Zsoltiabéka
Mágus
Viccesen hangzik, de igaz. Statisztikailag mérhető(meg is mérték több országban), hogy azokban az iskolákban, ahol a zenei oktatás felülreprezentált(lásd pl. Kodály módszer, csak nálunk nem használják) ) ott a nebulók matek képességei is jobban fejlődnek. Van olyan Brit iskola, ami sereghajtóból élvonalbelivé vált a zenei plusz oktatás bevezetése után. Egy zeneszerető suliigazgató tett egy próbát és 1-2 éven belül jelentős eredményeket ért el. A zenetanulás során az agy azon része aktivizálódik, ami a matematikai műveletek elvégzéséért felelős...Hát... ezt én is megtaláltam. De mondom, hogy kínaiul van!
No, ennyit a matek, meg a zene kapcsolatáról... Biztos vagyok benne, hogy egy süket, diszkalkulia-val küzdő ember találta ki azt a butaságot, hogy a kettő között összefüggés van...
A világ legjobb találmánya a zenei általános iskola, kár, hogy kiveszőben van. Megeszi a plusz angol, meg a vizuális kultúrának átnevezett informatikai pluszt adó okítás. (Sajnos nekem sem adatott meg a zenei általános iskola, ott ahol laktunk, nem volt...) A feleségem matek-informatika szakos tanár, 10 éve tanít. (eredetileg zenésznek készült) Csak az ő aktív ideje alatt hatalmasat esett a gyerek anyag minősége, és a többségen az is látszik, hogy a felelőtlen, megengedő típusú szülők hozzáállása a kütyük felé leépíti a gyerek énjét, motivációját, értelmi felfogó képességét. A médiák által nevelegetett, agyon ajnározott digitális benszülöttekből lesznek az elkényeztetett, narcisztikus, magamutogató, nihil felnőttek, mindezt azért, mert egyszerűbb "villanypásztorra bízni a gyereket, mint nevelni.