• Külső szűrőt keresel?

    Akkor a következő szűrőket áttekintő tájékoztató oldal neked készült. Gyári adatok, Green Aqua ajánlás és a fontosabb paraméterek. Szűrő választási tájékoztató.

    Tudtad, hogy az EHEIM 2275-ös szűrője az egyik legnépszerűbb termék a Professional 3 szériából? A Green Aqua-ban ezt a szűrőt önállóan 120-180 literes akváriumokhoz használjuk. 240 literes akváriumaink alatt két ilyen szűrő dolgozik tökéletesen.

    Ha szűk a keret, megfelelő alternatíva lehet a Tetratec EX 1200-as szűrő. A szűrőanyagokat később itt érdemes cserélni, de induláshoz megfelelő lehet.

    Tipp: Ha egy kis Purigennel kiegészíted a szűrőd, a vized kristálytiszta és színtelen lesz.

    További külső szűrők a Green Aqua kínálatából.

  • Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Eheim Professionel

Elvileg én is egy ilyet használtam, amíg nem volt gondom a tömítéssel. Én is abban a hitben éltem, hogy 950 l/h. Szerintem ez igaz is lehet, mert a jelenleg használt Oase Bioaster 250 szemmel láthatóan kisebb áramlást generál (az papíron 900 l/h). Amúgy jó konstrukció, relatíve nagy a szűrőtérfogata.
 
Kérdés. Kaptam egy eheim adaptercserére szoruló 2226ot, prof1 széria. Minden netes adatlap szerint 950l/hs, de a szűrőfejen a matricán 650 l/h van. Na most akkor a 2224estől miben különbözik a felemás méretű csonkokon és a szemre nagyobb szűrőkosarakon kívül? @viktorlantos, @danyi03 or anybody? :D
Köszi!
Ipari szabványok által meghatározott értékekről van szó. A nagyobb érték az ún. 'pumpateljesítmény', azaz azt a vízmennyiséget mutatja, amit a pumpa minden terhelés nélkül átnyomni képes (azaz nincs szűrőanyag, sem egyéb korlátozó tényező (pl. csövek) sem a be- sem a kifolyóágon (azaz emelni sem kell a vizet). A másik az ún. "szűrési teljesítmény", amit az ajánlott új szűrőanyaggal- és mennyiséggel, az ajánlott emelési magasságra szabott és egyenlő hosszú csövekkel a szűrő forgatni képes.
A szűrő tervezésénél nyilván a szűrési teljesítménnyel érdemes kalkulálni. Figyelembe kell venni azt is, hogy az itt megadott gyári értékeke is kvázi steril, laboratóriumi körülmények között születtek. A valóságban a szűrési teljesítményt számtalan tényező befolyásolja. (Kb. mint az autóknál a lóerő...)
 
Azt tudom hogy hogyan alakul egy pumpa vízszállítása.
Közben kiderítettem, hogy a mindenhol szereplő 950 l/h az eheim szerinti maximum vízszállítás (amit egyébként minden gyártó így tüntet fel) a pumpafejen levő 650 l/h pedig a szűrőanyaggal töltött szűrő valós vízszállítása. Elvileg. :)
 
Azt tudom hogy hogyan alakul egy pumpa vízszállítása.
Közben kiderítettem, hogy a mindenhol szereplő 950 l/h az eheim szerinti maximum vízszállítás (amit egyébként minden gyártó így tüntet fel) a pumpafejen levő 650 l/h pedig a szűrőanyaggal töltött szűrő valós vízszállítása. Elvileg. :)

pont így jártam egy 2026-tal :)
 
Ipari szabványok által meghatározott értékekről van szó. A nagyobb érték az ún. 'pumpateljesítmény'
Bocs, ezt nem bírom kihagyni, de csak a kontextus miatt. :) Ha egy ipari szabványt készítő vagy fordító ember a szivattyút egyszer is pumpának hívná, az másnap már nem dolgozna a szabványügyi testületnél. :)
 
Lehet nekem is át kéne térnem a szivattyúra, de a pumpa rövidebb, plusz full laikus vagyok, szóval elkúszok a radar alatt talán. :) :) :D
 
Bocs, ezt nem bírom kihagyni, de csak a kontextus miatt. :) Ha egy ipari szabványt készítő vagy fordító ember a szivattyút egyszer is pumpának hívná, az másnap már nem dolgozna a szabványügyi testületnél. :)
Kedves Péter,
köszönet az értékes hozzászólásért. Lehetne a lényegi, tartalmi részre is reflektálni. Nyilván észlelhető volt (írásjellel jeleztem), hogy a közkézen forgó leírásokból idéztem a kifejezést. Ebben a kontextusban a magyar nyelvben a pumpál és szivattyúz szinonimaként használt igék. Így még félre sem érthetők. Vannak a magyar fordításokban értelmetlenül fordított vagy használt terminusok. Na, azokra kellene ráugrani.
 
Ok tanácstalan vagyok.

Van nekem egy Eheim 2226-om. Nem folyik, nem csöpög.

DE!

Egy ideje folyamatosan levegőt szív valahol. Én adapter tömítőgyűrűkre gyanakodtam, kicseréltem, de azóta is csinálja.
Létezik hogy a fejtömítésnél szív levegőt??? Na de akkor elvileg folyna is, nem? Ki/bekapcsolásnál (amikor elvileg ugye általában folynak a szűrők) sem ereszt vizet.

Cseréljek fejtömítést? Más tömítés már nincs ahol falsot szívhatna. :( Csövezés rendben, bubi nem megy be a szűrőbe, de kifelé viszont jönnek a levegőbuborékok. És mintha lenne egy kis sivító, sziszegő hangja is, de lehet ezt csak beképzelem. :(
 
Ok tanácstalan vagyok.

Van nekem egy Eheim 2226-om. Nem folyik, nem csöpög.

DE!

Egy ideje folyamatosan levegőt szív valahol. Én adapter tömítőgyűrűkre gyanakodtam, kicseréltem, de azóta is csinálja.
Létezik hogy a fejtömítésnél szív levegőt??? Na de akkor elvileg folyna is, nem? Ki/bekapcsolásnál (amikor elvileg ugye általában folynak a szűrők) sem ereszt vizet.

Cseréljek fejtömítést? Más tömítés már nincs ahol falsot szívhatna. :( Csövezés rendben, bubi nem megy be a szűrőbe, de kifelé viszont jönnek a levegőbuborékok. És mintha lenne egy kis sivító, sziszegő hangja is, de lehet ezt csak beképzelem. :(

Az adapteren lévő tömítéseket is kend le. Hátha ott a bibi.
 
Mivel 2 is van ebből a szűrőből megnéztem a másik adapterét is.
Ezen amelyik levegősödik kicsit lötyög a zsír új O gyűrű mindhárom csonkon. Nem értem.

Hétfőn elmegyek és veszek rá vastagabb O gyűrűket hátha az megoldja a dolgot. Fejtömítésvétel előtt.
 
Hát egyre durvábbannlevegősödik most már folyamatosan köpi a levegőt, nem az adapter O gyűrűk voltak a ludasak.
Nem maradt más mint a fejtömítés, ami azért furcsa mert nem folyik egyáltalán. De más lehetőség nem maradt.

Nyilván mikor rottyan meg teljesen? 23-án. Félek a folyamatos levegőbuborékok kinyírják a rotort 27-ig amikor valahol próbálok vadászni fejtömítést. Nincs valakinél elfekvő cseredarab? :(
 
Az lesz szerintem ha még durvábban szív falsot hogy teflonnal megpróbálom körbetekerni a gumitömítést és visszarakom úgy.
 
Félek a folyamatos levegőbuborékok kinyírják a rotort :(
Ezt miből gondolod? Mi lenne a fizikája?
Én úgy keverem be a levegőt is és a CO2-t is, hogy beszívatom a szivattyúval. A rotorral csapatom szét a gázbuborékokat.
Persze, ha a levegő buborékok látványa zavar, az más kérdés...
 
A zaj ami zavar, de ha azt mondod nem nyírja ki a motort, akkor megnyugodtam.
GAs rendelés leadva (még jó hogy a fiúk mindig be vannak tárazva szűrőalkatrészből), szerda nyitásra ott vagyok. :)
 
A zaj ami zavar, de ha azt mondod nem nyírja ki a motort, akkor megnyugodtam.
GAs rendelés leadva (még jó hogy a fiúk mindig be vannak tárazva szűrőalkatrészből), szerda nyitásra ott vagyok. :)
Csöveket visszavágtad csapoknál vagy az adapter csonkoknál, ott is előfordulhat, hogy levegőt tud beszívni.
 
Ezt miből gondolod? Mi lenne a fizikája?
Én úgy keverem be a levegőt is és a CO2-t is, hogy beszívatom a szivattyúval. A rotorral csapatom szét a gázbuborékokat.
Persze, ha a levegő buborékok látványa zavar, az más kérdés...
Van egy olyan jelenség, ami hajócsavaroknál fordul elő inkább, ez a kavitáció, amikor a gyors forgás miatt buborékok keletkeznek a lapátokon és széteszi a fémet. Itt nem tudom mennyire számít, de biztos, hogy nem jó ha levegősödik, hiszen a tengelyt is a víz "keni" meg egyfajta egyenetlen járást is eredményez, szóval tartósan biztos, hogy a tengely, vagy a rotor kárára megy.
Nemrégiben az 54 literesem 2213-as Eheim Classic szűrőjével szenvedtem. Ott is a fejtömítés csak egy sima O gyűrű. Az sem folyatott,de mégis folyamatosan lelevegősödött. Gyári tömítés kicsit drága bele szerintem, meg nagyon puha is. csapágyboltban ugyan nem volt olyan méret épp, csak rendelésre hoztak volna. De tudtak adni méterben 400Ft-ért olyan gumit amiből tudtam csinálni. Igaz, hogy keményebb, és nehezebben ment a helyére, de azóta tökéletes, és egyáltalán nem levegősödik.
 
Van egy olyan jelenség, ami hajócsavaroknál fordul elő inkább, ez a kavitáció, amikor a gyors forgás miatt buborékok keletkeznek a lapátokon és széteszi a fémet. Itt nem tudom mennyire számít, de biztos, hogy nem jó ha levegősödik, hiszen a tengelyt is a víz "keni" meg egyfajta egyenetlen járást is eredményez, szóval tartósan biztos, hogy a tengely, vagy a rotor kárára megy.
Nemrégiben az 54 literesem 2213-as Eheim Classic szűrőjével szenvedtem. Ott is a fejtömítés csak egy sima O gyűrű. Az sem folyatott,de mégis folyamatosan lelevegősödött. Gyári tömítés kicsit drága bele szerintem, meg nagyon puha is. csapágyboltban ugyan nem volt olyan méret épp, csak rendelésre hoztak volna. De tudtak adni méterben 400Ft-ért olyan gumit amiből tudtam csinálni. Igaz, hogy keményebb, és nehezebben ment a helyére, de azóta tökéletes, és egyáltalán nem levegősödik.
Amire gondolsz, ott kicsit más a helyzet. A kaviáció esetében "látszólagos buborékok" keletkeznek. Vagyis azokban a "buborékokban" nincs semmi, tehát vákuum van. Ami fémet szétszedi, az a "buborékok" felrobbanásakor (azaz, amikor a víz visszatódul és kitölti a légüres teret), keletkező mikro robbanások okozta rezgés. Etele esetében, ahogy jól látta, nem a "semmit" keveri a szivattyú, hanem a gázt, ami (bár nem mértem), de szerintem pár száz millibar lehet az adott helyen.
Ha kavitáció fellépne a szivattyúban, akkor azt biztosan nem látnánk, mert mire elhagyná a "semmibuborék" a szivattyút, addigra össze is omlana.
Másrészről, ha károsítaná a bekevert gáz a szivattyút, akkor azt észrevettem volna az elmúlt 1 év alatt. ;)
 
Back
Oldal tetejére