• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Építsünk akváriumvezérlőt Arduino-ból

Sziasztok!

Lassan készül az új akváriumom, egyelőre a csövezésnél tartok. Inline szenzorok lesznek benne, és felmerült, hogy egy nyomásmérőt is érdemes lenne beleszerkeszteni (első nekifutásra egy flowméter ésszerűbb lenne, de a rotor nagyon visszafogja az áramlást).
Szóval egy nano akváriumról van szó, Oase Filtosmart 100 lenne a szűrő, ez lesz kemény PVC csövekkel beépítve a szekrénybe. Első körben PH, TDS, hőmérséklet és talán nyomásmérő lesz a csőrendszerben.
A kérdés az, hogy mekkora lehet a nyomás? Ami adat elérhető, az a 600l/ó átfolyás, de ugye a nyomás ebből nem igazán számolható ki, pláne, hogy szabad átfolyás esetén a csőben viszonylag kicsi nyomás keletkezik (ha lefogom a nyomóágat, akkor persze nagyobb).
Igazából nem is kell nekem egzakt érték, annyi elég, hogy legyen visszajelzésem, hogy működik-e a szűrő. Reményeim szerint arra is alkalmas lehet, hogy a szűrő elkoszolódására is lehet következtetni idővel a nyomásváltozásból.
Járműiparból vannak különböző nyomásmérők, pl. egy ilyen alkalmas lenne rá, csak megfelelő értéket kell választani:

https://www.aukciós link moderálva.com/itm/132426309077
 
felmerült, hogy egy nyomásmérőt is érdemes lenne beleszerkeszteni

Szerintem feleslegesen ne bonyolítsd a vezérlést ! Én még itt a fórumon nem olvastam olyant, hogy valakinek csak úgy megállt volna a szűrője, így feleslegesnek tarom ezt figyelni, a TDS is olyan, hogy folyton változik, mivel az az oldott anyagokat méri a vízben, vagyis ha tápozol akkor az is emelni fogja. Vízcsere után rámérsz, és ha kell akkor GH növelővel emelsz rajta, de utána nemigazán kell vele foglalkozni a következő vízcseréig. Amit viszont érdemes figyelni, amennyiben CO2-zol az a pH. Sajnos ebből nekem nemrég volt balesetem, mikor a kifogyóban lévő palack utoljával a reduktor nem tudott mit kezdeni és ráküldte az egészet az akváriumra, kipusztítva egy délelőtt alatt az egész gerinces élővilágot. Enyit a Papilon akvarisztikai reduktorról. Alap esetben csak időkapcsolásssal megy a CO2 mágnesszelepe, de ha lesz pH figyelésed akkor érdemes azt is berakni a programba, hogy egy bizonyos szint alatt kapcsolja le a mágnesszelepet, vagy ha van akkor indítsa el a légpumpát is.
 
Szerintem feleslegesen ne bonyolítsd a vezérlést ! Én még itt a fórumon nem olvastam olyant, hogy valakinek csak úgy megállt volna a szűrője, így feleslegesnek tarom ezt figyelni, a TDS is olyan, hogy folyton változik, mivel az az oldott anyagokat méri a vízben, vagyis ha tápozol akkor az is emelni fogja. Vízcsere után rámérsz, és ha kell akkor GH növelővel emelsz rajta, de utána nemigazán kell vele foglalkozni a következő vízcseréig. Amit viszont érdemes figyelni, amennyiben CO2-zol az a pH. Sajnos ebből nekem nemrég volt balesetem, mikor a kifogyóban lévő palack utoljával a reduktor nem tudott mit kezdeni és ráküldte az egészet az akváriumra, kipusztítva egy délelőtt alatt az egész gerinces élővilágot. Enyit a Papilon akvarisztikai reduktorról. Alap esetben csak időkapcsolásssal megy a CO2 mágnesszelepe, de ha lesz pH figyelésed akkor érdemes azt is berakni a programba, hogy egy bizonyos szint alatt kapcsolja le a mágnesszelepet, vagy ha van akkor indítsa el a légpumpát is.

Köszi, ez a CO2 - PH összekapcsolás jó ötlet. Bár az ilyen finomságokat majd menet közben igazgatom, egyelőre álljon össze az egész.
Valahogy úgy vagyok vele, hogy tényleg bonyolítani akarom, amit lehet beleteszek (még ha nincs is kézzelfogható eredménye), amolyan kihívásként kezelem.
De ezzel a reduktor-baleseteddel adtál egy ötletet, optikai buborékszámláló is megoldható valahogy talán. Vagy a CO2 nyomását figyelni valahogy. És ide is jó lenne ugyanaz a nyomásmérő, itt ismertek már az értékek, csak egy T idom kell 1/8NPT - 4/6mm cső végződésekkel...
 
Sziasztok!

Lassan készül az új akváriumom, egyelőre a csövezésnél tartok. Inline szenzorok lesznek benne, és felmerült, hogy egy nyomásmérőt is érdemes lenne beleszerkeszteni (első nekifutásra egy flowméter ésszerűbb lenne, de a rotor nagyon visszafogja az áramlást).
Szóval egy nano akváriumról van szó, Oase Filtosmart 100 lenne a szűrő, ez lesz kemény PVC csövekkel beépítve a szekrénybe. Első körben PH, TDS, hőmérséklet és talán nyomásmérő lesz a csőrendszerben.
A kérdés az, hogy mekkora lehet a nyomás? Ami adat elérhető, az a 600l/ó átfolyás, de ugye a nyomás ebből nem igazán számolható ki, pláne, hogy szabad átfolyás esetén a csőben viszonylag kicsi nyomás keletkezik (ha lefogom a nyomóágat, akkor persze nagyobb).
Igazából nem is kell nekem egzakt érték, annyi elég, hogy legyen visszajelzésem, hogy működik-e a szűrő. Reményeim szerint arra is alkalmas lehet, hogy a szűrő elkoszolódására is lehet következtetni idővel a nyomásváltozásból.
Járműiparból vannak különböző nyomásmérők, pl. egy ilyen alkalmas lenne rá, csak megfelelő értéket kell választani:

https://www.aukciós link moderálva.com/itm/132426309077
10 dollár alatt kapható Kínában rotaméter, 300-3000 l/h méréstartománnyal. Ez kevésbé fogja meg az áramlást, mint a rotoros flow meter. Nem nehéz készíteni hozzá egy (optikai) szintjelzőt, a riasztás miatt.
De mint Viktor is írta fentébb, szerintem is tök felesleges. Hacsak nem maga a kihívás, a műszaki megoldás a cél. ;)
 
Köszi, ez a CO2 - PH összekapcsolás jó ötlet. Bár az ilyen finomságokat majd menet közben igazgatom, egyelőre álljon össze az egész.
Valahogy úgy vagyok vele, hogy tényleg bonyolítani akarom, amit lehet beleteszek (még ha nincs is kézzelfogható eredménye), amolyan kihívásként kezelem.
De ezzel a reduktor-baleseteddel adtál egy ötletet, optikai buborékszámláló is megoldható valahogy talán. Vagy a CO2 nyomását figyelni valahogy. És ide is jó lenne ugyanaz a nyomásmérő, itt ismertek már az értékek, csak egy T idom kell 1/8NPT - 4/6mm cső végződésekkel...
A nyomáskapcsoló beépítése egyszerűbb és olcsóbb, mint a nyomásmérő. A buborékszámlálóra tényleg kíváncsi lennék. Feltétlen jelezd, ha elkészült! :)
 
A nyomáskapcsoló beépítése egyszerűbb és olcsóbb, mint a nyomásmérő. A buborékszámlálóra tényleg kíváncsi lennék. Feltétlen jelezd, ha elkészült! :)

A buborékszámláló eléggé többesélyesnek tűnik: kell egy optikailag izolált környezet (szigszalag), majd ebben egy megfelelően pozícionált infrás mozgásérzékelő. Ha ez megvan, lehet elkezdeni kalibrálni. Nincs tapasztalatom arduinós mozgás- vagy közelségérzékelőkkel, de pl. távolsággal biztos, hogy játszani kell, és még lehet probléma az időbeni felbontás, azaz pl. mp-enkénti 2-3 buborék esetén már lehet, hogy összefolyik a dolog. Nem érzem úgy, hogy elsőre sikeresen össze tudnám hozni.
Aukciós öbölben rákeresel 132426309077 és 292480192437 számokra, akkor ezekkel pontos CO2 nyomásértékeket kaphatok, az meg egyenesen arányos a buborékszámokkal.
 
Helló!
Esp8266-hoz nem tud valaki valami jó magyar leírást? Blynkel szeretnék próbálkozni, jó dolgokat lehet csinálni vele ahogy nézegettem. A vezérlő már megvan, viszont a dolgoknak még nem olvastam utána. Wifi nélkül megáll az egész, mert ha jól sejtem, a vezérlőn nem igazán kell programozni hanem az alkalmazásban beállított dolgok történnek? Local Server-el elvileg ezt ki lehet küszöbölni, viszont akkor ahhoz is kell valami ami mehet 0-24be. Az uno lassan egy éve jól működik alap dolgokkal, de kíváncsi vagyok erre is.
 
Helló!
Esp8266-hoz nem tud valaki valami jó magyar leírást? Blynkel szeretnék próbálkozni, jó dolgokat lehet csinálni vele ahogy nézegettem. A vezérlő már megvan, viszont a dolgoknak még nem olvastam utána. Wifi nélkül megáll az egész, mert ha jól sejtem, a vezérlőn nem igazán kell programozni hanem az alkalmazásban beállított dolgok történnek? Local Server-el elvileg ezt ki lehet küszöbölni, viszont akkor ahhoz is kell valami ami mehet 0-24be. Az uno lassan egy éve jól működik alap dolgokkal, de kíváncsi vagyok erre is.

Ha unora C-ben írtad a kódot akkor esp8266-ra könnyen lehet portolni. Van hozzá közel teljes arduino stack. (habár nem magyar)
 
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. 2 évvel ezelőtt Victor távsegítségével építettem egy arduinoval vezérelt dózispumpát, de feltehetően a panel hibás volt, mert nem tudtam feltenni a vezérlő programot. Idő hiányában nem foglalkoztam vele mostanáig. Van új panelem, fel tudom telepíteni a programot, de sajnos nem tudom programozni.
Ebben szeretném kérni a segítségetek.
Kép pumpa működik 1 reléről, ezeket a kép alapján kötöttem be.
31424868784_c99ec8d328_h.jpg

A lent csatolt programot kaptam, hogy működtessem, de igazából egyelőre nincs szükségem a többi opcióra (co2 vezérlés, világítást, stb) csak a pumpára.

Az pontos időt már beállítottam és a programból azt szeretném indítani, hogy 9:30 kor kapcsoljon a relé és 4 másodpercet menjen, naponta 1x alkalommal.

Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni az adatok bevitelében, programozásban.

HTML:
#include <Wire.h>
 
int hour;
int minute;
int second;
int buttonPin = 2; //nyomogomb bemenet
int rel2Pin = 3;  // "etetogomb" szűrőstop a beállított ideig
int relPin = 4;//vilagitas kimenet
int relco2Pin = 5; //CO2 vezerles
int dpup1pin = 6;  //tappuppa 1
int dpup2pin = 7;  //tappupa 2
int buttonState = 0;
 
void setup()
{
  Serial.begin(9600);
  Wire.begin();
  digitalWrite(relPin, LOW);
  digitalWrite(rel2Pin, LOW);
  digitalWrite(relco2Pin, LOW);
  digitalWrite(dpup1pin, LOW);
  digitalWrite(dpup2pin, LOW);
  pinMode(relPin,OUTPUT);
  pinMode(rel2Pin, OUTPUT);
  pinMode(relco2Pin, OUTPUT);
  pinMode(dpup1pin,OUTPUT);
  pinMode(dpup2pin,OUTPUT);
  pinMode(buttonPin, INPUT);
}
 
void loop()
{
 
 
Wire.beginTransmission(104);
Wire.write(0x00);
Wire.endTransmission();   
Wire.requestFrom(104, 7);
second = Wire.read();
minute = Wire.read();
hour = Wire.read();
 
hour=hour/16 * 10 + hour % 16;
minute=minute/16 * 10 + minute % 16;
second=second/16 * 10 + second % 16;
 
 
Serial.print(hour);
Serial.print(":");
if (minute < 10) { Serial.print("0"); }
Serial.print(minute);
Serial.print(":");
if (second < 10) { Serial.print("0"); }
Serial.print(second);
Serial.print("\n");
delay(3000);
 
//Etetogomb
  buttonState = digitalRead(buttonPin);
if (buttonState == HIGH)
{   
digitalWrite(rel2Pin, HIGH);
digitalWrite (relco2Pin, LOW);
delay(120000);  //etetogomb idozitese millisekundumban
}
else
{
digitalWrite(rel2Pin, LOW);
}
 
// Vilagitás (be) and (ki) ha 10:10 kor szeretned bekapcsolni, akkor 10x60+10=610, ezt ird be, hasonló az eljárás, a kikapcsolási idővel
 
  if (hour*60+minute>540 and hour*60+minute<1140)
{
digitalWrite (relPin, HIGH);
}
else
{
digitalWrite (relPin, LOW);
}
 
//CO2 vezerles, kapcsolás, az etetőgomb megnyomásakor felfüggesztődik, hogy a reaktor ne teljen meg gázzal
 
if (hour*60+minute>480 and hour*60+minute<1080)
{
digitalWrite (relco2Pin, HIGH);
}
else
{
digitalWrite (relco2Pin, LOW);
}

if (49620) // 8 óra = 28800 ki is lehet számolni, én csak felszoroztam az adott időt a másodpercekkel
{
digitalWrite (dpup1pin, HIGH);
delay(10000); //mennyi ideig menjen a pumpa milliszekundumban
digitalWrite (dpup1pin, LOW);

}


if (hour*3600+minute*60+second==540*60) // 9 óra ki is lehet számolni, én csak felszoroztam az  adott időt a másodpercekkel
{
digitalWrite (dpup2pin, HIGH);
delay(10000); //mennyi ideig menjen a pumpa milliszekundumban
digitalWrite (dpup2pin, LOW);

}
 
 
 
}

Előre is köszönöm.
 
Sziasztok!
Itt vagyok én is, épp akva vezérlőt építek, és ennek lépéseit megosztom veletek.
Később már mikor ezt a fórum engedi képekkel is illusztrálom.
Itt vannak az előzmények. Tizenéve van akvám, egy 160 literes, van mikor stagnál, van mikor gyönyörű, de mostanság, mikor már naprakész információk olvashatók, az interneten egyre hosszabb ideig gyönyörű.
Amit az elmúlt időszak tanulságaként levonhatok, a megfelelő szűrés, és világítás!
Ezt követheti a tápoldat, és az etetés.
Ezen felbuzdulva kezdtem el fürkészni az internet bugyrát.
Nos itt vagyok.
Végig olvastam 54 oldalt!
Spóroltam, és vettem egy két kütyüt.
Jah majd el felejtettem, villanyszerelő vagyok, és erős elektrotechnikai beütéssel rendelkezem.
Építőkészlet ami már megvan: Arduino uno, DS 1307 és DS 3231 időmodulom, LCD 1602 KEYPAD, 2 db 12V adagoló pumpám, és egy 4 relay panelom, és természeten hőmérséklet érzékelőm is, és két tápom ami egyszer tudja a 9V-ot és tudja a 12V/2A.
Amit szeretnék:
Relé 1 reggel és este 1s inpulzul a be és kikapcsoláshoz, mert a dimmerelhető napfelkelte és napnyugta verziót nálam egy másik modul végzi (Eltako EUD61NPN-UC).
Relé 2 Növényi tápoldat, naponta legalább 3x pár másodperc.
Relé 3 Carbon adalék, hasonlóan mint a növényi tápoldat.
Relé 4 még nem tudom igazán, de etető automatára tippelek.
Van egy nagy problémám is, nem értek a C++ programnyelvhez.
 
Találtam egy alu dobozt, a műhelyben. Régen valami elektronikus táp volt benne, akkumulátor töltési funkcióval. Már nem működött. Meghalt benne a FET, de a doboz jónak tűnik. Kicsit karcos, de az korrigálható később, úgyis fúrva faragva lesz még.
Az eredeti előlapot, mostantól hátlapként használom, mert az eredeti hátlapon nincs sérülés.
Elgondolás.
Beépítem a kijelzőt a nyomógombokkal, a központi panelt, elhelyezem a reléket, az idő panelt, és a 9V-os illetve a 12V-os tápokat.
A kimeneteket egy külső csatlakozóra akarom kivezetni, a két szivattyút még nem tudom hova, a dobozon nincs annyi hely az biztos, talán egy külső második egységen vagy műanyag dobozon.
Holnap kivágom a kijelző ablakát, és kifúrom a gombok helyét, valamint a felfogatást.

 
A mai nap sikerült kivágnom, a kijelző panel ablakát az előlapba.
A felfogatást a panelen kihagyott furatokat felhasználva M3 csavarral történt. A csavarokat az előlapon besüllyesztettem.








A nyomógombok működtetésére régi LED diódákat használtam fel, amit hátul egy ragasztó szalaggal rögzítettem, így a későbbiekben a panel ki és beszerelése egyszerűbb lesz. A gombok működését ez nem befolyásolja.
A LED-ről levágtam a lábakat, és lecsiszoltam egyenesre a talpát, de a perem megmaradt, ez biztosítja, hogy ne essen át.
Az RST gomb mellett a panelon van egy power LED, ennek vonalába egy áttetsző LED-t építettem be.






A kijelző panelba beforrasztottam négy csatlakozót az idő modul bekötésére, a +5V, GND, A4 (SDA), A5 (SCL).
A kontraszt szabályzó potit átfordítottam a panel elejéről a panel hátuljára, mert a magassága miatt eltartott volna illetve az állítás lehetősége is kizárt. A képen a kék színű kocka
A poti melletti ICSP csatlakozó tüskéket kiforrasztottam, mert ez is magasabban van a szintnél.
Megjegyzem, a forrasztáshoz hőfokszabályzós Weller pákát használtam, és ónszippantót illetve forrasztást felszívó réz szövetet. A panel furatai galvanizálva vannak, ami azt jelenti, hogy az a kis forrasztási lyuk egy átvezető is. A kiépítendő alkatrészt nem szabad feszegetni, mert ez a furat kiszakadásához vezet! Egyszerűbb megoldás lehet, a potit kivágni és egy másikat ráépíteni a panelra, a csatikat meg csak levágni.







Még a beépítés előtt egy picit lefújtam az előlapot és a ledeket matt fekete spray-al. Egy óra száradás után következett a beépítés.
A csavarokat belűről alátéttel és anyával láttam el, ezt betekertem az előlapig. A kijelzőt óvatosan ráhúztam a négy csavarra és a csavarokat ekkor húztam meg. Bár anyával nincs biztosítva a kijelző, de így is megfeszül annyira ami a rögzítéséhez elegendő.



https://imgur.com/a/6Y3j8W9



Bent a kijelző a helyén, a gombokat nyomkodva szépen kattognak, nem szorul egyik sem.



https://imgur.com/a/KcXvEWq



Következik a modulok összekötése, és valami működtető program feltöltés.
 
Lett egy kis szabadidőm, így folytattam az akvárium vezérlő építését.
Mint azt fentebb már írtam egy 12V/3A teljesítményű tápot gondoltam.
A trafós dolgot a súly és méretek miatt elvetettem, ezért maradt az elektronikus táp beépítése. Az egyik hétvégi lomin vettem alku után 900.-Ft-ért egyet. Olyan mint egy laptop táp, csak 12V-os, és nem 18. Külön figyeltem, a keresés során, hogy kihúzható csatlakozója legyen.






Burkolatot lefeszegettem, majd az alját bejelöltem és négy furaton keresztül M3-as csavarral rögzítettem az aljzathoz. Fontos, hogy a csavar fejeket el kell szigetelni az elektronikától! A doboz hátlapján egy megfelelően nagy nyílást vágtam, hogy a táp hálózati csatlakozóját be lehessen dugni. Az eredeti csatlakozót kiforrasztottam, és helyette két piros és két fekete elmenő vezetéket kapott.





Persze meglehet oldani egyszerűbben is, ha egy „táp ajzat” csatlakozót építek a hátfalba és a tápcsatit oda dugom be, de nekem ez a megoldás tetszett jobban.






A tápra később vissza helyezem (Vissza kell helyezni!) a műanyag burkolatot, hiszen a fém hűtő felület feszültség alatt lehet. A tápban van egy olyan alkatrész amely akár 400V feszültséget is tárolhat, a készülék kihúzása után akár napokig, vagy hetekig. Nagy körültekintéssel szereljük ezt a panel, vagy zárjuk rövidre a kondenzátor kivezetését rövid időre.

Következik a 9V táp és relé panel beépítése.
 
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. 2 évvel ezelőtt Victor távsegítségével építettem egy arduinoval vezérelt dózispumpát, de feltehetően a panel hibás volt, mert nem tudtam feltenni a vezérlő programot. Idő hiányában nem foglalkoztam vele mostanáig. Van új panelem, fel tudom telepíteni a programot, de sajnos nem tudom programozni.
Ebben szeretném kérni a segítségetek.
Kép pumpa működik 1 reléről, ezeket a kép alapján kötöttem be.
View attachment 69733

A lent csatolt programot kaptam, hogy működtessem, de igazából egyelőre nincs szükségem a többi opcióra (co2 vezérlés, világítást, stb) csak a pumpára.

Az pontos időt már beállítottam és a programból azt szeretném indítani, hogy 9:30 kor kapcsoljon a relé és 4 másodpercet menjen, naponta 1x alkalommal.

Nagyon hálás lennék, ha valaki tudna segíteni az adatok bevitelében, programozásban.

HTML:
#include 

int hour;
int minute;
int second;
int buttonPin = 2; //nyomogomb bemenet
int rel2Pin = 3; // "etetogomb" szűrőstop a beállított ideig
int relPin = 4;//vilagitas kimenet
int relco2Pin = 5; //CO2 vezerles
int dpup1pin = 6; //tappuppa 1
int dpup2pin = 7; //tappupa 2
int buttonState = 0;

void setup()
{
Serial.begin(9600);
Wire.begin();
digitalWrite(relPin, LOW);
digitalWrite(rel2Pin, LOW);
digitalWrite(relco2Pin, LOW);
digitalWrite(dpup1pin, LOW);
digitalWrite(dpup2pin, LOW);
pinMode(relPin,OUTPUT);
pinMode(rel2Pin, OUTPUT);
pinMode(relco2Pin, OUTPUT);
pinMode(dpup1pin,OUTPUT);
pinMode(dpup2pin,OUTPUT);
pinMode(buttonPin, INPUT);
}

void loop()
{


Wire.beginTransmission(104);
Wire.write(0x00);
Wire.endTransmission(); 
Wire.requestFrom(104, 7);
second = Wire.read();
minute = Wire.read();
hour = Wire.read();

hour=hour/16 * 10 + hour % 16;
minute=minute/16 * 10 + minute % 16;
second=second/16 * 10 + second % 16;


Serial.print(hour);
Serial.print(":");
if (minute < 10) { Serial.print("0"); }
Serial.print(minute);
Serial.print(":");
if (second < 10) { Serial.print("0"); }
Serial.print(second);
Serial.print("\n");
delay(3000);

//Etetogomb
buttonState = digitalRead(buttonPin);
if (buttonState == HIGH)
{ 
digitalWrite(rel2Pin, HIGH);
digitalWrite (relco2Pin, LOW);
delay(120000); //etetogomb idozitese millisekundumban
}
else
{
digitalWrite(rel2Pin, LOW);
}

// Vilagitás (be) and (ki) ha 10:10 kor szeretned bekapcsolni, akkor 10x60+10=610, ezt ird be, hasonló az eljárás, a kikapcsolási idővel

if (hour*60+minute>540 and hour*60+minute{
digitalWrite (relPin, HIGH);
}
else
{
digitalWrite (relPin, LOW);
}

//CO2 vezerles, kapcsolás, az etetőgomb megnyomásakor felfüggesztődik, hogy a reaktor ne teljen meg gázzal

if (hour*60+minute>480 and hour*60+minute{
digitalWrite (relco2Pin, HIGH);
}
else
{
digitalWrite (relco2Pin, LOW);
}

if (49620) // 8 óra = 28800 ki is lehet számolni, én csak felszoroztam az adott időt a másodpercekkel
{
digitalWrite (dpup1pin, HIGH);
delay(10000); //mennyi ideig menjen a pumpa milliszekundumban
digitalWrite (dpup1pin, LOW);

}


if (hour*3600+minute*60+second==540*60) // 9 óra ki is lehet számolni, én csak felszoroztam az adott időt a másodpercekkel
{
digitalWrite (dpup2pin, HIGH);
delay(10000); //mennyi ideig menjen a pumpa milliszekundumban
digitalWrite (dpup2pin, LOW);

}



}

Előre is köszönöm.
Üdv
Én ezt építettem, tökéletes dp.



Remélem tudtam segíteni.
 
Az eredeti elképzelésem szerint a 9V-os táp, mint egy modul kerül be, és a 12V-ról kapja a megtáplálást. Sajnos ez az LM317-el így nem működött, ezért egy trafós változatot építettem be.





Bekötöttem a vezetékeket, már itt közösítettem a negatívot, és ráforrasztottam az Arduíno tápcsatiját. Beépítettem a relé modult, és most már csak az időmodulnak kell helyet keresnem.






Egyre kevesebb a hely, kicsit gondban vagyok emiatt. Van még egy másik gondom is, amiket eddig találtam programot a NET-en nem igazán működnek, legalábbis nekem nem.
 
Egyre kevesebb a hely, kicsit gondban vagyok emiatt. Van még egy másik gondom is, amiket eddig találtam programot a NET-en nem igazán működnek, legalábbis nekem nem.
Hogy alakul a projekt? Sikerült feléleszteni, beüzemelni?
Én egy elfekvő raspberryvel szeretnék hasonlót építeni, de még csak az alkatrészeket gyüjtögetem. :)
 
Hogy alakul a projekt? Sikerült feléleszteni, beüzemelni?
Én egy elfekvő raspberryvel szeretnék hasonlót építeni, de még csak az alkatrészeket gyüjtögetem. :)
Szerintem olcsóbb Arduinot venni, mert míg megveszed az összes szenzort Pi-hez, kiadtad felárban 2-3 Arduino nano árát.

szerk.: Nem utolsó sorban Arduinora sokkal több az ilyen projekt, így a szakértelem nélkül lemásolható kódbázis is.
 
Utoljára módosított:
Szerintem olcsóbb Arduinot venni, mert míg megveszed az összes szenzort Pi-hez, kiadtad felárban 2-3 Arduino nano árát.

szerk.: Nem utolsó sorban Arduinora sokkal több az ilyen projekt, így a szakértelem nélkül lemásolható kódbázis is.

Van egy használaton kívüli rasberry, azt már nem kellene megvenni. Gondoltam ne porosodjon. Mivel nincs analóg bemenete, itt egy egyszerű vizálló hőmérséklet érzékelőhöz is A/D illesztőt kell építeni.
Utánaolvasok arduinos megoldásoknak is.
 
Van egy használaton kívüli rasberry [...]
Ezt a hibát én is elkövettem! :D Annyira nagy volt körülötte a hype, hogy fogalmam nem volt mennyire hasztalan egy Arduinohoz képest. Eleinte reklámszűrő DNS szervernek használtam, de aztán arra is ráuntam, és azóta sem találtam semmi hasznos dolgot, amit csinálni lehetne vele, és meg is éri nekiállni rajta, mert még egy vízbe meríthető pH szenzor is két és félszer annyiba kerül hozzá kínából, mint Arduinohoz.
 
Back
Oldal tetejére