• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fotósuli kezdőknek

Várjatok egy picit, nekem is utána kellett néznem úgy megkavartatok.

A Nikon a Nikkor AF objektíveit készítette fel az autómatikus élességállításra. A vázba épített motorok kapcsolódnak az objektív megfelelő részéhez, a bajonett foglalaton belül egy tengelykivezetés jelenik meg, mint egy csavarhúzó feje, rugós ki-be nyomhatósággal. Az objektívek csatlakozójának megfelelő helyére passzol ez a tengely és továbbítja a forgó mozgást. Az újabb AF-S jelzésű obik az objektívbe épített ultrahangos motorral végzik az élességállítást. A gyakorlatban ez lényegesen csendesebb és gyorsabb beállítást jelent. Az AF jelzéssel nem rendelkező objektívek a manuális élességállítású obik. Ezek vagy a régi gyártású, de ma is elsőrangú objeltívek, vagy speciális obik (tárgyfotó, perspektíva korrekció - eltolható dönthető obi). És most jön a lényeg, a kompatibilitás érdekében a profibb vázakba továbbra is építenek motorokat, hogy mindkét obi használható maradjon. Az egyszerübb vázakba nem kerül élességállító motor, így egyszerübb és olcsóbb is a gép. Ezért kell figyelni a váz és obi kombinációjára. A Nikon honlapjára ránézve, gyakorlatilag AF-S obikat gyártanak újonnan.

A D és G jelzések mást jelentenek, a rekesz állítással vannak összefüggésben. Ha az objektíven van önálló rekeszállító gyűrű akkor vagy nem használnak erre jelzést, vagy a D jelölés jelenik meg a névben. Ha az obin nincs ilyen gyűrű a rekesz állítás csak elektronikusan állítható a gépről (vagy autómatikus, vagy első, hátsó tárcsával) ezek a G jelölésű obik.

Az alkalmazott lencsék tipusát is jelölik betükkel....

Az élességállítás, zoomolás következtében is két tipus van. Mozgatáskor vagy elfordul az obi eleje a vázra rögzitett részhez képest, vagy nem. A kit obik gyakran elfordulnak. Szögletes napellenző, polárszűrő alkalmazásánál ez hátrány.

Lényeges, hogy az élességállításnál az objektív kossza változik vagy állandó marad, ezt belső élességállításnak hívják. A makró fotózásnál hátrányt jelenthet, kevésbé konfortos.

Remélem helytálló a leításom, mert (sajnos) régen kellett foglalkoznom ezeknek a betüknek a jelentésével, és már akkor sem volt egyszerü képbe kerülni. (Nikon D100; AF NIKKOR 18-35 1:3,5-4,5 D; AF-S NIKKOR 24-85 1:3,5-4,5 G; AF NIKKOR 70-300 1:4-5,6 G) Most hogy leírtam ezt a sort rádöbbentem, hogy nekem sem mindegy milyen vázra cserélnék, az FX az biztos ;) ....ja és DX kisebb képkörrajz, kisebb méret, kevesebb súly. Képkivágása a fókusz 1,5-tel szorzott fókuszú objektívnek felel meg, a megszokott filmes 24x36 mm-es filmes képkockára értelmezve. Normál képszög FX-kisfilmes méret esetén 50 mm, DX-aps-c méret esetén 35 mm (35 x 1,5 = 52,5 ~50 mm)
 
Köszi a linket!
A nyugodt kiegyensúlyozott, pozitív akvarista fórumhoz képest, kicsit más a habitusa a kommenteknek. A cikk írója sajátságosan keveri a hitet és a fizikát, a tapasztalást. Körülbelül így: az opti akvárium oldalról nézve, azért nem torzit, mert én szeretem a szivárvány szineit. De nem akarom itt is megnyitni a vitát amit az idők folyamán többször is átéltek a fotózás szerelmesei és rabszolgái: nagy és középformátum kontra kisfilmes gépek, filmes gépek és az elsőgenerációs digitális gépek. kompakt és aps-c méret, majd az fx méret. Nincs új a nap alatt. Egy dolog azért igaz, a gyártók diktálják, hogy mi lehet a jó nekünk felhasználóknak, és utólag a felhasználók ténylek megtalálják hogy mi a jó nekik. Bennem is mára előitéletek élnek: amikor az obikat vásároltam dx-es vázhoz a nagylátószög megállt a 17-18 mm-nél, alatta a halszemek. Építészként, utcák, terek, épületek, belső terek fotózásánál mindig szük volt a látómező, a halszemek meg torzították a teret. Ezért másodgépnek utólag vettem egy filmes nikont, élveztem a teret, de mára hová vigyem a filmet előhivatni, kinagyítani, beszkenneltetni, és mindezt mennyi pénzért. Ezért az fx és indoknak az összes egyéb érv. De mára a gyártók ontják az újabbnál újabb obikat, utolérték a korábban megszokot választékot, és ahogy az ábra is mutatja továbbléptek újabb kihivások felé. Én meg maradtam a régi objektíveimmel, kevés pénzzel a rögeszméim mellett.
 
A hitedtől nem akarlak eltéríteni, inkább csak gondolatébresztőnek szántam a linket. Nekem van 11-16-os f 2.8-as Tokina obim. Pont epuletfotozashoz ( varosnezes) vettem. Nagyon jó obi. Tokina 11-16mm Review
Már van belole 11-20 is.
 
Na, kipróbáltam a 35mm és az 50mm fix Nikkor objektíveket (az olcsóbbik, 1.8f változatban), és hát láss csodát, ÉLES A KÉP :)
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a 35mm jobb az APS-C kamerára: kényelmesebb is és nem veszi el a térérzetet sem. Más célokra könnyen el tudom képzelni, hogy az 50mm jobb lehet, de akváriumra egyértelmű a választás. Képeket lehet nézni a flickr-omon: Planet Petite | Flickr - Photo Sharing!

Állat ez az objektív amúgy, illetve hát mind a kettő -- azonnal veszek is egy 35mm-est. Fogalmam sem volt, hogy a kit objektív ennyire fogyatékos.

Csináltam a 35-össel videokat is, lassan kisüti őket a vimeo is:

Ezeken látszik, hogy a fehéregyensúly-állítást még meg kell keresnem a gépen, illetve, hogy van egy határozott hordó-torzítása a 35mm-nek (az 50-nek is van, amúgy)
 
Utoljára módosított:
Kedves hozzáértő szaktársak!
Elmagyarázná valaki közérthetően,hogy mire jó a mélységélesség ellenőrző gomb?
Érdemes használni?
 
Kedves hozzáértő szaktársak!
Elmagyarázná valaki közérthetően,hogy mire jó a mélységélesség ellenőrző gomb?
Érdemes használni?
ha lenyomod, a keresőben is látod, hogy milyen lesz a mélységélesség a végleges képen (beugrasztja a blendét abba az állapotba, ahova állítod, ahová fotózáskor is beáll)

ha tudod, mit csinálsz, nincs sok értelme használni, ha nem vagy biztos benne, hogy adott beállításokkal mi lesz éles és mi nem, így tudod ellenőrizni, mielőtt ellövöd a képet
 
Sziasztok!

Gép vásárlás előtt állok és szemezgetek a Canon 70D-vel. Mivel nem nagyon tudok Áfát elszámolni, így most egy használt gépen töröm a buksimat. A kérdésem az lenne, hogy tudtok olyan progit amivel kitudom olvasni az exposzámot? (remélem jó helyre írtam)
A segítséget előre is köszönöm!
 
Sziasztok!

Gép vásárlás előtt állok és szemezgetek a Canon 70D-vel. Mivel nem nagyon tudok Áfát elszámolni, így most egy használt gépen töröm a buksimat. A kérdésem az lenne, hogy tudtok olyan progit amivel kitudom olvasni az exposzámot? (remélem jó helyre írtam)
A segítséget előre is köszönöm!
EOSinfo kiolvassa, simán le is tudod tölteni.
 
Már kerestem azt a progit, de amit leírást találtam róla ott nem írja hogy a 70d-vel is kompatibilis lenne...
Vagy csak rossz leírást találtam :D
szerintem szimplán régi leírás, még nem volt 70D, egy próbát megér
 
Úgy néz ki probléma letudva. Szervizbe nézik meg. :snaphappy:
Siker, a gép itthon pihen :rolleyes:
kevéske pénzért még igazolást is ad az adott szervíz ahol voltam. De nem írom ide a szervíz nevét mert reklám lenne :)
 
Utoljára módosított:
Sziasztok,
Fullframe géppel egy 40 cm hosszú akváriumot érdemes 50mm-es obival lőni vagy ilyen méreteknél is inkább a nagylátó? 35? 24?
 
Sziasztok,
Fullframe géppel egy 40 cm hosszú akváriumot érdemes 50mm-es obival lőni vagy ilyen méreteknél is inkább a nagylátó? 35? 24?
Nagyon függ a berendezéstől.Ha teheted próbáld ki 40mm-en és 24-en is, ha van lehetőséged akkor megpróbálhatod 24 alatti méretben is.
 
Köszönöm, egyenlőre az akvárium under construction de jó lenne már a géppel szép képeket készíteni, hogy ne csak food képekre használjuk. És most amúgy is nagy dilemma hogy 50mm-hez képest merre mozduljunk.
 
Back
Oldal tetejére