• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Cikkek, hírek, érdekességek

Ha van kedvetek egy kis "játékhoz".
http://moralmachine.mit.edu/
A teszt lényege röviden: adott egy önvezető autó, ami a baleset pillanatában egy előre programozott preferencia-logika alapján képes korrigálni a baleset kimenetelét az autó eltérítésével. A baleset mindenképpen bekövetkezik, na de mi legyen a preferencia? Szerinted?
Érdekes a statisztika...
Ez egy nagyon komoly probléma az önvezető autók fejlesztése során. KIváncsi leszek a végeredményre. Amiben biztos vagyok: a forgalomba kerülő autóknál a lehető legtitkosabb lesz, hogy végül is milyen program kerül bele, milyen logika alapján hozza a döntést?
... és abban is biztos vagyok, hogy hatalmas fezúdulás lesz a világban, amikor kiszivárog valamilyik kocsiról (mert ki fog szivárogni), akár mi szerint dönt is a beépített program.
Ha rám bíznák, én beípítenék egy véletlen generátort. Szerintem ez az egyetlen "igazságos" megoldása a problémának
 
És aki autót vesz jogosan arra számít, hogy az autó megvédi és nem megöli őt.
 
Ez egy nagyon komoly probléma az önvezető autók fejlesztése során. KIváncsi leszek a végeredményre. Amiben biztos vagyok: a forgalomba kerülő autóknál a lehető legtitkosabb lesz, hogy végül is milyen program kerül bele, milyen logika alapján hozza a döntést?
... és abban is biztos vagyok, hogy hatalmas fezúdulás lesz a világban, amikor kiszivárog valamilyik kocsiról (mert ki fog szivárogni), akár mi szerint dönt is a beépített program.
Ha rám bíznák, én beípítenék egy véletlen generátort. Szerintem ez az egyetlen "igazságos" megoldása a problémának
A megoldas az lehet, ha nem kerülnek forgalomba helyezesre önvezetö autok....es ugyanugy marad minden, ahogy jelenleg. Ez valoszinüleg nem igy lesz...(bar elnezve itt nehany nyugdijas sofört (elnezest az idösebbektöl, akik jol vezetnek), nekik ajanlott lenne mar egy önvezetö auto...)
A durva balesetek nagy resze szerintem olyan gyorsan törtenik, es olyan fizikai behatasokkal az auto mozgasara, ahol a soförnek eselye sincs korrigalni vagy latolgatni, hogy balra probal lavirozni vagy jobbra.
Meg ha van is ideje felismerni, hogy az agyik iranyban hat ember, a masik iranyban harom ember lathato, döntenie kellene hogy melyik csoportot tarolja...es itt meg jöhetnek egyeb tenyezök szamitasba.
A hat ember hat 75 ev feletti nyugdijas, a harom ember pedig harom 14 eves gyerek...mit valaszt a soför? (nem lesz ideje valasztani...vagy felismerni az eletkorokat) Mi alapjan dönt?
Egyebkent pedig, eddig is voltak balesetek az önvezetö autokkal es lesznek is....akarmennyire lesz fejlett a szoftver vagy akarmennyit tesztelik majd. Ez sajnos a közlekedes velejaroja. Raadasul ez egy gep, elromolhat, meghibasodhat. El is fog.
Bocsanat, nem akartam senkinek a lelkebe gazolni a hozzaszolasommal.
 
Es aki gyalogosan kozlekedik, ugyanannyi joga van az elethez, mint annak, akinek van penze/lehetosege autoval kozlekedni. Attol hogy van autod, nem lesz jogod elgazolni a zoldben atmeno gyalogost, mert nem mukodik a feked es vagy a fal vagy a gyalogos.
Jog ide vagy oda, ha a ketto talalkozik, nem az autos torik el hanem a human. Azert mert zebra van, nem lepek le ha nem lassit az auto, csak azert mert jogom van hozza, viszont eleg sokan igen. Viszont en autoval mindig tartva a bajtol, ovatosan kozelitem meg a zebrat es mindig szamitok ra, hogy lelep az ember. Sok GERONIMO autos van aki veszelyezteti a biztonsagos kozlekedest, es sok gyalogos, es mas jarmuves is aki jogokra hivatkozva veszhelyzetet teremt. De a fogalom zavarnak ket oldala van. Amig nekem ugy tanitottak, hogy ha nincs lampa a zebran varakozonak, amig nem lep le az utra, nem kell megallnom, addig o gondol egyet es lelep, amikor mar lehetettlen megallnom, mert nem jart tanfolyamra, es mindossze annyit tud a kreszrol, hogy jogai vannak. Orok ellentet es egyik sem gyozheto meg. Es ez csak rosszabb lesz. En mindig megallok, meg akkor is ha csak kozelit a zebra fele mert arra szamitok, hogy kiszamithatatlan.
 
Én a másik oldal vagyok, még egy féllábú vénember is átérne az úton, de ha látom, hogy jön a kocsi, megállok, amíg nem jelez, hogy "mennyé paraszt". :D Hülyének is néznek miatta, de nem bízok az autósokban. Volt már nem egyszer olyan, hogy a zebra közepén jártam, amikor majdnem elcsapott, mert ő úgy gondolta, hogy még átér.
Az autókban is félek a többi autóstól. El se tudom képzelni, hogy valaha jogosítványt szerezzek, főleg, amióta Pesten vagyok kénytelen közlekedni. Borzalmas, ahogy viselkednek az emberek, akár volán mögött, akár gyalogosan, akár biciklivel vannak. Ha valaha kormány mögé kerülök, az egy tank lesz. o_O
 
Én a másik oldal vagyok, még egy féllábú vénember is átérne az úton, de ha látom, hogy jön a kocsi, megállok, amíg nem jelez, hogy "mennyé paraszt". :D Hülyének is néznek miatta, de nem bízok az autósokban. Volt már nem egyszer olyan, hogy a zebra közepén jártam, amikor majdnem elcsapott, mert ő úgy gondolta, hogy még átér.
Az autókban is félek a többi autóstól. El se tudom képzelni, hogy valaha jogosítványt szerezzek, főleg, amióta Pesten vagyok kénytelen közlekedni. Borzalmas, ahogy viselkednek az emberek, akár volán mögött, akár gyalogosan, akár biciklivel vannak. Ha valaha kormány mögé kerülök, az egy tank lesz. o_O
Mesko en oszinten nagyon szeretlek es tavol alljon tolem, hogy meg sertselek, de mivel nem nagyon vagy hussal eleresztve, nem lehet, hogy nem latszodtal oldaliranybol? Vagy felre ertettelek es szembe alltal? :unsure:
 
Amig nekem ugy tanitottak, hogy ha nincs lampa a zebran varakozonak, amig nem lep le az utra, nem kell megallnom, addig o gondol egyet es lelep, amikor mar lehetettlen megallnom, mert nem jart tanfolyamra, es mindossze annyit tud a kreszrol, hogy jogai vannak.
Ideje felújítani a KRESZ ismereteidet. ;) Már sok éve az a szabály, hogy ha a gyalogos csak közelít a zebrához, meg kell állni és átengedni. Ha zebrán ütsz el véletlenül gyalogost, minden képpen téged marasztalnak el, még akkor is, ha szó szerint átrohan a zebrán, minden körülktekintés nélkül, és esélyed sincs, hogy észrevedd. Külföldön már sok-sok éve így közlekednek. Azt nem tudom, hogy csak azért mert udvariasak, vagy ott már régen ez a szabály?
A hozzászólásod többi részével tökéletesen egyetértek.
 
Jog ide vagy oda, ha a ketto talalkozik, nem az autos torik el hanem a human. Azert mert zebra van, nem lepek le ha nem lassit az auto, csak azert mert jogom van hozza, viszont eleg sokan igen. Viszont en autoval mindig tartva a bajtol, ovatosan kozelitem meg a zebrat es mindig szamitok ra, hogy lelep az ember. Sok GERONIMO autos van aki veszelyezteti a biztonsagos kozlekedest, es sok gyalogos, es mas jarmuves is aki jogokra hivatkozva veszhelyzetet teremt. De a fogalom zavarnak ket oldala van. Amig nekem ugy tanitottak, hogy ha nincs lampa a zebran varakozonak, amig nem lep le az utra, nem kell megallnom, addig o gondol egyet es lelep, amikor mar lehetettlen megallnom, mert nem jart tanfolyamra, es mindossze annyit tud a kreszrol, hogy jogai vannak. Orok ellentet es egyik sem gyozheto meg. Es ez csak rosszabb lesz. En mindig megallok, meg akkor is ha csak kozelit a zebra fele mert arra szamitok, hogy kiszamithatatlan.
A régi munkahelyemen (10-15 évvel ez előtt) gyártottunk alkatrészeket olyan kamerákhoz, ami a kamion visszapillantő tükrébe építve figyelmezette a sofört, ha a holt térben van valami.
Valamint olyan alkatrész készítésében is részt vettem, ami a követési távolság betartására figyelmezetette a kamionsofört.
Persze a mai önvezető autók technikája fényévnyire van az akkoritól, de egy érdekesség, hogy a videón látható készülékeket, már közel 15 éve használják a széria autókban (kamionokban).
Még egy kis nosztalgia: Ezeknek a kameráknak a házát idehozták Németországból, hogy egy gumi tömítőhurkát tegyünk rá, és ráragasszunk egy 2x2cm-es üveglapot. Majd visszaszállították Németországba... Ezekből pár ezret saját kezemmel készítettem el.
Szint úgy a követőradarokkal: egy kb. 10x2cm-es műanyag hengert hoztak ide, hogy fémgőzöljük, majd vissza a Németekhez. Ezekből is legyártottam pár ezret.
 
Back
Oldal tetejére