inhof zoltan
Főkertész
Ha jól tudom, akkor 1 kg/cm2 ~= 1 bar (0,981 bar), tehát jól nézted.
És az normális hogy ez a legalacsonyabb kimenő nyomás? Teljesen zárva van a csap a két óra között.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
Regisztrációs korlátozások
Ha jól tudom, akkor 1 kg/cm2 ~= 1 bar (0,981 bar), tehát jól nézted.
Sziasztok. Ha nem megfelelő topikban teszem fel a kérdést, akkor kérlek mozgassátok átt. Alga gondom van. Jött mindenféle algám,egy vrészét tudom kezeli de a zöld pontalgát nem.
Ha jól olvastam erős összefüggésben van a co2 szinttel és a rossz beoldással. Érdekes hogy nálam legfőképpen a co2 difi melletti sarokban jelentkezett. Jelenleg 24 ppm a co2 szintem. Kicsit emeltem rajta de nem akar eltűnni. Ahová szinte semmi co2 nem jut ott semmi nincs. A világitásom nem lehet sok napi 7 ora 36 lumen per literrel így az olvasottak alapján csak a co2 jöhet szóba. Van valakinek ötlete? Előre is köszi
hát lehet tényleg az lesz mert a foszfát szintem nulla annak ellenére hogy tolom bele az easy life foszfátot. Érdekes hogy ugyan azon részeken a difi mellett kezd megjelenni a zöld szőralga is. Szinte az egész üvegen van a difitől jobbra és balra de még kezdetleges.Szia!
Zöld pontalga jellemzően foszfát problémára szokott utalni, leginkább, ha a nitráthoz képest alacsony a foszfát szint, akkor jelentkezik, de ugyanúgy előfordulhat magas szintnél is. Szerintem mérj nitrát-foszfát szintet először.
Nem kell túlbonyolítani. Nem baj, ha a világítási időszakon kívül is van elég CO2 az akváriumban. Sőt! De fontos, hogy ne halmozódjon fel! Én pl non-stop adagolom, mert a világításom ezt diktálja (nem túl sok fény). Ha jobban pirítasz, több CO2-re van szükség, de ugyanez az intenzív adagolás fény nélkül sok lesz és felhalmozódik. Éppen ezért akváriumonként eltérő lehet, hogy mikor kapcsolod és mennyire tolod a CO2-t. Úgy állítsd be a beoldást, hogy minél konstansabb legyen a CO2 tartalom, vagyis amikor a növények felveszik akkor is elég legyen, de ne legyen túl sok akkor sem amikor nem veszik fel.Sziasztok. Beoldással kapcsolatban! Mi a legjobb, ha a lámpahoz igazitom vagy a természetes fényhez? Jelenleg úgy megy hogy 11:30 kor kapcsol a lámpa. A co2 9-kor kapcsol, mire a növények és az alga bubizik kb 11 óra lesz. Észre vettem viszont hogy reggel 6-7 között a myriophillum buzogánya kinyílik és az ablak felé fordul. A kérdésem az lenne hogy már ilyenkor is kéne menni a co2-nek vagy jó úgy ahogy most kapcsol. Van pár algám és úgy tudom hogy a zöld szőrt lehet ehhez kapcsolni. Ott van minden növényemen.
Nem kell túlbonyolítani. Nem baj, ha a világítási időszakon kívül is van elég CO2 az akváriumban. Sőt! De fontos, hogy ne halmozódjon fel! Én pl non-stop adagolom, mert a világításom ezt diktálja (nem túl sok fény). Ha jobban pirítasz, több CO2-re van szükség, de ugyanez az intenzív adagolás fény nélkül sok lesz és felhalmozódik. Éppen ezért akváriumonként eltérő lehet, hogy mikor kapcsolod és mennyire tolod a CO2-t. Úgy állítsd be a beoldást, hogy minél konstansabb legyen a CO2 tartalom, vagyis amikor a növények felveszik akkor is elég legyen, de ne legyen túl sok akkor sem amikor nem veszik fel.
HeheMost mégis van akváriumod?
Nem kell túlbonyolítani. Nem baj, ha a világítási időszakon kívül is van elég CO2 az akváriumban. Sőt! De fontos, hogy ne halmozódjon fel! Én pl non-stop adagolom, mert a világításom ezt diktálja (nem túl sok fény). Ha jobban pirítasz, több CO2-re van szükség, de ugyanez az intenzív adagolás fény nélkül sok lesz és felhalmozódik. Éppen ezért akváriumonként eltérő lehet, hogy mikor kapcsolod és mennyire tolod a CO2-t. Úgy állítsd be a beoldást, hogy minél konstansabb legyen a CO2 tartalom, vagyis amikor a növények felveszik akkor is elég legyen, de ne legyen túl sok akkor sem amikor nem veszik fel.
Hehe
A Slow happenings néven futó akváriumom működik, illetve van egy működő növénytároló garnélásom. Ezek nem igénylenek odafigyelést (max havi egy karbantartás/vízcsere stb.). Ha arra gondolsz hogy azt mondtam szünetel az akvarizálás, az alatt a "babusgatott" akváriumokat értettem
Szerintem is az a legjobb, ha állandó értékeket tartasz. Ha sötétben kevesebb a co2, az nem baj, de ezzel együtt magasabb lesz a ph, az meg nem jó, ha ingadozik, főleg, ha a ph-ra kényes élőlények is vannak benne.Köszönöm. És az optimális ha lámpa kapcsoláskor a ph 7 lekapcsoláskor pedig ph 6,8 mindez 4 kh-val.
Szerintem is az a legjobb, ha állandó értékeket tartasz. Ha sötétben kevesebb a co2, az nem baj, de ezzel együtt magasabb lesz a ph, az meg nem jó, ha ingadozik, főleg, ha a ph-ra kényes élőlények is vannak benne.
Amano garnéla pont nem annyira érzékeny Lehet, hogy zavart lesz a viselkedése az ingadozás miatt, de ettől függetlenül elég jól bírja.Állandó értéket csak akkor tudok tartani ha éjjel nappal megy a rendszer. Amanom van az elég érzékeny. Már tapasztaltam.
Amano garnéla pont nem annyira érzékeny Lehet, hogy zavart lesz a viselkedése az ingadozás miatt, de ettől függetlenül elég jól bírja.
Tehát ezek szerint próbáltad, hogy éjjel nem megy a CO2 és reggelre kékül a DC (ez a normális). Ha időzítővel kapcsolod a mágnesszelepet, akkor tudsz vele variálni, többször rövidebb időközökre bekapcsolni. Próbáld ki, hogy félórát megy, egy-két órát pedig nem megy. Így váltogatva, egész éjjel (és az éjjel alatt mindig a világításmentes időszakot értjük). Így ha reggel még mindig kék, akkor növelj a bekapcsolva/kikapcsolva arányon - addig míg egyenletesnek nem találod a CO2 szintet, vagyis folyamatosan ugyanazt nem mutatja a DC (limezöld). Ez a "kapcsolgatás" azért lehet jó megoldás, mert bár nyilván egyszerűbb lenne este takarékra venni, de ahhoz el kellene állítgatni a tűszelepet, azt meg nem akarjuk...
Nem feltétlenül, de ha már adott, akkor szerintem használd, minden növény örül neki. Csak nem kell fullon járatni, elég lassan adagolni (világításhoz mérten), de ezt már megbeszéltük régebben privátban