• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Növényes Lonely Mountain

Lemon

Tapasztalt kertész
Sziasztok!

Egy hete sikeresen elindítottuk az első növényes akváriumunkat a párommal. Pár napja már bemutatkoztam és ígértem, hogy megnyitom a naplót is az akváriumról. Nagyon kezdő vagyok a témában de minden tőlem telhetőt megtettem, hogy sikerüljön jó körülményeket teremtenem a növényeknek! :)
Szóval a paraméterek a következők:

Akvárium méret: 112l 80x40x35 opti white
Szűrő: Tetra EX 1200 külső szűrő
Szűrő töltet: gyári gagyik kivéve, többi megspékelve 2l Eheim Substrat pro-val a középső két rekeszbe, 3. héttől pedig felső kosárban aktív szén ki lesz cserélve 100ml Purigenre
Fűtés: Eheim jager 100W belső fűtő (sose hittem volna, hogy ennyire zavaróan ronda lesz :D, ezért tervben van egy külső fűtés beszerzése)
Világítás: Odyssea Quad 4x24W 3x6500K cső plusz 1x10000K (sajnos nem a GA-ban vettem, úgyhogy boldog tulajdonosa vagyok 2 actinic borzalomnak és 2 10000K fénycsőnek)
CO2: Green Aqua csapat által összerakott rendszer és egy 5kg-os palack (eredetileg 2kg-os palackért küldtem el a páromat a boltba, hogy szépen beférjen a szűrő mellé ne kelljen szoronganiuk egymás mellet, háááát sikerült a legnagyobbat megvenni, így most csisszre elférnek egymás mellett:D)
Tápozás: napi 5ml Micro/Macro + 2,5ml Carbo, napi 50% vízcsere mellett, későbbiekben heti 50%
Talaj: 2,5l Tropica Substrate, kb. 14l Tropica Aquarium Soil, kb 4l ADA La Plata sand
Dekor: 15kg Kés kő

Növények:
Vallisneria americana var. asiatica
Pogostemon erectus
Micranthemum Sp. Monte Carlo
Microsorum Pteropus Trident
Lindernia rotundifolia
Heteranthera zosterifolia