• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

pH-Kh-Gh

Biztos szerepelt már az alábbi táblázat ezen a fórumon, de nem szeretném mind a 40 oldalt végigolvasni...

A fenti táblázat mutatja a karbonátkeménység, pH és CO2 - növények számára ideális -összefüggését. RO víz összkeménysége és karbonát keménysége legyen ~0. Ha ehhez CO2 adagolsz, pH leesik => a víz savassá válik.

Gondolom a diszkoszt nem véletlenül választottad :), bár nem lennék abban biztos, hogy az itthon kemény vízben nevelt társaik is olyan jól bírják az alacsony pH-t...

Hogy a talaj / dekoráció hogyan jön a képbe. Pl. Mészkő (CaCO3) növeli a karbonátkeménységet és az összkeménységet is. Adott szituációban, ha csak RO vízzel történik a vízcsere, pár dekoratív kő lehet a különbség döglött / élő halak között.

Ahhoz, hogy a pH leessen, nagyon sok CO2 kell. Meg talaj nélküli, tiszta RO vízzel feltöltött akvárium. A CO2 pH csökkentő hatását a Kh kompenzálja, aminek semmi köze a Ca-hoz. Pl. pár mg szódabikarbóna is csodákat művel, ha alacsony a pH.
 
Sziasztok' adott egy 325L-es vegyes növényes aki, amiben a víz KH értéke 5, Co2 nagynyomású,PH-t digitális Ph mérővel mérem (bekalibráltam, elvileg pontos). Reggel 8-as PH, este 7,7 . Namost a Co2-őt adagolva( már nemtudom számlálni a bubikat), külső DIY reaktorral beoldva napközben 7,3-ra tudom letornázni. A kérdésem az, hogy a PH-KH-CO2 táblázat szerint kb. 6,8 és 7 körül kellene az ideális Co2 szinthez ennél a KH-nál. A növényeim lámpakapcs. után 1 órával már bubiznak(ez jó jel). Csalhat a táblázat ennyit? Vagy adagoljak még több CO2-ot? A halakat sem szeretném megmérgezni! :)
 
Sziasztok' adott egy 325L-es vegyes növényes aki, amiben a víz KH értéke 5, Co2 nagynyomású,PH-t digitális Ph mérővel mérem (bekalibráltam, elvileg pontos). Reggel 8-as PH, este 7,7 . Namost a Co2-őt adagolva( már nemtudom számlálni a bubikat), külső DIY reaktorral beoldva napközben 7,3-ra tudom letornázni. A kérdésem az, hogy a PH-KH-CO2 táblázat szerint kb. 6,8 és 7 körül kellene az ideális Co2 szinthez ennél a KH-nál. A növényeim lámpakapcs. után 1 órával már bubiznak(ez jó jel). Csalhat a táblázat ennyit? Vagy adagoljak még több CO2-ot? A halakat sem szeretném megmérgezni! :)

Ha a növény bubizik, és minden nő, akkor hagyd a CO2-t. A több CO2-vel egyetlen dolgot fogsz elérni, mégpedig, hogy gyakrabban kell nyírnod ;) Ekkora uszodában az sok munkát jelent :)

Egyrészt én akváriumi körülmények között nem hiszek a táblázatnak. A DC-ben működik, de az tiszta víz meg egy kis hidrogénkarbonát... Másrészt a helyedben engem az jobban foglalkoztatna, hogy Kh 5°nk mellett hogyan lehet a pH 8?! Mennyi a Gh? A helyedben ezt a Kh-t vinném le inkább (hígítás, RO esővíz, savazás), utána a pH mindjárt barátságosabb lesz. Inkább figyeld a DC-t, vegyél akár 2-3-4 db-ot és tedd az akva különböző részébe. Amúgy ekkora akváriumba 4-6 bps bőven elég. Főleg, ha nincs nagyon extrán CO2 igényes növényed.
 
Köszi a választ' A GH-t sajnos most nem tudom mérni. :( A TDS 170-190 körül mozog, lehet lejjebb kellene vinnem!
Akkor a táblázat szerinted nem jó irányadó! Ja, soha nem volt DC-m. :) Esetleg kerítek egyet. Én igazából ebben a táblázatban kezdtem el kételkedni!
 
Köszi a választ' A GH-t sajnos most nem tudom mérni. :( A TDS 170-190 körül mozog, lehet lejjebb kellene vinnem!
Akkor a táblázat szerinted nem jó irányadó! Ja, soha nem volt DC-m. :) Esetleg kerítek egyet. Én igazából ebben a táblázatban kezdtem el kételkedni!

Milyen dekoráció/talaj van az akiban? nincs benne mészkő, esetleg tőzeg?

Ha a csapvizet - ha azzal cserélsz - hagyod állni 1 napig, és megméred a pH / KH-t, mit kapsz?

dexkill-el egyetértek, CO2 növeléssel óvatosan és ha megfelelően nőnek a növények, akkor felesleges is.
 
Találtam a sufniban még régebbről Sera-s CO2 tartós tesztet (betettem már az akiba),várom mit mutat, és Neptunos keménységmérőt! Na ez GH 9-et mutatott, KH ugyanezzel 7, SERAssal 5 KH. :)
Vízcsere ozmózvíz+ csapvíz keveréke úgy, hogy a fent említett értékek legyenek! Talajom agyagos van, nincs semmi benne ezen kívül.
 
Sziasztok!

Nagyjából 2 éve vált az életem részévé ez a gyönyörű hobbi (növényes akvarisztika), de ennek csak a második felétől lehet azt mondani, hogy komolyabban foglalkozom vele. A tudásom nagy részét ezen a fórumon szedtem fel, nagyon sokat olvasva naplókat és egyéb hasznos topic-okat. Ez eddig elég is volt, de itt az ideje, hogy én is tegyek fel kérdést/kérdéseket mert nem találom a válaszokat. Picit hosszú lesz, de szeretném ha ismernétek a részleteket, megelőzve néhány esetleges kérdést.

A technikám a következőképpen néz ki. Az akvárium egy 45cm-es Ga opti, a szűrés Ecco Pro 300, a fűtés Hydor külső (23c-ra állatva), a világítás ledes de mondjuk azt, hogy a fényerő majdnem 1l/w, nagynyomású co2 diffúzorral beoldva. Az aksiban Dennerle aktív talaj van úgy 8 liter+kevés Tropica táptalaj, 2 nem túl nagy red moor fa és egy darab kisebb kő az egyik fa alján. A szűrőben van 2 tálca BioRio, 1 tálca Eheim Substrat Pro, és 100ml Seachem Purigen a perlon alatt. A vizet amit az aksiba töltök RO készülékkel készítem. Állatokból van 2 oto, 9 Amano és olyan 20-25 CRS. A CRS-ek számát nem tudom mert dzsungel van az aksiban és a nagy részük kicsi még, nem rég születtek. A problémámat pedig pont ők adják. Vannak ugye azok az értékek amiket tartani kell az ő tartásukhoz. Kh, Gh, TDS, Ph. Az akvárium átesett egy átalakításon mióta üzemel és innentől kezdve lett egy kicsit zavaros sok minden. Az átalakítással mindössze annyi változott, hogy bekerült a 2db red moor fa és az egyetlen egy pici kődarab. Előtte vízcserekor GH emelő porral visszasóztam a vizet 120-as TDS környékére és minden rendben volt. A KH 2 a GH 5-6 körül alakult, és a TDS sem emelkedett számottevően a következő vízcseréig. Az átalakítás óta ez az egész felborult. Jelen pillanatban, ha cserélek 50% vizet, a TDS visszaesik 100 környékére majd a következő vízcseréig felkúszik egészen 180-ig. Ez sem túl jó a CRS-eknek ugye, de a túl lágy víz sem ha minden igaz. Nálam a Kh 2 a Gh pedig 2-3 között van folyamatosan mivel a magas TDS miatt nem sózhatok vissza. Egyszerűen nem értem, hogy mitől lehet magas és nőhet a TDS ha a Gh alacsony. A Ph-t sem nagyon értem mert 5,8-ra lecsökken ha megy a Co2. Táblázat alapján 5,8-as Ph és 2-es Kh alapján erős Co2 túladagolásnak kéne lennie, de a DC csak sima lime színű. Mondjuk ebbe már beletörődtem ,mert a kezdetek óta érthetetlenül alacsony és annyira nem is érdekel, csak fura ezért írtam le. A TDS és Ph mérő tuti jól mér, a követ pedig teszteltem mielőtt beraktam az aksiba. 1 liter RO vízben több ilyen kő, alig okozott TDS emelkedést 1 nap alatt. Meg egyébként is a fa alján van így eléggé be van takarva a talajjal. A garnélák eddig jól érezték magukat és most is úgy néz ki, hogy semmi bajuk, de nem lenne rossz ha vissza tudnám emelni a Gh-t 5, 6 esetleg 7 környékére. Pár napja volt 2 elhullásom, ebből az egyik petés volt, de mind a 2 felnőtt és idős volt, ezért reménykedem benne hogy "természetes" haláluk volt. De ha nem akkor lehetett az alacsony Gh is. Mi oldódhat a vízbe ami növeli a TDS-t de a csepptesztek nem mutatják ki? És egyáltalán miből? A tápozásra nem gyanakodnék mivel azon nem változtattam a korábbi állapothoz képest. A követ meg nem szívesen szedném ki próba alapon mert az baromi nagy meló lenne. Red moor? Vagy a Tropica táptalaj amiből kihúztam egy minimális mennyiséget a talaj alól az eltávolított növények gyökerével az átalakításkor? Teljes a káosz a fejemben. Köszönöm ha volt kitartásod végigolvasni :)
 
Sziasztok!

Ismét kérdésem lenne vízkémiával kapcsolatban :) Korábban volt egy megkövesedett fás, teljesen RO vizes aksim, amiben mindig savasodással küzdöttem. Most az új aksiban pont az ellenkezője történik.

A tervem az volt, hogy egy teljesen ADA tápozású nanót indítsak, így Power Sand, Amazonia került alulra és Step2-val illetve BrightyK-el tápozok. A vízcsere most is teljesen RO azzal a különbséggel, hogy nem kell visszasóznom, mert Seiryu van az aksiban, ami teszi is szépen a dolgát :) Az indítás óta játszom a CO2-vel, de a DC valahogy nem akar zöldülni... Ezért ma úgy döntöttem tesztelem a vizet még a CO2 indulása előtt és igen meglepő eredményt kaptam:
  • TDS: 197 ppm (ez gondolom a Seiryu hatása, rendben is van)
  • PH: 8 (na ezt nem értem mitől o_O, hiszen az Amazoniának csökkenteni kellene - mindenesetre így már tudom miért nem hajlandó kimozdulni a DC a kékből)
  • KH: 120 ppm (ennek pufferként kéne működnie és stabilizálni a PH-t 7 körül, nem?(n))
  • GH: 180 ppm (viszonylag egyformát mutat a TDS mérőmmel így a papíros teszt visszaellenőrizve (y))
  • NO2: 0 ppm (bika a szűrőm :sneaky:)
  • NO3: 80 ppm (na ez mi? Sosem volt még ilyen magas. Káros lehet? A BrightyK nitrogén tartalma okozhatja?)
Algám nincs, kis mértékben zöld por jelenik meg itt-ott.
Tudtok segíteni, hogy hogyan tudnám kezelni a fenti problémákat? Mivel tudom normális tartományba tolni és megtartani a PH-t? Káros ez a NO3 szint? Kell módosítanom a tápozáson?
 
Sziasztok!

Ismét kérdésem lenne vízkémiával kapcsolatban :) Korábban volt egy megkövesedett fás, teljesen RO vizes aksim, amiben mindig savasodással küzdöttem. Most az új aksiban pont az ellenkezője történik.

A tervem az volt, hogy egy teljesen ADA tápozású nanót indítsak, így Power Sand, Amazonia került alulra és Step2-val illetve BrightyK-el tápozok. A vízcsere most is teljesen RO azzal a különbséggel, hogy nem kell visszasóznom, mert Seiryu van az aksiban, ami teszi is szépen a dolgát :) Az indítás óta játszom a CO2-vel, de a DC valahogy nem akar zöldülni... Ezért ma úgy döntöttem tesztelem a vizet még a CO2 indulása előtt és igen meglepő eredményt kaptam:
  • TDS: 197 ppm (ez gondolom a Seiryu hatása, rendben is van)
  • PH: 8 (na ezt nem értem mitől o_O, hiszen az Amazoniának csökkenteni kellene - mindenesetre így már tudom miért nem hajlandó kimozdulni a DC a kékből)
  • KH: 120 ppm (ennek pufferként kéne működnie és stabilizálni a PH-t 7 körül, nem?(n))
  • GH: 180 ppm (viszonylag egyformát mutat a TDS mérőmmel így a papíros teszt visszaellenőrizve (y))
  • NO2: 0 ppm (bika a szűrőm :sneaky:)
  • NO3: 80 ppm (na ez mi? Sosem volt még ilyen magas. Káros lehet? A BrightyK nitrogén tartalma okozhatja?)
Algám nincs, kis mértékben zöld por jelenik meg itt-ott.
Tudtok segíteni, hogy hogyan tudnám kezelni a fenti problémákat? Mivel tudom normális tartományba tolni és megtartani a PH-t? Káros ez a NO3 szint? Kell módosítanom a tápozáson?

Megtennéd, hogy megméred az RO vized?
 
Sziasztok!

Nagyjából 2 éve vált az életem részévé ez a gyönyörű hobbi (növényes akvarisztika), de ennek csak a második felétől lehet azt mondani, hogy komolyabban foglalkozom vele. A tudásom nagy részét ezen a fórumon szedtem fel, nagyon sokat olvasva naplókat és egyéb hasznos topic-okat. Ez eddig elég is volt, de itt az ideje, hogy én is tegyek fel kérdést/kérdéseket mert nem találom a válaszokat. Picit hosszú lesz, de szeretném ha ismernétek a részleteket, megelőzve néhány esetleges kérdést.

A technikám a következőképpen néz ki. Az akvárium egy 45cm-es Ga opti, a szűrés Ecco Pro 300, a fűtés Hydor külső (23c-ra állatva), a világítás ledes de mondjuk azt, hogy a fényerő majdnem 1l/w, nagynyomású co2 diffúzorral beoldva. Az aksiban Dennerle aktív talaj van úgy 8 liter+kevés Tropica táptalaj, 2 nem túl nagy red moor fa és egy darab kisebb kő az egyik fa alján. A szűrőben van 2 tálca BioRio, 1 tálca Eheim Substrat Pro, és 100ml Seachem Purigen a perlon alatt. A vizet amit az aksiba töltök RO készülékkel készítem. Állatokból van 2 oto, 9 Amano és olyan 20-25 CRS. A CRS-ek számát nem tudom mert dzsungel van az aksiban és a nagy részük kicsi még, nem rég születtek. A problémámat pedig pont ők adják. Vannak ugye azok az értékek amiket tartani kell az ő tartásukhoz. Kh, Gh, TDS, Ph. Az akvárium átesett egy átalakításon mióta üzemel és innentől kezdve lett egy kicsit zavaros sok minden. Az átalakítással mindössze annyi változott, hogy bekerült a 2db red moor fa és az egyetlen egy pici kődarab. Előtte vízcserekor GH emelő porral visszasóztam a vizet 120-as TDS környékére és minden rendben volt. A KH 2 a GH 5-6 körül alakult, és a TDS sem emelkedett számottevően a következő vízcseréig. Az átalakítás óta ez az egész felborult. Jelen pillanatban, ha cserélek 50% vizet, a TDS visszaesik 100 környékére majd a következő vízcseréig felkúszik egészen 180-ig. Ez sem túl jó a CRS-eknek ugye, de a túl lágy víz sem ha minden igaz. Nálam a Kh 2 a Gh pedig 2-3 között van folyamatosan mivel a magas TDS miatt nem sózhatok vissza. Egyszerűen nem értem, hogy mitől lehet magas és nőhet a TDS ha a Gh alacsony. A Ph-t sem nagyon értem mert 5,8-ra lecsökken ha megy a Co2. Táblázat alapján 5,8-as Ph és 2-es Kh alapján erős Co2 túladagolásnak kéne lennie, de a DC csak sima lime színű. Mondjuk ebbe már beletörődtem ,mert a kezdetek óta érthetetlenül alacsony és annyira nem is érdekel, csak fura ezért írtam le. A TDS és Ph mérő tuti jól mér, a követ pedig teszteltem mielőtt beraktam az aksiba. 1 liter RO vízben több ilyen kő, alig okozott TDS emelkedést 1 nap alatt. Meg egyébként is a fa alján van így eléggé be van takarva a talajjal. A garnélák eddig jól érezték magukat és most is úgy néz ki, hogy semmi bajuk, de nem lenne rossz ha vissza tudnám emelni a Gh-t 5, 6 esetleg 7 környékére. Pár napja volt 2 elhullásom, ebből az egyik petés volt, de mind a 2 felnőtt és idős volt, ezért reménykedem benne hogy "természetes" haláluk volt. De ha nem akkor lehetett az alacsony Gh is. Mi oldódhat a vízbe ami növeli a TDS-t de a csepptesztek nem mutatják ki? És egyáltalán miből? A tápozásra nem gyanakodnék mivel azon nem változtattam a korábbi állapothoz képest. A követ meg nem szívesen szedném ki próba alapon mert az baromi nagy meló lenne. Red moor? Vagy a Tropica táptalaj amiből kihúztam egy minimális mennyiséget a talaj alól az eltávolított növények gyökerével az átalakításkor? Teljes a káosz a fejemben. Köszönöm ha volt kitartásod végigolvasni :)
Szia!
A TDS mérő a víz vezetőképességét méri. Minél több iont tartalmaz a vized, annál jobb lesz a vezetőképessége, vagyis a TDS nő. Ez azt is jelenti, hogy biztosan nincs mindenre teszted, ami ebbe az értékbe beleszámít. Mérj csak rá egyszer tápozás előtt és után :)
Nem tudom, a kövön végeztél-e sav tesztet mielőtt betetted. Mindenképp okozhat KH-GH emelkedést összetételétől függően.
Ugyan így a red moor csökkentheti a PH-t (kezdetben a kioldódó csersavak még barnára is festhetik a vizet).

A CRS-ek mellett én attól a kőtő sajnos megszabadulnék. A PH pedig óvatosan emelhető pl. adalékmentes szódabikarbónával, de a Seachemnek is vannak pufferei (sosem használtam még).
 
Megtennéd, hogy megméred az RO vized?
Persze, rámértem gyorsan arra is. Igazából nem RO, hanem bolti ioncserélt (18l nanóba elég a kannás, mindig ugyan azt a "márkát" veszem, így feltételezem, hogy a paraméterek nagyjából állandóak).
  • TDS: 4 ppm
  • PH: 5,5
  • KH: 0
  • GH: 0
  • NO2: 0
  • NO3: 5 ppm
Ezzel heti kétszer cserélek vizet, kb egy 5 literes kanna megy bele hetente a bruttó 18 literes aksiba.

Közben kikapcsolt mára a CO2 is, így rámértem az akvárium vizének PH-jára és ezúttal 7 lett, tehát a gáz beoldódik.
 
Sziasztok!

Ismét kérdésem lenne vízkémiával kapcsolatban :) Korábban volt egy megkövesedett fás, teljesen RO vizes aksim, amiben mindig savasodással küzdöttem. Most az új aksiban pont az ellenkezője történik.

A tervem az volt, hogy egy teljesen ADA tápozású nanót indítsak, így Power Sand, Amazonia került alulra és Step2-val illetve BrightyK-el tápozok. A vízcsere most is teljesen RO azzal a különbséggel, hogy nem kell visszasóznom, mert Seiryu van az aksiban, ami teszi is szépen a dolgát :) Az indítás óta játszom a CO2-vel, de a DC valahogy nem akar zöldülni... Ezért ma úgy döntöttem tesztelem a vizet még a CO2 indulása előtt és igen meglepő eredményt kaptam:
  • TDS: 197 ppm (ez gondolom a Seiryu hatása, rendben is van)
  • PH: 8 (na ezt nem értem mitől o_O, hiszen az Amazoniának csökkenteni kellene - mindenesetre így már tudom miért nem hajlandó kimozdulni a DC a kékből)
  • KH: 120 ppm (ennek pufferként kéne működnie és stabilizálni a PH-t 7 körül, nem?(n))
  • GH: 180 ppm (viszonylag egyformát mutat a TDS mérőmmel így a papíros teszt visszaellenőrizve (y))
  • NO2: 0 ppm (bika a szűrőm :sneaky:)
  • NO3: 80 ppm (na ez mi? Sosem volt még ilyen magas. Káros lehet? A BrightyK nitrogén tartalma okozhatja?)
Algám nincs, kis mértékben zöld por jelenik meg itt-ott.
Tudtok segíteni, hogy hogyan tudnám kezelni a fenti problémákat? Mivel tudom normális tartományba tolni és megtartani a PH-t? Káros ez a NO3 szint? Kell módosítanom a tápozáson?

A Gh és a Kh mértékegysége a nk° (német keménységi fok), nem a ppm. Én a helyedben a problémát a mérés oldaláról közelíteném meg. Biztos vagy benne, hogy jól/jót mérsz? 80 mg/l nitrát még éppenséggel lehetne (habár ilyen vízcsere rutinnal kb. kizártnak tartom, és akkor mindenen zöldalga lógna, az tutira100%), de a ph8 teljesen irreális. Talaj nélküli csapvizes ivadéknevelőben mérek ilyen pH-kat. A 197 ppm TDS 300-340 microS/cm-nek felel meg, ami visszasózás nélkül szerintem kb. lehetetlen. (Értem ezalatt, hogy nincs az a seiryu mennyiség, ami heti két csere mellett ennyire tolja a keménységet okozó ionokat.)

Tehát:
- mivel mérsz pH-t, Gh-t, Kh-t, nitrátot?
- mértél-e kontrollt? Legalább a nitrátra, pl. Green Aqua Macro hígításával készített referenciaoldatot
 
Szia!
A TDS mérő a víz vezetőképességét méri. Minél több iont tartalmaz a vized, annál jobb lesz a vezetőképessége, vagyis a TDS nő. Ez azt is jelenti, hogy biztosan nincs mindenre teszted, ami ebbe az értékbe beleszámít. Mérj csak rá egyszer tápozás előtt és után :)
Nem tudom, a kövön végeztél-e sav tesztet mielőtt betetted. Mindenképp okozhat KH-GH emelkedést összetételétől függően.
Ugyan így a red moor csökkentheti a PH-t (kezdetben a kioldódó csersavak még barnára is festhetik a vizet).

A CRS-ek mellett én attól a kőtő sajnos megszabadulnék. A PH pedig óvatosan emelhető pl. adalékmentes szódabikarbónával, de a Seachemnek is vannak pufferei (sosem használtam még).
Savtesztet nem végeztem, viszont mint írtam, az akváriumba berakott kő mennyiségének a többszörösét raktam mindössze egy liter RO vízbe és nem okozott számottevő TDS növekedést. 7ppm-ről emelkedett fel 15ppm környékére. A Kh-Gh-val pedig pont az a bajom, hogy a TDS-el szemben ezek az értékek nem növekednek. A TDS felkúszik 100-ról 180-ra, de a Kh-Gh állandó marad. Mondjuk a 2-es Kh tökéletes, de a Gh alacsony.
 
A Gh és a Kh mértékegysége a nk° (német keménységi fok), nem a ppm. Én a helyedben a problémát a mérés oldaláról közelíteném meg. Biztos vagy benne, hogy jól/jót mérsz? 80 mg/l nitrát még éppenséggel lehetne (habár ilyen vízcsere rutinnal kb. kizártnak tartom, és akkor mindenen zöldalga lógna, az tutira100%), de a ph8 teljesen irreális. Talaj nélküli csapvizes ivadéknevelőben mérek ilyen pH-kat. A 197 ppm TDS 300-340 microS/cm-nek felel meg, ami visszasózás nélkül szerintem kb. lehetetlen. (Értem ezalatt, hogy nincs az a seiryu mennyiség, ami heti két csere mellett ennyire tolja a keménységet okozó ionokat.)

Tehát:
- mivel mérsz pH-t, Gh-t, Kh-t, nitrátot?
- mértél-e kontrollt? Legalább a nitrátra, pl. Green Aqua Macro hígításával készített referenciaoldatot
Easy Life tesztcsíkot használok (PH, Kh, Gh, NO2, NO3), viszonylag egyértelműen mutatja az eredményt + egy egyszerű TDS ceruzát. A tesztcsík skáláján ppm és °is szerepel.
Kontrollt a PH-ra tudtam mérni egy cseppentős Neptun teszttel és kb jónak tűnik az érték (biztos, hogy 7,5 feletti). Talán van még valahol lakmuszom, azzal még rá tudok csekkolni.
A Kh, Gh-ra rá tudok nézni ugyancsak Neptunos teszttel, hogy nagyságrendileg jók-e az értékek. Most cseréltem vizet, a TDS 170-re ment vissza (ehhez tudok valahogy referencia oldatot csinálni és ellenőrizni a kalibrációt? - mondjuk kalibrálási lehetőség nincs rajta).
GA macroval hogyan tudom ellenőrizni a tesztet?
29268139923_2e654836c4_z.jpgIMG_1178 by Andris_87, on Flickr
 
Sziasztok én tetra tesztel mertem Gh 8 Kh 6 ez most jó vagy nem rengeteget olvastam de még nekem mindig ne 100%értem ezt a dolgot
 
Savtesztet nem végeztem, viszont mint írtam, az akváriumba berakott kő mennyiségének a többszörösét raktam mindössze egy liter RO vízbe és nem okozott számottevő TDS növekedést. 7ppm-ről emelkedett fel 15ppm környékére. A Kh-Gh-val pedig pont az a bajom, hogy a TDS-el szemben ezek az értékek nem növekednek. A TDS felkúszik 100-ról 180-ra, de a Kh-Gh állandó marad. Mondjuk a 2-es Kh tökéletes, de a Gh alacsony.
Változtattál bármi máson? Más növénytáp, garnélatáp, bármilyen adalék?
 
Easy Life tesztcsíkot használok (PH, Kh, Gh, NO2, NO3), viszonylag egyértelműen mutatja az eredményt + egy egyszerű TDS ceruzát. A tesztcsík skáláján ppm és °is szerepel.
Kontrollt a PH-ra tudtam mérni egy cseppentős Neptun teszttel és kb jónak tűnik az érték (biztos, hogy 7,5 feletti). Talán van még valahol lakmuszom, azzal még rá tudok csekkolni.
A Kh, Gh-ra rá tudok nézni ugyancsak Neptunos teszttel, hogy nagyságrendileg jók-e az értékek. Most cseréltem vizet, a TDS 170-re ment vissza (ehhez tudok valahogy referencia oldatot csinálni és ellenőrizni a kalibrációt? - mondjuk kalibrálási lehetőség nincs rajta).
GA macroval hogyan tudom ellenőrizni a tesztet?
View attachment 17787IMG_1178 by Andris_87, on Flickr

A csíktesztet teljesen komolytalannak tartom, JBL teszteket ajánlom kifejezetten, megbízhatóak (kivéve a nitrát).

Patikában kérjél 7,455 g KCl-t kimérve (nem árt, ha ismerős vagy ott...), ezt oldd fel 1000 ml tiszta vízben. Mivel a RO-d kétséges, ne azt használd, hanem szerezzél minél tisztább vizet (talán az ioncserélt is jó lesz, csak mérd meg előtte a vezetőképességét!), ebből az oldatból hígíts 100 ml-t 1000 ml-re, ennek a vezetőképessége 1413 microS/cm. Ebből hígíts 100 ml-t 1000 ml-re, ennek a vezetőképessége 147 microS/cm lesz. Természetesen a bemérés, hígítás pontossága és a felhasznált víz tisztasága ezen módosíthat kicsit, de arra jó lesz, hogy ellenőrizd a "TDS" műszered. Ja, vezetőképességet kijelez, vagy csak azt a nyomorult TDS-t? :) Azt tudod, hogy milyen állandóval számol?

0,5 illetve 1 ml Green Aqua Macro hígítasz 1000-1000 ml-re (külön-külön!), a kapott két oldat ~25 (24,5) mg/l illetve ~50 (49) mg/l nitrátra nézve.
 
Azt tudod, hogy milyen állandóval számol?

Erről jut eszembe, hogy nyomogattam nem régiben az ADWA TDS mérőt és valahogy eljutottam abba a menübe ahol lehet állítani mi legyen az átváltási szám a mértékegység között.
 
Utoljára módosított:
Erről jut eszembe, hogy nyomogattam nem régiben az ADWA TDS mérőt és valahogy eljutottam abba a menüben ahol lehet állítani mi legyen az átváltási szám a mértékegység között.

...és ilyenkor esik kétségbe az egyszeri akvarista (én mindenképpen), hogy akkor most hogy is van?! :) Annyira boldog lennék, ha mindenki az EC-t használná :) Amúgy is azt mérjük ugyebár?! ;)
 
Kérdés: az 51-es leendő taiwanosban most vízcsere előtt 8-as pH-t mértem, lecseréltem 20 litert sima (visszasózás nélküli) RO-ra, most a TDS 98-100, a pH lement 7,5-re.
A cél a 6,5-6,7 lenne, azon kívül hogy tőzegezzek (mennyivel érdemes indítani, ha egyáltalán?...), milyen más megoldás lehet a pH csökkentésére? CO2 beoldás technikai okokból nem lehetséges sajnos (nincs hely a palack+reduktornak).

https://akvakertesz.hu/threads/mossy-fingers.6325/page-4

(2 liter biorio, dennerle shrimp king talaj van.)
 
Back
Oldal tetejére