• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Színek a fotózás után

viktorlantos

Alapító
Admin
Gondoltam nyitok egy ilyen topikot és jöhet bele minden ami ide való.

Miért nem jók a színek?
Miért folyik szét a zöld?
Miért nem jönnek a vörös színek?
Hogyan érjük el a legjobb eredményt néhány alapvető beállítással....
Akiknek még több idejük és energiájuk van, egy kis utómunka

Folyt köv..
 
Rossz White Balance beállítás. Gyakori probléma, hogy mindent automatán fotózunk. Pedig a legtöbb esetben lehet csavargatni a white balance-on. Miért baj ez? Ezt csak utólag látjuk amikor a képeket összehasonlítjuk.

Rossz WB

8374219680_648c9a1a45_c.jpg


Jó WB

8445740646_17d9b806e7_c.jpg


Egy laikus számára ez automaikusan photoshop. Pedig köze sincs hozzá. A fényképező alap beállításai el vannak csavarva. Az eredmény? Zöldek túlságosan élénkek a kép tónusa hideg a sok kék miatt a fehér falon lehet látni mennyire el van mászva a szín.

Az alsó képen a WB be lett lőve szépen jönnek is vissza a növények valódi színei. Az akvárium sem hideg kék már

Nem photoshop. Fényképező processing. De ha RAW-ban fotózol később megfelelő szoftverben át tudod állítani a fényképezőben felejtett WB-t.

Tehát rossz WB

8355020138_863c4679a0_c.jpg


Jó WB

8257490747_2e85fe0ea5_c.jpg
 
Ha kompakttal fényképezek, akkor hogyan érdemes ezt a lehető legjobban belőni?
Nem csak automata beállítás van, hanem van ún manuális mód, ami annyit jelent, hogy a gép rámér egy pontra, amit én mutatok neki, és ennek megfelelően állítja be a WB-t.
Tudom, hogy főleg tükörrefis gép tulajoknak szól ez a topic, de hátha kapok jó tanácsot, mert nem annyira ormótlanul GERONIMO a gépem, de eddig nem sikerült elfogadható fotót készítenem...
 
nekem is ez a legnagyobb gondom. ha tudsz, lógass be valami fehéret, amit megvilágít a világításod, és arra állítsd a wb-t - ha van ilyen custom beállításod [ez jó, ez a legtöbb kompaktban nincs].
ha nincs ilyen, marad az utómunka, de az se egyszerű.
 
WB beállítás:

- Ha a gépeden van egyedi (custom) WB akkor egyszerű. Egy fehér papírt befotózol az aki előtt és ráállítod a WB-t.

Valahogy így. Mind1 mi az csak fehér legyen

WB_MG_9262.jpg


Vannak már ilyen fehéregyensúly kupakok is, igaz én még sosem használtam

whitebalance-cap-on.jpg


Pictures Photography: How to Color correction for setting custom white balance in DSLR Camera : Video Series

- Ha nincs a gépeden Custom WB, de tusz RAW-ban fotózni, akkor szoftverben ugyanezt a beállítást meg tudod tenni. Csak fotózz egy fehér lapot a fotózás közben.

Szoftver lehet bármilyen utómunka progi ami képes RAW kezelésre és elérhető számodra. Legtöbbször pipettával rájelölsz a fehér lapra és ezt a WB beállítást átmásolod az aki képre.

Ez egy elég régi cikk de kb bemutatja mi a szitu szoftveres esetben:
Studiography - The Study of Studio Photography: Temperature of Light - part 7 (Custom White Balance with Raw Files)
 
Szóval a WB nem photoshop trükk, egyszerű alap beállítás, amit szerencsére utólag is korrigálhatsz ha nem vagy vele elégedett.

Nem akvárium fotó, de tökéletes példa mit számít egy WB beállítás. Bal oldalon egy "kimosott" kép kicsit döglött színvilággal. Jobb oldalon szinte érzem a friss étel állagát. Talán még a hőmérsékletét is. A jobb oldali sokkal több érzékszervünkre hat mint a bal oldali.

How-To-Customize-White-Balance-Apple-Nachos-1024x336.jpg


How To Customize White Balance - Photography Tip | Chocolate Moosey
 
Igen, van custom beállításom, amit a háttérre szoktam belőni, ugyanis a hátterem fehér karton. Megpróbálom majd akkor nem arra belőni, hanem valami sokkal fehérebbre.
Köszi a tanácsot!
 
A háttérbe már bezavarhat a víz. Érdemes erre külön fotózni egy papírt.
Úgy lesz! Hétvégén úgyis előkerül majd az állvány egy kis garnéla fotózásra. :)

Esetleg az utómunkáról is írhatnál majd, Viktor!
Én erre jelenleg a photofiltre progit használom, amit régebben weboldalak látványelemeinek szerkesztéséhez használtam, de nem tudom, hogy mi az, amit egy fotón érdemes elvégezni, és mi az, amit egyáltalán szabad... :)
 
Ez egy másik topicban egy kép. Gondolom ide másolható mindenféle jogi következmények nélkül.
Elemezzük?

8258973472_0438b978a0_z.jpg
 
Ez egy másik topicban egy kép. Gondolom ide másolható mindenféle jogi következmények nélkül.
Elemezzük?

Szerintem az infók keveredése miatt inkább nyissunk egy topikot a szín elemzésnek fotókon. Ez meg maradjon meg egy guide a témával most ismerkedőknek.

Egyébként írhat más is nyugodtan, pl Danyi stb aki picit több időt tölt utómunkával. Lehetnek többféle tippek is és a tobbiekre bízzuk majd mit használ belőle.
Szóval hajrá ki mit használ mit teker. Most CSAK akvárium fotózás témában pls!
 
Folytatva a témát, nálam a következő a workflow fotózáskor:

Hétköznapi gyors pillanatok:
  • Szigorúan állványról, ha nincs az baj. Kézből ritkán sikerülnek jó fotók
  • Fényképező M (manuálban), White Balance belőve. Általában 5.6, ISO 200-400-800 ritkán 1600-ban lövök.
  • Fényképezőnél minden színrásegítést, sharpeninget mindent lekapcsolok.
  • A full frame váz miatt leginkább SRAW-ban fotózok, hogy kezelni is tudjam a képeket utólag viszonylag gyorsan
  • Mindig este fotózok amikor nincs már tükröződés
  • Objektív általában 20mm-40mm között változik. Ritkán lövök 50mm vagy 100mm-en. 20 szép mélységet csinál, de hordósít, nem minden akinak áll jól. 40 mm egy jó kompromisszum lehet.
  • A gyors képek miatt a gyári Canon DPP szoftverbe beszippantom a képet. Ott kapja meg a sharpeninget, WB-t, esetleg kontrasztot vagy shadow-t. Színtelitettségre nem tolok rá, mert elmásznak a színek. Ha sötét vagy túl világos lett a kép akkor Exposure-el lehet korrigálni.
  • A képeket innen 1600 pixelben exportálom és már töltöm is a flickr-re
Profi képek alkalmanként:
  • Jó kép akkor készülhet, ha jó az alapanyag is. Ezért az előkészítés itt sokkal fontosabb mint a hétköznapi képeknél.
  • Az akvárium legyen top kondiban. Előző napi vízcsere, üveg csövek letakarítva, vízkő leszedve. Akvárium üveg kívülről lemosva belülről is letakaríítva algakaaparó, stb ki mit szeret
  • Egy sima vastag fekete kartonnal letakarom a lámpát, hogy ne verjen bele a fény a gép érzékelőjébe
  • Az akvárium elhelyezkedése miatt nehézkesen tudom extra világításokkal megoldani, de 2 studió lámpával bevilágítom a hátteret. Nem sárga halogén refikkel, mert azok szétverik a színeket!
  • A hagyományos hétköznapi fotózással ellentétben ahol 5.6, ISO 200-400-800 lövök, itt az extra fények miatt 5.6-11 és ISO 100-200-400 a maximum.
  • Az állvány magassággal általában játszok egy kicsit. Ha több felszíni tükröződést akarok, akkor lejjebb mozgatom az állványt anélkül, hogy dönteném a gépet. Ha többet akarok láttatni a talajból akkor feljebb viszem az állványt.
  • Régebben használtam Remote shooting-ot, amikor lapton állítottam élességet stb és onnan exponáltam. Az utóbbi időben leszoktam róla pedig nem kell sokkal több energia rá, csak rá kell dugni a fényképezőt a laptopra.
  • A fotó elkészültével DPP vagy ADOBE Camera Raw. Korrigálom a hordosodást, mivel a gép az objektív torzítás tulajdonságai alapján vissza tudja alakítani a képet. - LENS Distortion. Színek kontrasztok stb ugyanaz mint korábban, de itt megvágom a képeket a végén. Levágom a zavaró felső és alsó részeket, hogy szigorúan csak az maradjon a képen ami odavaló.
  • Innen a kép export, flickr feltölt és ennyi
Ha már említettem a camera raw témát, szerintem sokan nem ismerik. Sok digitális magazint járatok és nemrégen szuper oktatóvideókat láttam a camera raw használatával. A raaw technika olyan szintre fejlődött, hogy kép részekre is tudunk tulajdonság javítást ráadni. Így ha pl egy akvárium sarka nem volt megfelelően bevilágítva de a többi része igen, akkor lehetőség van csak egy kis részen exposure-t változtatni. Időnként nagyon jól jöhet.

Keresek hozzá vidiket.
 
Na vegre egy erdekes,tanuläs szempontjäbol is fontos topic!!Sajna nekem csak egy Canon Powershot S5IS gepem van.kereses hozzä egy kepszerkesztö programot,de amiket belinkeltel sajna nem kompatibilis az en gepemhez.milyen programmal erdemes probälkozni??
 
hello

photoshop lightroom-mal, a raw formátumot a gépeden is tudod állítgatni ugyanazokat amiket a kamerán, az egyik legjobb program amivel valaha dolgoztam.
nyilván van már photoshop212 is és lightroom nem veheti fel vele a versenyt, de nem kell nézegetni a neten bonyolult bill-kombinációkat, sokkal kezelhetőbb és egy amatőr is könnyen elsajátíthatja.
 
A PS és a LR nem vetélytársak, tök másra van a kettő. Én pl lightroomba töltöm egyből a képeket a gépről, megcsinálok mindent, amit egy RAW képpel kell, és ha valami pluszt szeretnék, amihez komolyabban bele kell nyúlni a képbe (valamit eltüntetni róla, több rétegből dolgozni) akkor kerül elő a PS.

Ennek a folyamatnak a leegyszerűsítésére találták ki az Adobe Camera RAW-t, ami gyakorlatilag a PS-be épített LR, de szerintem a LR többet tud és kényelmesebben kezelhető. És mivel ez is Adobe, egy kattintással PS-ben vagy és amit ott csinálsz és elmentesz azt a LR új képként visszatölti az eredeti mellé.
 
én is ezért szeretem van hozzá egy csomo plug-in amivel a teljes tökéletességre viheted a képeidet király progi mindkettő :)
 
Back
Oldal tetejére