácslapból? az azért némileg olcsóbb.
MDF árából már lehet kapni laminált bútorlapot is, amit nem kell festeni. nyilván annak csak a laminált felülete vízzáró, de a kritikus pontokon, illesztéseknél vízzáróvá lehet tenni FBS ragasztóval. legalábbis én így csinálom.
 
Hát nekem sem jött meg a kedvem hozzá :) De nagyon hasznos leírás, köszönöm!
Egyébként mi az oka annak, hogy MDF-ből készül, nem sima natúr forgácslapból? az azért némileg olcsóbb.
MDF árából már lehet kapni laminált bútorlapot is, amit nem kell festeni. nyilván annak csak a laminált felülete vízzáró, de a kritikus pontokon, illesztéseknél vízzáróvá lehet tenni FBS ragasztóval. legalábbis én így csinálom.
A bútorlapnál az élzárás sem garancia a vízállóságra. Illetve a lamináló fólia sérülésein keresztül is bejuthat a víz. Az MDF eleve festésre szorul, cserébe tömörebb, erősebb és a festés miatt az éleknél is biztosabb és homogénebb a vízzárás. Emellett szebben alakítható az áttöréseknél egy marógéppel... Szóval részemről éljen a táblásított fenyő+acél!😎🤣🤣🤣
 
Hát nekem sem jött meg a kedvem hozzá :) De nagyon hasznos leírás, köszönöm!
Egyébként mi az oka annak, hogy MDF-ből készül, nem sima natúr forgácslapból? az azért némileg olcsóbb.
MDF árából már lehet kapni laminált bútorlapot is, amit nem kell festeni. nyilván annak csak a laminált felülete vízzáró, de a kritikus pontokon, illesztéseknél vízzáróvá lehet tenni FBS ragasztóval. legalábbis én így csinálom.
ha MDF-ből csinálod akkor nincsenek illesztések - szerintem ez az egyik fő érv melette, ha ADA stílust akarunk.
 
Simán meg lehet csinálni laminált forgácslapból is. Elméletileg amíg direkt víz nem éri, a pára miatt nem lenne szabad dagadni, még élzárás nélkül sem (természetesen a gyakorlatban ez nem ily egyszerű). Olcsóbbnak nem mondanám, kb egy árban van a natúr MDF a lamival, inkább a felületkezelés és annak az ára/erőfeszítése a különbség. A PU poliuretán ömledékragasztós élzárás szintén elméletileg vízálló, viszont ahol a ragasztó-hordozó-élzáró anyag találkozik, ott ilyen szempontból lesz egy Achilles-sarka az anyagnak.

Létezik erre is megoldás: Nullfugás eljárásnak hívják ezt a fekete mágiát, spec gép, spec élzáró anyag kell hozzá, amit a masina lézerrel gyakorlatilag ragasztó nélkül beleolvaszt a bútorlapba. Egészségügyben, speciális higiéniai körülmények között használják, de nem egy elterjedt megoldás egyelőre. Viszont szép, nincs fuga (ahogy a neve is mutatja) a hordozó és a záró anyag között.

Az FBS-es vízzárás elméletileg tud működni, gyakorlatilag az esztétikai paraméterekbe nem hiszem, hogy belefér.

Én ha magamnak csinálok majd nemsokára, akkor valószínű az MDF lesz a befutó, persze megfelelő gépek, anyagok szükségesek az óhajtott végeredményhez. Ha gondoljatok szívesen csinálok róla egy beszámolót, fényképes dokumentációval ellátva. (Sajna a videózás nem az én műfajom, pláne ha saját magamat kell rögzíteni 😂😂)
 
én nemrég csináltam, úgy voltam vele atomfasza lesz, de így hogy nézegetem a lakásban már irigykedem az illesztésmentes MDF-re :)
 

Attachments

  • IMG_2945.jpeg
    IMG_2945.jpeg
    118 KB · Megtekintések: 130
  • IMG_3017.jpeg
    IMG_3017.jpeg
    103.3 KB · Megtekintések: 88
  • IMG_2987.jpeg
    IMG_2987.jpeg
    113.7 KB · Megtekintések: 95
Az FBS-es vízzárás elméletileg tud működni, gyakorlatilag az esztétikai paraméterekbe nem hiszem, hogy belefér.
Az FBS-t én csak ilyen vékonyan kentem, a munkalap aljánál ahol beszivároghatna az oldallapba. meg persze belül a szűrőnél, ott meg úgysem látszik.
Az ABS élzárás nálam eddig működik. az fontos, hogy a munkalap minden irányban túllógjon, így szerintem nagy gond nem lehet.
 

Attachments

  • IMG_20221009_195600.jpg
    IMG_20221009_195600.jpg
    308.2 KB · Megtekintések: 79
Az FBS-t én csak ilyen vékonyan kentem, a munkalap aljánál ahol beszivároghatna az oldallapba. meg persze belül a szűrőnél, ott meg úgysem látszik.
Az ABS élzárás nálam eddig működik. az fontos, hogy a munkalap minden irányban túllógjon, így szerintem nagy gond nem lehet.
Én az ilyen esetekben a nem látszó éleket le szoktam záratni 0,4mm vastag ABS-el, mivel nem egy nagy összeg, de picit jobb az esély a túlélésre. Viszont azt tudni kell, hogy a zárt élnél is tudja szívni a vizet, akkor pedig majdnem mindegy.
 
Én az ilyen esetekben a nem látszó éleket le szoktam záratni 0,4mm vastag ABS-el, mivel nem egy nagy összeg, de picit jobb az esély a túlélésre. Viszont azt tudni kell, hogy a zárt élnél is tudja szívni a vizet, akkor pedig majdnem mindegy.
ez jó ötlet. az élzárásnál egyébként szerintem a legfontosabb, hogy milyen minőségben csinálják. jó géppel, normálisan rámelegítve tényleg sokat ér.
persze, ha sok a víz, lehet gond. de akkor már a laminált padlónak is annyi alatta. de sima akvárium karbantartástól nem károsodott még semmi.
 
Én az ilyen esetekben a nem látszó éleket le szoktam záratni 0,4mm vastag ABS-el, mivel nem egy nagy összeg, de picit jobb az esély a túlélésre. Viszont azt tudni kell, hogy a zárt élnél is tudja szívni a vizet, akkor pedig majdnem mindegy.
Annál a vacaknál még az is jobb, ha nem tetetsz rá, hanem vékonyan átkened az egész vágott élt vízálló faragasztóval. Az alábbi fotó még csak nem is akváriumszekrény.
 

Attachments

  • IMG_20221012_075310.jpg
    IMG_20221012_075310.jpg
    155.7 KB · Megtekintések: 70
Annál a vacaknál még az is jobb, ha nem tetetsz rá, hanem vékonyan átkened az egész vágott élt vízálló faragasztóval. Az alábbi fotó még csak nem is akváriumszekrény.
Természetesen ilyen dolgok is megesnek, de azért elég sok tényezős dolog ez. Ha kellő odafigyeléssel és megfelelő gepbeallitassal rakják fel, ennél többet tud azért. De igazad van, a faragasztos/szaniter szilikonos éltömítés szinten jó megoldás! :)
 
Aki a víz ellen akarja óvni a bútorának a belsejét alul, én most találtam rá a Forest 10003650510 cikkszámú termékére, rendeltem is egyet a saját szekrényembe.
Sok bútorkellékes bolt forgalmaz Forest termékeket, általában rendelésre van minden. Ami durva, hogy a helyi boltba ahol rendeltem úgy küldték ki, hogy egybe volt csomagolva egy bútorlappal, nehogy megsérüljön... :D
Nem mondanám kifejezetten dekoratívnak, ellenben nem látszik kívülről.
 

Attachments

  • 10003650510.jpg
    10003650510.jpg
    47.4 KB · Megtekintések: 56
Back
Oldal tetejére