• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

DIY-LED szalagos világítás

Sziasztok!
Látom többeknél bevált a V-tac 5730 led szalag. Én is beszereztem egyet hideg fehér színben és megépítettem a lámpámat belőle. (még a régebbi típusút SKU:2161).
Fényerejével meg vagyok elégedve, viszont ami csalódás volt, a fogyasztása. 18-20w/m körül kellene. Én 27w/m mértem. Így 92lumen/W a hatékonysága. Ez azért elmarad a gyári illetve az Anro által mért értékektől.
Kérdésem, akinek van ezzel a led szalaggal tapasztalata nála is hasonló a helyzet vagy az én ledemmel van a probléma?
(Több táppal is mértem ugyan az az eredmény.)
Szia!
Nem vonom kétségbe a mérési eredményed, nekem is vannak aggályaim a gyártók által közölt adatokkal (mint, ahogyan az ANRO-nak is vannak). De azt azért megkérdezném, hogy mivel mérted
- a feszültséget?
- az áramot?
- a lument?
 
Sziasztok.
60l-es akváriumhoz használok összesen 1 méter 212161-es szalagot. Ez egyenlőre nappalra teljesen jó, délelőtt 9-től délután 17-ig megy.
De azon agyaltam, hogy szerintetek reggel 7 és 9 között, valamint délután 17 és 22 óra között tudok úgy világítani, hogy annyira le dimmelve, hogy én még lássak valamit az akvából, de ne kezdjek vele algásítani?
Ha igen, akkor mennyire kellene le dimmelnem? Vagy mi lenne ennek a módja, ha egyáltalán van?
Előre is köszi a válaszokat!
A nagy halas akváriumomban lámpaoltási idő után még 1 órát megy a világítás 5%-on (ez alatt már villogna a lámpa). Nagyon szép az akvárium derengő fény mellett, a halaknak is több idejük van hozzászokni az esti sötétséghez. Nekem nagyon bevált ez a megoldás, már több mint 1 éve használom. Szerintem kellően alacsony intenzitású fénynél nem kell az algásodástól félni - nekem legalábbis nem okozott problémát.
 
A juwel akváriumba tettem kiegészítő világításnak 2161-es szalaból. Mivel kevés a hely ezért szimpla ledprofilt használtam. A kevés hűtőfelület és a zárt tető miatt, még 70%-on is nagyon melegedett. További fényerőcsökkentés helyett inkább a hatásfokot növeltem.
Röviderzártam az összes ellenállást, ami két méternél 80 darabot jelent. Három kézzel könnyebb lett volna, de túléltem idegösszeroppanás nélkül.
A két egyméteres szakaszt sorbakapcsoltam és áramgenerátorra kötöttem. 1050 mA-es ami pont 70%-a a gyári értéknek. Így már szimplán csak meleg és nem süti mint előtte.
Tettem egy röpke számítást, és a hőtermelés kb harmadáért az ellenállások a felelősek.
 
A juwel akváriumba tettem kiegészítő világításnak 2161-es szalaból. Mivel kevés a hely ezért szimpla ledprofilt használtam. A kevés hűtőfelület és a zárt tető miatt, még 70%-on is nagyon melegedett. További fényerőcsökkentés helyett inkább a hatásfokot növeltem.
Röviderzártam az összes ellenállást, ami két méternél 80 darabot jelent. Három kézzel könnyebb lett volna, de túléltem idegösszeroppanás nélkül.
A két egyméteres szakaszt sorbakapcsoltam és áramgenerátorra kötöttem. 1050 mA-es ami pont 70%-a a gyári értéknek. Így már szimplán csak meleg és nem süti mint előtte.
Tettem egy röpke számítást, és a hőtermelés kb harmadáért az ellenállások a felelősek.
Úgy látszik, egyre jár az agyunk. ;) Én is igyekszem elkerülni az energia pazarlást, ezért sokáig áramgenerátorról járattam a LED szalagot (természetesen ellenállások nélkül). Aztán kíváncsiságból, megmértem egy "ellenállásos" LED szalag hatásfokát is. A legnagyobb meglepetésemre, nem 30% körüli veszteséget mértem (amennyit vártam), mert az ellenálláson csak 5-6% feszültség esett, tehát 94-95%-os volt a hatásfok az áramgenerátoroshoz képest! A mérést +12,000V feszültséggel végeztem.
Nyilván ez erősen függ az adott chip-ektől is, a hőmérséklettől, meg még 100 dologtól. Végül visszaálltam a "hagyományos" feszültség generátoros LED szalagokra, mert sokkal könnyebb és olcsóbb szabályozni, mint az áramgenerátoros szalagokat.
 
Én csak a gyári adatok alapján számoltam, ami névleges teljesítménynél 4,2W teljesítmény jut az ellenállásokra ennél a szalagnál méterenként. A ledek hatásfoka 40% felett van, ezért a fűtőteljesítményük ~8W.
Majd megmérem, mert a te mérésed és az én számításom között túl nagy az eltérés.
 
3.88 voltot mérek a 75 ohmos ellenálláson. A bettáp pont 12 volt. A többit te is ki tudod számítani.
Nem tudom milyen szalagot mértél, de érdemes lenne újra megmérni.
 
Sziasztok! Tudja esetleg valaki, hogy a TC421-es driver 20A-es terhelhetősége csatornánként 4A? Vagy terhelhetek egy csatornára többet is, csak összesen ne legyen több mint 20A?
21db 10W-os LED-et szeretnék meghajtani vele, de csak 4 csatornán.
 
Sziasztok! Tudja esetleg valaki, hogy a TC421-es driver 20A-es terhelhetősége csatornánként 4A? Vagy terhelhetek egy csatornára többet is, csak összesen ne legyen több mint 20A?
21db 10W-os LED-et szeretnék meghajtani vele, de csak 4 csatornán.
szia!
Lehet már targytalan, de csatornánként maximum 4A-val terhelhető.
 
Sziasztok,

Összeraktam a lámpát a 80-as akváriumhoz, de valami szellem költözött bele, tudna valaki segíteni hogyan tovább?

A setup: 12v/10A (->120W) táp -> 5ágú elosztó panel egy régi Chihiros A401Plus lámpából -> 5x80cm V-TAC 5730 egy oldalról meghajtva (nincs is pontosan 80cm, valamivel rövidebb, így bőven a táp teljesítményén belül esik, valami 70-80W között)

A jelenség: egyik sor sem világít, meg sem nyikkan.
Végigmértem, mindenhol megvan a 12V, illetve egy próbadarabot ugyanebből a szalagból bárhová bekötve (akár a beragasztott, nem működő szalagok szabad, azaz táptól távolabbi végéhez) a próbadarab világít, de a bekötött darabokból egy sem... szóval vellany van, pilács nuku

Mi lehet a gond?
 
Sziasztok,

Összeraktam a lámpát a 80-as akváriumhoz, de valami szellem költözött bele, tudna valaki segíteni hogyan tovább?

A setup: 12v/10A (->120W) táp -> 5ágú elosztó panel egy régi Chihiros A401Plus lámpából -> 5x80cm V-TAC 5730 egy oldalról meghajtva (nincs is pontosan 80cm, valamivel rövidebb, így bőven a táp teljesítményén belül esik, valami 70-80W között)

A jelenség: egyik sor sem világít, meg sem nyikkan.
Végigmértem, mindenhol megvan a 12V, illetve egy próbadarabot ugyanebből a szalagból bárhová bekötve (akár a beragasztott, nem működő szalagok szabad, azaz táptól távolabbi végéhez) a próbadarab világít, de a bekötött darabokból egy sem... szóval vellany van, pilács nuku

Mi lehet a gond?
- Polaritás rendben van?
- Az 5-ágú elosztó minden elmenő ágán ott van 12V?
- Mikor ráadod a lámpára a tápot, akkor nem megy rövidzárlatba a táp? Világít tovább normálisan a led a tápon?

Esetleg egy konkrét táp típus jól jöhet még infónak.
 
- Polaritás rendben van?
- Az 5-ágú elosztó minden elmenő ágán ott van 12V?
- Mikor ráadod a lámpára a tápot, akkor nem megy rövidzárlatba a táp? Világít tovább normálisan a led a tápon?

Esetleg egy konkrét táp típus jól jöhet még infónak.
- Polaritás rendben
- Mindenhol van 12V
- nem megy rövidzárlatba

Megoldódott, valahol el van cseszve a polaritás, valamelyik csatlakozó fordított polaritású ahhoz képest ahogy gondoltam... valószínű a gyári Chihiros csatikábel fordított polaritású a tápomhoz képest - vagy a feliratok vannak felcserélve az elosztó nyákon
 
Utoljára módosított:
Lenne egy kérdésem a TC 420-as vezérlővel kapcsolatban. Az mitől lehet hogyha feltöltök egy programot 1 csatorna vezérlése akkor tökéletesen működik, de ha 5 csatorna vezérlését töltöm fel akkor csak 4 csatorna működik rendesen a 3-as nem, az állandóan megy. Még az elején működött rendesen de egyszer ki lett kapcsolva azóta ezt csinálja. Csatornánkén rendesen működik mindegyik.
Egy másik kérdés hogy ezzel a (AQ-TC01)vezérlővel kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? 8 csatornás vezérlő 3 csatorna külön vezérelhető, 5 csatorna egy közös ponttal vezérelhető külön.
 
Lenne egy kérdésem a TC 420-as vezérlővel kapcsolatban. Az mitől lehet hogyha feltöltök egy programot 1 csatorna vezérlése akkor tökéletesen működik, de ha 5 csatorna vezérlését töltöm fel akkor csak 4 csatorna működik rendesen a 3-as nem, az állandóan megy. Még az elején működött rendesen de egyszer ki lett kapcsolva azóta ezt csinálja. Csatornánkén rendesen működik mindegyik.
Egy másik kérdés hogy ezzel a (AQ-TC01)vezérlővel kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? 8 csatornás vezérlő 3 csatorna külön vezérelhető, 5 csatorna egy közös ponttal vezérelhető külön.
Már két hete is kérdezted...
Nem azért nem válaszolunk, mert haragszunk rád :ROFLMAO: , hanem azért, mert szerintem senki sem találkozott még ilyen hibával. Ha nem vagy otthon a mikrovezérlők világában, akkor a RESET gombon kívül nem sok esélyed van a javítására. A "távgyógyítás" pedig szinte reménytelen. Ha mikrovezérlőt kell cserélni, programozni, akkor az biztosan nem éri meg a ráfordított időt, pénzt.
Az mit jelent, hogy "állandóan megy"?
Ha mind az 5 csatornára 20%-ot állítasz be, akkor a 3-as csatorna is 20%-on működik, vagy 100%-on?
Próbálgattad már párosával is beállítani? Tehát 1+3; 2+3; 4+3; 5+3? Ezzel egy hardver hibát lehetne talán kiszűrni. (Bár, ha pl. a CH1 hatással lenne a CH3-ra, akkor ez fordítva is igaz lenne.)

Esetleg próbálj meg egy másik progit. Hátha... Ránézésre nekem nagyon szimpatikus, de csak most találtam, nem próbáltam még ki.
TC420

Az AQ-TC01 egy igazán best buy vételnek tűnik. Még a járulékos költségekkel együtt is egy TC420 árából kijöhet. Majdnem rendeltem egyet, de az utolsó pillanatban meggondoltam magam, mert igazából semmi szükségem rá...
 
Egy másik kérdés hogy ezzel a (AQ-TC01)vezérlővel kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? 8 csatornás vezérlő 3 csatorna külön vezérelhető, 5 csatorna egy közös ponttal vezérelhető külön.
Itt a 8 csatorna teljesen egyenértékű, az nem számít hogy a sorkapocsra hogy van a táp kivezetve. Azokra a V+ kivezetésekre csak ki van vezetve a táp pozitívja bármiféle hozzáadott érték nélkül, még csak használni sem muszáj (kötheted a LED szalagok pozitívját közvetlenül a táp pozitívjára).
 
Sziasztok.
Segítsetek kérlek megérteni a színhőmérséklet-akvárium viszonyát.
Látom, hogy mindenki próbál 6000k fölött maradni, a lehető legmagasabb CRI érték megtartásával.
Illetve van egy másik tábor, aki a nagyon magas színhőmérséklet mellé még meleg fehéret rak.
A kérdésem az volna, hogy valóban fontos a magas színhőmérséklet? Vagy ha pl. 5000k szalag van, CRI98 mellett az jobb lehet?
 
Az a természetes, azt szokta meg a szemed, jobb esetben a tv és a monitor fehéregyensúlya is oda van állítva. A természetes fény színhőmérséklete nyilván függ a napszaktól és időjárástól. A 6500K egy bevált érték, de nyugodtan kiszolgálhatod az ízlésedet. Rengetegen használnak RGB világítást, aminek a torz spektruma tettszetős lehet, de távol áll a természetestől.
A fehér ledek a spektrum piros oldalán szoktak gyengélkedni, ezért szoktak némi melegebb színhőmérsékletűt is keverni hozzá. Ha a CRI adatok ki van bontva, akkor az R9-es paraméterre figyelj.
Az 5000k CRI98 jól hangzik. Hol árulják?
 
Back
Oldal tetejére