• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Színek a fotózás után

Tudtátok, hogy a CS6 az utolsó dobozos? Ezentúl PS csak felhőből lesz elérhető...

Ideje volt a dobozos irrealisan draga volt es az evenkenti frissitesi ciklus a vegen mar az apple fele strategiat idezte. Nem sok innovacioval.
 
Ideje volt a dobozos irrealisan draga volt es az evenkenti frissitesi ciklus a vegen mar az apple fele strategiat idezte. Nem sok innovacioval.

Azt olvastam, hogy 50 dollár/év körül lesz és lesz valami ad-hoc licence is, eseti felhasználásra
 
Én leragadtam a cs3-nal. lightroom-mal egybekötve mindent meg tudtam csinálni amit eddig akartam.

nekem eddig az tűnt a leg felhasználóbarátabbnak.tanulni legalábbis...
kinek a pap, kinek a paplan
 
Folytatva a témát, nálam a következő a workflow fotózáskor:


  • Fényképező M (manuálban), White Balance belőve. Általában 5.6, ISO 200-400-800 ritkán 1600-ban lövök.

Viktor ezt az 5.6-ot mire érted? White balance iso rendben, de ezt az adatot nem értem.
 
Honnan volt ennyi fényed? Az 1/80 alapján gyanítom, hogy nem vakut használtál.

Mindkét akváriumnál az 500W-os Bowens lámpákkal lőttem. Fentről egy 90-es softbox közel max teljesítményen. A másik a hátteret lőtte.
A két képnél a háttérfény mennyisége volt más.

Jó a stúdiófény, csak cipelni ne kelljen :)
 
Mindkét akváriumnál az 500W-os Bowens lámpákkal lőttem. Fentről egy 90-es softbox közel max teljesítményen. A másik a hátteret lőtte.
A két képnél a háttérfény mennyisége volt más.

Jó a stúdiófény, csak cipelni ne kelljen :)
Megérte. Tetszik, hogy ilyen méregzöldesre vetted a színvilágot. Nagyon passzol a vöröses kövek és növények mellé.
 
Hät ezt,hogy kene megoldanom?canon 600d?Keresem de sehogy nem jövök rä!
Van egy "képbeállítás" vagy valami ilyesmi nevű opció, ahol vannak előre elkészített beállítások (tájkép, természetes, monochrome, stb.) és ott tudsz csinálni saját beállítást is, amiben mindent nullára veszel. Lehet állítani élesítést, szaturációt, kontrasztot meg még valamit azt hiszem, a lényeg, hogy az összes "csúszka" középen, nullán álljon.
 
a lényeg, hogy az összes "csúszka" középen, nullán álljon.

videózásnál pedig még nagyobb butítás van alapból. ott szinte mindent teljesen balra kell vinni a skálán és utólag korrigálni utómunkában a fakó és életlen felvételeket.
 
Van egy "képbeállítás" vagy valami ilyesmi nevű opció, ahol vannak előre elkészített beállítások (tájkép, természetes, monochrome, stb.) és ott tudsz csinálni saját beállítást is, amiben mindent nullára veszel. Lehet állítani élesítést, szaturációt, kontrasztot meg még valamit azt hiszem, a lényeg, hogy az összes "csúszka" középen, nullán álljon.
Oke mär ertem,nekem ezt 0ra kell älitanom es akkor kikapcsoltam a sharpeninget!
 
Oke mär ertem,nekem ezt 0ra kell älitanom es akkor kikapcsoltam a sharpeninget!
Hát a csúszkák közül az egyik a sharpening, azaz a kép utólagos, szoftveres élesítése, amit jobb ha lightroomban csinálsz, mintha a gépre bízod. igazából ezeket a csúszkákat azért érdemes mind nullára állítani, mert ugyanezeket állíthatod ha RAW-ban fotózol és utána lightroomban dolgozol a képekkel. Egyébként nagy kárt nem teszel benne akkor sem, ha nem így csinálod, mert a beállítások csak a megjelenítéshez használt JPEG előképben lesznek aktívak, a RAW kép akkor is nullás lesz, ha ezek a beállítások össze-vissza vannak húzogatva, többek közt ezért RAW, azaz nyers, mert ezeket a szoftveres "javításokat" és a jpeg-be tömörítést nem végzi el rajta a fényképezőgép.


viktorlantos said: ↑
Exposure-el lehet korrigálni.
SAjna ez se vilägos nekem!
Melyik része? Az exposure maga a fénybeállítás, a blende/záridő/ISO értékekből adodó beállítás, a fő csúszka a kijelző tetején meg a kereső alján, aminél nullára törekszünk fotózáskor, hogy semmi ne legyen túl sötét vagy túl világos a képen. Ez utólag lightroomban is állítható, ha RAW-ban fotózol, akkor 2-3 egységnyit bír sötétebb és világosabb irányba is, anélkül, hogy torzulnának a színek. Az exposure tulajdonképpen magának a képnek az átlag sötétsége/világossága, nem tudok rá jobb magyarázatot, bár biztos van valami szakmailag elfogadott :)
 
Back
Oldal tetejére