• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos Víztesztek - teszteljünk!

A legtöbb csepptesztet évente célszerű cserélni. De ez olyan, mint a drop checker amit hetente, kéthetente javasolt lenne újra tölteni.
Még itt a fórumon is többen vannak akik havonta vagy még később cserélik a DC-ben a folyadékot.

Vas egyébként minimális szinten fordul elő az akváriumban. Ha egy sok növénnyel, fénnyel működő akváriumod van, ezt a vasat a növények simán felszippantják.

Lehet a cseppteszt nem ok már. Esetleg hozz be egy mintát legközelebb a boltba és megnézzük. 👍
Köszönöm! Annyira nem fontos tesztelgetni, van már 1 éves. Veszek akkor újat. 😊
 
Sziasztok!

Szilikátot méreget valaki? Mennyi az optimális értéke egy növényes akváriumban?
Nekem a RO vizem 1,2 ppm, az akváriumban 1,6 körüli szilikátot tartalmaz.
 
Sziasztok!

Szilikátot méreget valaki? Mennyi az optimális értéke egy növényes akváriumban?
Nekem a RO vizem 1,2 ppm, az akváriumban 1,6 körüli szilikátot tartalmaz.
Az sok. Szerintem kéne egy szilikátmegkötő gyantás patront a RO után még kötni. Az normális, hogy az üvegben több lett, a homok, kvarc kavics emelhet egy kicsit az elején.
 
Sziasztok!

Szilikátot méreget valaki? Mennyi az optimális értéke egy növényes akváriumban?
Nekem a RO vizem 1,2 ppm, az akváriumban 1,6 körüli szilikátot tartalmaz.
Szia!
Szerintem a színminta alapján, az optimális érték: nulla .
Én is méregettem, mert azt hittem, ennek a csökkentése lesz a szent grál az ecset ellen. Hát nem.

- A kiindulási érték az akváriumban, mikor még csapvizet használtam: 2,1 mg/l volt.
- A RO vizem SiO2 tartalma 0,4 volt.
- Kb. 40-50% -os vízcseréket csináltam.
- A negyedik RO vizes vízcsere után, az akvárium SiO2 tartalma 0,49 mg/l lett. Az ecsetalga továbbra is nagyon jól van, szépen fejlődik, köszöni az érdeklődést. Azóta nem mérem a SiO2-t... :(
 
Egy kis segítséget szeretnék kérni JBL KH teszttel kapcsolatban.
A mai napon csináltam GH és KH tesztet, mindkettő JBL. Az akvárium bruttó 90 literes, full RO-val, a visszasózás Green Aqua GH/KH Plusz-szal megy. Az akváriumban nincs semmi, ami a GH-t vagy a KH-t emelné. Másfél hetes a berendezés, 18 liter Amazoniával, és 4 liter Power Sand Advance-szel illetve lávakövekkel. A mai mérés alapján a TDS 200 ppm, GH 6, és a probléma itt jön: a KH tesztnek először kékre kéne színeznie a mintát, majd a csepegtetés során át kell fordulnia azon a ponton sárgába, ami a víz KH szintje. Ehhez képest egyáltalán nem színeződik kékre, és igazából csak minél több csepp reagens kerül a mintába, úgy sárgul el a folyadék, de nem történik igazán reakció. Ez főleg azért zavar, mert tegnap 6,1 pH-t mértem, másfél héttel az indítás után sem szűnt meg az opálosodás, nagyon magas az ammónia szint (5 mg/l fölötti) és ezek alapján arra következtetek, hogy nem tud kialakulni a baktérium kultúra az akváriumban.
Kérdés, hogy a teszt rossz, a visszasózó oldattal van probléma, vagy valami más áll a háttérben?
 
Egy kis segítséget szeretnék kérni JBL KH teszttel kapcsolatban.
A mai napon csináltam GH és KH tesztet, mindkettő JBL. Az akvárium bruttó 90 literes, full RO-val, a visszasózás Green Aqua GH/KH Plusz-szal megy. Az akváriumban nincs semmi, ami a GH-t vagy a KH-t emelné. Másfél hetes a berendezés, 18 liter Amazoniával, és 4 liter Power Sand Advance-szel illetve lávakövekkel. A mai mérés alapján a TDS 200 ppm, GH 6, és a probléma itt jön: a KH tesztnek először kékre kéne színeznie a mintát, majd a csepegtetés során át kell fordulnia azon a ponton sárgába, ami a víz KH szintje. Ehhez képest egyáltalán nem színeződik kékre, és igazából csak minél több csepp reagens kerül a mintába, úgy sárgul el a folyadék, de nem történik igazán reakció. Ez főleg azért zavar, mert tegnap 6,1 pH-t mértem, másfél héttel az indítás után sem szűnt meg az opálosodás, nagyon magas az ammónia szint (5 mg/l fölötti) és ezek alapján arra következtetek, hogy nem tud kialakulni a baktérium kultúra az akváriumban.
Kérdés, hogy a teszt rossz, a visszasózó oldattal van probléma, vagy valami más áll a háttérben?
Két dologra tippelek:
- Rossz a teszted (ez kevésbé valószínű)
- Már az első csepptől besárgul, ami azt jelenti, hogy a KH < 1 (ezt tartom valószínűbbnek)
 
Két dologra tippelek:
- Rossz a teszted (ez kevésbé valószínű)
- Már az első csepptől besárgul, ami azt jelenti, hogy a KH < 1 (ezt tartom valószínűbbnek)
Vagy a tégely nem lett rendesen tisztítva. Vagy kék az elsőre, csak természetes fénynél kéne nézni nem lámpánál. Én minden cspnél megrázom, hogy keveredjen, az a biztos.
 
Egy kis segítséget szeretnék kérni JBL KH teszttel kapcsolatban.
A mai napon csináltam GH és KH tesztet, mindkettő JBL. Az akvárium bruttó 90 literes, full RO-val, a visszasózás Green Aqua GH/KH Plusz-szal megy. Az akváriumban nincs semmi, ami a GH-t vagy a KH-t emelné. Másfél hetes a berendezés, 18 liter Amazoniával, és 4 liter Power Sand Advance-szel illetve lávakövekkel. A mai mérés alapján a TDS 200 ppm, GH 6, és a probléma itt jön: a KH tesztnek először kékre kéne színeznie a mintát, majd a csepegtetés során át kell fordulnia azon a ponton sárgába, ami a víz KH szintje. Ehhez képest egyáltalán nem színeződik kékre, és igazából csak minél több csepp reagens kerül a mintába, úgy sárgul el a folyadék, de nem történik igazán reakció. Ez főleg azért zavar, mert tegnap 6,1 pH-t mértem, másfél héttel az indítás után sem szűnt meg az opálosodás, nagyon magas az ammónia szint (5 mg/l fölötti) és ezek alapján arra következtetek, hogy nem tud kialakulni a baktérium kultúra az akváriumban.
Kérdés, hogy a teszt rossz, a visszasózó oldattal van probléma, vagy valami más áll a háttérben?
A teszt lehet rossz. Ezt úgy tudod kimérni, hogy a célértékre besózott cserevizet méred, nem az akváriumot. Ha ott sem adja ki a Kh-t, akkor kuka.
 
Vagy a tégely nem lett rendesen tisztítva. Vagy kék az elsőre, csak természetes fénynél kéne nézni nem lámpánál. Én minden cspnél megrázom, hogy keveredjen, az a biztos.
Tégely alaposan tisztítva volt, minden cseppnél felrázva, és természetes fény ide vagy oda, víztiszta maradt az első csepp után, míg a GH tesz azonnal bevörösödött
 
Ph mérést csepp teszttel vagy kis kézi digitális ph mérővel célszerű csinálni? /TDS mérőhöz hasonló kis cucc/
Köszi
 
Ph mérést csepp teszttel vagy kis kézi digitális ph mérővel célszerű csinálni? /TDS mérőhöz hasonló kis cucc/
Köszi
Három különböző gyártmányú digitális pH mérőm van. Mind a három erősen eltérő értéket mutat. Természetesen, mindhárom "hitelesítve" a saját mérőoldatával... :-( ... és mindegyik nem régi, elhasználódott mérőszondával.
Nálam a JBL Ph teszt az "etalon". Nyilván ez is csal, de valamihez kell igazodni.
 
Sziasztok!
Használtok-e Mg tesztet?
Egyelőre nem vettem, de a színkártya fényképét nézegetve, gyakorlatilag alig látok különbséget az értékek között.
0-1-et még megtudom különböztetni, de 1-3 között illetve, 4-10 között semmi különbséget nem látok.
Én vagyok színvak, vagy ez tényleg ilyen?
Köszi.
 
Utoljára módosított:
A valóságban sem jobb a színkártya. A legnagyobb baj, hogy a színezett víz sem olyan árnyalatú. Nehéz leolvasni.
Gondolom gyakorlat kérdése. Eleinte a nitrátot is nehezemre esett leolvasni. Manapság van, hogy elő sem veszem a színkártyát.
 
A valóságban sem jobb a színkártya. A legnagyobb baj, hogy a színezett víz sem olyan árnyalatú. Nehéz leolvasni.
Gondolom gyakorlat kérdése. Eleinte a nitrátot is nehezemre esett leolvasni. Manapság van, hogy elő sem veszem a színkártyát.
Köszönöm szépen. Akkor valami mást kell kitalálnom...
Igazából, a micro elemek mennyiségére szerettem volna következteni a méréssel. Elvileg az Fe mérését szoktuk erre használni (talán), de a vas táp elég instabil, nem túl jó refencia. Arra gondoltam, talán a Mg értékéből lehetne következteni a többi elem mennyiségére. De ezek szerint, még nagyságrendileg sem lehet jól leolvasni, hogy mennyi van belőle. :-(
 
Arra gondoltam, talán a Mg értékéből lehetne következteni a többi elem mennyiségére. De ezek szerint, még nagyságrendileg sem lehet jól leolvasni, hogy mennyi van belőle. :-(
A magnézium nem biztos, hogy a legjobb választás, mivel a visszasózásnál rengeteg magnézium kerül be vízcserekor. Magyarán nem csak napi szinten van adagolva, mint a többi. Sokkal állandóbb a jelenléte annál, hogy érdemes legyen referencia értéknek venni. A réz lehet jobb lenne erre a célra. 🙂
 
A magnézium nem biztos, hogy a legjobb választás, mivel a visszasózásnál rengeteg magnézium kerül be vízcserekor. Magyarán nem csak napi szinten van adagolva, mint a többi. Sokkal állandóbb a jelenléte annál, hogy érdemes legyen referencia értéknek venni. A réz lehet jobb lenne erre a célra. 🙂
Köszönöm az info-t. Erre nem is gondoltam. :unsure:
Viszont az APT tápokban van. Azaz, napi szinten adagolják, jelentős mennyiségben (a nyomelemlekhez képest). A színkártya közepe táján jelzik zöld színnel, hogy kb. annyinak kell a vízben lennie. Ezért gondoltam a megfelelő markerként rá.
Úgy tudtam a Cu üldözendő, a garnélákra nézve halálos. A színkártya szerint is az első szín még elmegy, ám a többi piros, tehát nem kell a vízbe. A színkártya szerint kérdés csak az, hogy mennyire túl sok? Kétségtelen, hogy a mezőgazsasági tápokban van, de az akvarisztikai tápokban talán csak mint "véletlen" szennyező anyag van jelen.
Nehéz dolog ez a vízkémia... :rolleyes:
 
Utoljára módosított:
Back
Oldal tetejére