• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Neon halak és Dymax világítás

pityu70

Új regisztrált
Sziasztok!

Mivel nekem ez az első alkalom, hogy a forumon irok, bemutatkozok: a nevem Mészáros István, Erdélyben, Marosvásárhelyen lakok.

Nagyon kezdő vagyok még, csupán 3 hónapja van akváriumom, egy 50 litres Juwel, benne 12 sima neon hal és 1 ancisztrusz. Mostanáig az akvárium gyári világítása működött, egy 15W-os neon cső, plusz egy 20W-os másik neon, nem akvarisztikai. Kb. 2 hete vettem egy Dymax Rex2-es lámpát, 2*14W, 10000K, Tropical csövek. Azóta a neon halaim elbújnak a növények közé abban a pillanatban ahogy a lámpa felkapcsol, és csak kikapcsolás után jönnek elő. Kiváncsi lennék, hogy mi az oka, hisz azelőtt is ugyanannyi watt égett az akvárium fölött, igaz a pót-neon az vörösses fényű volt. Sajnos, ugyanaznap, amikor az új lámpát felszereltem, teljesen újra is rendezetm az akváriumot, belső szűrő helyett külsőt tettem, és a növényeket is kicseréltem (azelőtt csak néhány nagyobb volt, most füvet tettem, es kisebb levelű növényeket is).

ps. ha rosz helyre írtam a dolgokat, előre is elnézést
 
Szia István! Üdv a fórumon. Sokszor lehet olvasni, hogy a neonhalak félnek az erős fénytől, nem kedvelik igazán. Nekem vegyesek a tapasztalataim ezzel kapcsolatban de tény, hogy valódi élőhelyükön szinte kávészínű vízben élnek.
Mivel írtad, hogy ugyanannyi wattal világítottál azelőtt, ezért a magas Kelvinszámú fényre és a stresszre fognám a jelenséget. Ha jó a régi csöved az új armatúrába, akkor tégy vele egy tesztet és rakd bele. Ha nem, akkor vidd magaddal a Dymax csövet egy villamossági boltba ás vegyél bele 6500 K-es csövet. Az egyébként is alkalmasabb egy növényesbe, mint a 10.0000 K-es.