• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Hónap akváriuma Október - 36L

Az objektívem 60mm-es, de a leképezési arány ennél az objektívnél 2:1, a közgyűrűim: 36mm és 20mm. ( volt egy harmadik is a szettben, az eltört ) Mivel mindenem teljesen mechanikus, így nem kerülnek fel a gépre ezekről az adatok, így fogalmam sincs, hogy mikor mit használtam, sőt a rekesz értékét sem látom utólag. Általában két közgyűrűt egyszerre nem szoktam használni vízalatti képeknél. A végén vágásnál nagyítottam még ezen a képen egy kicsit. Amikor fényképezek, minimum félórát eltöltök vele, ilyenkor több témát választok, folyamatosan szerelek állítok mindenen, csavargatom a vakukat és a közgyűrűket és a makrosínt. Nem nagyon nézem közben a beállításokat, érzem, hogy merre és mit csavarintsak ill. egyből látom a végeredményt laptopon.

Köszönöm szépen és gratulálok!
 
Köszönöm szépen és gratulálok!
Köszi szépen, sajnos több infót a képről én sem tudok. Akkor még nagyon erősen “hittem” az 1/30-as beállításban, mert valahol láttam, lemásoltam, mintha jobbak lettek volna velük a képeim, azóta kipróbáltam, ha van fényem az 1/100 körülieket is, ugyanolyan jók. Most ebben az “akváriummal párhuzamos” lecsében hiszek, nem biztos, hogy számít. Amiben viszont biztos vagyok, ha lehetőségem van, nem megyek iso 100 fölé.
Távvezérlésre az NK Remote programot használom, az elkészült raw-ot ViewNX2 programmal élesítem és konvertálom jpg-be, az utómunkát pedig PS-sel végzem a filter/camera raw filterrel. Itt a keretet a PhotoScape programmal mókoltam.:)
 
Köszi szépen, sajnos több infót a képről én sem tudok. Akkor még nagyon erősen “hittem” az 1/30-as beállításban, mert valahol láttam, lemásoltam, mintha jobbak lettek volna velük a képeim, azóta kipróbáltam, ha van fényem az 1/100 körülieket is, ugyanolyan jók. Most ebben az “akváriummal párhuzamos” lecsében hiszek, nem biztos, hogy számít. Amiben viszont biztos vagyok, ha lehetőségem van, nem megyek iso 100 fölé.
Távvezérlésre az NK Remote programot használom, az elkészült raw-ot ViewNX2 programmal élesítem és konvertálom jpg-be, az utómunkát pedig PS-sel végzem a filter/camera raw filterrel. Itt a keretet a PhotoScape programmal mókoltam.:)

Az objektív frontlencséjének párhuzamossága evidens, hiszen az akvárium üvegét egy plusz lencsetagként is felfoghatod ami valamennyit óhatatlanul ront a képminőségen.
A nagy kérdés mindig az, hogy mennyi az annyi ?
Ha állványról fotózol (és gondolom közgyűrűnél arról) akkor gyors mozgást leszámítva majdnem mindegy, hogy milyen zársebességgel exponálsz.
Kézből ökölszabály volt, hogy a használt objektív gyújtótávolságának a reciprokánál hosszabb időt nem exponálunk, mert berázzuk. Mondjuk ez még a képstabik előtti korszakban volt, de hellyel-közzel még aktuális.
Azt kipróbáltad, hogy a sima Camera Raw-os konverziónál láthatóan jobb az említett ViewNX2?
 
Nálam nagyon nagy a minőségvesztés, ha nem párhuzamos a lencse, lehet, hogy ez csak egyedi technikai sajátosság. Minden képemet egy masszív fa/fém állványról készítem, stabilizátor, autofokusz nincs az objektívemben, de ezeket úgysem használnám. A gépemen van egy lehetőség, talán minden tükörreflexesen van, ez az “előzetes tükörfelcsapás”, exponálás előtt a felesleges rezgések elkerülése érdekében intézi ezt a váz, ez is jelentős minőségjavulást eredményez. Ezt is minden képemnél használom, versenyfotónál is.
Amit írsz a zársebesség és az objektív gyújtótávolságának összefüggéséről, azt pont a hetekben olvastam, itt az egyik fotós topikban, korábban még nem hallottam róla.
Több formátumot, programot kipróbáltam, az említett program használata vált be legjobban, igaz ezekkel kb. két éve foglalkoztam utoljára, lehet, hogy megint kellene más módszereket is tesztelgetnem. Mostanában, amivel sokat vacakoltam, az a monitor volt, ez lenne most a következő fejlesztésem, sajnos minden képmegjelenítőmön nézett kép, eltérően fest. Kicsit utánaolvastam, majd vettem egy kalibrálható monitort, amit kalibráltattam is, de ez sem hozott sikert, így már három képernyőn nézem a végeredményt, tudom mindegyik tökéletlenségét és próbálom ezeket belekalkulálni a szerkesztésnél.:)
 
Utoljára módosított:
Nálam nagyon nagy a minőségvesztés, ha nem párhuzamos a lencse, lehet, hogy ez csak egyedi technikai sajátosság. Minden képemet egy masszív fa/fém állványról készítem, stabilizátor, autofokusz nincs az objektívemben, de ezeket úgysem használnám. A gépemen van egy lehetőség, talán minden tükörreflexesen van, ez az “előzetes tükörfelcsapás”, exponálás előtt a felesleges rezgések elkerülése érdekében intézi ezt a váz, ez is jelentős minőségjavulást eredményez. Ezt is minden képemnél használom, versenyfotónál is.
Amit írsz a zársebesség és az objektív gyújtótávolságának összefüggéséről, azt pont a hetekben olvastam, itt az egyik fotós topikban, korábban még nem hallottam róla.
Több formátumot, programot kipróbáltam, az említett program használata vált be legjobban, igaz ezekkel kb. két éve foglalkoztam utoljára, lehet, hogy megint kellene más módszereket is tesztelgetnem. Mostanában, amivel sokat vacakoltam, az a monitor volt, ez lenne most a következő fejlesztésem, sajnos minden képmegjelenítőmön nézett kép, eltérően fest. Kicsit utánaolvastam, majd vettem egy kalibrálható monitort, amit kalibráltattam is, de ez sem hozott sikert, így már három képernyőn nézem a végeredményt, tudom mindegyik tökéletlenségét és próbálom ezeket belekalkulálni a szerkesztésnél.:)

Jó kis Berlebach állvány?
:)
A tükörfelcsapás jó dolog, de ezeknél a záridőknél szerintem túl sokat nem tesz hozzá a már alapból is nagyon jó képminőségedhez.
(persze ezt te látod)
Magánvélemény, de amiben még tartalék lehet az a fény - illetve a fényterelők (szoftbox, derítőlap, néger)

Mondjuk fura, hogy én halandzsázok itt neked fotózásról amikor még nem tettem le olyan akvárium-fotót ami megközelítené a tieid minőségét ...
 
Jó kis Berlebach állvány?
:)
A tükörfelcsapás jó dolog, de ezeknél a záridőknél szerintem túl sokat nem tesz hozzá a már alapból is nagyon jó képminőségedhez.
(persze ezt te látod)
Magánvélemény, de amiben még tartalék lehet az a fény - illetve a fényterelők (szoftbox, derítőlap, néger)

Mondjuk fura, hogy én halandzsázok itt neked fotózásról amikor még nem tettem le olyan akvárium-fotót ami megközelítené a tieid minőségét ...
Azért úgy látom te is fogtál már a kezedbe fényképezőgépet...:)
 
Jó kis Berlebach állvány?
:)
A tükörfelcsapás jó dolog, de ezeknél a záridőknél szerintem túl sokat nem tesz hozzá a már alapból is nagyon jó képminőségedhez.
(persze ezt te látod)
Magánvélemény, de amiben még tartalék lehet az a fény - illetve a fényterelők (szoftbox, derítőlap, néger)

Mondjuk fura, hogy én halandzsázok itt neked fotózásról amikor még nem tettem le olyan akvárium-fotót ami megközelítené a tieid minőségét ...
Az állványom gyártmányát nem látom rajta feltűntetve, annyit tudok róla, hogy az NDK-ban készült, de az általad megnevezetthez nagyon hasonlít. Lehet, hogy a tükörfelcsapás nem tesz hozzá...de jó hinni időnként valamiben.:) A fényterelésben biztosan igazad van, valószínű egy jobb képhez, több irányú fényre lenne szükség, berendezett, két oldalán teljesen beépített akváriumnál nehézkes ezt megoldani. Lehet, hogy jobb lenne egy kisebb üvegedénybe áttenni a garnélát, max. egy kő társaságában és így próbálkozni, esetleg építeni köré egy tárgysátrat.
Hasznosak a fotós témájú bejegyzéseid (nem csak erre a naplóra gondolok), lenyűgöző, a benned felhalmozott ismeretanyag, én egyelőre ösztönösen, teljes laikusként állok a témához.
Azért úgy látom te is fogtál már a kezedbe fényképezőgépet...:)
A hozzászólásai alapján, nem is pár éve először, mint én.;)
 
Az állványom gyártmányát nem látom rajta feltűntetve, annyit tudok róla, hogy az NDK-ban készült, de az általad megnevezetthez nagyon hasonlít. Lehet, hogy a tükörfelcsapás nem tesz hozzá...de jó hinni időnként valamiben.:) A fényterelésben biztosan igazad van, valószínű egy jobb képhez, több irányú fényre lenne szükség, berendezett, két oldalán teljesen beépített akváriumnál nehézkes ezt megoldani. Lehet, hogy jobb lenne egy kisebb üvegedénybe áttenni a garnélát, max. egy kő társaságában és így próbálkozni, esetleg építeni köré egy tárgysátrat.
Hasznosak a fotós témájú bejegyzéseid (nem csak erre a naplóra gondolok), lenyűgöző, a benned felhalmozott ismeretanyag, én egyelőre ösztönösen, teljes laikusként állok a témához.

A hozzászólásai alapján, nem is pár éve először, mint én.;)

Jaj ne, ez a topic nem a
Az állványom gyártmányát nem látom rajta feltűntetve, annyit tudok róla, hogy az NDK-ban készült, de az általad megnevezetthez nagyon hasonlít. Lehet, hogy a tükörfelcsapás nem tesz hozzá...de jó hinni időnként valamiben.:) A fényterelésben biztosan igazad van, valószínű egy jobb képhez, több irányú fényre lenne szükség, berendezett, két oldalán teljesen beépített akváriumnál nehézkes ezt megoldani. Lehet, hogy jobb lenne egy kisebb üvegedénybe áttenni a garnélát, max. egy kő társaságában és így próbálkozni, esetleg építeni köré egy tárgysátrat.
Hasznosak a fotós témájú bejegyzéseid (nem csak erre a naplóra gondolok), lenyűgöző, a benned felhalmozott ismeretanyag, én egyelőre ösztönösen, teljes laikusként állok a témához.

A hozzászólásai alapján, nem is pár éve először, mint én.;)


No:

- először is, ez a topic nem rólam szól és nem arról, hogy mennyire-vagy mennyire nem tudok fotózni.
Itt vagy te, aki - túlzás nélkül- világszínvonalú garnélafotókat készítesz (és ezzel a részemről be is fejeztem körbedicsérgetést) vagy Viktor aki tökéletes versenyfotókat - szóval az akváriumi fotózás egy olyan speciális szelete a fotográfiának ami külön felkészülést és a témába belemélyedést igényel.

Ezt ti megtettétek, nem véletlenül ilyen a végeredmény.
A fotóban egyetlen dolog számít - csak és kizárólag az amit a végén leteszel az asztalra.
Hiába tudok én mondjuk 6 lámpával, jó minőségben portrét világítani , ha mondjuk esélyem sincs körbevilágítani az akváriumot
(annak is örülök, ha a lányom nem rángat le a székről amikor megközelítem a nanót hogy naplózhassak)

A fotóval pénzt kerestem és keresek még most is, szóval valamennyi tárgyi tudásnak óhatatlanul kell ragadnia rám, ezért, ha van igény esetleg a fórumon - valamikor/valahol össze lehetne hozni egy általános fotós - alapismereti workshopot ....
 
Nagy nagy öröm, a hacon: nano kategóriában legjobbként szerepelt az akvárium, :) a korábban betűzött képet kicsit természetesebbé próbáltam tenni, telítettséget, kontrasztot csökkentettem. A versenyen, a bírák, ebben a berendezésben gondolták legboldogabbnak a garnélákat is,:) így, az említett “halhiány” úgy tűnik, most előnyt jelentett.:)
Köszönöm mindenkinek a támogatást.:notworthy:

25466764778_6092920c35_h.jpgOktóber.hac by Sándor Mátrai, on Flickr
 
Fel sem tűnik, hogy nano kategória... a sok apró részlet miatt simán sokkal nagyobbra tippelnék.
Berendezni, kitölteni a teret, karbantartani, néha nekem is jóval nagyobbnak tűnik.:) Egy-két növény, garnélák árulkodnak a méretekről, de örülök, hogy így látod.
Gratula! :) (y)(y)(y)
Köszi, én is neked. Izgultam, hogy nem készülsz el időben, de nagyon klassz lett a Monserrate.(y)
 
A fenti (HAC) kép elkészülte után próbáltam még egy löketet adni az akváriumnak. Elkezdtem adagolni ADA ECA-t, telepítettem halakat is, kicsit precízebbre nyírtam a növényzetet. Egy két tökéletlen dolgon próbáltam még változtani, beszúrogattam néhány növénykét, stb. Az eltelt három hét változásai látszanak a következő képen, ezt küldtem az idei IAPLC-re, 519. helyen végeztem vele. :)

42223767362_c528909739_h.jpgIAPLC 2018. October by Sándor Mátrai, on Flickr
 
Back
Oldal tetejére