• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Hírek a fotózás világából

LGA

Kertész szaki
Sziasztok!

Mivel nem találtam igazán megfelelő témát...

Megjelent a Nikon D4, első ránézésre ISO 50(!)-204.500(!!), 91k-s metering sensor (1.5k helyett), megnövelt AF teljesítmény alacsony fénynél (majd a végső speckóból kiderül), XQD kártya támogatás. Viszont 0.7x-es kereső?!?

Úgy tűnik, az Olympos nagy erőkkel vágja maga alatt a fát: Michael Woodford bejelentette, hogy nem próbálkozik tovább a vezérigazgatói poszt és kontroll visszaszerzésével. (Ő volt az, aki miután kinevezték, nyilvánosságra hozta, hogy a cég több mint 1 milliárd USD veszteséget próbál rejtegetni a részvényesek elől. Erre az igazgatótanács, akik a manővert végzik, "kiszavazták".)

A Kodak továbbra sem talál befektetőt, felvásárlót, így felkészül a csődvédelemre.
 

katonajanos

Kertész szaki
LGA said:
Sziasztok!


Megjelent a Nikon D4, első ránézésre ISO 50(!)-204.500(!!), 91k-s metering sensor (1.5k helyett), megnövelt AF teljesítmény alacsony fénynél (majd a végső speckóból kiderül), XQD kártya támogatás. Viszont 0.7x-es kereső?!?

Jesszusom! Konkrétan el sem tudom képzelni ezt az érzékenységet! Olyan, mintha 10 ezer milliárdokról beszélnénk :) !
Lehet tényleg öregszem :/.
 

LGA

Kertész szaki
katonajanos said:
LGA said:
Sziasztok!

Megjelent a Nikon D4, első ránézésre ISO 50(!)-204.500(!!), 91k-s metering sensor (1.5k helyett), megnövelt AF teljesítmény alacsony fénynél (majd a végső speckóból kiderül), XQD kártya támogatás. Viszont 0.7x-es kereső?!?

Jesszusom! Konkrétan el sem tudom képzelni ezt az érzékenységet! Olyan, mintha 10 ezer milliárdokról beszélnénk :) !
Lehet tényleg öregszem :/.

Jaja, ISO204k nem rossz. Canon 1D-X-ben is - többek között - ez a szép. Most a Nikon kihozott egy egész jól filmre kihegyezett kamerát, de megint nem egyértelműen jobb a cucc. Árban 10% a különbség - viszont nincs benne ethernet (1D-X-ben ugye gigás van), simán lehetett volna több mint 8 bites a 4:2:2-es kimenet (bár gondolom a rendszer lassú hozzá) vagy legalább 25Mbps feletti a saját tömörítés. Ez pont arra jó, hogy egy átmeneti kamera legyen, és aki igazán filmezni akar, továbbra is vegyen egy Sonyt (persze drágábbért) - vagy egy C300-at.
 

LGA

Kertész szaki
Feccc said:
LGA said:
Nem új, de leginkább ide való - távirányítás Androidról:

http://dslrcontroller.com/about.php

A csudába is, az én tabletemen nem fut. :)
Hát ez nagyon komoly :thumbup: Bár nem értem miért szükséges ez ha van a DSLR-en Liveview

Kettőt mondok - több is van, de ezek a legfontosabbak: remote - tehát táv, van ilyen WiFire is egyébként, de legtöbbünknek nincs WiFije a fényképezőben (de lehetne...).
Nagy és nagy felbontású, jó minőségű képernyő, 2.7" meg 3" nem rossz, de 10" az még jobb. Meg a felbontás, 640x480-nál még az iPad szutyi 1024x768-a is jobb.
 

viktorlantos

Alapító
Admin
Ok megmondom miért felejtős ez a cucc, mivel elég sokat remote-olok.

- be kell drótozni a telódba, szal ott kell lenned a fényképezőnél max pár méter. USB erősítő ilyen videós témákban elég gázul műxik ahogy korábban próbáltam.
- a remote -live view - iszonyatosan szívja az akut, szerencsére most hogy a szerencsétlen teló van rákötve nem csak a fényképező, de a teló is hazavágódik rövid idő alatt.
- gondolom fizetős az app (iphone verzió az volt). akkor meg minek? a fényképezőhöz ingyen van remote progi
- a remote lényege, a nagyfelbontású kijelző. egy ilyen kis nyamvadt képernyőn pont ez veszik el. remote módban sokszor a 17-es képernyőn és nagyítok mert elvesznek a részletek ez itt körülményes és nem látható rendesen. persze csak úgy a vakvilágba autókereket fotózni jó lehet ;)
- remote módban a legritkább esetben használunk csak autófokuszt. legtöbbször nagyított állapotban motort kézzel léptetve fókuszálunk.
- exposure stb teljes képernyős OSD beállítás használhatatlan, mert nem látod a háttérben rendesen milyen hatással van a paraméter tekergetés a képre
- a remote mód másik óriási előnye, hogy a vezérlőre tárolhatod a képet, videót. ami jelen esetben a teló, tehát ezt elveszíted és marad a gép memókártyára való fotózás.

stb stb stb....

de mókának jó ;) nekem nem kellene marad a laptop vagy a rendes gép.
 

LGA

Kertész szaki
viktorlantos said:
Ok megmondom miért felejtős ez a cucc, mivel elég sokat remote-olok.

- be kell drótozni a telódba, szal ott kell lenned a fényképezőnél max pár méter. USB erősítő ilyen videós témákban elég gázul műxik ahogy korábban próbáltam.
- a remote -live view - iszonyatosan szívja az akut, szerencsére most hogy a szerencsétlen teló van rákötve nem csak a fényképező, de a teló is hazavágódik rövid idő alatt.
- gondolom fizetős az app (iphone verzió az volt). akkor meg minek? a fényképezőhöz ingyen van remote progi
- a remote lényege, a nagyfelbontású kijelző. egy ilyen kis nyamvadt képernyőn pont ez veszik el. remote módban sokszor a 17-es képernyőn és nagyítok mert elvesznek a részletek ez itt körülményes és nem látható rendesen. persze csak úgy a vakvilágba autókereket fotózni jó lehet ;)
- remote módban a legritkább esetben használunk csak autófokuszt. legtöbbször nagyított állapotban motort kézzel léptetve fókuszálunk.
- exposure stb teljes képernyős OSD beállítás használhatatlan, mert nem látod a háttérben rendesen milyen hatással van a paraméter tekergetés a képre
- a remote mód másik óriási előnye, hogy a vezérlőre tárolhatod a képet, videót. ami jelen esetben a teló, tehát ezt elveszíted és marad a gép memókártyára való fotózás.

stb stb stb....

de mókának jó ;) nekem nem kellene marad a laptop vagy a rendes gép.
Nem hiszem, hogy ettől aztán világbéke. Ez egy plusz eszköz. Csakúgy, mint a többi a fotóstáskában. :)

A pár méter általában nem gáz - igen kíváló pl. amikor már a kihajtható LCD se elég. Van ebből WiFis is.
Nyilván inkább a tablet, mint a teló. De azért megteszi egy jobb telefon is. Nem kell egész nap használni.
Jaja. Van egy DSLR-ed, obikkal, tableted (vagy bármid). 2USD már nem fog beleférni... több az USB kábel ára. ;)
A remote lénye, szerintem, az, hogy remote. :) Meg persze, hogy egy csomó pluszt tud - pl. time lapse, amit általában a géped magától nem.
Az OSD-s részt meg az expo kompenzációt nem értem, mert anno TV-n próbáltam a gépet és ott szépen követte...
Nyilván sok előnye van egy pc-nek. Meg hátránya is. Amikor 15-20kg-t cipelsz egész nap, nem szívesen cipelsz még pluszban 1.5-3kg notebookot is, mert néha jól jönne a remote. Egy bruttó 400g-s tablet még nem drámai - pláne, hogy backup gps, jegyzettömb, stb.
 

viktorlantos

Alapító
Admin
2 dodo nem rossz én anno az iphone verziót néztem az picit drágább volt
http://www.ononesoftware.com/products/d ... ra-remote/

Nem tudom ezek a remote dolgok nekem ilyen studio feature-nek néznek ki. Ahol egyből lövöd a gépre és nézed nagyban milyen a kép esetleg effektelve stb. Nem kell a gépnél görcsölni a tekergetéssel és nem kell átmásolgatni a képeket a gépre hanem egyből tolja a remote a lövés után. Én pl sokat használtam tárgyfotózásra, aki fotózásra is.

A szabadban remotolni usb-vel amikor a képernyőt sem látod :roll: .... vagy a telót is a Zacuto finderrel nézzük ilyenkor? ;)
 

LGA

Kertész szaki
Régebbi hír, csak a teljesség kedvéért: csődvédelmet kért a Kodak.

Rebesgetik, hogy a csőd szélén billegő Olymposba befektetne a Sony, piaci szövetséget létrehozva vele.

"Évek óta veszteséges a Sony, részvényeinek ára tavaly 20 éve nem látott mélységekbe süllyedt. A cég számos kísérletet tett a válságból való kilábalásra, ám azok eddig sorra kudarcba fulladtak, ezért a cég jelenlegi vezetője, Howard Stringer bejelentette lemondását." A 2011-es financial highlights alapján a digital imaging a Sony eladásból származó bevételeinek 19.2%-át adja. A fókuszpontok között a saját fejlesztésű szenzorok és támogató áramkörök minél szélesebb körű felhasználása került be.

Bejelentették a Nikon D800-at és a D800E-t. Előbbi kb. egyetlen újdonsága a 36 megapixeles FX (azaz full-frame) formátumú szenzor, tehát szó sincs megapixel háborúról. ;) 3000USD-s listaárért kicsit több újítást és kevesebb "amazing"-ot vártam volna a press release-ben. A D4-ből megkapta a 91k-s fénymérőt és a 8 bites 4:2:2-es HDMI kimenetet. Pozitívum, hogy duál kártyás (CF+SD) illetve támogatja az f/8 AF-et. A D800E annyiban különbözik - ami jópofa - hogy kikapcsolják az anti-aliasingot, így valóban a nyers szenzor adatokkal lehet dolgozni. (Attila kedvéért: ezt először a Sony vezette be ebben a formátumban. ;) ) Jól láthatóan a 2008-as Canon 5D mkII (2200USD) vetélytársa. Az összes különbség fenn látható, remélhetőleg a Canon most már elkápráztat minket egy 5D mk III-mal. ;)
 

LGA

Kertész szaki
Canon 5DmkIII. Először is, had köszönjem meg a Canon marketingeseinek, hogy egyetlenszer sem használták az amazing szót a press release-ben. :cool:

Habár az új 5D nem annyira forradalmi, mint az előző kettő. 22MP-s gapless full-frame szenzor, ISO102k-ig, 6fps (JPEG-be végtelen?). Megkapta az új 3:2-es arányú LCD-t. Ami sokkal fontosabb, megkapta az új AF-et, amit egyszerűen muszáj lesz kipróbálni. 61 AF pont, 41(!) cross point, 5 dupla(!) cross point (az 1D-X-ből ugyi). Tud IALL és IPB tömörítést is. Valami általam érthetetlen okból nincs rajta uncompressed kimenet. A kereső állítólag nem rossz, de a speckók alapján nem nyűgöz le. Természetesen weather-sealed. Az új tükörmechanikáról kevés szó esik, pedig szerintem ez az egyik komoly előrelépés. Kapott egy közvetlen "rate" gombot a képek osztályozására. PONTLEVONÁS A MARKETINGESEKTŐL!!! Attila kedvéért pedig bekerült az in-camera HDR, több opcióval, auto-alignnal. ;)

Megjelent a water-sealed Canon 600EX-RT rádiós vaku - nyilván 60-as guide numberrel. 30m-en belül 15 vaku kontrollálható, 5 csoportban.

6 Olympos vezető előzetesben várja a sikkasztási botrány kivizsgálását.

A csődvédelem alatt álló Kodak beszünteti az önálló digitális fényképező gyártást, a továbbiakban a nevének eladásából szeretne megélni. (Azt hiszem még mindig nem értik...)

Hogy a Sony felhasználóknak is lehessen végre egy jó és szép fehér objektívjük ;) a Sony bejelentette az 500/4-es objektívjét. 4m-es közeltávja valamivel jobb mint a Canon 4.5m-e. Azt azért szívesen megnézném, hogy a SAL500F40G-vel is tudja-e egy alpha a 4.5-es shutternyi stabilizálást, ahogy a marketigesek váltig állítják. :twisted:

A Ricoh felülvizsgálja az üzleti modelljét és a teljes kamera szegmenst rábízza az általa birtokolt Pentax-ra.
 
Oldal tetejére