• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos Tanácsadás, hibakeresés, probléma megoldás, support

Pedig egy kezdőnek nem a sok infó a fontos, hanem a lényeg.. Legalábbis nekem mint kezdő ez lenne a fontos jelenleg. De 20 oldalról próbálom összeszedni.. És megértem hogy valakit elriaszt. Engem pont nem. 🙂
De a lényeg nagyon függ attól, hogy mit akar összehozni az adott kezdő. Nem mindegy, hogy lowtechben, vagy high-ban gondolkodik, hogy nanoban, közepesben, vagy egy 400 literes hatalmas üvegben. Már a tápozás is más, ha mondjuk iwagumit akar, és megint más, ha hollandot, hiszen a növénytömeg között hatalmas mennyiségbeli különbség van. Más tápozási módszert használnak a különböző gyártók, nagyon nehéz lenne egy arany középutat kiválasztani, hiszen már az elindulásnál féltucat lehetőség van.
 
Inkabb bolyongok 2 órát az Obiban, de akkor sem kérdezem meg, hogy hol van az öntapadós szúnyogháló. (A kertészeti osztályon van. A legutolsó hely, ahol kerestem volna.)

Van akinek van erre ideje és van akinek nincs. Bármilyen nagyobb üzletben az első dolgom megkerdezni az infó pultnál hova menjek. Ikeat is imádod gondolom :D viccet félre téve a print anyag sztem nem kell. Kicsit sem környezetbarát és drága frissíteni is legyartani is.
 
Van akinek van erre ideje és van akinek nincs. Bármilyen nagyobb üzletben az első dolgom megkerdezni az infó pultnál hova menjek. Ikeat is imádod gondolom :D viccet félre téve a print anyag sztem nem kell. Kicsit sem környezetbarát és drága frissíteni is legyartani is.
Ikeába vagy nézelődni megyek, vagy konkrét céllal. Utóbbi esetén kis papírra felírom, hogy hol találom a cuccot, és nincs bolyongás. :D Obinál sajna még nem találtam, hogy lenne bármilyen iránymutató a honlapjukon. Ha GA-ba megyek, úgyis körbe kell nézni, jó esetben megtalálom, amit keresek. Ha nagyon elveszettnek tűnök, úgyis odajön valaki megkérdezni, hogy segíthet-e. :D
Mellesleg nem azzal van a gond, ha valaki kérdez, hiszen nem tudhat az ember mindent, főleg, ha új a hobbiban, hanem hogy olyat kérdez, amit fent Viktor is felsorolt:
  1. Amikor valaki megkeres, hogy algásodik. kapunk néhány információt (legtöbbször nem elégségeset) és oldjuk meg a feladványt órákat töltve időnként a levelezéssel, visszakérdezésekkel stb. Aminek a végén nem történik vásárlás mert eleve tanácsadással kerestek meg minket, mi pedig erre fókuszálunk.
  2. Van amikor a teljes növényezés lexikont mondatják fel velünk, mondván most kezdek és mit kell tudnom róla.....
  3. Amikor egy távoli jövőben tervezik vagy sem a vásárlást és előtte a googleban létező összes információt le kell írjuk plusz az univerzumból hozzácsipegetve még egy keveset. Fantáziálás témakör.
  4. Adjuk tanácsot olyan dolgokra amit eleve nem is forgalmazunk stb stb Ebből is van egy rakat. Mivel a legtöbb cég nem foglalkozik támogatással, a máshol megvett portékáról nekünk kell oktatást tartani
Az én kedvencem még mindig az, mikor XY kérdez valamit, elmondják neki többen, hogy mit hogyan kellene változtatni, aztán közel sem azt csinálja. Mindez azért, mert van egy elképzelése a dologról, és amit máshonnan hallott, az közelebb áll az ő elképzeléseihez, ezért inkább azt csinálja. Aztán elönti az alga, megdöglenek az állatai, és jön ismét kérdezni, hogy "de miért?". :D És itt jön az, hogy akkor újra el lesz neki mondva minden elölről, amit vagy megfogad, vagy nem.
 
Tegyük fel a fentebb említett több száz kilométer távolságból utaznék, van mondjuk 50 ezer forintom egy nano hardscape összeállítására (csak hardscape), és veletek szeretném összeállíttatni, személyes tanácsadás keretén belül, ahol még folyamatában tudok támpontot adni, hogy miből szeretnék többet/mást/kevesebbet, majd az elkészült összeállítást lefényképezem, ti szétszeditek és elpostázzátok nekem. Mivel ezzel minimum fél óráig raboltam valaki(k)nek az idejét, az ilyen jellegű dolognak van ellenszolgáltatása, vagy az "ingyenes személyes support időpont egyeztetéssel" kategóriába sorolnátok?
 
Tegyük fel a fentebb említett több száz kilométer távolságból utaznék, van mondjuk 50 ezer forintom egy nano hardscape összeállítására (csak hardscape), és veletek szeretném összeállíttatni, személyes tanácsadás keretén belül, ahol még folyamatában tudok támpontot adni, hogy miből szeretnék többet/mást/kevesebbet, majd az elkészült összeállítást lefényképezem, ti szétszeditek és elpostázzátok nekem. Mivel ezzel minimum fél óráig raboltam valaki(k)nek az idejét, az ilyen jellegű dolognak van ellenszolgáltatása, vagy az "ingyenes személyes support időpont egyeztetéssel" kategóriába sorolnátok?

Az összeállítással kapcsolatban van egy szép legoasztalunk, ahol a teljes rendelkezésre álló dekorációból tudsz építeni.
Valamennyi támpontot tudunk adni ha kérdésed van, de össze nem szereljük a dekorációt neked. Ez a te feladatod :)
Ha nem tudod elvinni, természetesen el tudjuk postázni.

Van akvárium építési szolgáltatásunk, ahol telepítéseknél hardscapet is építünk, de ha bejössz a boltba ez pl nincs benne a segítségnyújtás kategóriában.

Válaszolunk a kérdésekre, segítünk a tapasztalat alapján a legjobb lehetőség megtalálásában, kiszolgálunk az eladásban, de legózni nem fogunk :)
 
Az összeállítással kapcsolatban van egy szép legoasztalunk, ahol a teljes rendelkezésre álló dekorációból tudsz építeni.
Valamennyi támpontot tudunk adni ha kérdésed van, de össze nem szereljük a dekorációt neked. Ez a te feladatod :)
Ha nem tudod elvinni, természetesen el tudjuk postázni.

Van akvárium építési szolgáltatásunk, ahol telepítéseknél hardscapet is építünk, de ha bejössz a boltba ez pl nincs benne a segítségnyújtás kategóriában.

Válaszolunk a kérdésekre, segítünk a tapasztalat alapján a legjobb lehetőség megtalálásában, kiszolgálunk az eladásban, de legózni nem fogunk :)

Pontosan ez volt a kérdés, meg tudom rendelni a hardscape építési szolgáltatást kifejezetten? Nem kell eljönni hozzám 230 kilométerre és teljes akváriumot összepakolni, csak az akváriumomba akarok egy olyan ember által összeállított hardscapet, aki már rutinból tudja mit csinál. Én ki akarom ennek a hozzáértő embernek fizetni a segítségnyújtást, mert ami jár az jár, de nincs ingerenciám megrendelni egy házépítés szolgáltatást kulcsrakészre, ha csak a falakat kell felhúzni.
 
Pontosan ez volt a kérdés, meg tudom rendelni a hardscape építési szolgáltatást kifejezetten? Nem kell eljönni hozzám 230 kilométerre és teljes akváriumot összepakolni, csak az akváriumomba akarok egy olyan ember által összeállított hardscapet, aki már rutinból tudja mit csinál. Én ki akarom ennek a hozzáértő embernek fizetni a segítségnyújtást, mert ami jár az jár, de nincs ingerenciám megrendelni egy házépítés szolgáltatást kulcsrakészre, ha csak a falakat kell felhúzni.

Jellemzően az építés a nagyobb akváriumoknál jön szóba. Én kis akváriumoknál le is beszélem az ügyfeleket erről.
Ugyanaz a baj, mint egy CO2 rendszer esetén az ilyen kis akváriumokkal.

A költségvetéshez képest jelentős költségekkel bír minden ilyen dolog. A nanohoz is ugyanazt a 70+ ezres CO2 rendszert javasoljuk mint egy 60-as akváriumhoz.
A nano akváriummal is el lehet tökölni órákat a jobb végeredmény érdekében. Talán időnként még több idő is, mert a méret korlátok miatt törögetni kell stb a dekorokat.

Ha aktuális lesz a dolog dobj egy emailt és adunk egy ajánlatot rá.
A dekort ebben az esetben megépítjük mire megérkezel. Tehát nem akkor épül amikor ott vagy.
 
A dekort ebben az esetben megépítjük mire megérkezel. Tehát nem akkor épül amikor ott vagy.


személyes tanácsadás keretén belül, ahol még folyamatában tudok támpontot adni, hogy miből szeretnék többet/mást/kevesebbet, majd az elkészült összeállítást lefényképezem, ti szétszeditek és elpostázzátok nekem.

Erről egy múlt heti sztori ugrott be most hirtelen. Egy külföldi vendég odajött hozzám miközben fotóztam, hogy baromira bejön neki amit fotózgatok, úgyhogy most akkor itt van több ezer km-ről és tanítsam meg fényképezni. :D
Finoman elmndtam neki 3 mondatban mire figyeljen, de ő ott állt és mondta hogy ráér, tanítsam meg fényképezni..... itt kb leráztam.


Ha az építés folyamatában szeretnél ott lenni és beleszólni, biztos erre is lenne megoldás, csak sokkal drágább lesz. A folyamatot lassítod akaratlanul is, ráadásul adott időpontban kellene ott lenni dedikáltan ameddig tart a feladat.
Azt gondolod hatékonyabb, de ez mindig lassabb költségesebb.

Az egész support átgondolásnak a jobb időgazdálkodás lenne az alapja. Nyílván mindenki szeretne IAPLC akváriumot, csak nem tudom közöttük mennyi ember lenne akik kifizetnék az időt.
Mert ezeknél az akváriumoknál az idő ami a legnehezebben megfogható.

Első lépésként neked kell kitalálnod mit szeretnél. Mi a cél. Mennyi amit erre hajlandó vagy áldozni (ez ahogy látom megvan). Kellenek pontos méretek stb. Kell, hogy tudjuk milyen felszerelésed van hozzá (fény szűrés stb, hogy egyáltalán működik e majd az akvárium). Mi lesz a cél? Egy rosszul összeválogatott rendszer a legjobb dekort is tönkrevághatja. Ha túlságosan bonyolult az elképzelés, akkor hogyan képzeled el az összeszerelést otthon? 20-50 elemnél már kizárt, hogy ugyanazt meg tudod építeni, a ragasztás meg GLS szállítás közben pl szétesik. De volt már példa rá, hogy 10-ből sem tudtam kirakni ugyanazt amit a legóasztalon összeépítettem.

Most hirtelen ezek jutottak eszembe. Érdemes átgondolni. És ezek alapján segítséget kérni, ha szükség van rá. Reális költségekkel, reális elvárással.

Ez is egy nano :) És vakarnom kellene a fejem rendesen, ha most ilyet kérnél tőlem, hogy mennyi idő/költség vonzata lenne.

 
A folyamatot lassítod akaratlanul is, ráadásul adott időpontban kellene ott lenni dedikáltan ameddig tart a feladat.
Azt gondolod hatékonyabb, de ez mindig lassabb költségesebb.

Ebben nem lennék teljesen biztos. Kerekesszékkel már a ládák körül navigálni is művészet, sérült derékkal hajolgatni, kínlódva a több kilós kövek között, abból a kevés kreativitásból is ami belém szorult semmi nem fog észben maradni, ráadásul a többi vásárlótól is végig elállom az utat, tehát mindenki jobban jár azzal, ha én magamat kivonom ebből az egyenletből: engem nem kell a boltban kerülgetni órákon keresztül, nem kell akár már csak illedelmességből is velem foglalkozni a többi vásárló helyett, én meg profiktól kapok egy bizonyára jobb kompozíciót, mint amit magamtól össze tudtam volna szedni.

Igazából kifejezetten örülök, hogy előjött az idő ráfordítás alapon számlázott fizetős support mint téma, mert arra vártam, hogy ezt a részfeladatot mint szolgáltatást meg tudjam rendelni valamilyen formában.
 
Jellemzően az építés a nagyobb akváriumoknál jön szóba. Én kis akváriumoknál le is beszélem az ügyfeleket erről.
Ugyanaz a baj, mint egy CO2 rendszer esetén az ilyen kis akváriumokkal.

A költségvetéshez képest jelentős költségekkel bír minden ilyen dolog. A nanohoz is ugyanazt a 70+ ezres CO2 rendszert javasoljuk mint egy 60-as akváriumhoz.
A nano akváriummal is el lehet tökölni órákat a jobb végeredmény érdekében. Talán időnként még több idő is, mert a méret korlátok miatt törögetni kell stb a dekorokat.

Ha aktuális lesz a dolog dobj egy emailt és adunk egy ajánlatot rá.
A dekort ebben az esetben megépítjük mire megérkezel. Tehát nem akkor épül amikor ott vagy.
73616
 
Van egy olyan érzésem, hogy ez a téma nem rólunk szól. Aki itt van a fórumon, az veszi a fáradtságot, hogy tájékozódjon a rendelkezésre álló rengeteg forrásból és nem fogja alap kérdésekkel fárasztani a stábot :) Nem szeretnék általánosítani, de van az a réteg is, aki kb. korlátlan kerettel rendelkezik, hajlandó mindent megvenni és összelegóztatja magának valamelyikükkel a teljes akváriumot a technikától a hardscape-ig. Többször találkoztam ilyen esettel pedig nem járok havonta a GA-ba :D Szóval teljesen értem, hogy nem támogatott az, amikor valaki gyakorlatilag teljesen kiesik 30-40 percre egy szombat délelőtt emiatt. :D:D
 
Én csak most olvasom. Teljesen érthető. Mindig is csodálkoztam, hogy bírjátok ezt. Nem tudom személyes kimenetel is szóba jön-e szaktanácsadással. Ha igen én igénybe vettem volna annó. Ott a kész akvám, de nem nő az MC, vagy nem szűnik a fonal alga. Soknak tűnik, mondjuk 10-15e, hogy valaki kijöjjön mondjuk 30 percre. De amikor 4 hónapja öntöm bele a tápszert a mocsaramba és hullanak a 2500Ft-os növények levelei na az a kidobott pénz, nem egy ilyen support.
 
Van lehetőség helyszíni állapotfelmérésre, évek óta van ilyen szolgáltatásunk, csak nyilván nem az átlag fórumozók élnek vele, hiszen szinte mindenre meg lehet találni a megoldást itt a fórumon, illetve az üzletben ingyen segítünk fotók és információ alapján. Ha az alap dolgokat fel tudod sorolni (fényerő, szűrés, világítás, hőmérséklet, stb.), hozol vizet tesztelni, kicsi az esélye, hogy ne tudjunk megoldást nyújtani, vagy ha ezek alapján se megy, nehéz elképzelni, hogy egy helyszíni megtekintés többet árulna el.
 
A vicces hogy mostanaban egy full front foto tobbet segit a diagnosztizalasban mint a viztesztek. A foto rengeteg dolgot elarul a hibakrol hanyagsagrol stb. En pl ezt szoktam kerni az ugyfelektol elso lepesben.
 
Van lehetőség helyszíni állapotfelmérésre, évek óta van ilyen szolgáltatásunk, csak nyilván nem az átlag fórumozók élnek vele, hiszen szinte mindenre meg lehet találni a megoldást itt a fórumon, illetve az üzletben ingyen segítünk fotók és információ alapján. Ha az alap dolgokat fel tudod sorolni (fényerő, szűrés, világítás, hőmérséklet, stb.), hozol vizet tesztelni, kicsi az esélye, hogy ne tudjunk megoldást nyújtani, vagy ha ezek alapján se megy, nehéz elképzelni, hogy egy helyszíni megtekintés többet árulna el.
Bevallom nem kerestem rá sosem, mert el se tudtam képzelni, hogy van ilyen. De ebből adódik, hogy akkor nem is igen reklámozzátok mert sehol nem jött még velem szembe. Videókon láttam ahogy Balázs eszi az algát az ügyfélnél, de úgy gonoltam, hogy ahol ti építettetek és fizetős karbantartást vállaltok (vízcsere szintig) ott van ilyen lehetőség.
 
A karbantartási szolgáltatásunknak több lépcsője van, van ahol a heti vízcserékig mindent mi csinálunk, van ahol havonta egyszer nyírunk, esetleg szűrőt takarítunk, van, aki időnként ránk csörög, hogy szaladjunk ki rendbe vágni a dolgokat és vannak ilyen alkalmak, amit felvetettél, hogy csak nézzünk rá és adjunk tanácsot, hogy mi a gond. Ezeket nem reklámozzuk, akinek érdekes, aktuális, úgyis rákérdez.
 
Back
Oldal tetejére