• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fonál alga

Fény és tápcsökkentés, hurkapálca és fogkefe. Nekem hosszú csata volt...
Hosszú csata....Bíztató😀 Az a fura hogy csak a ludwigiát támadja. Hétvégén megmetszem, lepucolom. Úgy is költözik előrébb. Kíváncsi leszek a másik helyén mi lesz a történés.
 
Hosszú csata....Bíztató😀 Az a fura hogy csak a ludwigiát támadja. Hétvégén megmetszem, lepucolom. Úgy is költözik előrébb. Kíváncsi leszek a másik helyén mi lesz a történés.
Inkább örülj, hogy még csak egy helyen van ;)
 
Megjelent az akváriumban a békanyál, nyúlós, zöld, tapad mindenhez, mondjuk könnyű gyűjteni. Lekapcsoltam minden világítást easycarbot adagolok, de egyelőre semmi hatás. Algairtó vegyszer esetleg?
 
Fonál algával küzdök, mióta ADA tápozást használok, kb. 1 éve. 1 hónapja újraépítettem az akváriumot és már megint előjött, mindig csak a stem-ek között. Az összes kivátó ok, amit olvasok hozzá, kizárható, vagy mert nem úgy van :) vagy mert más algát is mutatna, viszont ezt leszámítva ragyogó tiszta minden. Valami táp hiányra gyanakszom, de nem tudom, mi lehet az.
Hosszú, néha 10cm+ vékony zöld szálak, apró csomókkal, könnyen ki lehet szedni csak már unom :) Van egy sziámim, szép nagy, de nem eszi.
Ötlet? Köszi előre is!
 
Fonál algával küzdök, mióta ADA tápozást használok, kb. 1 éve. 1 hónapja újraépítettem az akváriumot és már megint előjött, mindig csak a stem-ek között. Az összes kivátó ok, amit olvasok hozzá, kizárható, vagy mert nem úgy van :) vagy mert más algát is mutatna, viszont ezt leszámítva ragyogó tiszta minden. Valami táp hiányra gyanakszom, de nem tudom, mi lehet az.
Hosszú, néha 10cm+ vékony zöld szálak, apró csomókkal, könnyen ki lehet szedni csak már unom :) Van egy sziámim, szép nagy, de nem eszi.
Ötlet? Köszi előre is!
Bár minden mindennel összefügg, de fonál algát CO2 fluktuáció okozza. Nem írtál semmit a a CO2 beoldásról és kép is kellene,hogy hol helyezkedik el a diffúzor a lilyhez képest.
 
Üdv!

Az akváriumban megjelent a fonálalga, körülbelül olyan kettő hete. Kíváncsi lennék mi a véleményetek, merre induljak el a megoldásban.

Maga az akvárium kb most 25 napja üzemel.

Néhány fontosabb technikai adat:

Szűrő: Eheim 2273 + GA Lily Pipe + Seachem Matrix (3 liter melyet egy két héttel indulás után 5 literre bővítettem, és ekkor tisztítottam is a szűrőanyagot, szűrőt, akvárium vízben természetesen).
CO rendszer: CO2 palack + Oxyturbo reduktor + CO2Art Inline Diffusor (előtte in-tank Neo Diffusor) - A beoldás kezdete 2-3 órával a világítás indulása előtt történik
Tápozás: Egy kupak Seachem Excel + három nyomás Brighty K + három nyomás Brighty Mineral naponta (az útóbbi pár napban négy-négy nyomás ADA tápot adagolok, hátha itt a gond).
Világítás: Twinstar 600 SM - napi 6 óra egyelőre
Skimmer: Eheim 350 kezdettől fogva
Talaj: ADA Amazonia Ver 2 + Power Sand Advanced (+ Bacter 100 + Tourmaline BC + Super Clear) + az emelés miatt lávakő ( forrázva, átmosva, kisütve használat előtt) szűrőanyag tartó zsákban + ADA La Plata
Egyéb adalék: Indításkor egy hétig, illetve utána nagyobb vízcserénként: Seachem Stability (1 kupak / ajánlott adag)
Hőmérséklet: 22-24 fok közötti, most inkább a 22-23 mezőben áll hiszen a házban sincs több.
Víz: RO szűrővel, mely olyan 4-es vizet állít elő töltöm fel az akváriumot. Az indításkor ez olyan 160 körüli értékre változott vélhetően a Seiryu kövek miatt. Ez a hatás az elmúlt hetekben csökkenni látszott (gondolom alga+biofilm réteg a kövön) így elkezdtem Seachem Equilibriumot adagolni visszasózás gyanánt. Itt még nem sikerült kiderítenem mennyit tegyek bele a vízcsere során. Ha egyből 120 TDS-re növelem akkor pár napra rá amikor már a kövekből is kiolódik 160-180 TDS értékre nő. Így általában olyan 60-80 TDS-re sózom vízcsere után, mely olyan 120-130 TDS-re áll be pár napra rá. Ha erre létezik jobb megoldás jelezzétek kérlek, de szerintem az se túl jó ha egy napig 30 TDS körüli értéken van a víz, viszont az se ha két három napra rá eléri a 200 TDS feletti értéket.

A víz paraméterei:

Kettő mérést végeztem eddig az átlag TDS méréseken kívül.
  • 09.21-én (Az akvárium kb 19-én indult) az alábbi mérést végeztem: 167 TDS, 5GH, 3KH
  • 10.13-án, ma csináltam egy újabb mérést, a következő értékeket kaptam: 160 TDS, 7GH, 7KH

A KH emelkedést furcsállom, hiszen az Equilibrium csak GH-t emel, tehát ennek nem tudom mi az oka, maximum a CO2 babrálhat vele valamit, de mikor mértem nem futott a CO rendszer és sötétzöld volt a Drop Checker.

A vízcseréket tartom, az első héten naponta, a második héten minden második nap, a harmadik héttől pedig (jelenleg is) heti háromszor cserélek vizet.

Mivel sok helyen olvastam, hogy leginkább a CO2 szinttel kapcsolatos problémák okozhatják ezt a fajta algát így a múlt héten rendeltem egy CO2Art Inline diffúzort a beoldás javítására, optimalizálására, mely pár napja meg is érkezett.
Ránézésre a bubik szinte mindenhova eljutnak így jelenleg az akváriumban.

Az akváriumot napközben nem nagyon éri fény, mondhatni szinte semmi, erre direkt figyelek.

A növények viszonylag egészségesnek tűnnek, ami esetleg kifogásolható az a Reinickii Mini (a képeken látható), a Rotala Spec Green talán kicsit sárgás, illetve a Stau / Rotala Bonsai kissé elolvadt, nem sok maradt meg belőlük, de ahogy olvasgatom ez elő szokott fordulni a Repensel / Bonsai-al, nem újdonság.

Mi a véleményetek, hol lehet a baki?

Holnap érkezik remélhetőleg vízteszt, fogok tudni tesztelni Ammóniát, Nitrátot, Nitritet, Vasat stb, igyekszem majd azzal kiegészíteni a hozzászólást ha szükséges.

Néhány kép az algáról, a Drop Checker színéről (az első képen mikor még sötétzöld nem megy a lámpa csak a fotóig lett feloltva), és az érintett növényekről.

Az alga egyébként Szeptember végén - Október elején kezdett megjelenni. Először csak egy két növényen jelent meg, igyekeztem leszedni, vízcserekor kiszívni amit lehet a növényekről és a talajról, ez általában egész jól működött de ahogy telt az idő, újra szaporodott. Az elmúlt egy hét alatt viszont csak azt látom, hogy romlik, nem pedig javul, egyre több van, és szinte minden szegletében megtalálható az akváriumnak. Az inline diffúzort múlhét Péntek-Szombat magasságában kezdtem el használni egyébként, de azóta érezhetően nem javult igazából a helyzet egyelőre. Az in-tank porlasztó esetén 2 bar-on használtam a CO-t, 2 bubi / sec értéken, most ez olyan 3-4 bubi / secre növeltem és 2,8 barra az inline diffusor esetében.

Az ADA tápok, az Excel már az elejétől adagolva van.

Ha esetleg kihagytam volna valamilyen fontos információt mely szükséges a segítséghez, kérlek jelezzétek.

Köszönöm mindenkinek előre is!



121068875_384708015879852_6991390700037756340_n.jpg121446531_3516414311753696_1552578871550322505_n.jpgImage(18).jpegImage-1(12).jpegImage-2(9).jpegImage-3(8).jpegImage-4(7).jpegImage-5(6).jpeg121032893_262912831653013_2955869805473091492_n.jpg121041129_258878975478749_2235068717770089775_n.jpg
 
Utoljára módosított:
Üdv!

Az akváriumban megjelent a fonálalga, körülbelül olyan kettő hete. Kíváncsi lennék mi a véleményetek, merre induljak el a megoldásban.

Maga az akvárium kb most 25 napja üzemel.

Néhány fontosabb technikai adat:

Szűrő: Eheim 2273 + GA Lily Pipe + Seachem Matrix (3 liter melyet egy két héttel indulás után 5 literre bővítettem, és ekkor tisztítottam is a szűrőanyagot, szűrőt, akvárium vízben természetesen).
CO rendszer: CO2 palack + Oxyturbo reduktor + CO2Art Inline Diffusor (előtte in-tank Neo Diffusor) - A beoldás kezdete 2-3 órával a világítás indulása előtt történik
Tápozás: Egy kupak Seachem Excel + három nyomás Brighty K + három nyomás Brighty Mineral naponta (az útóbbi pár napban négy-négy nyomás ADA tápot adagolok, hátha itt a gond).
Világítás: Twinstar 600 SM - napi 6 óra egyelőre
Skimmer: Eheim 350 kezdettől fogva
Talaj: ADA Amazonia Ver 2 + Power Sand Advanced (+ Bacter 100 + Tourmaline BC + Super Clear) + az emelés miatt lávakő ( forrázva, átmosva, kisütve használat előtt) szűrőanyag tartó zsákban + ADA La Plata
Egyéb adalék: Indításkor egy hétig, illetve utána nagyobb vízcserénként: Seachem Stability (1 kupak / ajánlott adag)
Hőmérséklet: 22-24 fok közötti, most inkább a 22-23 mezőben áll hiszen a házban sincs több.
Víz: RO szűrővel, mely olyan 4-es vizet állít elő töltöm fel az akváriumot. Az indításkor ez olyan 160 körüli értékre változott vélhetően a Seiryu kövek miatt. Ez a hatás az elmúlt hetekben csökkenni látszott (gondolom alga+biofilm réteg a kövön) így elkezdtem Seachem Equilibriumot adagolni visszasózás gyanánt. Itt még nem sikerült kiderítenem mennyit tegyek bele a vízcsere során. Ha egyből 120 TDS-re növelem akkor pár napra rá amikor már a kövekből is kiolódik 160-180 TDS értékre nő. Így általában olyan 60-80 TDS-re sózom vízcsere után, mely olyan 120-130 TDS-re áll be pár napra rá. Ha erre létezik jobb megoldás jelezzétek kérlek, de szerintem az se túl jó ha egy napig 30 TDS körüli értéken van a víz, viszont az se ha két három napra rá eléri a 200 TDS feletti értéket.

A víz paraméterei:

Kettő mérést végeztem eddig az átlag TDS méréseken kívül.
  • 09.21-én (Az akvárium kb 19-én indult) az alábbi mérést végeztem: 167 TDS, 5GH, 3KH
  • 10.13-án, ma csináltam egy újabb mérést, a következő értékeket kaptam: 160 TDS, 7GH, 7KH

A KH emelkedést furcsállom, hiszen az Equilibrium csak GH-t emel, tehát ennek nem tudom mi az oka, maximum a CO2 babrálhat vele valamit, de mikor mértem nem futott a CO rendszer és sötétzöld volt a Drop Checker.

A vízcseréket tartom, az első héten naponta, a második héten minden második nap, a harmadik héttől pedig (jelenleg is) heti háromszor cserélek vizet.

Mivel sok helyen olvastam, hogy leginkább a CO2 szinttel kapcsolatos problémák okozhatják ezt a fajta algát így a múlt héten rendeltem egy CO2Art Inline diffúzort a beoldás javítására, optimalizálására, mely pár napja meg is érkezett.
Ránézésre a bubik szinte mindenhova eljutnak így jelenleg az akváriumban.

Az akváriumot napközben nem nagyon éri fény, mondhatni szinte semmi, erre direkt figyelek.

A növények viszonylag egészségesnek tűnnek, ami esetleg kifogásolható az a Reinickii Mini (a képeken látható), a Rotala Spec Green talán kicsit sárgás, illetve a Stau / Rotala Bonsai kissé elolvadt, nem sok maradt meg belőlük, de ahogy olvasgatom ez elő szokott fordulni a Repensel / Bonsai-al, nem újdonság.

Mi a véleményetek, hol lehet a baki?

Holnap érkezik remélhetőleg vízteszt, fogok tudni tesztelni Ammóniát, Nitrátot, Nitritet, Vasat stb, igyekszem majd azzal kiegészíteni a hozzászólást ha szükséges.

Néhány kép az algáról, a Drop Checker színéről (az első képen mikor még sötétzöld nem megy a lámpa csak a fotóig lett feloltva), és az érintett növényekről.

Az alga egyébként Szeptember végén - Október elején kezdett megjelenni. Először csak egy két növényen jelent meg, igyekeztem leszedni, vízcserekor kiszívni amit lehet a növényekről és a talajról, ez általában egész jól működött de ahogy telt az idő, újra szaporodott. Az elmúlt egy hét alatt viszont csak azt látom, hogy romlik, nem pedig javul, egyre több van, és szinte minden szegletében megtalálható az akváriumnak. Az inline diffúzort múlhét Péntek-Szombat magasságában kezdtem el használni egyébként, de azóta érezhetően nem javult igazából a helyzet egyelőre. Az in-tank porlasztó esetén 2 bar-on használtam a CO-t, 2 bubi / sec értéken, most ez olyan 3-4 bubi / secre növeltem és 2,8 barra az inline diffusor esetében.

Az ADA tápok, az Excel már az elejétől adagolva van.

Ha esetleg kihagytam volna valamilyen fontos információt mely szükséges a segítséghez, kérlek jelezzétek.

Köszönöm mindenkinek előre is!



View attachment 96980View attachment 96981View attachment 96982View attachment 96983View attachment 96984View attachment 96985View attachment 96986View attachment 96987View attachment 96988View attachment 96990

Nem írtad hány literes az akva.
A CO2 beoldás 2-3 órával lámpa előtt nagyon nem jó. Kb 30 perc alatt beáll a szint max 1 óra. Utána túltermelsz azaz lesz egy magas CO2 peek-ed. S a fonál alga CO2 váltakozásra jön elő. Mind a magas mind az alacsony kedvez neki. Bár a magas kevésbé számít, de itt mégis arról van szó. Rakd egy órával indulás előttre Mikor zárod a CO2-t világításhoz képest?

Világoszöld, középzöld, haragoszöld is jó szín, de se a sárga se a kék nem. És neked most sárga. Ezt a szint az érzékenyebb halak, már rángatózós úszással jelzik. "Pattognak".
A DC 4 órával ezelőtti állapotot mutatja. Lassan reagál. Ha fény feloltódásakor még sötétzöld az jó, mert most akkor már biztos világos zöld lenne. Ha villany feloltódásakor már világoszöld akkor az nagyon gáz.

Az inline diffúzor tényleg kicsivel jobb beoldást produkál viszont kettő kell belőle. Ugyanúgy algásodik mint a sima diffúzor. Azaz hetente kéthetente lecseréled, ezt meg beáztatod...különben rossz lesz a porlasztása. A szűrő nem várhat a 2-3 órás áztatásra. Ő addig nem állhat.

A 6 órás lámpa eredményes abból a szempontból, hogy elkerülöd a zöld algát. Viszont ez nagyon kevés a növények fejlődésének. Kezdőknek én is ezt ajánlanám, de ha 25 napja megy az akva és nincs benne zöld alga akkor most már bátran emeld 6.5 órára majd 2 hét múlva 7-re. Mert a tápozást jól csinálod. Ott állj meg hosszabban és akár végleg ott is maradhatsz, ezt majd eldöntöd.
 
Nem írtad hány literes az akva.
A CO2 beoldás 2-3 órával lámpa előtt nagyon nem jó. Kb 30 perc alatt beáll a szint max 1 óra. Utána túltermelsz azaz lesz egy magas CO2 peek-ed. S a fonál alga CO2 váltakozásra jön elő. Mind a magas mind az alacsony kedvez neki. Bár a magas kevésbé számít, de itt mégis arról van szó. Rakd egy órával indulás előttre Mikor zárod a CO2-t világításhoz képest?

Világoszöld, középzöld, haragoszöld is jó szín, de se a sárga se a kék nem. És neked most sárga. Ezt a szint az érzékenyebb halak, már rángatózós úszással jelzik. "Pattognak".
A DC 4 órával ezelőtti állapotot mutatja. Lassan reagál. Ha fény feloltódásakor még sötétzöld az jó, mert most akkor már biztos világos zöld lenne. Ha villany feloltódásakor már világoszöld akkor az nagyon gáz.

Az inline diffúzor tényleg kicsivel jobb beoldást produkál viszont kettő kell belőle. Ugyanúgy algásodik mint a sima diffúzor. Azaz hetente kéthetente lecseréled, ezt meg beáztatod...különben rossz lesz a porlasztása. A szűrő nem várhat a 2-3 órás áztatásra. Ő addig nem állhat.

A 6 órás lámpa eredményes abból a szempontból, hogy elkerülöd a zöld algát. Viszont ez nagyon kevés a növények fejlődésének. Kezdőknek én is ezt ajánlanám, de ha 25 napja megy az akva és nincs benne zöld alga akkor most már bátran emeld 6.5 órára majd 2 hét múlva 7-re. Mert a tápozást jól csinálod. Ott állj meg hosszabban és akár végleg ott is maradhatsz, ezt majd eldöntöd.

Üdv!

Köszönöm a válaszod,

Az akvárium 64 literes.

Viszont akkor arra rákérdeznék, hogy mi az oka annak, hogy sok helyen 2-3 órát írnak? Nem akarok hülyeségeket beszélni de úgy rémlik, hogy valamelyik GA-s videóban is ezt javasolják. No ne értsd félre ezeket a kérdéseket nem azért teszem fel, hogy kötekedjek, vagy mert úgy gondolom, hogy én jobban tudom, de ha egymásnak ellentmondó információk vannak a neten akkor muszáj rákérdeznem, így talán megérthetem a dolgok működését jobban.


Sajnos ezzel "Kb 30 perc alatt beáll a szint max 1 óra. " nem tudok vitatkozni, a DC nem jelzi ahogy te is írod, de általában még 4-5 óra után is volt, hogy sötét zöld volt a diffúzor (mellékelek képet), gondolom az sem jó.

" Utána túltermelsz azaz lesz egy magas CO2 peek-ed. " - > Ideális esetben ha van elég vízmozgás, meg skimmer akkor gázcsere megakadályozza, hogy túl magasra szökjön a CO szint, nem?

Illetve a fonál alga mikor megjelent még nem volt sárgás a drop checker, inkább csak sötétzöld, majdnem kékes.

Halak egyelőre nincsenek, ezért merek kísérletezni a CO szint beállításával, de köszönöm a tanácsot a kérdésben.

Azért variáltam a buborékszámmal mert sokszor akkor is sötétzöld maradt a DC mikor már órák óta ment.

" Az inline diffúzor tényleg kicsivel jobb beoldást produkál viszont kettő kell belőle. Ugyanúgy algásodik mint a sima diffúzor. Azaz hetente kéthetente lecseréled, ezt meg beáztatod...különben rossz lesz a porlasztása. A szűrő nem várhat a 2-3 órás áztatásra. Ő addig nem állhat. "

Ezt viszont jó, hogy írod nekem is eszemben volt de megfeledkeztem róla, kelleni fog még egy.

" A 6 órás lámpa eredményes abból a szempontból, hogy elkerülöd a zöld algát. Viszont ez nagyon kevés a növények fejlődésének. Kezdőknek én is ezt ajánlanám, de ha 25 napja megy az akva és nincs benne zöld alga akkor most már bátran emeld 6.5 órára majd 2 hét múlva 7-re. Mert a tápozást jól csinálod. Ott állj meg hosszabban és akár végleg ott is maradhatsz, ezt majd eldöntöd.

Rendben, akkor apránként növelem.

Egyébként nem ide vág teljesen de mivel írtad,m hogy a szűrő nem állhat, mi van ha jön egy áramszünet? Ezzel eddig nem számoltam, ti mit csináltok ilyenkor, van erre valakinek B terve?

Csatolok néhány képet az előző DC állapotokról:
121509302_388276968875842_1427436585076404177_n.jpg121530349_793434121455440_1659896659804257111_n.jpg121535765_1298707763808208_9209882775424078385_n.jpg121596815_751721115553843_6114186237790548469_n.jpg121625831_3739511422735223_187088149339866437_n.jpg121637613_391508072178493_1383801521301167968_n.jpgCapture.JPG

Köszönöm!
 
Nem írtad hány literes az akva.
A CO2 beoldás 2-3 órával lámpa előtt nagyon nem jó. Kb 30 perc alatt beáll a szint max 1 óra. Utána túltermelsz azaz lesz egy magas CO2 peek-ed. S a fonál alga CO2 váltakozásra jön elő. Mind a magas mind az alacsony kedvez neki. Bár a magas kevésbé számít, de itt mégis arról van szó. Rakd egy órával indulás előttre

Cáfolnám, semmi gond nincs azzal, hogy 2-3 órával hamarabb indul...sőt. Fél órával a CO2 indulás után még tuti nem áll be a szint, még inline diffúzzal se...
 
Nem látszik a képeken a szívó-és nyomóág helyzete, lehet nem egyenletesen jut el a víz mindenhova. Kéne egy totálkép az akváról.
Szerk.: a 3-4 bubi/sec nagyon soknak tűnik 64 literre.
 
Utoljára módosított:
Üdv!

Köszönöm a válaszod,

Az akvárium 64 literes.

Viszont akkor arra rákérdeznék, hogy mi az oka annak, hogy sok helyen 2-3 órát írnak? Nem akarok hülyeségeket beszélni de úgy rémlik, hogy valamelyik GA-s videóban is ezt javasolják. No ne értsd félre ezeket a kérdéseket nem azért teszem fel, hogy kötekedjek, vagy mert úgy gondolom, hogy én jobban tudom, de ha egymásnak ellentmondó információk vannak a neten akkor muszáj rákérdeznem, így talán megérthetem a dolgok működését jobban.


Sajnos ezzel "Kb 30 perc alatt beáll a szint max 1 óra. " nem tudok vitatkozni, a DC nem jelzi ahogy te is írod, de általában még 4-5 óra után is volt, hogy sötét zöld volt a diffúzor (mellékelek képet), gondolom az sem jó.

" Utána túltermelsz azaz lesz egy magas CO2 peek-ed. " - > Ideális esetben ha van elég vízmozgás, meg skimmer akkor gázcsere megakadályozza, hogy túl magasra szökjön a CO szint, nem?

Illetve a fonál alga mikor megjelent még nem volt sárgás a drop checker, inkább csak sötétzöld, majdnem kékes.

Halak egyelőre nincsenek, ezért merek kísérletezni a CO szint beállításával, de köszönöm a tanácsot a kérdésben.

Azért variáltam a buborékszámmal mert sokszor akkor is sötétzöld maradt a DC mikor már órák óta ment.

" Az inline diffúzor tényleg kicsivel jobb beoldást produkál viszont kettő kell belőle. Ugyanúgy algásodik mint a sima diffúzor. Azaz hetente kéthetente lecseréled, ezt meg beáztatod...különben rossz lesz a porlasztása. A szűrő nem várhat a 2-3 órás áztatásra. Ő addig nem állhat. "

Ezt viszont jó, hogy írod nekem is eszemben volt de megfeledkeztem róla, kelleni fog még egy.

" A 6 órás lámpa eredményes abból a szempontból, hogy elkerülöd a zöld algát. Viszont ez nagyon kevés a növények fejlődésének. Kezdőknek én is ezt ajánlanám, de ha 25 napja megy az akva és nincs benne zöld alga akkor most már bátran emeld 6.5 órára majd 2 hét múlva 7-re. Mert a tápozást jól csinálod. Ott állj meg hosszabban és akár végleg ott is maradhatsz, ezt majd eldöntöd.

Rendben, akkor apránként növelem.

Egyébként nem ide vág teljesen de mivel írtad,m hogy a szűrő nem állhat, mi van ha jön egy áramszünet? Ezzel eddig nem számoltam, ti mit csináltok ilyenkor, van erre valakinek B terve?

Csatolok néhány képet az előző DC állapotokról:
View attachment 96992View attachment 96993View attachment 96994View attachment 96995View attachment 96996View attachment 96997View attachment 96998

Köszönöm!
Az a vicces ebben, hogy nekem a GA-ban mondták mikor én kezdtem az ipart, hogy 1 órával lámpa előtt kapcsoljam be és 1 órával lámpa lekapcs előtt ki.
Aztán másoktól is ezt olvastam itt a fórumon. Egy teljes akvárium fotót küldj.

Nekem 3 éve egyetlen alkalommal volt fonál algám amikor kezdtem. Az áramláson is és a beoldáson is változtatnom kellett. 3 hónap alatt szűnt meg. Viszont azt ne feledd, hogy a változás sikerét nem fogod látni. Mert a meglévő fonál nem fog eltűnni és szaporodnak akkor is ebben a mennyiségben, ha már nem is kedvező nekik annyira. Csak ha kiszeded teljesen vagy tolsz egy blackoutot akkor tudod meg sikeres-e.


Az Amano garnéla rengeteget segít ebben a harcban. A többi faj is, mert azok meg szaporák és sokan vannak.
 
Az a vicces ebben, hogy nekem a GA-ban mondták mikor én kezdtem az ipart, hogy 1 órával lámpa előtt kapcsoljam be és 1 órával lámpa lekapcs előtt ki.
Aztán másoktól is ezt olvastam itt a fórumon. Egy teljes akvárium fotót küldj.

Nekem 3 éve egyetlen alkalommal volt fonál algám amikor kezdtem. Az áramláson is és a beoldáson is változtatnom kellett. 3 hónap alatt szűnt meg. Viszont azt ne feledd, hogy a változás sikerét nem fogod látni. Mert a meglévő fonál nem fog eltűnni és szaporodnak akkor is ebben a mennyiségben, ha már nem is kedvező nekik annyira. Csak ha kiszeded teljesen vagy tolsz egy blackoutot akkor tudod meg sikeres-e.


Az Amano garnéla rengeteget segít ebben a harcban. A többi faj is, mert azok meg szaporák és sokan vannak.
Nalam kb 3-4 oraval korabban inditani kell a CO-t szort feny miatt, ugyhogy a feny elott 1 oraval kapcsolas totalisan akvarium fuggo.
 
Üdv!

Az akváriumban megjelent a fonálalga, körülbelül olyan kettő hete. Kíváncsi lennék mi a véleményetek, merre induljak el a megoldásban.

Maga az akvárium kb most 25 napja üzemel.

Néhány fontosabb technikai adat:

Szűrő: Eheim 2273 + GA Lily Pipe + Seachem Matrix (3 liter melyet egy két héttel indulás után 5 literre bővítettem, és ekkor tisztítottam is a szűrőanyagot, szűrőt, akvárium vízben természetesen).
CO rendszer: CO2 palack + Oxyturbo reduktor + CO2Art Inline Diffusor (előtte in-tank Neo Diffusor) - A beoldás kezdete 2-3 órával a világítás indulása előtt történik
Tápozás: Egy kupak Seachem Excel + három nyomás Brighty K + három nyomás Brighty Mineral naponta (az útóbbi pár napban négy-négy nyomás ADA tápot adagolok, hátha itt a gond).
Világítás: Twinstar 600 SM - napi 6 óra egyelőre
Skimmer: Eheim 350 kezdettől fogva
Talaj: ADA Amazonia Ver 2 + Power Sand Advanced (+ Bacter 100 + Tourmaline BC + Super Clear) + az emelés miatt lávakő ( forrázva, átmosva, kisütve használat előtt) szűrőanyag tartó zsákban + ADA La Plata
Egyéb adalék: Indításkor egy hétig, illetve utána nagyobb vízcserénként: Seachem Stability (1 kupak / ajánlott adag)
Hőmérséklet: 22-24 fok közötti, most inkább a 22-23 mezőben áll hiszen a házban sincs több.
Víz: RO szűrővel, mely olyan 4-es vizet állít elő töltöm fel az akváriumot. Az indításkor ez olyan 160 körüli értékre változott vélhetően a Seiryu kövek miatt. Ez a hatás az elmúlt hetekben csökkenni látszott (gondolom alga+biofilm réteg a kövön) így elkezdtem Seachem Equilibriumot adagolni visszasózás gyanánt. Itt még nem sikerült kiderítenem mennyit tegyek bele a vízcsere során. Ha egyből 120 TDS-re növelem akkor pár napra rá amikor már a kövekből is kiolódik 160-180 TDS értékre nő. Így általában olyan 60-80 TDS-re sózom vízcsere után, mely olyan 120-130 TDS-re áll be pár napra rá. Ha erre létezik jobb megoldás jelezzétek kérlek, de szerintem az se túl jó ha egy napig 30 TDS körüli értéken van a víz, viszont az se ha két három napra rá eléri a 200 TDS feletti értéket.

A víz paraméterei:

Kettő mérést végeztem eddig az átlag TDS méréseken kívül.
  • 09.21-én (Az akvárium kb 19-én indult) az alábbi mérést végeztem: 167 TDS, 5GH, 3KH
  • 10.13-án, ma csináltam egy újabb mérést, a következő értékeket kaptam: 160 TDS, 7GH, 7KH

A KH emelkedést furcsállom, hiszen az Equilibrium csak GH-t emel, tehát ennek nem tudom mi az oka, maximum a CO2 babrálhat vele valamit, de mikor mértem nem futott a CO rendszer és sötétzöld volt a Drop Checker.

A vízcseréket tartom, az első héten naponta, a második héten minden második nap, a harmadik héttől pedig (jelenleg is) heti háromszor cserélek vizet.

Mivel sok helyen olvastam, hogy leginkább a CO2 szinttel kapcsolatos problémák okozhatják ezt a fajta algát így a múlt héten rendeltem egy CO2Art Inline diffúzort a beoldás javítására, optimalizálására, mely pár napja meg is érkezett.
Ránézésre a bubik szinte mindenhova eljutnak így jelenleg az akváriumban.

Az akváriumot napközben nem nagyon éri fény, mondhatni szinte semmi, erre direkt figyelek.

A növények viszonylag egészségesnek tűnnek, ami esetleg kifogásolható az a Reinickii Mini (a képeken látható), a Rotala Spec Green talán kicsit sárgás, illetve a Stau / Rotala Bonsai kissé elolvadt, nem sok maradt meg belőlük, de ahogy olvasgatom ez elő szokott fordulni a Repensel / Bonsai-al, nem újdonság.

Mi a véleményetek, hol lehet a baki?

Holnap érkezik remélhetőleg vízteszt, fogok tudni tesztelni Ammóniát, Nitrátot, Nitritet, Vasat stb, igyekszem majd azzal kiegészíteni a hozzászólást ha szükséges.

Néhány kép az algáról, a Drop Checker színéről (az első képen mikor még sötétzöld nem megy a lámpa csak a fotóig lett feloltva), és az érintett növényekről.

Az alga egyébként Szeptember végén - Október elején kezdett megjelenni. Először csak egy két növényen jelent meg, igyekeztem leszedni, vízcserekor kiszívni amit lehet a növényekről és a talajról, ez általában egész jól működött de ahogy telt az idő, újra szaporodott. Az elmúlt egy hét alatt viszont csak azt látom, hogy romlik, nem pedig javul, egyre több van, és szinte minden szegletében megtalálható az akváriumnak. Az inline diffúzort múlhét Péntek-Szombat magasságában kezdtem el használni egyébként, de azóta érezhetően nem javult igazából a helyzet egyelőre. Az in-tank porlasztó esetén 2 bar-on használtam a CO-t, 2 bubi / sec értéken, most ez olyan 3-4 bubi / secre növeltem és 2,8 barra az inline diffusor esetében.

Az ADA tápok, az Excel már az elejétől adagolva van.

Ha esetleg kihagytam volna valamilyen fontos információt mely szükséges a segítséghez, kérlek jelezzétek.

Köszönöm mindenkinek előre is!



View attachment 96980View attachment 96981View attachment 96982View attachment 96983View attachment 96984View attachment 96985View attachment 96986View attachment 96987View attachment 96988View attachment 96990

Az en velemenyem az hogy azert van algat mert a novenyeid szenvednek, emeld a fenyt, ha jon a zold pont akkor vedd visszabb, 4 nyomas ADA tapnak elegnek kene lennie. CO menjen lime zoldbe, ha nincsenek halak mehet picit sargaba is. Valoszinu a novenyeid elhalalozasa rontja a viz minoseget, szedegesd az algat es cserelj surubben vizet. A vized KH-ja dekor koved miatt emelkedik. Stemeid miatt lehet Green Brighty Nitrogent is kellene adagolnod.

Roviden ennyi,
 
Cáfolnám, semmi gond nincs azzal, hogy 2-3 órával hamarabb indul...sőt. Fél órával a CO2 indulás után még tuti nem áll be a szint, még inline diffúzzal se...

Köszönöm!

Rendben, akkor egyelőre marad így, ha nagyon nem javul a szituáció, illetve más is úgy látja akkor kipróbálom Cipo3 megoldását a beoldás kapcsán.

Nekem két órával világítás előtt kapcsol, nincs fonalam.

Köszönöm az infót.

Nem látszik a képeken a szívó-és nyomóág helyzete, lehet nem egyenletesen jut el a víz mindenhova. Kéne egy totálkép az akváról.
Szerk.: a 3-4 bubi/sec nagyon soknak tűnik 64 literre.

Igen, alapból mint említettem is 2 sec-en ment, viszont akkor meg teljesen sötétzöld volt a DC, de mivel most nincs hal egyelőre így minden nap csökkentem picit fentről lefelé míg be nem áll a DC megfelelőre. Az a gond csalóka, a fehér háttér, erős világítás kissé nehezen eldönthetővé teszi a Drop Checker színét, egy két szögből már sárga, máshonnan világos zöld, telefonon ismét kissé sárgás.

Az a vicces ebben, hogy nekem a GA-ban mondták mikor én kezdtem az ipart, hogy 1 órával lámpa előtt kapcsoljam be és 1 órával lámpa lekapcs előtt ki.
Aztán másoktól is ezt olvastam itt a fórumon. Egy teljes akvárium fotót küldj.

Nekem 3 éve egyetlen alkalommal volt fonál algám amikor kezdtem. Az áramláson is és a beoldáson is változtatnom kellett. 3 hónap alatt szűnt meg. Viszont azt ne feledd, hogy a változás sikerét nem fogod látni. Mert a meglévő fonál nem fog eltűnni és szaporodnak akkor is ebben a mennyiségben, ha már nem is kedvező nekik annyira. Csak ha kiszeded teljesen vagy tolsz egy blackoutot akkor tudod meg sikeres-e.


Az Amano garnéla rengeteget segít ebben a harcban. A többi faj is, mert azok meg szaporák és sokan vannak.

Köszönöm! Igen, én is hallottam már ilyen ajánlást egyébként, egy darabig így is futott de aztán olvasgatás után illetve egy két személy ajánlására növeltem még az elején 2-3 órára.

Jelenleg nem szeretnék megosztani publikusan teljes fotót, ha privátban megfelelő szívesen küldöm aki szeretne segíteni, illetve ha kérdeztek az áramlás kapcsán (Tommi is írt emiatt) akkor igyekszem válaszolni a kérdésekre.

A kifolyó, befolyó a jobb első sarokban van jelenleg, gondolkodtam rajta, hogy a coriolis erő miatt érdemes lehetne áttenni a másik oldalra, de talán ilyen kis akváriumban nem érvényesül olyan mértékben, hogy megérje vesződni miatta. Eddig a szívó ág volt egyből az üveghez közel és utána a kifolyó Lily, viszont két napja ezt módosítottam, most a kifolyó lily pipe egyből az üveg mellett van, és a szívó ág pedig kicsit messzebb tőle, beljebb az akváriumban. Sajnos hátulra nem tudom rakni a szívó ágat mert hátul magas a talaj. Viszont ahogy nézem így kicsit jobb / logikusabb a rendszer, mintha fordítva lett volna, nem is tudom miért raktam úgy eredetileg. Illetve a skimmer eddig bal oldalt volt szemben a lily pipe-al, viszont ez az áramlat ellen megy úgymond, tehát ez is átraktam jobb oldalra, nagyjából középre. Sajnos sokkal hátrébb nem tudom tenni a talaj magassága miatt, illetve a stemek is nőni fognak. Gondolkodtam valamilyen kis vízforgató, áramoltató egységen oda hátra, mert ahogy néztem eddig elöl viszonylag jó a CO2 szint, inkább hátul volt problémásabb, talán a hardscape miatt, illetve a bal oldali Rotala is lefogja szerintem egy részét. Ettől függetlenül ha a lily pipe-nál látok buborékot az általában körbe megy az akváriumban tehát ha minden igaz a jelenlegi elrendezéssel körbe megy a víz.

Igen, azt tudom, hogy nem lesz egyből változás, viszont egyelőre szeretnék tartózkodni a blackouttól, még talán nem lehetetlen, hogy majd az érkező Amano csapat lelegelje a meglévőt, viszont előtte stabilizálnom kellene a CO szintet és az egyéb paramétereket az akváriumban mert amint élőlény kerül bele nem nagyon tudok majd kísérletezni a CO-val. Persze ha minden kötél szakad jöhet a Blackout, de még tartja magát talán az akvárium. Én is próbálom egyébként optimalizálni az áramlást, biztos az sem tökéletes, talán azért javult most, a buborékokat nézve talán már eljut mindenhova a jelenlegi elrendezéssel.


Nalam kb 3-4 oraval korabban inditani kell a CO-t szort feny miatt, ugyhogy a feny elott 1 oraval kapcsolas totalisan akvarium fuggo.


Az en velemenyem az hogy azert van algat mert a novenyeid szenvednek, emeld a fenyt, ha jon a zold pont akkor vedd visszabb, 4 nyomas ADA tapnak elegnek kene lennie. CO menjen lime zoldbe, ha nincsenek halak mehet picit sargaba is. Valoszinu a novenyeid elhalalozasa rontja a viz minoseget, szedegesd az algat es cserelj surubben vizet. A vized KH-ja dekor koved miatt emelkedik. Stemeid miatt lehet Green Brighty Nitrogent is kellene adagolnod.

Roviden ennyi,

Rendben, akkor lassan emelem azt is, nyolc óra megfelelő, mint kitűzendő cél?

A problémás növényeket igyekszem kiszedni, egyelőre egyébként nem nagyon halt meg semmi a Bonsai-on és a Stau-n kívül. Igen, viszont ha a kövek emelik a KH-t akkor az első pár hétben miért csak 3 körüli értéken volt? Gondolom ahogy telik az idő inkább kevésbé kéne, hogy érvényesüljön a hatás nem? Hiszen a TDS is csökkent idővel. Az Amazonia csak a PH-t csökkenti egyébként vagy a KH-t is?

A Brighty Nitrogen tippet köszönöm, be is szereztem egyet, elkezdem adagolni apránként azt is.

Köszönöm a hozzászólást!
 
Bár minden mindennel összefügg, de fonál algát CO2 fluktuáció okozza. Nem írtál semmit a a CO2 beoldásról és kép is kellene,hogy hol helyezkedik el a diffúzor a lilyhez képest.

Pimpelt AM reaktorom van, ami szépen működik, nem köpköd, nem gyűlik fel benne a nap végére a gáz de ettől függetlenül elkezdem mérni a PH-t egy nap többször is, és vezetem egy táblázatba, abból hátha kiderül valami.
240 literes az aqua, szóval nagy kilengésekre nem számítok.
 
Köszönöm!

Rendben, akkor egyelőre marad így, ha nagyon nem javul a szituáció, illetve más is úgy látja akkor kipróbálom Cipo3 megoldását a beoldás kapcsán.



Köszönöm az infót.



Igen, alapból mint említettem is 2 sec-en ment, viszont akkor meg teljesen sötétzöld volt a DC, de mivel most nincs hal egyelőre így minden nap csökkentem picit fentről lefelé míg be nem áll a DC megfelelőre. Az a gond csalóka, a fehér háttér, erős világítás kissé nehezen eldönthetővé teszi a Drop Checker színét, egy két szögből már sárga, máshonnan világos zöld, telefonon ismét kissé sárgás.



Köszönöm! Igen, én is hallottam már ilyen ajánlást egyébként, egy darabig így is futott de aztán olvasgatás után illetve egy két személy ajánlására növeltem még az elején 2-3 órára.

Jelenleg nem szeretnék megosztani publikusan teljes fotót, ha privátban megfelelő szívesen küldöm aki szeretne segíteni, illetve ha kérdeztek az áramlás kapcsán (Tommi is írt emiatt) akkor igyekszem válaszolni a kérdésekre.

A kifolyó, befolyó a jobb első sarokban van jelenleg, gondolkodtam rajta, hogy a coriolis erő miatt érdemes lehetne áttenni a másik oldalra, de talán ilyen kis akváriumban nem érvényesül olyan mértékben, hogy megérje vesződni miatta. Eddig a szívó ág volt egyből az üveghez közel és utána a kifolyó Lily, viszont két napja ezt módosítottam, most a kifolyó lily pipe egyből az üveg mellett van, és a szívó ág pedig kicsit messzebb tőle, beljebb az akváriumban. Sajnos hátulra nem tudom rakni a szívó ágat mert hátul magas a talaj. Viszont ahogy nézem így kicsit jobb / logikusabb a rendszer, mintha fordítva lett volna, nem is tudom miért raktam úgy eredetileg. Illetve a skimmer eddig bal oldalt volt szemben a lily pipe-al, viszont ez az áramlat ellen megy úgymond, tehát ez is átraktam jobb oldalra, nagyjából középre. Sajnos sokkal hátrébb nem tudom tenni a talaj magassága miatt, illetve a stemek is nőni fognak. Gondolkodtam valamilyen kis vízforgató, áramoltató egységen oda hátra, mert ahogy néztem eddig elöl viszonylag jó a CO2 szint, inkább hátul volt problémásabb, talán a hardscape miatt, illetve a bal oldali Rotala is lefogja szerintem egy részét. Ettől függetlenül ha a lily pipe-nál látok buborékot az általában körbe megy az akváriumban tehát ha minden igaz a jelenlegi elrendezéssel körbe megy a víz.

Igen, azt tudom, hogy nem lesz egyből változás, viszont egyelőre szeretnék tartózkodni a blackouttól, még talán nem lehetetlen, hogy majd az érkező Amano csapat lelegelje a meglévőt, viszont előtte stabilizálnom kellene a CO szintet és az egyéb paramétereket az akváriumban mert amint élőlény kerül bele nem nagyon tudok majd kísérletezni a CO-val. Persze ha minden kötél szakad jöhet a Blackout, de még tartja magát talán az akvárium. Én is próbálom egyébként optimalizálni az áramlást, biztos az sem tökéletes, talán azért javult most, a buborékokat nézve talán már eljut mindenhova a jelenlegi elrendezéssel.







Rendben, akkor lassan emelem azt is, nyolc óra megfelelő, mint kitűzendő cél?

A problémás növényeket igyekszem kiszedni, egyelőre egyébként nem nagyon halt meg semmi a Bonsai-on és a Stau-n kívül. Igen, viszont ha a kövek emelik a KH-t akkor az első pár hétben miért csak 3 körüli értéken volt? Gondolom ahogy telik az idő inkább kevésbé kéne, hogy érvényesüljön a hatás nem? Hiszen a TDS is csökkent idővel. Az Amazonia csak a PH-t csökkenti egyébként vagy a KH-t is?

A Brighty Nitrogen tippet köszönöm, be is szereztem egyet, elkezdem adagolni apránként azt is.

Köszönöm a hozzászólást!
Tedd a beszivot az elulso sarokba a lillyt pedig a hatso sarokba ugyanazon oldalt. Altalaban a beszivo sosem fer el hatul egy 60P ben. Nem csak a feny idotartama szamit hanem az erossege is. En jelenleg 8 ora korul vilagitok mindig annyi megy a feny erossegen a zold pont alganak megfeleloen valtoztatok. Mivel ADA val tapozol zold pont ellen szinte csak ez az egyetlen fegyvered. En egyebkent nem folyamatosan novelnem, hanem egybol tolnam neki a fenyt 8 oraban, es a fenyerot emelnem inkabb lassabban.
Ne a novenyeket szedd ki hanem az algat:) Novenyekhez ne nyulj, csak toljad a fenyt, CO-tes a tapozast, erre van szukseguk
Ezek a kovek mindig emelik a kemenyseget, folyamatosan, emelt CO val meg csak rosszabb lesz helyzet. Amazonianak szerintem semmi koze a KH hoz.

Alga csataban a lenyeg hogy szedegesd az algat es ha a novenyeid szep egeszsegesek lesznek, tartod a vizcsereket akkor idovel elkopnak. Egyebkent az ADA tapozas nem is annyira vizcsere erzekeny, amazonia az elejen annal inkabb. Szoval ha a novenyeid nem fognak bomlani akkor minden rendben lesz.

Ja meg egy kerdes, nem kerult veletlenul itt-ott felulre a Power Sand? Mert attol durvan lehet algasodni.
 
Tedd a beszivot az elulso sarokba a lillyt pedig a hatso sarokba ugyanazon oldalt. Altalaban a beszivo sosem fer el hatul egy 60P ben. Nem csak a feny idotartama szamit hanem az erossege is. En jelenleg 8 ora korul vilagitok mindig annyi megy a feny erossegen a zold pont alganak megfeleloen valtoztatok. Mivel ADA val tapozol zold pont ellen szinte csak ez az egyetlen fegyvered. En egyebkent nem folyamatosan novelnem, hanem egybol tolnam neki a fenyt 8 oraban, es a fenyerot emelnem inkabb lassabban.
Ne a novenyeket szedd ki hanem az algat:) Novenyekhez ne nyulj, csak toljad a fenyt, CO-tes a tapozast, erre van szukseguk
Ezek a kovek mindig emelik a kemenyseget, folyamatosan, emelt CO val meg csak rosszabb lesz helyzet. Amazonianak szerintem semmi koze a KH hoz.

Alga csataban a lenyeg hogy szedegesd az algat es ha a novenyeid szep egeszsegesek lesznek, tartod a vizcsereket akkor idovel elkopnak. Egyebkent az ADA tapozas nem is annyira vizcsere erzekeny, amazonia az elejen annal inkabb. Szoval ha a novenyeid nem fognak bomlani akkor minden rendben lesz.

Ja meg egy kerdes, nem kerult veletlenul itt-ott felulre a Power Sand? Mert attol durvan lehet algasodni.

Rendben, kicsit hagyom így, ha nem okés akkor átrendezem ismét. Illetve amennyiben mindenki úgy gondolja, hogy hátul jobb helye lenne a lily Pipe-nak szóljatok és akkor mielőbb átrakom.
Egyelőre azért nem mertem hátra tenni mert mindkettő oldalt stemek vannak, ha megnőnek eléggé lefogják majd a lilyt hely szempontjából is, de például ha a jobb sarokba rakom ott még elfér, viszont a bal sarokban hátul már elég nagyok a Rotalák, még egy két hét és nem tudom mennyire folyna át rajta az áramlat. Természetesen lehet, hogy nincs igazam, de azt sem szeretném, hogy elől ne legyen vízmozgás, mert az sem az igazi.

A fény erősségével sajnos nem tudok variálni, de nézhetek hozzá valahol dimmert, a GA-nál nincs ha jól rémlik, gondolkodtam már rajta, de ha csak a Chihiros Dimmerrel nem megy a Twinstar, akkor külföldről kéne rendelni, ami nem baj, de idő.

Mondjuk ha ilyen marad a keménység lehet, hogy azzal is variálni kell valamit, hiszen a garnélák érzékenyek erre ha jól tudom.

Szedegetem, bár egyre nehezebb, még nem találtam jó eszközt rá, a csipesz, fogkefe segít, de nem tökéletes.

Nem kerülhetett felülre Power Sand, erre direkt figyeltem, előre nem került, ahova meg igen, ott bőven van rajta talaj, sőt még lávakő is valamennyi, szóval kizártnak tartom, illetve direkt ezért nem is variáltam már benn sokat a hardscape-t és a talajt, így biztosan nem keveredhetett.
 
Az akváriumban megjelent a fonálalga

Szia!

A képek alapján ez nem fonálalgának, hanem sokkal inkább rhizo-nak tűnik.
Új indítású akváknál elő szokott fordulni, főleg, ha növényi bomlás is volt, illetve az áramlás sem teljesen optimális. Nálam eddig szűrőpucera/áramlás optimalizálása, illetve hydrogén peroxidos kezelés a rhizo-s területeken (mohákkal óvatosan, én 1,5%-osat nyomtam oda, a töményebb megégetheti), majd garnélák ráeresztése megoldotta a problémát. A H2O2 meglottyasztja kicsit a rhizot, azután a garnélák rábuknak szépen.
A kezelés után még kb. 1 hétig szoktam bacit adagolni.
 
Back
Oldal tetejére