• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Sony A7 RII

viktorlantos

Alapító
Admin
Ugyan a lenti videó inkább a videós ember szemszögéből mutatja be a kamerát, de sok része a fotós oldalt is érinti.

Más topikban már írtam keveset ezekről az új Sony masinákról. Iszonyat felgyúrták magukat az elmúlt 1-2 évben.
Úgy tűnik a Sony nem csak a két óriást döntötte le a lábáról, hanem a Panasonic GH4-et is bedarálta ami kifejezetetten erős konkurenciája volt.

Kicsi fényképező, kicsi akku és néhány gyerekbetegség, de érdemes megnézni ma hol tartanak ezek a kis masinák

Fotózásra és kis videózásra ezt venném a Sony palettájáról. Több videóhoz a Sony A7 SII-t.

Metabone adapterrel még a Canon obik is mennek vele




 
Utoljára módosított:
Nagyon rá vagy kattanva erre gépre. Talán motoszkál az a bizonyos kisördög? :)

Megmondom őszintén van 1-2 problémám a nagyokkal értsd Canon, Nikon.
Dög lassan mozog a cég. Nincsenek komolyabb fejlesztések. Olyan alap dolgok hiányoznak néha hogy tépem a hajam.

Példa:

  • Dani most vásárolt 70D gépében van Wifi. Nálam 5DM3 nincs! Persze piti dolog, de mondjuk el nem tudom mondani mennyire kényelmetlen éveken keresztül mindig csak memókártyákkal dolgozni. Ha alkalmanként lenne nem zavarna.
  • Felbontás, zaj. Egy ilyen kis kukszli gép ami fent van simán lenyomja élességben a Mark3 gépemet, ISO-ban egyszerűen megeszi reggelire.
  • A videó a sajátomon röhejes pl egy ilyen sonyhoz képest. Életlen, kisfelbontású cucc. Canon firmware oldalon tudna lépni, de nem akar konkurenciát magának a több milliós gépekre..... helló??? így most szerencsétlenek kiesnek az 1M alatti körből. Canon giga buktákat szenved el a lassúság miatt.
  • Nincs firmware frissítés egyáltalán. 1 max 2 frissítés jön aztán vegyél új gépet vagy tök mást.
  • Minden generációváltás +300 ezer legalább árcédulában. Ők így kompenzálják a fejlesztést. Így lehet, hogy anno az 5DM2 gépem ami 600 körül volt a Mark 3-ra ami most van már 850-900 ezer és az új 5ds 5dr ami nemrég jelent meg ismét marha drága lett 1.3 körül vagy felette. Funkcióban nem sok dolog történt a nagyobb felbontáson kívül.
  • Magic Lantern-t eltaposta a Canon aki kilockolta a firmware-t hogy többet tudjon a gép.
Szal érdekes.

Eleinte amíg a DSLR videós vonal állt át csak addig legyintettem. Aztán egy csomó régi canon fotós is eldobta a cuccait és ment ilyen gépekre.

Igazából nagyon szeretem a mostani gépemet. Még lehetne belőle picit többet is kihozni néhány új objektívvel ami annyi lenne mint a váz :)
Lassan modellváltás lesz, mert egyre többször érzem a masina korlátait. De nincs hova.... M3 5DR atom drága. Egy ilyen kis játékfényképező már csak a formája miatt sem szimpi :) Nincs mit fogni rajta :)

Úgyhogy passz.

Jobb felbontású, minőségű képeket készítenék. Jobb videó jól jönne. Nálam ez a fotó már rég nem egy fellángolás.....
Inkább csak azért dobáltam be a fenti vidiket mert érdekesek az összehasonlítások.

Talán megtartani a mostani gépet ha már nem tudom upgradelni és beszerezni hozzá egy második kamerának egy sonyt egy metabone adapterrel :)

Mindenesetre kicsit csapda feeling van. Eddig mindig volt egy upgrade path ami tiszta volt és világos, mere menjek. Most kicsit zavaros :) Kivárok.....
 
Utoljára módosított:
Magam részéről mindennel úgy vagyok, hogy kézbe veszem és úgy döntök. Lehet ha együtt élnél egy ilyen "kicsi" géppel hozzá tudnál szokni. Ki vannak ezek már találva egész jól.
 
Olyan alap dolgok hiányoznak néha hogy tépem a hajam.
és még valami:
Én például nem értem meg, hogy a nagyok miért nem használják a felső kategóriában a kihajtható kijelzőt...
Ugyan az akifotózásnál nem kérdés, de aki másra is használja, annak életmentő lehet bizonyos helyzetekben, amikor van 2 másodperced a pillanatra.
Mert gagyi? Mert amatőr? A Sonynak miért nem ciki betenni egy ilyen gépbe? Azért mert a felhasználók fejével gondolkodik, akik nagyon sokszor a fejük felett kell hogy tartsák a gépet, vagy éppen 1 centire a földtől, és nem mindig lehet lehasalni a sárba :)
Tudja, hogy a profi fotósok és az amatőrök nagy tábora között igenis él egy minőségi fotózásra éhes tábor.
 
Ez a Sony erősödése a piacon tényleg érdekes.Bírom amikor ilyen szösszeneteket írsz @viktorlantos ,mert azért te mélyebben beleástad magad a fotózásba,és jobban képben vagy ,mint mi (pl.én )laikusok.Amikor anno én is vettem a gépemet,megkérdeztem egy nagyon jó barátomat mit lenne érdemes vásárolni.Kérdezte mire szeretnéd használni ,és milyen árkategória,mert az ugye nem elhanyagolható .Mondtam neki 120 körüli gépre gondoltam ,és családi videózásra ,fotózásra kellene.Kapásból a SONY DSC-HX200V-t ajánlotta,amit akkor meg is vettem.Nem mondom ,hogy rossz gép ,sőt,de ha garnélát fotóznék akkor hiányzik a makro obi.No meg meg is kellene rendesen tanulni minden funkcióját:facepalm:De hát ez csak egy bridge gép.Amit mondott róla ,hogy erős a videó funkciója ennek a gépnek,és még jó képeket is csinál.Szóval ő már akkor mondta ,hogy a Sony jó masinákat készít.De hát ugye a nagy gyártók is erősek ezen a téren,és ezért is érdekes amiket írtál.Úgy néz ki tényleg ráerősített a Sony a fényképezőgépek szegmensében.
 
Én most egy olympus e-m10 et használok, ár/értékben szerintem most az egyik legjobb választás. A sony a7rii más kategória, egyenlőre az ára miatt csak ábránd marad.
Az viszont biztos hogy a MILC ketgória gyorsan fejlődik és hamar a DSLR-ek fejére nő!
 
Nem mondom ,hogy rossz gép ,sőt,de ha garnélát fotóznék akkor hiányzik a makro obi.No meg meg is kellene rendesen tanulni minden funkcióját:facepalm:

Lehet, hogy ha tudnád használni és magabiztosan kezelnéd macro módban megfelelő záridővel és rekesz értékkel ehhez illó iso értékkel, nem elhanyagolva a fehéregyensúly jó beállítását (akár manuálisan is), a fókusz sem mindegy, hogy egyszeri vagy folyamatos egy egy mozgó témánál, illetve a zoomot is lehet okosan használni, ezzel előcsalogatva fix obi rejtett tartalékait, akkor ezek a dolgok a képeken is látszódhatnának. Persze világbajnok macro fotók nem lesznek még így sem, viszont király fotók lennének a garniaidról ezzel a géppel is. Lehet azzal a barátoddal nem csak beszélgetni kellene, hanem fotózni is megtaníthatna a gépeddel :)
 
Lehet, hogy ha tudnád használni és magabiztosan kezelnéd macro módban megfelelő záridővel és rekesz értékkel ehhez illó iso értékkel, nem elhanyagolva a fehéregyensúly jó beállítását (akár manuálisan is), a fókusz sem mindegy, hogy egyszeri vagy folyamatos egy egy mozgó témánál, illetve a zoomot is lehet okosan használni, ezzel előcsalogatva fix obi rejtett tartalékait, akkor ezek a dolgok a képeken is látszódhatnának. Persze világbajnok macro fotók nem lesznek még így sem, viszont király fotók lennének a garniaidról ezzel a géppel is. Lehet azzal a barátoddal nem csak beszélgetni kellene, hanem fotózni is megtaníthatna a gépeddel :)
Nem egy helyen lakunk sajnos:(.
Örültem amikor tavaly volt a GA-ban a garnélafotós event ,de nem az volt amit én vártam volna.Mondjuk nem is fotósuliként lett hirdetve :)
 
Sziasztok!
Mindig mindenben van egy szebb ,erősebb , gyorsabb. Kérdés egyáltalán szükségünk van e rá.
Vagy amikor megvan, jövünk rá hogy ez már túl szép, túl erős és túl gyors nekünk.
És most mit is kezdjünk vele!!
Csak remélni tudom hogy versenyeken nem a képet készítő gép paraméterei döntik el egy akva helyezését hanem belefektetett
munka találékonyság tudás.Persze a kép minőségének is meg kell ütni bizonyos szintet,amit szerintem már sok kompakt is hoz.
Ennek pixel háborúnak, meg hogy lassan már teljes sötétben is lehet napsütötte tájat fényképezni már nem sok értelmét látom.
Lehet maradi vagyok, de szerintem lehet akármilyen csoda masinád ha nem látod meg mi az amit érdemes fotózni. Az már csak hab
a tortán ha azt is tudod hogy kell lefotózni, hogy majd más is azt lássa képen amit te láttál.
Ezt sem tudja teljesen megtanulni az ember szerintem soha.
Azért kíváncsi leszek mikor fognak a stadionokban a profik ilyen Sonykkal szaladgálni, mikor lesz hozzá olyan obi mint egy Canon 70-200
mert látom közgyűrűt már csináltak hozzá várom az obit is elég lesz csak pár darab.
Elég csapongó lett ez az írás bocs ha valakit megbántottam.
Jó éjszakát jó reggelt.
 
Mindig mindenben van egy szebb ,erősebb , gyorsabb. Kérdés egyáltalán szükségünk van e rá.
Vagy amikor megvan, jövünk rá hogy ez már túl szép, túl erős és túl gyors nekünk.
És most mit is kezdjünk vele!!

Én eddig mindig azért váltottam, mert bizonyos korlátokba ütköztem. Zaj, minőség stb. Azt hittem a Mark III után nem fog kelleni más, de simán tudnám használni.
Sok funkció van amit csak bizonyos esetekben használsz vagy ha nem kerülsz ilyen közelébe akkor sosem, de pár alap dolog azért bőven kihasználható.

Csak remélni tudom hogy versenyeken nem a képet készítő gép paraméterei döntik el egy akva helyezését hanem belefektetett
munka találékonyság tudás.Persze a kép minőségének is meg kell ütni bizonyos szintet,amit szerintem már sok kompakt is hoz.

Fontos egy jó fotó. Nekünk mondjuk más fajta marketing célt is szolgál. Mondhatni munkaeszköz. De egy igazán komoly eredményhez nem elég a kompakt amikor már legtöbben profi masinákkal fotóznak. Nem ez a lényeg, de amikor kiált, hogy a fotó gyenge az élmezőnyhöz képest, akkor ott elcsúszott a dolog.
Az aquascaping versenyek része a fotózás is. És ha nem is olyan súllyal számít az eredménybe mint egy általános összhatás, azért számít.

Ennek pixel háborúnak, meg hogy lassan már teljes sötétben is lehet napsütötte tájat fényképezni már nem sok értelmét látom.

Akváriumok fotózásánál pl csak stúdiólámpákkal tudok ISO100-ISO200 körül maradni.
A hétköznapokban ISO800-ISO1600 között fotózom. Pixel is számít és a zajszint is. A fenti értékek általában f5.6 és 1/50-re értendők. Ha mondjuk f11-18-al szeretnék fotózni és a halakat sem szeretném ha elmosódnának akkor 1/150 és azonnal égetően fontos lesz egy olyan váz aminél ISO 20 ezernél sincs zaj :)
 
Sziasztok !
Köszönet eMZé kollégának hogy tágította látáskörömet ,valóban lemaradtam nekem a Sony
hatalmas tévéket és profi videó kamerákat jelent. Azok az obik elég profik lehetnek , valamikre emlékeztetnek(n),és elég sokan is vannak remélem sokan fogják használni és
megismerni ,rajtuk keresztül mi is egyre több mindent fogunk megtudni.
Van hozzá:
 
Azok az obik elég profik lehetnek , valamikre emlékeztetnek
A legnagyobb része Minolta eredetű objektív. Ennek elég egyszerű oka van: 2006-ban a Konica Minolta eladta a teljes fotó üzletágát a Sonynak. A Sony pedig nagyon szépen ráállt a vázak továbbfejlesztésére. Az objektíveket meg kis túlzással elég volt átlogózni.
 
Egyből bele pirultam a zoknimba,mikor megnyitottam nagyban a képet,aztán meg a gép ára miatt!:banghead:
 
Back
Oldal tetejére