• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

LIGHTROOM színkorrekció RAW képeknél

viktorlantos

Alapító
Admin
Évekig a CANON gyári képkezelőjét - Canon DPP - használtam a kameráról való konvertálásokhoz. Nekem valahogy bejött. Kevés dologhoz kellett nyúlni, viszonylag rutinszerűen mentek a képkonvertálások.

Az utóbbi hónapokban sokat dolgozom az ADOBE csomaggal megint és a desktop gépemen gondoltam átállok teljesen Lightroom-ra. Korábban voltak már próbálkozások, de nem volt szimpi a végeredmény. Valószínűleg én voltam a béna, de inkább azt tudom elképzelni, hogy amíg a Canon gyári progijában szépen össze van hangolva minden, itt egy kicsit több állítgatást kíván minden kép.

Ezért nem is igazán tetszettek a fotók amiket mostanában lőttem. A kamera ennél többet tud. A kijelzőn szebb minden, mint a végén Lightroom-ból konvertálva a RAW kép.

Ma volt egy kis időm leülni a gép mellé és kiprobálgattam néhány dolgot. ALAP! a Camera Calibration menü alatt én biza azonnal lelövöm az ADOBE profilt. És visszarakom Camera Standard-ra. Csak ez az egy állítás az esetek többségében elég látványos különbséget produkál. Csináltam néhány összehasonlító képet az utóbbi sorozaton. Kis képek, de ha részletesen megnézitek őket elég sok eltérést lehet látni.

Bal oldali az "alap" Adobe Profile néhány minimál állítással. Jobb oldal a Camera Standard szintén némi contrast sharpening stb-vel. Az egy dolog, hogy sok képen vörös növények sokkal jobban jönnek, ahogy a narancsok is, de néhány képen teljesen brutál eltérés van.

Hogy némely képnél jobb az adobe profil, vagy neked jobban tetszik. Simán lehet. Valaki kicsit tompább vagy épp hidegebb színeket szeret, valaki szereti a teli zöldeket élénk pirosakat, borotvaéles képeket.

Nekem egy jó teszt volt arra, hogy ha komoly fotózás van hiába a vaku stb a lightroomban kicsit több hangolás kell mint korábban.


Color Correction
by viktorlantos, on Flickr
 
Sajnos a RAW témához nem tudok hozzászólni, mert JPEG-ben van lehetőségem csak fotózni, de engem Anthony Morganti ezen tutorialja indított el a lightroommal való szerkesztés útján:

 
A baloldali képeken pl. felülről a 3. (Co2 cső) és az utolsó képen a kancsó fehérje fehérebb, míg a jobboldali képen inkább szürkés-vörösbehajló. Az utolsó képen a kék is természetesebb kék szerintem. Általánosságban szerintem a jobboldali képek egy kissé melegek. :-x

Érdemes lenne még kipróbálnod a DXO Optics Pro 9 -- 30napos próbaverzióját is. :)
Introduction | www.dxo.com
 
@viklorlantos
Viktor szoktad kalibrálni a monitorodat?
Például spektrofotométerrel, vagy csak szemre megy a dolog?
 
A baloldali képeken pl. felülről a 3. (Co2 cső) és az utolsó képen a kancsó fehérje fehérebb, míg a jobboldali képen inkább szürkés-vörösbehajló. Az utolsó képen a kék is természetesebb kék szerintem. Általánosságban szerintem a jobboldali képek egy kissé melegek. :-x

Érdemes lenne még kipróbálnod a DXO Optics Pro 9 -- 30napos próbaverzióját is. :)
Introduction | www.dxo.com

Köszi.
@viklorlantos
Viktor szoktad kalibrálni a monitorodat?
Például spektrofotométerrel, vagy csak szemre megy a dolog?

A kalibrálós moncsik nem a 200 ezres kategória 24-27 inchben :)
Szal ha olyan moncsim lenne mondjuk egy bitang EIZO vagy valami akkor biztosan áldoznék rá, de így feleslegesnek érzem.
 
Köszi.


A kalibrálós moncsik nem a 200 ezres kategória 24-27 inchben :)
Szal ha olyan moncsim lenne mondjuk egy bitang EIZO vagy valami akkor biztosan áldoznék rá, de így feleslegesnek érzem.
Csak azért jutott eszembe, mert pont most tekergettem a céges 24-es Samsung 40 ropis monitort, egy saját szoftverrel meg egy ES-2000 spektrofotométerrel vagy fél órán keresztül.
Azt kell, hogy mondjam megérte(y) Kár, hogy nem tudom hazavinni a szoftvert, mert csak a céges gépemre tudom regisztrálni:(
Tudom az EIZO más kategória, látom is az ügyfeleinknél a különbséget. De azért egy ilyen alap monitorból is egész kellemeset lehet kifacsarni;)
 
Csak azért jutott eszembe, mert pont most tekergettem a céges 24-es Samsung 40 ropis monitort, egy saját szoftverrel meg egy ES-2000 spektrofotométerrel vagy fél órán keresztül.
Azt kell, hogy mondjam megérte(y) Kár, hogy nem tudom hazavinni a szoftvert, mert csak a céges gépemre tudom regisztrálni:(
Tudom az EIZO más kategória, látom is az ügyfeleinknél a különbséget. De azért egy ilyen alap monitorból is egész kellemeset lehet kifacsarni;)

Gyári dell kalibrált color profilt használok, de nem vagyok elégedett. Sajna mivel nyomdai vonalról jöttem én is látom mi lenne a szint, de most többet fotózok, videózok mint nyomdázok.
 
Visszatérve a vöröses kannára sajnos a WB beállítás elaradt fotózás előtt. És gyorsban húztam a vörös hue-n pár százalékot.

Visszatérek a GreyCard-os fotózáshoz ez a vaktába tüzelünk jó, de csak ha nincs nálam semmi :)
 
komoly kis cucc ez a lightroom, mennyire számít csalásnak, ha egy ilyen programmal belenyúlok egy versenyfotóba mondjuk? mi az a határ ami már csalás?
 
A rangosabb természetfotó versenyeken sem számítanak csalásnak a kép egészét érintő változtatások. Ahol megnevezik külön, ott a világosság, kontraszt, színhőmérséklet, szaturáció változtatását, a leméretezést, zajszűrést és az élesítést szokták engedni. A vágást általában korlátozzák, pl. max a kép 20%-át szabad levágni, de ez akváriumnál szerintem nem szigorúan vett pont. Na most a fenti lehetőségekkel meglehetősen műanyag képet is lehet készíteni, ami tilosnak nem tilos, de nagyon nem szeretik.
 
A rangosabb természetfotó versenyeken sem számítanak csalásnak a kép egészét érintő változtatások. Ahol megnevezik külön, ott a világosság, kontraszt, színhőmérséklet, szaturáció változtatását, a leméretezést, zajszűrést és az élesítést szokták engedni. A vágást általában korlátozzák, pl. max a kép 20%-át szabad levágni, de ez akváriumnál szerintem nem szigorúan vett pont. Na most a fenti lehetőségekkel meglehetősen műanyag képet is lehet készíteni, ami tilosnak nem tilos, de nagyon nem szeretik.
Pont ezért kérdeztem, mert letöltöttem a progit és elkezdtem benne kicsit bűvészkedni és elég brutál színhatásokat lehet elérni a semmiből
 
350586149canonPS_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RAW korrekció a photoshop RAW kezelőjével. A canon DPP nekem sosem jött be igazán. A PS és a lightroom nagyobb szabadságot ad, több a lehetőség. RAW esetében a PS és a lightroom kábé ugyanazt tudja, a fő különbség hogy a PS egy sokkal drágább szoftver, ahol a RAW korrekció csak egy a sok funkció közül.
 
vééééérciki, de ezzel új világot nyitottál meg előttem :D soha az életben nem néztem még rá erre a beállításra..

:) Idegesített hogy mindig jobbak a képek a gyári progiban. Az Adobe meg aljas módon mindent szeret a saját profiljára konvertálni vagy azt használni az eredeti helyett. De néha olyan gigászi eltérés jön ki a camera és az adobe között hogy kaparom a falat.... :)
 
Back
Oldal tetejére