• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Oktatóanyag Point of no return - hogyan készült Balázs az IAPLC 2017-re

...es ideje lenne visszaterni Amano mester alapelveihez, es az ö altal abrazolt viz alatti vilaghoz. Nem kell mindig hegy-völgy, a levegöben repülö halakkal, vagy a borneoi dzsungelben fak között vitorlazo pontylazacokkal, csak termeszet Anya, a viz alatti vilag egy szelete, megkomponalva Amano mester szemleletevel.
Szívemből -és bízok benne, sokunk szívéből- szóltál, köszönöm, hogy leírtad helyettem, 110%-ig egyetértek!
Érdemes lenne két kategóriát kialakítani a versenyen: a scape varázslókét (ide téve minden futurisztikus, meg -jó értelembe vett- elmeháborodott ötletet) és egy klasszikus néééécsőőőrt. Így aztán mindenki kiélhetné a személyes preferenciáit és nem kellene az almát a körtével összehasonlítgatni és eldönteni, melyik a jobb, mikor -a maga műfajában- mindkettő rendben van.:)
...es meg egy dolog.
Bizom benne, hogy ujra epitetek ugyanebben az akvaban a jövö evi versenyre is. Miert?
...mert jövőre is lesz verseny...;)
 
Sajnálom, hogy Balázst ennyire lelombozta az idei helyezés - talán tényleg jobb volt ilyen szempontból a mezőny végére sorolás. :( Azt már mondogatom egy ideje, hogy pofátlan dolog ez az elő szelektálás. Ha már csinálnak valamit, akkor vagy csinálják teljesen, vagy sehogy, de hogy ezt pont a japánok ne csinálják fullra pörgetve, az kicsit fura.
Az akváriummal kapcsolatban csak annyit tudok okoskodni, hogy bár nekem is nagyon letaglózó volt teljes nagyságban látni, valahogy a fotón nem üt át az a monumentalitása az egésznek, illetve a fotón nekem nagyon 2d-nek hat. Talán jobb lett volna valahogy a hátsó sarkokat beépíteni, mint az elejét lezárni, meg az aranymetszés is olyan szándékosan odakerültnek hat. Tényleg ne haragudjatok meg, az összes létező (ami most jó sokat jelent, nem keveset) tiszteletemmel mondom, hogy nekem kicsit olyan érzésem van ezzel az akváriummal, hogy leginkább a túlzott megfelelési kényszer vitte félre a dolgot. Mint amikor az ember nagyon akar valamit, túlzottan a célra fókuszál, aztán emiatt valamit véletlenül figyelmen kívül hagy. Talán emiatt jót fog tenni Balázsnak egy kis kihagyás, hogy aztán valami igazán Balázsossal rukkoljon elő. :) Vagy esetleg valami egészen nem Balázsossal. :)
Nagy köszönet a részletes és jól dokumentált leírásért (Jó lenne ilyenből többet látni!) és remélem, hogy jövőre is lesz Böszme projekt! ;)
 
Eszméletlen szép az összkép és aprólékos és lenyűgöző. A piros sziklák és a zöld elemek orgiát hoznak létre a szemnek s annyira megfogott ez, hogy ilyen lesz a következő scapem. Nem azért, hogy versenyen induljak, mert 2014-ben 2016-ban ez a stílus nyert ha versenyezni akarnék ezt kerülném a legjobban (emiatt nem is értem Balázs döntését).

Nem tudom miért mindenki a Fukada-hoz hasonlítja ezt az akvát, szerintem köze nincs hozzá. Sokkal inkább a 2014-es győztes Gregorie Wolinski – Passage-hez. Nekem azonnal az ugrott be amikor megláttam. Aztán meg az, hogy nagyon mesterkélt. Nem életképes sziklaemelvények állnak egymáson valóságot és gravitációt meghazudtolva, nekem még mindig túl légies. Mind Wolanski mind Fukada építménye olyan amit el tudsz képzelni a természet műveként. Ezt nem. Bár a véletlenek mindent létrehozhatnak.

Ennyit a fikázásról, mert muszáj leírni a negatívumot is különben csak egymásnak nyalnánk. Még akkor is ha én semmit nem értek az aquascaping-hez.

Gif animból látszik, hogy mennyit fejlődött és én egyetértek az átalakításokkal, egyre szebb és szebb lett. Én ilyet nem tudnék, nem tudnám min kell változtatni. Ezért veszettül hálás vagyok ezért a topicért, s hogy ennyi tanuságos részletet leírtál.

Ilyenkor flex-el levágjátok síkra a kő szélét, hogy tapadjon az akváriumhoz, vagy ott hullámos, rücskös és ezer kosz gyűlik meg? (bocs ha offolok és belemegyek a részletekbe)

A pontozók úgy pontoznak, hogy tudják a mű szerzőjét?


Gregorie Wolinski – Passage:

56f3b3736dc60a39ba8fb1273af6b3ab.jpg
 
Egyébként ilyen kudarcok már engem is értek, hogy hatalmas dologban nem jött meg az elvárt siker és iszonyat nehéz onnan feltápászkodni.
S ekkor nagyon igaz a közhely, hogy a sikeres vállalkozót a sikertelentől csak az választja el, hogy Ő képes felállni a bukásaiból.

Az meg nagyon meglep, hogy egy sima iwaguminak ebben a versenyben esélye se lenne győzni...s ez nem okés.
 
Az meg nagyon meglep, hogy egy sima iwaguminak ebben a versenyben esélye se lenne győzni...s ez nem okés.
Szerintem nagyon is okés, mondom ezt én, az iwagumik szerelmese. Egy főzőversenyt se nyerhetsz meg egy tükörtojással, akármilyen szépre formázod, vagy nevelted fel hozzá tanyán a tyúkot :)
 
Szerintem nagyon is okés, mondom ezt én, az iwagumik szerelmese. Egy főzőversenyt se nyerhetsz meg egy tükörtojással, akármilyen szépre formázod, vagy nevelted fel hozzá tanyán a tyúkot :)
Tökéletes példát hoztál, magam is meglepődtem, hogy valamelyik főzőverseny egyik fázisában tojásrántotta volt a feladat (tudom nem tükörtojás).

A nagyok csak 300-800 liter között dolgoznak minden más ciki még a nano-t is ki kell venni mert az is ciki (irónia). Így bármihez hozzá lehet állni. Szerintem az iwaguminak igen is helye van egy ilyen versenyen főleg hogy azok voltak az első sokkoló momentumok talán mindannyiunknál hogy milyen szép is lehet egy akvárium. A letisztult szépség. Kell egy kategória vagy különdíjas aminek a mottója "egyszerű harmonia". S szabályai, hogy csak 2-3 féle növény használható az egész akvában s az egyszerűség dominál...nem én fogom kitalálni.. de ki lehet ezt. S vagy külön kategória, vagy szemezgetnek a 2000 beküldő közül. S ugyanúgy első helyezett mint a nano vagy a standard. Engem kimondottan zavar, hogy az elsők között mindig lebegő dzsungelek vannak. @viktorlantos HC iwagumija (amit a dennerle elkért referencia képnek) megint csak egy olyan akva aminek valamelyik évben ott kellene lennie az első 50 ben. Nem az első helyezett, de sok huszadiknál lenyűgözőbb. Nem mondjátok, hogy csak én érzem így.
 
Mivel kb. másfél órámba került megtalálni ezt a követ a nagyvilágban - s a bolt sem tudta hogy hívják -, gondoltam megosztom veletek.
Indiai megkövesedett fa külföldi oldalakon "Samurai Rock" néven fut.
 
Végigolvasva beszámolót és az előttem szólókat, én is leírom a benyomásaimat.
Először is gratulálni szeretnék Balázsnak és a csapatnak a monumentális munkához! Volt szerencsém két alkalommal is látni az akváriumot élőben. Lenyűgöző volt. Hatalmasak a méretei, ennek ellenére mégis piszkosul részletgazdag. Órákig el tudtam volna nézegetni... Úgy hiszem, ilyen profi akváriumot még nem láttam. Nem pontosan értem, hogy a nemzetközi versenyen mit tartanak fontosnak, az én szememben ez a munka egyértelműen világszínvonalú!
Kritikát nem is nagyon szeretnék írni, de igaza van a többieknek abban, hogy a fotó nem adja vissza az akvárium méreteit és a felső rész elengedése jót tett az összképnek. Az alsó rész szerintem tökéletes a versenyfotón.
Összegezve: ha ilyen profi munkával álltok elő a későbbiekben is, előbb-utóbb biztosan elnyeri a keletiek tetszését is! (y)
 
Arra lennék kíváncsi, hogy Balázs hogyan értékeli az alkotást. A helyezést teljesen figyelmen kívül hagyva, csak az építésre gondolva: Mit gondol róla, mennyire elégedett az összképpel, az építés mely részletei nem tetszenek neki, mit építene másképpen, máshova, ha van ilyen. Mi az ami nagyon tetszik neki az egészében, vagy részleteiben.

@keymaker Mester?
 
Utoljára módosított:
Back
Oldal tetejére