• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

DIY Dimmelhető LED világítás hajlított plexi vázon

és akkor már miért ne legyen nekem is szabályozható, napfelkeltés, naplementés világításom
Nem fogod megbánni. Ha nem dolgoztál még ledszalagokkal, javaslom hogy használj ledszalag csatlakozókat. Sokkal kényelmesebb, mint forrasztgatni. Bár tudom, hogy neked ez nem kihívás ;)
images
 
Tényleg? Szarul érintkezett, vagy mi a túró lehetett vele?
De te az egész led szalagos témában csalódtál, nem? :) ;)
 
Nem bírta el az a kis cérnaszál vezeték a 2835-ös szalag igényét. Az érintkezéssel nem volt baj, ha sikerült ráhúzni megfelelően a csatlakozót. Igen nálam a LEDes világítás csak késztermékként jöhet szóba. Bedugom, világít. Nem fogom kitalálni mégegyszer amit már kitaláltak egyszer :)
 
Igen nálam a LEDes világítás csak késztermékként jöhet szóba.
Lakásfelújításnál majd jól eszedbe juttatom ezt a kijelentést :D
Egyébként furi, nálam sem a 7020 sem a 8520 esetében nem volt vele gond. Szerencsére.
 
Nem fogod megbánni. Ha nem dolgoztál még ledszalagokkal, javaslom hogy használj ledszalag csatlakozókat. Sokkal kényelmesebb, mint forrasztgatni. Bár tudom, hogy neked ez nem kihívás
A kép alapján ráforrasztott vezetékkel küldik, és lehet nem is lenne jó ez a csatlakozó, mert alu lapra szerelt verziót rendeltem
s-l600.jpg
 
Jók voltam a Power LED-ek de egyrészt a 20db 3 wattos kevés 243 literre, bár CO2 nélkül is egész jól elvoltak alatta a növények, csak egy ideje elszállt az egyik 10-es sor, így kénytelen voltam beizzítani a két T5 54 wattos csövet is. De részben tényleg elcsábultam, mikor itt a fórumon hirdettek ilyen TC420-as vezérlőt, és akkor már miért ne legyen nekem is szabályozható, napfelkeltés, naplementés világításom ;), esetleg este némi holtfényes derengés ;). Persze rendeltem a vezérlőhöz 7020-as LED szalagot is. Az átalakítás aránylag egyszerű, mert gipszkarton profilon van az egész belseje, 4 csavart kell kitekerni, és lejön a teteje.
Viszont azt vettem , hogy ezek a Cree power LED-ek, is úgy 3 évet ha bírnak, az kis 24 literesen is van egy 3 LED-es, de azon ez egyik már egész halványan világít
Hát szerintem a LED szalagba nagyobbat fogsz csalódni.Igen biztos csili-vili a napfelkelte napnyugta stb.
Frankó cree ledek voltak vagy valami eba....y os? hány amperrel hajtottad a LEDeket? hűtés megfelelő volt?
 
Hát szerintem a LED szalagba nagyobbat fogsz csalódni.Igen biztos csili-vili a napfelkelte napnyugta stb.
Frankó cree ledek voltak vagy valami eba....y os? hány amperrel hajtottad a LEDeket? hűtés megfelelő volt?
Ebayről vettem, és 1A-es terhelhetőségűek amit 900mA-val hajtottam, 40x40-es bordára vannak hővezető pasztával van ragasztva, mindkét akvárium világításánál ventilátorok gondoskodnak a levegőmozgásról. Picinél egy prociventilátor a nagyon pedig 2db 12 centis dolgozik.
Majd meglátom milyen lesz ez a LED szalag, minden esetre ez még mindig olcsóbb mint a Power LED, de valószínűleg csak a fénycsöves rész lesz kicserélve LED-ekre, Power LED-es meg javítva.
 
Ma végre megérkezett a 7020-as LED szalag is, a TC420-as vezérlő már korábban megjött, így most tudtam kicsit játszani vele ;). Lehet, hogy csak a gyorsított teszt miatt volt, de kicsit darabosnak tűnt ennek a vezérlőnek a fényerőszabályzása, nem folyamatosan, hanem látható fokozatossággal , kb 10%-onként vette lejjebb a fényerőt. Az volna a kérdésem, hogy aki használja az csatornánként mennyire terheli meg? 7020-asra azt írták, hogy 17-19 Wattot kajol méterenként , ez 12 volton 1,6Amper. Vagyis csak 2,5 métert pakolhatok egy csatornára, mivel a max 20A, vagyis akkor csatornánként csak 4A. Ennél azért nem lenne rossz kicsit többet rápakolni valamilyen megoldással, mivel így, hogy még akarok venni 5 métert, csak egy sáv maradna a színes LED-eknek, de jobb lenne a piros és a kék színt is külön vezérelni.
 
Dimmelés: Nem mindegy, hogy a programban milyen intervallumokat állítottál be. 1 perc vagy 1 óra alatt akarsz 0-100-as átmenetet?
Terhelhetőség: Pedig az annyi amennyit írtál. Maxra engedheted, de ennyi.
 
Dimmelés: Nem mindegy, hogy a programban milyen intervallumokat állítottál be. 1 perc vagy 1 óra alatt akarsz 0-100-as átmenetet?
Terhelhetőség: Pedig az annyi amennyit írtál. Maxra engedheted, de ennyi.
Egyenlőre csak számítógépre kötve teszteltem, olyankor egyfajta távvezérléssel. és gyorsítva ment, akkor darabosan növekedett és csökkent a fényerő. Nem tudsz valamilyen tranzisztoros elektronikát kapcsolási rajzot amit közbe lehetne iktatni?
 
Nálam 4 csatorna működik, változó terheléssel.
1. Szekrényvilágítás (mert a DC-csatis tápegységet nem osztottam szét :)), folyamatos (+ kapcsolóval) ~ 0,6 A
2. Háttérvilágítás, 2+8+20 perces fel/lefutással ~1 A
3. Lámpa 7020, 30 perces futással ~ 3,5 A
4. Lámpa 8520, 20 perces futással ~ 4,5 A

A fade-eknél minden esetben látható a fényerőváltozás, láthatók a lépésközök. És becslésre meg merem kockáztatni, hogy 1% pontossággal tud változni, de még sose számoltam meg. Szerintem a nem-folyamatos fényerőváltozásért a ledek is felelősek. Ha TC420 tud(na) is tizedes pontossággal vezérelni, szerintem a ledek lehet akkor sem tudnák ezt az érzékenységet. De az is lehet, hogy teljes sületlenség, amit írok :)
 
Sajnos nem tudok ilyesmit. Ennyire nem vagyok penge a témában.
Én meg esztergályos vagyok ;)
Valami hasonló tranzisztoros megoldás kellhet, csak arduino helyett TC420-al
 

Attachments

  • rfp30n06le-arduino-lightbulb-400x218.png
    rfp30n06le-arduino-lightbulb-400x218.png
    17.7 KB · Megtekintések: 6
Arduinoval vezérelve tudod/tudtad teljesen folytonossá tenni a ledszalagok fényerőváltozását?
Ezt nem próbáltam, az arduinos programozásba csak belekóstoltam, nem próbáltam LED-et vezérelni vele, csak sima időkapcsolásokat csináltam. Elméleti szinten tudom, hogy villogási sebességgel kell játszani (PWM), de hogy ezt milyen kóddal lehet elérni, az nem tudom.
 
Szia Mindenki!
Bocs hogy ide pofátlankodok, de engem is foglakoztatott ez a téma. Nos én terveztem egy kis naplemente-napfelkelte szimulációs elektrónikát, ami nálam fél éve hibátlanul dolgozik. Az egészet egy fotoellenálás vezérli. A lényeg, hogy amikor kel fel a nap szépen fokozatosan erősödik a világítás este pedig halványul. Ha esetleg valakit érdekel szívesen megosztom, ill ha valami nem teljesen lenne érthető, szívesen válaszolok és várom az építő jellegű kritikákat.
A kapcsolás :
1559892_1070486856335034_8113358701412194819_n.jpg

Leírás:
A T1 tranzisztort vezérli a fotoellenálás. A T1 bázisán lévő 2200 mikrós kondi azt a célt szolgálja, ha esetleg madár vagy emberek járkálnak az fotoellenálás elött, akkor se reagáljon a világítás azonnal. Mivel a kondi feltöltődik, így a hirtelen ellenálás változás alkalmával a bázis feszültség még 10-15 másodpercig maximumon marad. A sötétedéskor viszont már nem tartja a 100% ot, mert fojamatosan kisül. A fotoellenállást beleépítettem egy kiszuperált mozgásérzékelő dobozába, és kivezettem az ablakon kívülre. T1 collektorát az 1k os ellenálás és a 22 k os trimmer szabájozza, ezáltal lehet szabájozni T2 bázisát, így a fényerő beállítható. ( Nekem jelenleg 10.50 voltos feszültségre vannak állítva a ledek ).

T3 tranzisztor egy 12 voltos mágneskapcsolót vezérel, ami kapcsolja nekem az RBG ledeket a nappali és éjszakai világítás között. Ez már elhanyagolható ha valaki nem akarja a szines ledeket. ( Ennél fogva akkor már a másik része a kapcsolásnak is elmarad ).

Amennyiben a kapcsolás második felét is megépíted akkor kell a 12 voltos relé aminek legalább 2 darab kétállású kapcsolója van. ( Mondhatnám, kicsit " parasztos" megoldás, de nem akartam még bonyolítani a kapcsolást ) A T3 tranyó bázisán lévő trimmerrel szabájozható, hogy mikor kapcsoljon át nappali fényről éjszakaira a színel szalagok.

A második kapcsolásban a két tranzisztor bázisán kettő-kettő vezérlő előtét van, így a nappali és az éjszakai színek minden verziója állítható.

Nálam úgy néz ki, hogy mikor, el kezd kint sötétedni, és halványulnak a fehér szalagok akkor még a kék és piros fények 100% on mennek, így az egész akvárium egy kellemes lilás fényben fog játszani. ( ez kb:10-20 sec ) majd a relét behúzza a T3 tranzisztor és átkapcsolja az RBG ledeket. Nekem a pirosat teljesen lekapcsolja a kéket, pedig szépen elhalványítja, amely a tranzisztor bázisán lévő kondinak köszönhetően nem hirtelen, hanem fokozatosan következik be.



A két kapcsolást érdemes külön stabilizátor táppal hajtom meg, hogy ne terheljek feleslegesen egy stabilizátort.

A stabilizátorok és a T2 tranzisztor hűtőbordán vannak, mert terhelés az van rajtuk rendesen

A szines szalagok tranzisztoraira elég egy-egy kisebb hűtést tenni.
 
Back
Oldal tetejére