• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Taiwan bee

Én a saját tapasztalatomat osztanám meg veled:

Nálam alapból 25 fok feletti vízben elkezdenek elhullani. 20-25 fok között viszont gond nélkül elvannak, de a 20 fokhoz közeli vízben sokkal lassabban nőnek. Úgy látom, hogy kb. 23-24 fok számukra az ideális szaporodás szempontjából.
Azonban ahogyan a NeoC. fajoknál, így a Caridinaknál is tapasztalok minden évben "winter pause"-t, és ezen az sem változtat, hogy fűtöm nekik a vizet. Ugyan van petésedés, de lényegesen kevesebb, mint az év többi részében.

Köszönöm a válaszod, érdekes nálam a téli pihenő annyira nem volt megfigyelhető, a taiwanok pedig nem rég vannak nálam. Remélem hogy csak a téli pihenő miatt nem akar petésedni a taiwan nőstényem. :)
 
Millió oka lehet annak, ha nem petésedik egy garnéla. :)

Egyébként nálam a legjobban 22 fokos vízben érzik magukat. Általános állapot/szaporodást illetően is.
És télen is ugyanúgy szaporodnak mint tavasszal/nyáron. :) Most is tele vagyok baba taiwanokal, hál' Istennek. :)
 
Sztori. Hogy mennyire strapabíróak tudnak lenni, de máskor meg ránézel és elhullik a fél állomány... :D

Két hete vasárnap elmentünk gyerek szülinapjára vidékre, 4 napra. Aznap reggel kikaptam két leszelektált pintot a pinyóban, a nagy akvába felhoztam, hogy majd pakolás közben beszoktatom őket és indulás előtt beleöntöm az Infinitybe.
Easy Carbo mérőkupakba raktam a 2 garnélát, kb. 10ml vízbe.

Nyilván a két kisgyerekkel való indulást nem kell bemutatni annak akinek van gyereke, elfelejtettem a garnikat. :D Polcon maradtak a 10ml vízben.

Négy nap múlva hazaértünk, mondom na akkor megy a WC-be a két hulla - nem, éltek. Beszoktatás, beöntés a nagy akvába, azóta is köszönik, remekül vannak. :p
 
Sziasztok!

Gondoltam rá, hogy hozok létre egy új témát a mostani hozzászólásom tartalmával, de nem szeretném tele szemetelni a fórumot, így itt tenném fel a kérdésem.

Szeretnék taiwan garnélákat tartani a növényes akváriumomban. Ami tudni érdemes:
  • 96 literes az akvárium
  • Ada amazonia light talajt használok
  • A szűrőben matrix illetve Seachem Purigen szűrőanyag van.
  • Időkapcsolóval napközben megy a CO2 beoldás nagy mennyiségben az akváriumba. Emiatt PH ingadozás van a nappali és az éjszakai értékek között.

A kérdésem az lenne, hogy mi a legjobb módja annak, hogy ebben az akváriumban a taiwanoknak a legkedvezőbb környezetet kialakítsam, úgy hogy a növényezés kárára ne menjen?

Köszönöm szépen
 
Ki kell próbálni, nálam a nagy high-tech akvában simán elvannak a caridinák úgy, hogy napközben nyélgázon tolom a CO2-t neki.

A kulcs a fokozatosság, be kell szoktatni őket, amikor berakod őket levenni a bubiszámot, és a CO2-t szépen apránként emelni a normál értékre 4-5 nap alatt.

Tápozásban melyik módszert követed?
A macroval az elején érdemes kicsit kesztyűsebb kézzel bánni.
 
Sziasztok!

Gondoltam rá, hogy hozok létre egy új témát a mostani hozzászólásom tartalmával, de nem szeretném tele szemetelni a fórumot, így itt tenném fel a kérdésem.

Szeretnék taiwan garnélákat tartani a növényes akváriumomban. Ami tudni érdemes:
  • 96 literes az akvárium
  • Ada amazonia light talajt használok
  • A szűrőben matrix illetve Seachem Purigen szűrőanyag van.
  • Időkapcsolóval napközben megy a CO2 beoldás nagy mennyiségben az akváriumba. Emiatt PH ingadozás van a nappali és az éjszakai értékek között.
A kérdésem az lenne, hogy mi a legjobb módja annak, hogy ebben az akváriumban a taiwanoknak a legkedvezőbb környezetet kialakítsam, úgy hogy a növényezés kárára ne menjen?

Köszönöm szépen
Én azt javasolnám, hogy lődd be a CO2-t 0-24 órásra, állítsd be a beoldás mennyiségét úgy, hogy a DC a megfelelő színű legyen és ha beállt a rend, mehetnek is a garnélák. Nincs pH ingadozás, illetve csak minimális (amennyit a növényeid éjszakai CO2 termelése idéz elő).
Nálam anno működött és a most még csak a kivitelezés elején járó akváriumnál is ez lesz, ha lesz benne CO2.
Tápozással nagyjából a szokásos módszert követtem, viszont néha easy carbo-t többet adagoltam, mint az ajánláson van.
Amíg a pH és a hőmérséklet a tűréshatáron belül volt, nem volt gond velük.:)
 
Nekem pont nem működött a caridinás akváknál a non stop CO2 beoldás... Mikor átálltam a világítási időhöz belőtt CO2-re, nem volt több éjjeli elpotyogásom.

De minden akva más, ezt sajna ki kell tapasztalni ha valaki kényesebb fajok tartására adja a fejét.
 
Ki kell próbálni, nálam a nagy high-tech akvában simán elvannak a caridinák úgy, hogy napközben nyélgázon tolom a CO2-t neki.

A kulcs a fokozatosság, be kell szoktatni őket, amikor berakod őket levenni a bubiszámot, és a CO2-t szépen apránként emelni a normál értékre 4-5 nap alatt.

Tápozásban melyik módszert követed?
A macroval az elején érdemes kicsit kesztyűsebb kézzel bánni.

Jelenleg a tropica tápjait használom, mindkettőt a zöldet és a sárgát is.

Én azt javasolnám, hogy lődd be a CO2-t 0-24 órásra, állítsd be a beoldás mennyiségét úgy, hogy a DC a megfelelő színű legyen és ha beállt a rend, mehetnek is a garnélák. Nincs pH ingadozás, illetve csak minimális (amennyit a növényeid éjszakai CO2 termelése idéz elő).
Nálam anno működött és a most még csak a kivitelezés elején járó akváriumnál is ez lesz, ha lesz benne CO2.
Tápozással nagyjából a szokásos módszert követtem, viszont néha easy carbo-t többet adagoltam, mint az ajánláson van.
Amíg a pH és a hőmérséklet a tűréshatáron belül volt, nem volt gond velük.:)

A hőmérséklet jelenleg 24 fokra van állítva. Korábban már tartottam úgy 2-3 hétig taiwanokat, hogy éjjel-nappal ment a Co2, de ott is valami miatt elpusztultak.

Nekem pont nem működött a caridinás akváknál a non stop CO2 beoldás... Mikor átálltam a világítási időhöz belőtt CO2-re, nem volt több éjjeli elpotyogásom.

De minden akva más, ezt sajna ki kell tapasztalni ha valaki kényesebb fajok tartására adja a fejét.
Igen ki kell tapasztalni viszont nem tudom, hogy hogyan tehetném ezt meg. Vegyek csak 1 db-ot és várjak heteket, hogy elpusztul-e?
 
Utoljára módosított moderátor által:
Korábban már tartottam úgy 2-3 hétig taiwanokat, hogy éjjel-nappal ment a Co2, de ott is valami miatt elpusztultak.
A pusztulásnak sok oka lehet, nem csak a CO2 szint. Amikor valami galiba néz ki, akkor meg kellene mérni amit csak tudsz, hogy lehessen következtetni a problémára.
Ha stabilak a víz paramétereid (és a lakók igényeinek megfelelnek), akkor éjjel sem lehet elhullásod attól a CO2 szinttől, amitől nappal nincs. (@Etele a kardinálisokhoz nem konyítok, azt még nem tartottam, annyit azért tudok róluk, hogy eléggé érdekes vízparamétereket igényelnek, ráadásul magas pH-t, aminek a CO2 beoldás alacsony ppm értékeknél nem segít) Szerintem a minél stabilabb (az élőlények igényeihez igazított) vízparaméterek fontosak. Ha ezeket sikerült belőni, utána nem félnék különösebb galibától.
(CO2 ügyben bevallom, nálam kényszermegoldás volt a 0-24, mert valami gebaszom volt egyszer és egy csomó CO2 kiment éjjel. Hogy érzékeltessem: a szobában olyan magas volt a CO2 szint, hogy a nyelvemen olyan érzésem volt, mintha valami híg szódavizet ittam volna. Azonnali szellőztetés és átalakítás, kiiktattam a mágnesszelepet, mert melegedett rendesen és annak tudtam be a balesetet. Még jó, hogy ez nem a hálószobánkban, hanem a halas szobámban történt...)
 
@premierpark: kell venni egy 10-15-ös kezdőcsapatot, és belevágni kitapasztalni mi működik és mi nem...
Nyilván ha tesztelsz mindent egy héten át, akkor okosabb leszel mire jönnek a garnélák. :D

@Pecás az éjjeli CO2 volt az egyetlen paraméter ami változott ,és utána nem volt elhullásom egyik akvában sem, három akváriumról beszélünk, azonos paraméterekkel. Kizárásos alapon a CO2 volt a ludas... Szerintem éjjel nagyon lecsökkent az oxigénszint és lement a pH, pedig oxydator is volt.
 
A pusztulásnak sok oka lehet, nem csak a CO2 szint. Amikor valami galiba néz ki, akkor meg kellene mérni amit csak tudsz, hogy lehessen következtetni a problémára.
Ha stabilak a víz paramétereid (és a lakók igényeinek megfelelnek), akkor éjjel sem lehet elhullásod attól a CO2 szinttől, amitől nappal nincs. (@Etele a kardinálisokhoz nem konyítok, azt még nem tartottam, annyit azért tudok róluk, hogy eléggé érdekes vízparamétereket igényelnek, ráadásul magas pH-t, aminek a CO2 beoldás alacsony ppm értékeknél nem segít) Szerintem a minél stabilabb (az élőlények igényeihez igazított) vízparaméterek fontosak. Ha ezeket sikerült belőni, utána nem félnék különösebb galibától.
(CO2 ügyben bevallom, nálam kényszermegoldás volt a 0-24, mert valami gebaszom volt egyszer és egy csomó CO2 kiment éjjel. Hogy érzékeltessem: a szobában olyan magas volt a CO2 szint, hogy a nyelvemen olyan érzésem volt, mintha valami híg szódavizet ittam volna. Azonnali szellőztetés és átalakítás, kiiktattam a mágnesszelepet, mert melegedett rendesen és annak tudtam be a balesetet. Még jó, hogy ez nem a hálószobánkban, hanem a halas szobámban történt...)

Mondjuk lehet nem is baj, hogy ha kiveszem a mágnesszelepet. Jönnek a melegek :)
Minden esetre akkor először belövöm a a vízparamétereket megfelelőre. Melyik az a ph érték ami a legideálisabb? Vízcserék alkalmával nem szokott valamely irányba nagyon elmászni a ph? Ozmó vizet használok, tehát a lágyítással nem lesz gond, de megint felmerül a kérdés bennem, hogy a TDS mennyi legyen :)
 
@premierpark: kell venni egy 10-15-ös kezdőcsapatot, és belevágni kitapasztalni mi működik és mi nem...
Nyilván ha tesztelsz mindent egy héten át, akkor okosabb leszel mire jönnek a garnélák. :D
Na ez a gond :) 10 garnéla is alsó hangon 10ezer forint. Azt meg nem jó kidobni az ablakon :)
Nálam ha lekapcsol a co2 akkor kb 1 egész a ph különbség 6-7. Kicsit kevesebb, de túlzással ennyi.
 
Hát, 6.5 fölé ne menjen a pH...

Nem így kell nézni, hogy kidobod az ablakon.

A caridinázás amíg bele nem tanul és rá nem érez az ember, kicsit kísérletezős tud lenni. Ez van, be kell vállalni... ha valaki biztosra akar menni, meg drágállja a garnélákat, maradjon a neocaridina vonalon, ott is vannak nagyon szép változatok.
 
@Pecás az éjjeli CO2 volt az egyetlen paraméter ami változott ,és utána nem volt elhullásom egyik akvában sem, három akváriumról beszélünk, azonos paraméterekkel. Kizárásos alapon a CO2 volt a ludas... Szerintem éjjel nagyon lecsökkent az oxigénszint és lement a pH, pedig oxydator is volt.
Akkor csak arra tudok gondolni, hogy az oxigénszinted lehetett határérték körüli, mert az éjszakai plusz CO2, amit a növények termelnek, nem okozhat akkora pH változást, ami elhullást idéz elő.
 
Elvileg nem, mert oxydator van mindegyikben, ráadásul 12%-os oldattal... aztán gyakorlatilag meg franc se tudja. :D
 
Nálam működött a 0-24 CO2 beoldás. De high-tech növényeshez képest kb. harmada ment csak a gázból. A pH-t nagyobbrészt inkább a friss talaj vitte le. Tápozás szintén nagyon minimális volt.
 
Nálam működött a 0-24 CO2 beoldás. De high-tech növényeshez képest kb. harmada ment csak a gázból. A pH-t nagyobbrészt inkább a friss talaj vitte le. Tápozás szintén nagyon minimális volt.

Emlékszem arra az akváriumra! Gyönyörű volt. Főleg személyesen. Azóta is nagy álmom, hogy taiwanokat tartsak.
Megpróbálom most belőni a megfelelő értékeket. Víztesztből milyet érdemes venni?
 
GH és KH minek?
RO vizet sózol vissza GH+ porral nem? Szóval be tudod a TDS-t halál pontosan lőni, mert gondolom TDS mérőd azért van.

pH tesztet érdemes venni szerintem.
 
Back
Oldal tetejére