• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Forma 1

Markiboy

Főkertész
Sziasztok!

Meglepve tapasztaltam, hogy a fórumnak még nincs a "száguldó cirkusszal" foglalkozó topicja, úgyhogy az év első versenyhétvégéje előtt pont aktuális ennek a megnyitása. :) Hátha vagyunk páran akik szeretik ezt a sportot.

Szóljon ez a topic az esélylatolgatásokról, a Forma 1 körüli botrányokról, érdekességekről a sporttal kapcsolatban. Hogy megadjam az alaplöketet, ezekről lehetne beszélni elsősorban az Ausztrál nagydíjat megelőzően:

  • McLaren - Honda szenvedése az előszezonban
  • Fernando Alonso balesete Barcelonában
  • Giedo van der Garde pereskedése a Sauberrel
  • Sebastian Vettel átigazolása és sikeressége a Ferrarinál
  • Alacsony számú induló (Caterham és Marussia[Manor] kiesése)
  • Alacsony életkorú pilóták leigazolása (Max Verstappen 17 éves csak)
2015-schedule_3248788.jpg
 
Nem mindenki nézi a Forma1-et itt szerintem :)
Az elmúlt években a sok szabályváltozás miatt szerintem csak a mag maradt. Hiányzik az, hogy ez legyen az igazi KIRÁLY kategória, nem vagyok biztos benne, hogy jó úton haladnak-e. Az, hogy van hang vagy nincs, nekem mellékes, ha z időeredmények jobbak, mint eddig akkor engem nem zavar. Sebességben ne lépjenek vissza...vicc, hogy sok millió euró után alig gyorsabbak más kategóriáknál, talán idén..
Én nem szerettem a REd Bullt és emiatt Vettelt sem, meg van a véleményem róla. Arról is megvolt, hogy eligazolt...de kellemesen csalódtam benne, egy tök más Vettel van a ferkánál, és szurkolok nekik, hogy másodikok legyenek :) természetesen a Merci nekem az első. De őszintén én Hamilton drukker vagyok, mióta az F1-be érkezett, ezért merci, mióta Schumi elment. Előtte nem szerettem őket.
Apropó Schumi balesete mindig téma lesz lesz, azt kihagytad :)
Szóval Hajrá Merci! Hajrá Hamilton!
 
Uhh de jó hogy lett nyitva egy ilyen topic. Akkor elmondanám az én véleményem a fentebb vázolt pontokra. A Mclaren szenvedése szerintem abszulút értehő. Tavaly is így volt minden csapat, csak a szenvedés ment, mivel nem volt tapasztalat, mint most a honda motornál. Az látszik hogy van potenciál a kocsiba, a kaszni is jó, de a motor nem megbízható, pedig van benne erő.Nem is kevés. Alonso balesete.... Na hát erre nehéz mit mondani.Ha Alonso hibázott (ezt kizárnám), érthető hogy nem akar róla beszélni. Ha pedig az autóval volt probléma, azt a Mclaren akarja eltusolni, nem akarnak itt év elején zűrt.
Diego van der Garde pereskedése jogos. Több millió eurót hagyott ott a csapatnál, ők pedig simán kirakták miközben volt szerződése.Viszont nem így kellett volna ezt intézni. Most a sauber nagyon rossz helyzetben van, mivel 3 pilótájuk van.És mind a hármat be kell ültetniük, de csak 2 kocsi van. Ennek egy újabb per lesz a vége ha nem sikerül egyik versenyzőjükkel megegyezni. Ami pedig nagyon nehéz lesz mivel mind a három nem kevés pénzt vitt a sauberhez. Sebastian Vettel átigazolása nem lepett meg. Lehetett gondolni, hogy egy rosz szezon után otthagyja a Redbullt.A marussai és Caterham nekem nem fog hiányozni, eddig se tettek semmit hozzá a forma 1 hez, egy látványos baleset kivételével. (Aminek Bianci nem kis kárát látta).
Max Verstappen..... Pont ma képzeltem el, hogy tőlem egy évvel idősebb és ott van. Hihetelen. Ha nem lesz közveszélyes, akkor akár még jó is lehet.
Zárásul pedig:HAJRÁ ALONSO, HAJRÁ MCLAREN!!!!!
 
Egyetértek azzal, hogy a McLaren szenvedése betudható a teljesen új hajtásláncnak. Most már van összehasonlítási alap, a tavalyi szabadedzésekhez képest 2 másodpercet gyorsultak az autók, a McLarennek minimum ennyi hátrányt kell ledolgoznia sajnos. Alonso balesetében viszont az hogy nem az ő hibájából történt-e, abban már nem vagyok 100%-ig biztos, mert egy nagyon rutinos és tapasztalt pilóta is hibázhat. Viszont a baleset után az autó állapotát figyelembe véve, és azt hogy milyen sérüléseket szerzett, a kettő nekem sajnos nem jön össze... Sértetlen autó, négy nap kórházban töltés, nagyon furcsa nekem ez az egész. Vettel részéről én a váltást egyfajta megfutamodásnak érzem, bocsánat, de hülye dumának tartom azt hogy új kihívásokra vágyott és ezért ment el.

Egyetértek veled is @BBálint, a sport mintha próbálná utolérni önmagát, de ez nem megy neki. Régen a Forma 1 volt az iránymutató és az etalon az autóiparban, most kicsit kiegyenlítettnek érzem egymáshoz képest a kettőt. Az FIA helyében én nagyobb teret engednék a fejlesztésnek, mind aerodinamikai, mind mechanikai téren. Tudom hogy azért próbálnak leszabályozni, hogy a kanyarsebesség ne legyen magas, ezzel növelve a biztonságot, de szerintem picit már átestek a ló túloldalára. Kis túlzással és azt mondnom hogy mindenki azt kéne csinálnia amit akar. Na akkor jönnek csak az igazán innovatív technológiák.
 
Nagyon jó topic ,nem is gondoltam volna ,hogy más ilyen nagy elánnal szokta nézni a közvetítéseket mint én.Örülök hogy többen is vagyunk autóverseny rajongók.
Először is meg jegyezném ,hogy a mai magyar televíziózás szégyene az idei év.Pár éve amikor HD-ban kezdték el vetíteni a közvetítéseket ,nagyon örültem neki.Erre a (kedves)vezetők meg kitalálták ,hogy amerikai mintára hírcsatorna lesz az M1,és a Duna TV-re kerül ideiglenesen a futamok vetítése.A Duna mint csatorna meg szerintem pocsék minőségű,ugyhogy ez nekem negatívum az idénre.Ennek ellenére csak remélni tudom ,hogy a Sport 1-en már színvonalasabbak lesznek nyártól a közvetítések ,mert én nagyon szeretem a Forma 1-et.Ugyan valóban azt érzem én is ,hogy veszített a népszerűségéből a sport.Véleményem szerint technika ide,vagy oda ,és hiába a sok drága fejlesztés,meg van fojtva rendesen az F1.Ez a sok szabály már visszájára fordult.Régen ölre mentek a versenyzők a dobogóért ,ma meg egy kis szárnyösszeérésért már megy a rádiózás ,és vamzerkodik mindenki.És még ki sem tértem a technikai kérdésekre.Nem mondom ,hogy rossz irány a turbos korszak,mert valóban közelebb áll a mai autógyártáshoz ,de nekem rohadtul tetszett a V8-asok hangja.Ezek a mostaniak meg .....na hagyjuk is a hangokat ,mert felmérgesítem magam.Még jó ,hogy pár éve felvettem egy jó pár futamot ,így vissza tudom nézni az akkori versenyeket.Személycseréket nem kommentálnám nagyon,mert előbb utóbb mindenkinek kell a váltás.Kedvenc csapatom ,és versenyzőm mint olyan nincs .Ez nálam érdekes.A Ferrarinak szurkoltam akkor is amikor gödörben voltak ,és most is,ellenben a Red Bullt nem komázom .Vele együtt Vettelt sem csíptem,de most hogy átment hozzájuk ,még az is lehet ,hogy bejön neki.Alonsot azért csípem mert a GERONIMO autót is kifacsarta ,és 110 %-on teljesített vele.Raikkonent mert mindig laza,valójában le:poop:ja mi is van körülötte.A Mercik most dominálnak ,de lesz ez még igy sem.....
A holnapi időmérőhöz jó szórakozást kívánok nektek.
És egy kis motorhang is legyen a topicban,a holnap reggelre hangolódva:)
szerk:a Ferrari csinálta évek óta szerintem a legszebb kasztnikat,csak a borítólemezek alatti technika nem volt vele kompatibilis.Most hogy Allison átigazolt ,mindjárt lett (remélem lesz is a pontokban)eredménye.
 
Utoljára módosított:
Aki nem látta reggel az időmérőt, ne olvasson tovább!

Valahol azért erre az eredményre számítottam, nem ért nagy meglepetés. Természetesen a Mercedesek folytatták ott ahol tavaly abbahagyták, ami nekem meglepő, hogy a tavalyi szenvedés után a Lotusok egész jól összekapták magukat, jót tett nekik a motorváltás. A Ferrari is meglepő, úgy tűnik azért az előző évhez képest ők is összekapták magukat (Hülyét kapok attól hogy az Alonsonak mindig sikerül belenyúlnia a csapatválasztásba :) ). A McLarenek meg... én értem hogy új motor, meg új minden de hát.. az öt másodperces lemaradás, akkor is rettentő sok. Ilyet teljesítményt tényleg a Marussia meg a Caterham produkál(na).
 
Aki nem látta reggel az időmérőt, ne olvasson tovább!

Valahol azért erre az eredményre számítottam, nem ért nagy meglepetés. Természetesen a Mercedesek folytatták ott ahol tavaly abbahagyták, ami nekem meglepő, hogy a tavalyi szenvedés után a Lotusok egész jól összekapták magukat, jót tett nekik a motorváltás. A Ferrari is meglepő, úgy tűnik azért az előző évhez képest ők is összekapták magukat (Hülyét kapok attól hogy az Alonsonak mindig sikerül belenyúlnia a csapatválasztásba :) ). A McLarenek meg... én értem hogy új motor, meg új minden de hát.. az öt másodperces lemaradás, akkor is rettentő sok. Ilyet teljesítményt tényleg a Marussia meg a Caterham produkál(na).
Hát igen, Alonsonak sikerül mindig mellé nyúlni. De ha kap egy autót akkor abból 110%-ot fog kihozni. A Mclaren nagyon szenvedett, ez annak is köszönhető hogy 100lóerővel visszafolytották az egyébként se túl erős motort. Pénteken 220lóerő hátrányban voltak a Mercihez képest. Így talán nem is annyira meglepő ez a hatalmas lemaradád. Kíváncsi leszek, holnap meddig jutnak el.
Williams... Nagyon örülök Massa 3.helyének.Nagyon megérdemelne már egy Vb címet. Max pedig elég jól ment, nem izgulta túl a dolgot.
 
Úgy tűnik, nem lesz a hozzászólásom a kedvencetek, de én Alonsot egy túlsztárolt hisztisnek pilótának tartom, aki csak jó autót tud vezetni, az mondjuk jól :) Az az igazság, hogy Senna óta senkinek nem tudok drukkolni, mindig inkább ellendrukker voltam. Schumacher tudását (mind pilóta, mind "mérnöki") elismerem, ennek ellenére nem szerettem, és csak annak szorítottam, hogy legyőzzék :) Utána jött Alonso... Raikonnennek talán mondhatom, hogy szorítok, de amúgy a McLarennek drukkoltam eddig, Senna emléke miatt, de idén már a Ferrarinak fogok, már csak a kedvenc focicsapatom miatt is, és a két pilótájuk is korrekt, amúgy most kiderül, hogy Vettel mit tud :)
Ami a F1 politikáját, vagy inkább a vezetői politikáját illeti, nem tetszik, így tényleg uncsi az egész, kiszámíthatatlan. Bár az is lehet, hogy ha nem korlátozzák a fejlesztéseket, akkor már csak 2-3 csapat lenne, az pedig nem tartaná el jelen körülmények között az F1-t.
Szóval, hajrá Kimi és Seb!
 
Nem voltam benne 100%-ig biztos, úgyhogy gyorsan megnéztem minden évet amikor az Alonso versenyzett. Abban igazad van @pepe0419 hogy túl van sztárolva, és néha hisztizik, viszont cserébe a 2007-es évet leszámítva (amikor pontegyenlőség volt közte és a Hamilton között), minden évben megverte a csapattársait, ráadásul néha nagyon (Volt hogy 5-6 hely volt Alonso és a csapattársa között). Úgyhogy az hogy csak jó autót tud vezetni, az nem igaz :)
 
@pepe0419 abban tényleg igazad van, hogy jellemben nem egy mintapélda, sőt... de egy kiváló versenyző. Én persze elfogult vagyok, mivel ameddig csak visszaemlészem, mindig is neki szurkoltam. Én speciel Vettelt nem szeretem.

Na de mit szóltok az új hírhez, hogy Bottas nem valószínű hogy rajthoz tud állni. Kaphat-e esély Susie úgy hogy nem tesztelt Ausztráliában? Én spec nagyon kíváncsi lennék rá hogy teljesítene.
 
Gondoltam, hogy sok az Alonso drukker, ezért is írtam, hogy nem leszek népszerű a véleményemmel :) Az, hogy a csapattársát megveri, még nem jelenti azt, hogy jó pilóta, csak jobb, mint a csapattársa. De persze én sem vitatom, hogy jó pilóta, csak annyit, hogy az autófejlesztésben azért nem egy Schumi, aki a Ferrarit felhozta a kakiból :) Szerintem egy pilótának értenie kell az autót, hogy tudjuk segíteni a mérnököknek, ebben vannak jobbak nála, és szerintem a pilóta nem csak az a személy, aki a kormányt fogja és nyomja a gázt :)
 
csak a hanghoz szólnék hozzá, mert amúgy nem vagyok nagy f1 rajongó, néha megnézem.
szóval: ezek a turbós motorok végre hoztak hangot is. az eddigi 18ezren pörgő fűnyírómotorok nyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiűűűűűűűűűűűje bazira seholsincs ehhez képest, hiába volt hangosabb. most végre izgalmas is.
 
Gondoltam, hogy sok az Alonso drukker, ezért is írtam, hogy nem leszek népszerű a véleményemmel :) Az, hogy a csapattársát megveri, még nem jelenti azt, hogy jó pilóta, csak jobb, mint a csapattársa. De persze én sem vitatom, hogy jó pilóta, csak annyit, hogy az autófejlesztésben azért nem egy Schumi, aki a Ferrarit felhozta a kakiból :) Szerintem egy pilótának értenie kell az autót, hogy tudjuk segíteni a mérnököknek, ebben vannak jobbak nála, és szerintem a pilóta nem csak az a személy, aki a kormányt fogja és nyomja a gázt :)

Nem kell mindenkinek Alonso drukkernek lenni :) Autó fejlesztéssel pedig nem a pilótáknak kellene foglalkozni.Szerinten... Arra vannak a csapatban emberek, akiknek ez a dolguk.Hosszan lehetne folytatni ezt.Én nem fogok tudni elfogultság nélkül nyilatkozni Alonsorol.Na de ne csak róla legyen már szó :D
 
csak a hanghoz szólnék hozzá, mert amúgy nem vagyok nagy f1 rajongó, néha megnézem.
szóval: ezek a turbós motorok végre hoztak hangot is. az eddigi 18ezren pörgő fűnyírómotorok nyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiűűűűűűűűűűűje bazira seholsincs ehhez képest, hiába volt hangosabb. most végre izgalmas is.
nekem a fűnyíró tetszik, de szerintem erről inkább szavazás legyen :D
régóta van a fűnyíróhang, a mostani nekem inkább traktorverseny :)
 
Nem kell mindenkinek Alonso drukkernek lenni :) Autó fejlesztéssel pedig nem a pilótáknak kellene foglalkozni.Szerinten... Arra vannak a csapatban emberek, akiknek ez a dolguk.Hosszan lehetne folytatni ezt.Én nem fogok tudni elfogultság nélkül nyilatkozni Alonsorol.Na de ne csak róla legyen már szó :D
Hát, ebben azért nem értünk egyet, mert a kocsit ő vezeti, és nem mindent mérnek/mérhetnek, az apró rezdüléseket és érzéseket el kell tudni mondani a fejlesztőknek. Ők csak azt látják, amit mérni tudnak. Szerintem.
 
Hát, ebben azért nem értünk egyet, mert a kocsit ő vezeti, és nem mindent mérnek/mérhetnek, az apró rezdüléseket és érzéseket el kell tudni mondani a fejlesztőknek. Ők csak azt látják, amit mérni tudnak. Szerintem.
Ez teljes mértékben igaz. Én nagyobb horderejű fejlesztésekre gondoltam.De jogos amit mondasz.
 
Back
Oldal tetejére