• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Autós témák

Egyik haveromnak 3 fia van, ők egy Renault Laguna combit hajtanak már vagy 10 éve, az akkora, mint a Millenium Falcon. :D

Nálunk is elkezdődött a gondolkodás, mert lassan nem igazán férünk el 2gyerek+anyóssal az Ignisben. Az már látszik, hogy a csomagtartó lesz a szűk keresztmetszet.
 
Most egy Fabia I. 1.9 pd TDI a családi autó(nem kombi), meg van egy céges SEAT Ibiza 1.6 CR TDI kombi. Szóval nem S Mercihez vagyunk szokva. Dízel előnyben, de nem létfeltétel. VAG szintén, de ez sem feltétel. 10 évesnél régebbit viszont nem szeretnék.
Szívem szerint egy Octavia II. kombit vennék, de félek abban hátul pont nem férnénk el kényelmesen.

Sógorom amúgy már a harmadik Partnert nyúzza és meg van vele elégedve. Belefér az is aminek nem kéne. A mostani nagy szélben az előzőekhez képest túlságosan billeg. Mondjuk cégautó az is, így könnyebb szeretni.
Ha nagy kombit akarsz, Volvo V70 bar a 10 ev alattiak nem olcsok, de ha a normal karbantartas megvan, nagyon megbizhato egy regebbi darab is. 2.0 vagy 2.5 benzin T meg elmenyt is ad, normalis kozlekedessel 10 alatt eszik, bar asszem te dizel parti vagy. Apam a harmadik turbos benzines volvot fogyasztja, az osszeset imadtuk.

Ha doboz akkor Zafira es a helyedben abbol is a nagyobbik benzinest vennem hacsak nem horvatorszagba jartok majd hetente oda-vissza.
 
Huhh,de pörög a topic.
Akkor már én is kérdeznék.
Mi egyterűben gondolkodunk,mert a 100-as már kicsi.Amit kiszemeltem az egy Galaxy(2002-2006),de nem tudom melyikkel járnék jobban a többet fogyaszto benzinessel vagy a lutri dizellel.Valamint a tesó Sharant is ajánlották,mondjuk a Ford jobban tetszik.

Tapatalkkal küldve az én LG-D855 eszközömről
 
Huhh,de pörög a topic.
Akkor már én is kérdeznék.
Mi egyterűben gondolkodunk,mert a 100-as már kicsi.Amit kiszemeltem az egy Galaxy(2002-2006),de nem tudom melyikkel járnék jobban a többet fogyaszto benzinessel vagy a lutri dizellel.Valamint a tesó Sharant is ajánlották,mondjuk a Ford jobban tetszik.

Tapatalkkal küldve az én LG-D855 eszközömről

Én is a Fordot választanám. Sokkal szebb.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
 
Huhh,de pörög a topic.
Akkor már én is kérdeznék.
Mi egyterűben gondolkodunk,mert a 100-as már kicsi.Amit kiszemeltem az egy Galaxy(2002-2006),de nem tudom melyikkel járnék jobban a többet fogyaszto benzinessel vagy a lutri dizellel.Valamint a tesó Sharant is ajánlották,mondjuk a Ford jobban tetszik.

Tapatalkkal küldve az én LG-D855 eszközömről
Én amellett, hogy imádom a mostani autómat, egyre jobban utálom, hogy dízelt vettem (életemben először és utoljára). Sokkal több gond van vele, mint a benzinesekkel, pedig kényes benzines motorjaim voltak. Manapság tényleg akkor éri meg dízelt venni, ha elmész napi legalább 200 km-t. Alatta szerintem több a fenntartási költség, mint amit spórolsz az üzemanyagon. Persze új autónál nem, de gondolom nem a szalonból hoznád ki a 2000-2006 közti kocsit, ezekben már jó 250-300e km van.
 
Most egy Fabia I. 1.9 pd TDI a családi autó(nem kombi), meg van egy céges SEAT Ibiza 1.6 CR TDI kombi. Szóval nem S Mercihez vagyunk szokva. Dízel előnyben, de nem létfeltétel. VAG szintén, de ez sem feltétel. 10 évesnél régebbit viszont nem szeretnék.
Szívem szerint egy Octavia II. kombit vennék, de félek abban hátul pont nem férnénk el kényelmesen.

Sógorom amúgy már a harmadik Partnert nyúzza és meg van vele elégedve. Belefér az is aminek nem kéne. A mostani nagy szélben az előzőekhez képest túlságosan billeg. Mondjuk cégautó az is, így könnyebb szeretni.
Valoban nem rossz a Berlingo/Partner Paros, de azokbol mindenkeppen a 2008 utani verziokat vennem, hiszen azok mar komfortosabbak, elhetöbbek, de meg akkor is aruszallito csaladi autok...
Az Octavia jo auto, de hatul nem lesz eleg nagy, hogy egy felnött ket gyerek között elferjen...
A Renault Grand Espace tenyleg baromi nagy, de en fenntartasokkal kezelnem, sokszor lehet elektromos nyügje, es a dizelmotorjai sem eppen a megbizhatosag szobrai.
A Mondeo, ahogy @Pecas is irta jo valasztas lehet, termeszetesen a rancfelvarras utani modellek, hiszen a kezdeti 1-2 evben mindig több nyügje van egy uj modellnek.
Ha mar francia, batran ajanlom a Citroen C4 Picassot vagy Grand Picassot...nekünk volt egy 7 evig, 1-2 aprosagon kivül semmi baja nem volt, igaz nem is futott sokat. A Picasso szerintem a Citroen egyik legjobban sikerült modellje, nincsenek gyermekbetegsegei, ezt tanusitja a szerelöm is, akihez jartam szervizekre, ö egy Citroen szalonban dolgozott...
Az 1.6 Hdi motorja nagyon jo, de kicsi a kasztnihoz, az igazi hozza a 2.0 dizel. A benzinesböl az 1.6 Vti (120 LE) gyenge es iszakos, az 1.6 Vti (156 LE) turbos pedig remalom, nem megbizhato, sokszor van vele gond.
Összeszerelesi minösegben nem üti meg a japanok es nemetek szintjet, de ha talalsz egy 5 ev körülit, keves kilometerrel, karbantartva, 2.0 dizelt, sokaig örömöd lehet benne. Persze csak kezi valtosat, a robotizalt automatajukat nem erdemes megvenni....
Igazi csaladi auto, mindent elnyel, kenyelmes, vilagos, megbizhato, jol felszerelt.
Esetleg meg a Toyota Corolla verso, vagy Mazda 5, de azok sincsenek olyan nagyok, mint egy C4 Grand Picasso, es joval dragabbak is.
Esetleg meg egy Mazda MPV, de abbol mar csak öregebbek akadnak...
 
Opel Zafira B 1.6 benzin 2006-os évjárat. Nálunk ő a családi mindenes.
Az egyetlen probléma a tömeghez mérten kicsi motor. Nehezen mozgatja ezt a nagy kasztnit, ezért aránytalanul nagy fogyasztás (városban 10 liter alá nem megy).
Alapvetően szeretjük, kellemes a normál személyautókhoz mérten magasabb üléspozíció. Óriási csomagtér.
Nagyon praktikusnak tartom azt, hogy a két pótülés (7 személyes változat) a padozat síkjába hajtogatható. Nem kell kivenni és külön tárolni, de így is teljesen sík a csomagtér padlója, amelyből semmit nem vesz el a két "kutyaülés".
 
Huhh,de pörög a topic.
Akkor már én is kérdeznék.
Mi egyterűben gondolkodunk,mert a 100-as már kicsi.Amit kiszemeltem az egy Galaxy(2002-2006),de nem tudom melyikkel járnék jobban a többet fogyaszto benzinessel vagy a lutri dizellel.Valamint a tesó Sharant is ajánlották,mondjuk a Ford jobban tetszik.

Tapatalkkal küldve az én LG-D855 eszközömről
Jöhet meg a Seat Alhambra is...ugyanarra epül mindharom auto. Az 1.9 dizellel szereltek kimennek a vilagbol is, ha talalsz olyat, amivel meg nem mentek ki a vilagbol:D, dizelt ez esetben csak ugy szabad venni, hogy tenyleg tutira tudod a futasteljesitmenyt, ami lehetöleg nem több, mint 150-200.000 km. Benzinesek többet fogyasztanak, de en inkabb azt vennek. Egyebkent meg ujonnan es hasznaltan is dragak a Sharan/Galaxy/Alhambra trio...szerintem nem ernek annyit.
 
Elvileg van egy T-Jet, ami eladó lesz. Talán 6 vagy 8 éves, első tulaj, rendszeresen karbantartott, 2 éve 3. autóként használt. Emlékeim szerint 90e km lehet benne. De azért erre most nem esküdnék meg, lehet az a másik autó. Meg tudom kérdezni.
Egyenlőre még nem annyira sürgős...eredetileg tavaszra terveztem a vételt, de ha megkérdezed, azt megköszönöm!
 
Én amellett, hogy imádom a mostani autómat, egyre jobban utálom, hogy dízelt vettem

Sajnos az e46 2literes benzinmotorjai szégyent hoznak a bmw névre abból az érából. A 136 lovas dízel még talán a szerelhetőség jegyében született, de a 150lovas már sajnos nem. Az a baj, hogy ilyen korban már sokkal inkább a szerencsefaktor veszi át a szerepet. Erre meg nem lehet alapozni sajnos, hiába adsz te meg mindent az autónak, ha előző gazdája ezt nem tette. Nekem egy modellváltással frissebb 2literes dízellel (163 ló)abszolút nincs bajom az elmúlt 3 évet visszanézve. Kettőstömegű meg benzinesben meg dízelben is van már ha jól tudom. Nem bmw-kben nem tudom hogy alakul ez a téma. Ami viszont tény, hogy másfajta felfogást követel szerintem a dízel a benzineshez képest. Kezdve azzal, hogy hidegen nem pörgetem, melegen hagyom ketyegni és a többi. Nálam a legrövidebb út az 120km hétvégente vagy több. Városban nem is használom hacsak nem feltétlen muszáj. Erre jó a dizli. De munkába járni, leugrani Taksonyba a mamához stb tökéletes egy 2 literes kombi/egyterű benzines bármi. Ha kell megy, ha nem nyomom úgysem fogyaszt. Leginkább valami japánra gondolnék első körben.
 
Egyenlőre még nem annyira sürgős...eredetileg tavaszra terveztem a vételt, de ha megkérdezed, azt megköszönöm!

Figyi, két éve mondom, hogy el kellene adni, de még mindíg semmi hatása. Szívükhöz nőtt. Ismerve a testvérem, még tavasszal is meg lesz. :)
 
Most egy Fabia I. 1.9 pd TDI a családi autó(nem kombi), meg van egy céges SEAT Ibiza 1.6 CR TDI kombi. Szóval nem S Mercihez vagyunk szokva. Dízel előnyben, de nem létfeltétel. VAG szintén, de ez sem feltétel. 10 évesnél régebbit viszont nem szeretnék.
Szívem szerint egy Octavia II. kombit vennék, de félek abban hátul pont nem férnénk el kényelmesen.

Sógorom amúgy már a harmadik Partnert nyúzza és meg van vele elégedve. Belefér az is aminek nem kéne. A mostani nagy szélben az előzőekhez képest túlságosan billeg. Mondjuk cégautó az is, így könnyebb szeretni.

Mitshubishi Grandis? Most Mazda MPV-t nyúzunk családi batárként, de ez még jobban bejön. :D Pedig az MPV is iszonyatosan jó konstrukció, 2.0 diesel kevesebbet fogyaszt mint az 1.3-as dolgozós Coltom. :D
Vagy Toyota Verso modellek.

Japán párti vagyok, bevallom. :)

Előtte sport H kombi H astrám volt a 2.0 diesel 150 lovas, szerettem azt is, néha vezetném, mert azért egy MPV nem ugyanaz a feeling, bár elég jól megy és személyautós a viselkedése.

Sógornak régebbi galaxyja van, hát, kettőért nem adnám oda az MPV-met...
 
Sziasztok! Van esetleg közöttünk valaki, aki Kormányhivatalban dolgozik és gépjárművekkel foglalkozik, vagy esetleg jogi területen és képben van a gépjárművekkel kapcsolatos jogi dolgokkal?
Sürgős segítségre lenne szükségem, kérlek, privátban jelezz, ha segítenél!
 
Szaisztok.
Segítséget szeretnék kérni világítás témában. Mivel az egyik dolog az életemben amit rendkívül nem tartok semmivel szemben fontosabbnak az az autó. Csak van. Arra a célra amire kitalálták. Van egy opel astra f 1,7d-m. Kicseréltem a lámpákat a komplett elejével együtt kb 3 hónapja. A lámpák be lettek állítva de úgy veszem észre, hogy k..ra nem látok semmit. A lámpák vadonat újak. H4-es izzók vannak benne azok maradtak a régiek. Mivel az autóval csak akkor foglalkozok amikor van vele valami baj, ezért ebbe a részébe nem sikerült még el mélyülnöm. Létezik h4-es izzóból olyan ami erősebb vagy más a szín spektruma? Úgy veszem észre, hogy elveszik az éterben a fénye.
 
Vannak mindenféle emelt fényerejű izzók, Totalcaron olvass utána, ott teszteltek pár fajtát laborba. Emelt teljesítményű is létezik, de az vezeték/lámpatest olvadással is járhat (55W ->80-100W).
Új lámpatest új izzóval jó beállítás mellett ritkán szokott rossz lenni.
 
Elvileg ez a legjobb a jelenlegi piacon. Még nem próbáltam, de az elődeit, illetve a konkurencia hasonló termékeit igen.
Valamivel jobban világítanak az emelt fényű izzók, de azért csodára ne számíts. A több fényért cserébe az élettartamuk jóval rövidebb, mint a hagyományos társaiké. kb. Fele, harmada közötti élettartammal számolj. Én évek óta ilyen izzókat használok.
 
Gondolom lámpabúrád nem matt? Mert ha igen akkor políroztasd fel és csodát látsz. :) Egyébként meg én is nightbreakert használok.
 
Back
Oldal tetejére