• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Növénygondok - diagnózis

Valamiert a fotoszintezis nem mukodik ezert a tap felgyulemlik .

Szabó Henrik 70/883-4940

Lehet benne valami, pár hónapja rotala még bubizott is, azóta meg kb pusztulás szélén. De a fotoszintetizálás hiányát nem igazán tudom hova rakni. Mind a fény, mind a CO2 adott (legalábbis, ha hihetek a méréseknek), így nem látom, mi gátolná őket.

Egyébként pont most terveztem a kimerült földet gyökértáppal felfrissíteni, de ha tényleg a táp gyülemlik a vízben, akkor azt hiszem ezzel csak adnék neki még egy pofont.
 
Lehet benne valami, pár hónapja rotala még bubizott is, azóta meg kb pusztulás szélén. De a fotoszintetizálás hiányát nem igazán tudom hova rakni. Mind a fény, mind a CO2 adott (legalábbis, ha hihetek a méréseknek), így nem látom, mi gátolná őket.

Egyébként pont most terveztem a kimerült földet gyökértáppal felfrissíteni, de ha tényleg a táp gyülemlik a vízben, akkor azt hiszem ezzel csak adnék neki még egy pofont.

Lehet megtaláltam a problémát. A vízleszívást a visszatöltött vízmennyiséggel mértem, de most kiszámoltam és azok az üvegek sokkal kevesebb literesek, mint ahogy tudtam. Ez azt jelenti, hogy a heti 50%-os cserék a valóságban inkább 30% körül voltak. Sokszor olvasom, hogy a túladagolás nem okoz problémát, de azt hiszem ezzel adtam nekik rendesen...
 
Lehet megtaláltam a problémát. A vízleszívást a visszatöltött vízmennyiséggel mértem, de most kiszámoltam és azok az üvegek sokkal kevesebb literesek, mint ahogy tudtam. Ez azt jelenti, hogy a heti 50%-os cserék a valóságban inkább 30% körül voltak. Sokszor olvasom, hogy a túladagolás nem okoz problémát, de azt hiszem ezzel adtam nekik rendesen...
Túl adagolás nem létezik mert nem fog többet felszívni mint amennyire szüksége van. Maximum a felgyülemlett anyagokat az algák hasznosítják és elöntenek. Alapból ha van egy egészséges növényzeted annak megadod a megfelelő fényt és a tápot. Ha a fényed erős a növény jobban nőne. Ha követed tápmennyiséggel akkor nőni fog. Ha nem adsz elegendőt a tápból akkor is nőni fog csak lassabban és hiánytünetek hegyeivel. Deformált friss levél hajtások, el aprósodott pici hajtás végek, levelek, kifakult idegen színű levélkék a végálló rügyeknél hajtásoknál, lyukacsos levelek stb.
Ha a növény stagnál, nem hajt szinte csak nagyon minimálisan hajt, akkor tápozás kevés vagy hiányos, világítási idő nem elegendő, fényáram kevés, korábbi algásodás megoldására elkövetett fotoszintézist csökkentő illetve blokkoló algaölő szer használata. Illetve a széndioxid beoldás nem megfelelő használata, adagolása.
Ha ebből bármelyikre ráismersz, változtass rajta vagy ha nem akkor hámozzuk tovább.
 
Túl adagolás nem létezik mert nem fog többet felszívni mint amennyire szüksége van. Maximum a felgyülemlett anyagokat az algák hasznosítják és elöntenek. Alapból ha van egy egészséges növényzeted annak megadod a megfelelő fényt és a tápot. Ha a fényed erős a növény jobban nőne. Ha követed tápmennyiséggel akkor nőni fog. Ha nem adsz elegendőt a tápból akkor is nőni fog csak lassabban és hiánytünetek hegyeivel. Deformált friss levél hajtások, el aprósodott pici hajtás végek, levelek, kifakult idegen színű levélkék a végálló rügyeknél hajtásoknál, lyukacsos levelek stb.
Ha a növény stagnál, nem hajt szinte csak nagyon minimálisan hajt, akkor tápozás kevés vagy hiányos, világítási idő nem elegendő, fényáram kevés, korábbi algásodás megoldására elkövetett fotoszintézist csökkentő illetve blokkoló algaölő szer használata. Illetve a széndioxid beoldás nem megfelelő használata, adagolása.
Ha ebből bármelyikre ráismersz, változtass rajta vagy ha nem akkor hámozzuk tovább.

A túladagolásnál arra gondoltam, amit még a Nigro blogban olvastam (http://www.nigro.hu/2008/12/13/vizinovenyek-tapanyaghiany-tunetei/): "egy adott tápanyag hiányát súlyosbíthatja egy másik tápanyag többlete". Szóval talán az elégtelen vízcsere miatt felhalmozódott valamelyik tápanyag. Mondjuk csak annyi van írva, hogy súlyosbíthatja és nem az, hogy előidézi.

Egyébként a napi 4-5ml táp (micro/macro) az tuti. Algaölőket vagy a tápon kívüli bármilyen más szert nem használok, szóval ez kilőve. Így marad a fény és a CO2 változó. A fényt sajnos mérni nem tudom. Egyébként nem ér végig a lámpa, de mivel nem csak a széleken van pusztulás, így nem hiszem, hogy a hossza lenne a fő probléma. Bár a növények pusztulása nem egyenletes. Például a parvula bal oldalt pusztul a legjobban, ott is a szemben levő sarokban (tehát a befolyó és kifolyó oldalán, de az előttük levő sarokban). Viszont nem tudom, hogy ez azért van, mert itt a legmélyebb és nem jut elég fény, vagy itt a leggyengébb a flow és nem kap elég CO2-ot.
CO2-nál a drop checkerre tudok támaszkodni. Az lime zöld szokott lenni, de eddig nem tettem különféle pontokra az akváriumba, így most áthelyezem a bal elülső sarokba (ahol a legnagyobb pusztulás van) és megnézem milyen színű lesz.

Fényt viszont nem tudom mivel tesztelhetném.. A névleges 96W-n kívül semmilyen gyakorlati eszközzel nem tudom mérni.
 
A túladagolásnál arra gondoltam, amit még a Nigro blogban olvastam (http://www.nigro.hu/2008/12/13/vizinovenyek-tapanyaghiany-tunetei/): "egy adott tápanyag hiányát súlyosbíthatja egy másik tápanyag többlete". Szóval talán az elégtelen vízcsere miatt felhalmozódott valamelyik tápanyag. Mondjuk csak annyi van írva, hogy súlyosbíthatja és nem az, hogy előidézi.

Egyébként a napi 4-5ml táp (micro/macro) az tuti. Algaölőket vagy a tápon kívüli bármilyen más szert nem használok, szóval ez kilőve. Így marad a fény és a CO2 változó. A fényt sajnos mérni nem tudom. Egyébként nem ér végig a lámpa, de mivel nem csak a széleken van pusztulás, így nem hiszem, hogy a hossza lenne a fő probléma. Bár a növények pusztulása nem egyenletes. Például a parvula bal oldalt pusztul a legjobban, ott is a szemben levő sarokban (tehát a befolyó és kifolyó oldalán, de az előttük levő sarokban). Viszont nem tudom, hogy ez azért van, mert itt a legmélyebb és nem jut elég fény, vagy itt a leggyengébb a flow és nem kap elég CO2-ot.
CO2-nál a drop checkerre tudok támaszkodni. Az lime zöld szokott lenni, de eddig nem tettem különféle pontokra az akváriumba, így most áthelyezem a bal elülső sarokba (ahol a legnagyobb pusztulás van) és megnézem milyen színű lesz.

Fényt viszont nem tudom mivel tesztelhetném.. A névleges 96W-n kívül semmilyen gyakorlati eszközzel nem tudom mérni.
Mivel világítasz? Van pontos adat?
 
az easy life algexit hasznalata hatassal van a fotoszintezisre ???
Hatassal van igen. Fotoszintezisre keszteti a novenyeket ezaltal megnovekszik a tapanyagfelvetel. Vedelmet nyujt az esetleges korokozok ellen emers novenyeknel. Subnal nem tudom mi ertelme van ilyesminek. Szerintem ennek akkor van ertelme ha sok a tap a vizben. De ha egeszseges a noveny akkor jol mukodik az elszivas. Velemenyem szerint a kesztetem a novenyt a foto szintire akkor tobb nitrogen is kell, hogy tudjon epiteni es nyilvan a tobbibol is. Egy biztos a f.sz-t nem gatolja.

Szabó Henrik 70/883-4940
 
Mivel világítasz? Van pontos adat?

Odyssea Quad 4x24 W, 3db OSRAM Lumilux T5 HO 24W/865 , 1db SYLVANIA GROLUX. Első körben egy lumilux és a grolux kapcsol fel, majd utána csatlakozik hozzá a másik 2 lumilux.

(És a pilácsok nem rég lettek cserélve.)
 
Utoljára módosított:
Odyssea Quad 4x24 W, 3db OSRAM Lumilux T5 HO 24W/865 , 1db SYLVANIA GROLUX. Első körben egy lumilux és a grolux kapcsol fel, majd utána csatlakozik hozzá a másik 2 lumilux.

(És a pilácsok nem rég lettek cserélve.)
Olvasgattam az eseted és valamelyest hasonlít az enyémhez így tapasztalatból írok. Szvsz ha már elég csúnya a helyzet, akkor kezd a 3 napos blackout-al. Ez a legkönnyebb és legegyszerűbb módja, hogy új lappal indulhas. Aztán a fény elég is lehetne ha nem a quad-od lenne (ismerem, a 39w-os verzióját használom) így a pírkadat-alkonyat részét elhagynám, talán még kicsit közelebb is hoznám. A carboból rendszeresen 4ml-t használnék. Ahogy látom a rendszeres mulmozás, bomló dolgok eltávolítása már megy. A táprudazást mindenkép tedd meg ha kimerült a talaj. Remélem tudtam segíteni. :)
 
Helanthium bolivianum csodát tart, vagy tartott már valaki? Külföldi oldalakon nézegetve ugyanazon tüneteket produkálja, mint nálam. Az első másfél-két hétben nem volt vele probléma, majd a levelek elfehéredtek, elolvadtak, más növénynél ilyen tünet a mai napig sincs. Carbo+ProFito van adagolva, a heti adag napira lebontva, de a ProFito-ból jóval többet nyomtam bele az akváriumba kezdetben. Ott egyöntetűen a kevés vas van oknak megnevezve, de a lentebbi megjegyzés után kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.

A kérdéseim a következők:

- túl lehet tápozni a növényeket, és ha igen produkálnak olyan tüneteket, mint amikor kevesebb a tápanyag?
- egy ilyen dózis változtatás mennyi idő után észlelhető a növényeken?

Az említett növény új hajtásai már jól néznek ki, bár valamivel élénkebben élénkebbek a megszokott zöld színnél, igaz nézegettem róla képeket és alapjáraton is elég halovány színnel rendelkezik, már-már áttetszőek kicsit a levelek. Pár új hajtás csúcsa van bomló félben, de ezek szerintem még a tápozás mennyiségének változtatása előtt fejlődhetek ki, csak nem látszódtak még. Ezek a levelek nem nőnek, csak stagnálnak, az újak viszont napi leosztásban is elég szépen nőnek, bár még nem érzem sikeresnek a "beavatkozást", ezért is érdeklődöm. Hamarosan lesz egy új layout, így addigra fel szeretnék készülni a lehetséges okra, hogy ott már ne kelljen vele szívni.

Minden növényem megállt az emelt tápozás hatására (kivéve a tripartita), ezért is gyanakodnék a túladagolásra, mert a csökkentett üzemmód óta elindultak azok is. Tápozáson nem tervezek változtatni low tech lévén (6W növényes led a 15 literre), algából csak indítás óta tartó diatom van, az is a frontnál az aljzaton, de ez nem akar az istennek sem eltűnni, viszont nem is gyarapodik.
 
Helanthium bolivianum csodát tart, vagy tartott már valaki? Külföldi oldalakon nézegetve ugyanazon tüneteket produkálja, mint nálam. Az első másfél-két hétben nem volt vele probléma, majd a levelek elfehéredtek, elolvadtak, más növénynél ilyen tünet a mai napig sincs. Carbo+ProFito van adagolva, a heti adag napira lebontva, de a ProFito-ból jóval többet nyomtam bele az akváriumba kezdetben. Ott egyöntetűen a kevés vas van oknak megnevezve, de a lentebbi megjegyzés után kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.

A kérdéseim a következők:

- túl lehet tápozni a növényeket, és ha igen produkálnak olyan tüneteket, mint amikor kevesebb a tápanyag?
- egy ilyen dózis változtatás mennyi idő után észlelhető a növényeken?

Az említett növény új hajtásai már jól néznek ki, bár valamivel élénkebben élénkebbek a megszokott zöld színnél, igaz nézegettem róla képeket és alapjáraton is elég halovány színnel rendelkezik, már-már áttetszőek kicsit a levelek. Pár új hajtás csúcsa van bomló félben, de ezek szerintem még a tápozás mennyiségének változtatása előtt fejlődhetek ki, csak nem látszódtak még. Ezek a levelek nem nőnek, csak stagnálnak, az újak viszont napi leosztásban is elég szépen nőnek, bár még nem érzem sikeresnek a "beavatkozást", ezért is érdeklődöm. Hamarosan lesz egy új layout, így addigra fel szeretnék készülni a lehetséges okra, hogy ott már ne kelljen vele szívni.

Minden növényem megállt az emelt tápozás hatására (kivéve a tripartita), ezért is gyanakodnék a túladagolásra, mert a csökkentett üzemmód óta elindultak azok is. Tápozáson nem tervezek változtatni low tech lévén (6W növényes led a 15 literre), algából csak indítás óta tartó diatom van, az is a frontnál az aljzaton, de ez nem akar az istennek sem eltűnni, viszont nem is gyarapodik.

Milyen táptalajod van?

15 literes, táptalaj nélküli (értsd kavics, homok, ....) low tech növényes akváriumot elég nagy művészet hosszú távon algamentesen üzemelni csupán folyékony tápozással. Főleg, ha kicsit is igényesebb növények vannak benne.
 
Olvasgattam az eseted és valamelyest hasonlít az enyémhez így tapasztalatból írok. Szvsz ha már elég csúnya a helyzet, akkor kezd a 3 napos blackout-al. Ez a legkönnyebb és legegyszerűbb módja, hogy új lappal indulhas. Aztán a fény elég is lehetne ha nem a quad-od lenne (ismerem, a 39w-os verzióját használom) így a pírkadat-alkonyat részét elhagynám, talán még kicsit közelebb is hoznám. A carboból rendszeresen 4ml-t használnék. Ahogy látom a rendszeres mulmozás, bomló dolgok eltávolítása már megy. A táprudazást mindenkép tedd meg ha kimerült a talaj. Remélem tudtam segíteni. :)

Így visszagondolva lehetett volna inkább a 4x39W-s változatot választani, de mindig beleesek abba a hibába, hogy kicentizem az alkatrészeket :) De most már nem szeretnék pluszba költeni meg használt piacos cserékkel variálni, szóval kipróbálom amit mondtál, a napkelte/napnyugta elhagyását és helyette teljes erővel kezdek. Lejjebb tétel sem gond, viszont el fog jutni a fény a szélekre is, nem fog koncentráltan középen pirítani?

Közben meg elkezdtem a drop checker tisztítását, friss reagenssel körbejárom az akvárium részeit, hova mennyi CO2 jut. Persze ahogy olvastam ez sem túl pontos, de jobb, mint a semmi.
 
Így visszagondolva lehetett volna inkább a 4x39W-s változatot választani, de mindig beleesek abba a hibába, hogy kicentizem az alkatrészeket :) De most már nem szeretnék pluszba költeni meg használt piacos cserékkel variálni, szóval kipróbálom amit mondtál, a napkelte/napnyugta elhagyását és helyette teljes erővel kezdek. Lejjebb tétel sem gond, viszont el fog jutni a fény a szélekre is, nem fog koncentráltan középen pirítani?

Közben meg elkezdtem a drop checker tisztítását, friss reagenssel körbejárom az akvárium részeit, hova mennyi CO2 jut. Persze ahogy olvastam ez sem túl pontos, de jobb, mint a semmi.
A leengedés addig játszik még az akva felső részeit is bevilágítja. Pl ha a frontüveg mentén vízközelben hasít egy hal őt még épp világítsa meg a lámpád. Szerinten így tudsz minden fényt felhasználni egyenletesen elterítve. Fura a víz és a fény viszonya, mert elég élesen meg tudja törni.
 
Milyen táptalajod van?

15 literes, táptalaj nélküli (értsd kavics, homok, ....) low tech növényes akváriumot elég nagy művészet hosszú távon algamentesen üzemelni csupán folyékony tápozással. Főleg, ha kicsit is igényesebb növények vannak benne.


Nem értek egyet a kijelentéssel, miszerint nem lehet algamentes akváriumot bűvészkedni nomád megvalósítás mellett. Régen is kísérleteztem így, akkor is működött, életemben eddig high-és low tech vonalon hajalgával, egyszer cyanoval, illetve diatom trióval találkoztam, pedig régen volt 1W/liter megvilágításom is, igaz ott volt Co2 beoldás, illetve rendes táptalaj.

Az extra low tech vonal sokkal jobban vonz, most annyival "spékeltem" meg, hogy az akvárium felére hintettem egy kis Prodac Fondovivo táptalajnak nevezett valamit, majd erre jön több centi fekete bazalt ( 1mm alatti szemcsemérettel ). Sajnos felénk szilikát van bőven a csapvízben, így ennek okán van apró gombócokban diatom, ezt próbálom orvosolni egy kevés lágy víz hozzáadásával, ami úgy néz ki működik, tehát az alga miatt nem fáj/fájt a fejem eddig sem.

A kényes és igényes növény viszont egy kevésbé behatárolható dolog, mert ami másnál EI tápozás, CO2 és magas fény mellett kidöglött, az nálam bozótos lett minimál körülmények között. Most még a bolivianum miatt nem akarom megbontani a jelenlegi felállást, mert ha megmarad, az nekem csak jó, mert nem kell egy újraindított akváriumban kísérletezni egy másik háttér növénnyel. Sajnos a kicsi méret eléggé korlátozza a választható növények létszámát, Microsorum volt az első nekifutás tárgya, de hamar feladta a küzdelmet, pedig más paraméterekkel rendelkező vízben is lett tartva belőle pár tő, de mind elfeketedett, vagy csak stagnált. Végül így nyúltam bele a másik kényes növénybe, csak erről meg sajnos elég kevés a gyakorlati tapasztalat.
 
Nem értek egyet a kijelentéssel, miszerint nem lehet algamentes akváriumot bűvészkedni nomád megvalósítás mellett. Régen is kísérleteztem így, akkor is működött, életemben eddig high-és low tech vonalon hajalgával, egyszer cyanoval, illetve diatom trióval találkoztam, pedig régen volt 1W/liter megvilágításom is, igaz ott volt Co2 beoldás, illetve rendes táptalaj.

Az extra low tech vonal sokkal jobban vonz, most annyival "spékeltem" meg, hogy az akvárium felére hintettem egy kis Prodac Fondovivo táptalajnak nevezett valamit, majd erre jön több centi fekete bazalt ( 1mm alatti szemcsemérettel ). Sajnos felénk szilikát van bőven a csapvízben, így ennek okán van apró gombócokban diatom, ezt próbálom orvosolni egy kevés lágy víz hozzáadásával, ami úgy néz ki működik, tehát az alga miatt nem fáj/fájt a fejem eddig sem.

A kényes és igényes növény viszont egy kevésbé behatárolható dolog, mert ami másnál EI tápozás, CO2 és magas fény mellett kidöglött, az nálam bozótos lett minimál körülmények között. Most még a bolivianum miatt nem akarom megbontani a jelenlegi felállást, mert ha megmarad, az nekem csak jó, mert nem kell egy újraindított akváriumban kísérletezni egy másik háttér növénnyel. Sajnos a kicsi méret eléggé korlátozza a választható növények létszámát, Microsorum volt az első nekifutás tárgya, de hamar feladta a küzdelmet, pedig más paraméterekkel rendelkező vízben is lett tartva belőle pár tő, de mind elfeketedett, vagy csak stagnált. Végül így nyúltam bele a másik kényes növénybe, csak erről meg sajnos elég kevés a gyakorlati tapasztalat.

-- saját vélemény, vagy igaz, vagy nem --

Fondovivo leírásában 2-3 cm-t javasolnak, te is ezt céloztad meg? Ha van táptalaj, ég és föld lehet a különbség az előző hozzászólásodhoz képest folyékony tápozás téren. Ez igen nagy különbség a két eset között. Low-tech akváriumnál, a szerves anyag tartalom számomra kicsit hiányzik az olyan talajokból, amit elsősorban CO2 adagolt high-tech akváriumokhoz fejlesztettek ki. Sok szerves anyag sem jó, de ha van benne valamennyi, az CO2-t adhat le. Növények 40+%-a C (szén).

Jópár Low-Tech növényes akváriumom van 15 litertől a 460 literig. Nálam a bevált minimális feltétel ilyen akváriumoknál egy "rendes" talaj, és esetleg némi vízmozgatás. Természetesen világítás kell, de (szolídabb) nap is megfelelő lehet. Más kütyüt nem használok, biológiai szűrésre sincs szükségem (növények elintézik az ammóniát (NH4+), algával tipikusan nincs problémám).

Sokáig próbálkoztam low-tech talaj nélküli akváriumokkal, természetesen nem lehetetlen, csak nekem nemigazán sikerült hosszú távon, igényes(ebb) növényekkel. Bár most is van egy, amiben elég sok fodros vizikalász tengeti az életét, némi fénymegvonással.
 
Utoljára módosított:
-- saját vélemény, vagy igaz, vagy nem --

Fondovivo leírásában 2-3 cm-t javasolnak, te is ezt céloztad meg? Ha van táptalaj, ég és föld lehet a különbség az előző hozzászólásodhoz képest folyékony tápozás téren. Ez igen nagy különbség a két eset között. Low-tech akváriumnál, a szerves anyag tartalom számomra kicsit hiányzik az olyan talajokból, amit elsősorban CO2 adagolt high-tech akváriumokhoz fejlesztettek ki. Sok szerves anyag sem jó, de ha van benne valamennyi, az CO2-t adhat le. Növények 40+%-a C (szén).

Jópár Low-Tech növényes akváriumom van 15 litertől a 460 literig. Nálam a bevált minimális feltétel ilyen akváriumoknál egy "rendes" talaj, és esetleg némi vízmozgatás. Természetesen világítás kell, de (szolídabb) nap is megfelelő lehet. Más kütyüt nem használok, biológiai szűrésre sincs szükségem (növények elintézik az ammóniát (NH4+), algával tipikusan nincs problémám).

Sokáig próbálkoztam low-tech talaj nélküli akváriumokkal, természetesen nem lehetetlen, csak nekem nemigazán sikerült hosszú távon, igényes(ebb) növényekkel. Bár most is van egy, amiben elég sok fodros vizikalász tengeti az életét, némi fénymegvonással.


A Fondovivo megközelítőleg az akvárium felétől megy döntötten hátrafelé, így ott eléri a cirka 2cm-es magasságot. Növények terén nálam megvannak a megszokott példányok, nagyon ritkán foglalkozok új szerzeményekkel, illetve egyik sem igényes fajta, de meghálálják a megfelelő körülményeket ezek az igénytelennek titulált fajok is. Igazából mindkét említett növénnyel erősen belenyúltam ( Microsorum, Bolivianum ), mert pont azokat a tüneteket olvasgatom róluk, amik nálam is vannak/voltak, és sajnos nem ritka esetekről van szó. Fél szemmel már azért keresem az újabb utódot, de tömöttebb növényt nem nagyon találok, ami ilyen kicsi méretek mellett is kinézne valahogy, na meg nincsenek hasonló rejtélyes tünetei.
 
Akkor lehet ilyen problema amikor megall a fejlodesben. Nem fogyaszt tapot csak vegetal. Elkezd algaval rakodni helyenkent rothadni (kocsonyas). Ha a vizedben minden jo, akkor valamelyik elem hianyzik neki a tapbol ami miatt stagnalni kezdett.

Szabó Henrik 70/883-4940
Algaval nem rakodnak meg es hajtsa az uj hajtasokat de megis simman elolvad a noveny....nem stagnal.... :( Itt a bacopan szepen latszik a gond24768891_8b855f23c55bbd3932726f53562be2bb_xxl.jpg
 
Ez nem kap táplálékot. Vagy azért mert kevés amit kap. Vagy rossz minőségű és nem teljes értékű. Vagy a fény erősebb a kelleténél és ahhoz képest kap keveset. Vagy kevés a co amihez erős a fény és megint a tápnál lyukadunk ki. Összefoglalva: Ha co-zol emelj a táp mennyiségen. Ha nem co-zol csökkents a fényen ha rendes jó minőségű tápot kap.Ha nem co-zol ,és nem erős a fényed, akkor egyszerűen kevés a napi táp dózis, vagy gyenge minőségű a tápod és nem kap mindent meg belőle.
A bacopa vagy ammania sp bonsai világosabb a kelleténél. Mellette jobbra a fürészes levelü növénynek nem fehérnek kell lennie hanem pirosnak. Ha nem kap elég vasat meg macrot akkor zöld, de az fehér. A bacopa bal oldalán a kis tű levelű is sokkal pirosabb ha minden jó, ez inkább rózsaszín, és lassan vagy már dobálja le a levélkéit. Mivel tápozol és hány órát világítasz hány wattal és milyen magasról. De szép mondat volt..:sleep:
Szerk: Használtál mostanában alga irtót? Látok a fatörzsön pór algát, de nem mindenhol.
 
Ez nem kap táplálékot. Vagy azért mert kevés amit kap. Vagy rossz minőségű és nem teljes értékű. Vagy a fény erősebb a kelleténél és ahhoz képest kap keveset. Vagy kevés a co amihez erős a fény és megint a tápnál lyukadunk ki. Összefoglalva: Ha co-zol emelj a táp mennyiségen. Ha nem co-zol csökkents a fényen ha rendes jó minőségű tápot kap.Ha nem co-zol ,és nem erős a fényed, akkor egyszerűen kevés a napi táp dózis, vagy gyenge minőségű a tápod és nem kap mindent meg belőle.
A bacopa vagy ammania sp bonsai világosabb a kelleténél. Mellette jobbra a fürészes levelü növénynek nem fehérnek kell lennie hanem pirosnak. Ha nem kap elég vasat meg macrot akkor zöld, de az fehér. A bacopa bal oldalán a kis tű levelű is sokkal pirosabb ha minden jó, ez inkább rózsaszín, és lassan vagy már dobálja le a levélkéit. Mivel tápozol és hány órát világítasz hány wattal és milyen magasról. De szép mondat volt..:sleep:
Szerk: Használtál mostanában alga irtót? Látok a fatörzsön pór algát, de nem mindenhol.
Az akvarium 180litres(ebbol lejon amit a dekor meg kavics elfoglal). 45cm magas.(4x36W) Co van. Tap: minden vizcsere utan 10 ml dennerle scapers es 10 ml npk booster. Majd szerdankent 5-5 ml...2 napja elkezdtem napi 2ml ferrot is adagolni(easy life). Vilagitas napi 6 ora. Algexitet hasznaltam 5 hetig...most hagytam abba. Por alga sajnos ugynezem az uvegre is rakodik lassan lassa .
 
Back
Oldal tetejére