Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Akkor a következő szűrőket áttekintő tájékoztató oldal neked készült. Gyári adatok, Green Aqua ajánlás és a fontosabb paraméterek. Szűrő választási tájékoztató.
Tudtad, hogy az EHEIM 2275-ös szűrője az egyik legnépszerűbb termék a Professional 3 szériából? A Green Aqua-ban ezt a szűrőt önállóan 120-180 literes akváriumokhoz használjuk. 240 literes akváriumaink alatt két ilyen szűrő dolgozik tökéletesen.
Ha szűk a keret, megfelelő alternatíva lehet a Tetratec EX 1200-as szűrő. A szűrőanyagokat később itt érdemes cserélni, de induláshoz megfelelő lehet.
Tipp: Ha egy kis Purigennel kiegészíted a szűrőd, a vized kristálytiszta és színtelen lesz.
További külső szűrők a Green Aqua kínálatából.
Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
Regisztrációs korlátozások
Sziasztok!
Látom, hogy itt van néhány, a témában nálam sokkal okosabb ember, aki biztosan tud válaszolni a kérdésemre.
A szűrőben kialakuló kocsonyás, barna trutyi milyen fajta baktérium?
Na, akkor fevetődik egy kérdés. Ha a nitrifikáció viszonylag lassú áramlásnál megy végbe, akkor ezek a bacik miért telepednek meg előszeretettel a szűrő csöveiben, motorjában, szóval a leggyorsabb áramlású helyeken?"A szűrőbaktériumok felületekre feltapadva élik életük nagy részét. Nyálkát termelnek maguk köré, ami rögzíti őket egymáshoz és a felszínhez. Ez a nyálka az ammóniabontók esetében vörös, a nitritbontóknál barna. Mivel együtt fordulnak elő, rozsdabarna vagy karamellszínű bevonatot képeznek közösen."
Itt van róluk egy összefoglaló: http://akvaguru.hu/index.php?mit=304
Na, akkor fevetődik egy kérdés. Ha a nitrifikáció viszonylag lassú áramlásnál megy végbe, akkor ezek a bacik miért telepednek meg előszeretettel a szűrő csöveiben, motorjában, szóval a leggyorsabb áramlású helyeken?
Természetesen. Nálunk az akváriumok többségében nagyon nagy növénymassza van.
De az első megfigyelések kifejezetten gyors növekedésű stem növényeknél történtek. A bolti elhelyezkedés miatt.
Hát passzolok. Ez mutatja, hogy minden akvárium más.
Ha csak a szűrés számítana, akkor a biológiai szűrő nélküli ~20 fokos low tech föld talajú akváriumomnak (2+1 db, egyik 50% stem) tele kellene lennie fonalalgával.
Ha a biólógiai szűrő hiánya és a sok fény okozza a fonalalgát, akkor a hasonlóan üzemelő kerti akváriumban kellene lennie fonalalgának. De nincs.
Ez rengeteg fényt kap, megkockáztatom, hogy mesterséges fénnyel kevesen tudják ugyanezt elérni.
Ráadásul ennél az akváriunál előfordult napi 8-10 fokos (!) vízhőmérséklet ingadozás is. Mégsincs fonal.
Lehet, hogy pörgetett akváriumnál tényleg ez a pár fok (5 fok? Hány fokos szokott általában lenni?)
elég, hogy ideális körülmények melett - az amúgy is gyorsan növő fonalalga - kihasználja a változást.
Akváriumok és módszerek nagyon másak. Ami az egyiknél működik, lehet, hogy 100% ellentétes hatást vált ki más módszernél.
Ezért is kockázatos a módszerek keverése és általános igazságok levonása.
Az meglep, hogy ez főleg a high tech stemes akváriumnál jön elsősorban elő.
Azt gondoltam, hogy egy kevés, érzékeny növényt tartalmazó aquascape hamarabb kizökken az egyensúlyból.
Ebben nincs vita
Fontos a 20 fok alatti hőmérséklet. 20 fok körül semmi gond. 17-18 és alatta gond. Nálunk ezt nagyon hideg vizes cserével, fűtetlen bolttal vagy direktbe irányított légkondival sikerült elérni néhány alkalommal.
Mindenre van magyarázat, de semmire sem 1 mondat A spec kerti akváriumodra is van néhány elméletem, de többet kellene megfigyelni ilyen környezetben. Ahogy szokták mondani lehet egyszer szerencséd volt, a következő 10 alkalommal meg nem lesz.
De a megfigyelés érdekes és minden esetből tapasztalatokat lehet szerezni. Ezért érdekes volt a kerti projektedet követni.
Ahogy akváriumi fény között is van különbség (brutális időnként) úgy a kerti fény sem mindig ugyanazt jelenti. Jól megfigyelhető egy egy rossz helyre épített, vagy rosszul tervezett kerti tónál és egy árnyékosabb helyen lévő társánál.
Tény, hogy sok természetes fényt kapott. Mondjuk jó lett volna látni egy CO2 adagolás és tápozás melletti folyamatot, mert így nem lehet összehasonlítani sem a fejlődést sem a tápanyagfelvételt.
De az időnként nagy hőmérsékletingadozás és az utóbbi hetek hónapokban lévő hideg időjárásban szerintem hibernálódott az egész rendszered. A hagyományos algáknak ez nem kedvez. A kerti tavak is inkább a nyári melegben erős napsütés mellett kínlódnak.
Eleinte amíg a növények bírták minimális növekedéssel/fejlődéssel működtek, később teljesen hibernálódtak, míg végül elindult volna a kipusztulás. Mivel nem állandó volt a hőmérséklet még 1 hetes időszakban sem így a folyamatok sem lineárisan változtak. Hol problémás volt a helyzet, hol határeset stb...
Egy adott pillanatot 2-3 hétig kellett volna megfigyelni, hogy mi történik. Pl egy nappali 20 fokos és esti 12 fokos hőmérsékletet tartósan megfigyelni ugyanolyan fényviszony mellett (mesterséges helyen)
Így olyan sok változó van, hogy képtelenség valós következtetést levonni.
Igen, de ahogy írtam fény és fény között is van különbség. A hőmérséklet pedig adott hőmérsékletig ideális egy algafaj számára, alatta viszont elpusztul.... stb.
Lásd fent. De érdekes volt megfigyelni ezért mindenképp nagyon értékes volt a naplózás (y)
20-25 fok az ideális a növények számára. Általában ebben a tartományban mozog egész évben. Nagyjából 22-23 között.
van egy brutális mennyiségű növényzet. Már működő akvárium miatt iszonyatos bomlástermék. Napi tápozás és etetés is.
Ilyet képzelj.
View attachment 20325Green Aqua Showroom by Viktor Lantos, on Flickr
Kis méretű akváriumban hamarabb jelentkeznek a negatív folyamatok is.
Igen, de mivel a fórum alapvetően akvakertészet és aquascaping, nature aquarium vonal köré épül, nagyon hasonló környezetet próbálunk kialakítani, világítás stb vonalon is. Ebből kilóg a low tech és az ennél lassabb környezet is.
Valóban nem célszerű keverni. De kár összemosni a fórum alapjául szolgáló növényezést egy más növényezéssel. A két dologban is van sok közös és rengeteg ellentétes pont.
hmm. te kérdezted, hogy ez biztos minimál. erre válaszoltam, hogy nem, stemes. most akkor a stemes a gond. Szóval félreérted. MINDEN akváriumnál megfigyelhető az adott környezetben. Nem friss, hónapok óta stabilan működő akváriumokról van szó.
Persze lehetne más miatt is fonal, pl egy erős túletetés miatt, CO2 adagolás változás miatt, szűrő koszolódás, stb... de a megfigyelés lényege az volt, hogy ha visszabillentjük a hőmérsékletet gyorsan visszafordul a helyzet. Ami az előző esetekben sokkal hosszabb időt vesz igénybe.
Tehát nincs különbség stem vagy nem stem. Ez csak a szűrésről szól. Hogy a vízforgatás mellett valóban dolgozik e vagy csak forgatja a vized.
Szinte minden alkalmas arra, hogy kibillentse az egyensúlyból az akváriumot. Nagyjából tele tudnék írni 2 A4-es oldalt
Viszont a topik csak a szűrésről szólt. És picit céloztam az első posztban megemlített ideális környezetre.
Kicsit visszakanyarodva a hideg víz = no alga vonalhoz. Illetve külön kezelve a szűrőben lévő folyamatok hatékonyságát.
Egy ilyen infót találtam pedig épp más ügyben olvastam:
optimális vízhőfok a különböző algáknak.
Diatoms appear to grow best at 15-25° C., green algae at 25-35° C., and blue-green algae at 30-40° C
Még ha nem is pontosak az értékek (ennek utána fogok menni) azért látszik, hogy egy hidegebb vizes közegben nem nagyon találnak megfelelő környezetre. (a kerti akvárium miatt írom)
http://aem.asm.org/content/36/4/572.full.pdf
Itt egy érdekes olvasmány akváriumi szűrő baktériumflórájával kapcsolatban:
Temporal and Spatial Stability of Ammonia-Oxidizing Archaea and Bacteria in Aquarium Biofilters
Samik Bagchi, Siegfried E. Vlaeminck , Laura A. Sauder, Mariela Mosquera, Josh D. Neufeld, Nico Boon
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0113515
Ezek szerint nem is az Amónia Oxidáló Baktériumok (AOB) dominálnak, hanem jelentős mértékben Amónia Oxidáló Archeák (AOA) találhatóak a szűrőkben. Archeák rendszertanilag nem a baktériumok közé tartoznak. Ráadásul szerepel akvárium a tanulmányban, ahol a kezdeti AOB fölényt az AOA-k legyűrték.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Archeák
Nem tudja valaki, hogy a Carbo (glutaraldehyde)-nak mit a hatása a szűrőre?
Lehet, hogy a carbo, mint sterilizáló szer szelektál valamire?
Igen, eleg jo cucc, ket komponensu. Itt az angol leirasa:Bocsi, hogy offolok, de ez a dennerle baci kultúrája ennyivel többet tudna min pl ez Seachem stability/ más jó minőségű gyártóké?
Nekem mindenesetre bevált de eddig csak egy akváriumnál próbáltam. Igaz pár Amano kiszökött de ezt nem a termék sikertelenségének fogtam fel. Nálam szökősek mindig. De azért kiváncsi lennék @viktorlantos véleményére, mégpedig abban, hogy amazonia talaj mellett lehet-e ammónia csúcs ha a dennerle rapid startot használom? Mehetnek bele az élőlények 24 óra után vagy inkább ne?Athoztuk inkabb ide, ne @inhof zoltan naplojaban offoljunk:
Igen, eleg jo cucc, ket komponensu. Itt az angol leirasa:
Day 1: 50 ml in 100 L of aquarium water (25 ml / 50 L) -
Day 2-6: 10 ml in 100 L of aquarium water (5 ml / 50 L) each day
A 24 oras betelepitest is irjak, de azt igazabol csak a halas akvariumra lehet biztonsagosabban alkalmazni. A fenti adagolasban is latszik, hogy inkabb 1 het, folyamatos baci etetessel.