• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Budapest

Azt tudom mondani, hogy ha normális a hely ahonnan vetted, akkor orvosolják a problémád.
Ha elmondod nekik, hogy láttad, hogy a kivételnél megnyomódott stb, de nem akartál szólni akkor, most viszont néhány napra rá rossz irányt vett a történet, szerintem segítenek.

Időnként a legnagyobb gondosság ellenére is történnek malőrök. Már az importtól kezdve, a boltokba való szállításnál, a tárolásnál stb.
Ha valahol éves szinten tízezrével adják a víz alatti lakókat, ott azért megvan az a rutin, hogy emeljék ki az akváriumból.

Aztán jönnek az ugrálós fajták, a ragaszkodók (otocinclus, palacsinta, gébek stb), azok akik a kivétel után halottnak tettetik magukat (amanda pl), akiket nem lehet összetenni másik hallal stb stb...

Nálunk is megfordul nagyon sok halacska és garnéla, de valamiért a mennyiség ellenére is inkább egy olyan sztori égett be, ami ügyfélnél történt már otthon.

Volt amikor kísérlet képpen kaptunk nyúlhalat. Szép nagy halacskák, különlegesek stb. Talán egy tizes csapat volt belőle.
Kiszedtük eladtuk az első példányt az ügyfélnek, majd vártuk legközelebb a beszámolót.

- Na hogy érzi magát a hal? Sikerült rendesen beszoktatni? Minden ok? Hogy viselkedik?
- Nem vettük észre, kiugrott az akváriumból és amikor ráléptünk, a papuccsal elcsúsztunk rajta......

nyulhal3.jpg
 
Azt tudom mondani, hogy ha normális a hely ahonnan vetted, akkor orvosolják a problémád.
Ha elmondod nekik, hogy láttad, hogy a kivételnél megnyomódott stb, de nem akartál szólni akkor, most viszont néhány napra rá rossz irányt vett a történet, szerintem segítenek.

Időnként a legnagyobb gondosság ellenére is történnek malőrök. Már az importtól kezdve, a boltokba való szállításnál, a tárolásnál stb.
Ha valahol éves szinten tízezrével adják a víz alatti lakókat, ott azért megvan az a rutin, hogy emeljék ki az akváriumból.

Aztán jönnek az ugrálós fajták, a ragaszkodók (otocinclus, palacsinta, gébek stb), azok akik a kivétel után halottnak tettetik magukat (amanda pl), akiket nem lehet összetenni másik hallal stb stb...

Nálunk is megfordul nagyon sok halacska és garnéla, de valamiért a mennyiség ellenére is inkább egy olyan sztori égett be, ami ügyfélnél történt már otthon.

Volt amikor kísérlet képpen kaptunk nyúlhalat. Szép nagy halacskák, különlegesek stb. Talán egy tizes csapat volt belőle.
Kiszedtük eladtuk az első példányt az ügyfélnek, majd vártuk legközelebb a beszámolót.

- Na hogy érzi magát a hal? Sikerült rendesen beszoktatni? Minden ok? Hogy viselkedik?
- Nem vettük észre, kiugrott az akváriumból és amikor ráléptünk, a papuccsal elcsúsztunk rajta......

View attachment 49083
Az nem kérdés vagy felvetés, mert az amit ti a tapasztalt éveitekkel a háttatok mögött, tudtok bánni a víz alatti lakókkal, meg tudjátok kezelni a "véletlen kellemetlen" helyzeteket is. Valóban függ a importőröktől és beszállítóktól is, de itt most inkább a Budapesti úgy nevezet akvarisztikai boltokról van szó, ahol a tulajdonos vagy üzletvezetőnek van valami ismerete(fogalma) néhány növény vagy víziállatról. Csak itt az a baj, hogy nem ők szolgálnak ki, hanem az olyan jött ment, akit felvesznek, és fogalma sincs a dolgokhoz. Csak akkor tudja hogy mit kérek, ha rámutattok az akváriumra. Ez itt a probléma Budapesten.
 
de itt most inkább a Budapesti úgy nevezet akvarisztikai boltokról van szó, ahol a tulajdonos vagy üzletvezetőnek van valami ismerete(fogalma) néhány növény vagy víziállatról. Csak itt az a baj, hogy nem ők szolgálnak ki, hanem az olyan jött ment, akit felvesznek, és fogalma sincs a dolgokhoz. Csak akkor tudja hogy mit kérek, ha rámutattok az akváriumra. Ez itt a probléma Budapesten.

Ez már nem csak akvarisztika probléma. Vannak pozitív példák is, de egyre kevésbé jellemző, hogy a boltban -legyen az bármilyen - (barkács, világítástechnika, akvarisztika, szak-újságírás(!!) stb) értsenek is hozzá. Nálunk a cég, ahol dolgozom az irodai növények beszerzéséért és gondozásáért egy kertészeti cég felel. Hetente jönnek a kis egyenruhájukban tőlük és locsolnak, növényápolnak. Volt az egyik növénnyel kapcsolatban egy kérdésem és kiderült, hogy a hölgy nem csak ahhoz, de semmilyen növényhez nem ért. Nyilván olcsóbb az ilyen "kertész"..És akkor ez a válasz rá, hogy sokszor miért nem szakértők a boltosok az állatkereskedésben.

De a konkrét eset, hát nem tudom. A halaknak egy pokol, amíg ki tudja honnan eljutnak egy szép akváriumba, ahol szépen elkényeztetik őket. Hogy addig hányszor esnek le és hova, ebbe bele se gondoljunk. Nálunk kiugrott egy éve az egyik fonalalgázó, feleségem kiáltott, hogy egér van a szobában. Hát nem az volt, csak a hal sétált a nappaliban egy baromi nagy esés után(magas bútor és akvárium..). Visszatettem, azóta is jól van.
A GA-ban vettünk 3 palacsintát, mert nagyon megtetszettek, szegény eladó nagyon szenvedett velük, egy földre esett, a többit kézzel tessékelte be a zacskóba..ezek ilyen halak. Beváltak a palák, másik alkalommal vettünk megint hármat, hát megint volt olyan, aki a földön kötött ki. Még az is lehet, hogy azt kaptuk, mert vissza lett téve a többihez... Ebből a háromból pár nap alatt meghalt kettő. Eszembe se jutott reklamálni, mert ahogy mondtam, millió oka lehet a pusztulásnak(igen, mi is gondoltunk, hogy a boltban a kivevés miatt, de még ezer más okot is fel tudtunk volna sorolni..)...
Biztos van aki nagyon ügyesen veszi ki a macerás halakat is, de csak azután, hogy túl van az ezrediken is... Szerintem azért nem kell leírni egy akvarisztikai boltot, mert egy gébet kézzel kellett belekönyörögni a zacskóba.
 
Ez már nem csak akvarisztika probléma. Vannak pozitív példák is, de egyre kevésbé jellemző, hogy a boltban -legyen az bármilyen - (barkács, világítástechnika, akvarisztika, szak-újságírás(!!) stb) értsenek is hozzá. Nálunk a cég, ahol dolgozom az irodai növények beszerzéséért és gondozásáért egy kertészeti cég felel. Hetente jönnek a kis egyenruhájukban tőlük és locsolnak, növényápolnak. Volt az egyik növénnyel kapcsolatban egy kérdésem és kiderült, hogy a hölgy nem csak ahhoz, de semmilyen növényhez nem ért. Nyilván olcsóbb az ilyen "kertész"..És akkor ez a válasz rá, hogy sokszor miért nem szakértők a boltosok az állatkereskedésben.

De a konkrét eset, hát nem tudom. A halaknak egy pokol, amíg ki tudja honnan eljutnak egy szép akváriumba, ahol szépen elkényeztetik őket. Hogy addig hányszor esnek le és hova, ebbe bele se gondoljunk. Nálunk kiugrott egy éve az egyik fonalalgázó, feleségem kiáltott, hogy egér van a szobában. Hát nem az volt, csak a hal sétált a nappaliban egy baromi nagy esés után(magas bútor és akvárium..). Visszatettem, azóta is jól van.
A GA-ban vettünk 3 palacsintát, mert nagyon megtetszettek, szegény eladó nagyon szenvedett velük, egy földre esett, a többit kézzel tessékelte be a zacskóba..ezek ilyen halak. Beváltak a palák, másik alkalommal vettünk megint hármat, hát megint volt olyan, aki a földön kötött ki. Még az is lehet, hogy azt kaptuk, mert vissza lett téve a többihez... Ebből a háromból pár nap alatt meghalt kettő. Eszembe se jutott reklamálni, mert ahogy mondtam, millió oka lehet a pusztulásnak(igen, mi is gondoltunk, hogy a boltban a kivevés miatt, de még ezer más okot is fel tudtunk volna sorolni..)...
Biztos van aki nagyon ügyesen veszi ki a macerás halakat is, de csak azután, hogy túl van az ezrediken is... Szerintem azért nem kell leírni egy akvarisztikai boltot, mert egy gébet kézzel kellett belekönyörögni a zacskóba.
Ebből amit írtál, egy részben egyet értek veled, más részben meg nem. A megfelelő eszközzel, tudássál és tapasztalattal, egy kereskedőnek nem szabad ilyen hibákat elkövetni. Az olyan szintű akvarisztikai boltok,egyre kevesebben vannak akik egy normális vagy elfogadható kiszolgálást tudnak biztosítani, és ebben 3 országot tudnék felsorolni ahol ilyen probléma van. Eddig ezekben tapasztaltam.

Az elhullásban mi is szerepet játszunk, ez valójában így van, nem megfelelően kezeltük őket, nem megfelelő szoktatás, nem megfelelő víz stb. Én valójában azon vagyok kiakadva, és szerintem más is, mikor a állatkereskedésben, egy kiválasztott élőlény leesik a földre, felveszik, jó reménnyel hogy az finoman megfogták, becsomagolják, hazaéréskor reménykedve hogy túl élte, de ha igen, akkor másnapra felfordulva találod. Ere szerinted mi a első gondolatod? hogy a te vized nem megfelelő,vagy az hogy mikor a boltban leeset a földre és kézzel betessékelték a zacskóba, megsérthették? Én elsőre a utóbbira gondolnék, és utána kezdenék vízparamétereket mérni. Persze vannak kereskedések ezt jó tudják kezelni. De ez akkor sem elfogadható hogy a szeműnk látára becsomagolják. Vegyük úgy hogy egy ilyen lény (garnéla vagy hal), úgy durván 1,5 m-ről leesik a földre, az jó tesz neki, mert én szerintem nem. Ha egy jött ment kiszolgáló egy akvarisztikai boltban, kézzel megpróbálja betessékelni a haladat vagy garnéládat egy zacskóba, az jót fog tenni neki. Szerintem nem.
 
Persze vannak kereskedések ezt jó tudják kezelni. De ez akkor sem elfogadható hogy a szeműnk látára becsomagolják. Vegyük úgy hogy egy ilyen lény (garnéla vagy hal), úgy durván 1,5 m-ről leesik a földre, az jó tesz neki, mert én szerintem nem. Ha egy jött ment kiszolgáló egy akvarisztikai boltban, kézzel megpróbálja betessékelni a haladat vagy garnéládat egy zacskóba, az jót fog tenni neki. Szerintem nem.

Minden esetben a kis állatkák mozgatása kockázatokkal jár. Ezek csak részben kezelhetők, mert egyrészt ezek a kis állatkák elég kiszámíthatatlanok is, mind viselkedésben mind például abban, hogy mik a tűrőképességeik határai. A hobbisták és a boltosok többsége sem szakértő és ismeri jobban őket, mint amennyit hirtelen a neten olvas róluk...ha olvas. Ettől még senki sem lesz "állatorvos és hal és garnéla biológus". Nem is kell, hogy a kicsi állat földet érjen vagy kézzel hozzá érjenek, mert milyenek azok a tároló akváriumok, amiben várják, hogy megvegyék őket? Stressz stressz hátán. Még mi is tudjuk, hogy milyen gyilkos és csendes méreg a stressz ránk nézve. Ezek a kicsi állatok olyan stresszben élnek hetekig/hónapokig, hogy a földre érés és az emberi kéz érintése maximum egy-egy csepp lehet csak abban a bizonyos pohárban. Ettől függetlenül kerülni kell azt, hogy egy pici állathoz hozzá érjünk kézzel vagy azt, hogy leessen. De néha megesik. A kicsi állatok nincsenek beidomítva, nem fognak örömködni, hogy "jaj, de jó biztosan szép akváriumba kerülök, már azonnal ugrom is be a zacskóba". Stressz a tároló akváriumi élet és ez előélet is, stressz a kiszedés, stressz a szállítás, stressz a beszoktatás és behelyezés. Megint és újra stressz és stressz. Ez pedig sok kicsi állatot megöl vagy megpecsételi a sorsát. Szerinted annak a sok kicsi állatnak, amit eladnak Magyarországon egy év alatt, mennyi marad életben és még fog élni egy év múlva? Tippeld meg magadban, ne írd le, és rájössz, hogy szegénykék inkább halálra van ítélve, mint sem az életre. Ezt tudják a boltok és tudják a hobbisták is. Van egy konszenzus, csendben mindenki tudomásul veszi, hogy így vagy úgy de elpusztulnak vagy a boltban vagy a hobbistánál. Lesznek szívósabb, keményebb és szerencsésebb állatkák, akik túlélnek szinte mindent. Na ők egy nagyon nagyon szűk kisebbség és az sem biztos, hogy az életük a bolttól vagy a hobbista szakértelmétől függ, hanem attól, hogy azokat a kicsi állatokat éppen milyen fából faragták.
 
Utoljára módosított:
Pár hete voltam az újbudai XXL Fressnapfban, amiről tudjuk, hogy nagyon nem a növényes vonal és úgy általában tényleg teljesen más, mint a GA. Viszont legutóbb halas vonalon kifejezetten jók voltak. Nagyon nagy halválaszték, nem is nagyon zsúfolva az akváriumokban, amiket külön néztem, kifejezetten egészségesnek tűntek. Majdnem minden akváriumban volt valami kis senyvedgető/növögetgető növény, vagy legalább műanyag...
Sokat járok oda, mivel közel van, de átlagon felüli volt a múltkori választék minden tekintetben. Remélem nem csak egyszeri tündöklés volt...
 
Sziasztok az utolsó négy lapot visszaolvastam és bár egyszer-kétszer feljött az Aquafauna neve, különösebben semmi jót nem találtam róla. Nekem nagyon pozitív tapasztalatom volt már többször is a bolttal, az utóbbi két évben. Közel volt, minden volt amit szerettem volna, ami nem volt az lett, és mindig egészséges állítot hoztam el! Ha valamit nem tudtam nem éreztem hogy komplett hülyének néznének, mindig elmodták a véleményüket. Én most csak ajánlani tudom Őket!
 
Sziasztok az utolsó négy lapot visszaolvastam és bár egyszer-kétszer feljött az Aquafauna neve, különösebben semmi jót nem találtam róla. Nekem nagyon pozitív tapasztalatom volt már többször is a bolttal, az utóbbi két évben. Közel volt, minden volt amit szerettem volna, ami nem volt az lett, és mindig egészséges állítot hoztam el! Ha valamit nem tudtam nem éreztem hogy komplett hülyének néznének, mindig elmodták a véleményüket. Én most csak ajánlani tudom Őket!
3 hete vettem tőlük 10 db süncsigát. 9 döglött volt. Már a szállító zacskóra se tapadtak fel. Miután 2 napig senki nem mászott el onnan ahova betettem, megnéztem és tök üres csigaházak voltak.

Visszavittem cserélték.

A nő az nagyon rideg és ellenséges. Havonta egyszer betévedek valami átalakító csőbizbazért, de vettem már ott Green Aqua Micro Macro-ot is. Sose fogadtak örömmel.
A 2 férfiből az alacsonyabb kedves egyedül a magas közepesen goromba. Mikor a csigát visszavittem szerettem volna venni nano-hoz DC-t mert unom átrakni 2 naponta a másik nanoból. Ad egy hatalmasat. - Nanohoz kérnék.
- "Greenaquást nem árulunk már senki nem viszi. Ez olcsóbb." - Eleve opálos és ronda volt megértem, hogy olcsóbb - gondoltam.
- Én nem mondtam a Greenaquát csak, hogy nanóhoz valami kicsit.
- csak ez van.
 
Utoljára módosított:
Eleve opálos ronda volt megértem, hogy olcsóbb - gondoltam.

A kínai csoda meg a kézimunka.
Az egyik egy tömeggyártott cucc a másik egy boroszilikát darab.

Ezt látod rajta.

Ez ők tudják miért jó, valószínűleg inkább árérzékeny a közönségük, mintsem szépérzékeny. Ennyi.
 
Sziasztok az utolsó négy lapot visszaolvastam és bár egyszer-kétszer feljött az Aquafauna neve, különösebben semmi jót nem találtam róla. Nekem nagyon pozitív tapasztalatom volt már többször is a bolttal, az utóbbi két évben. Közel volt, minden volt amit szerettem volna, ami nem volt az lett, és mindig egészséges állítot hoztam el! Ha valamit nem tudtam nem éreztem hogy komplett hülyének néznének, mindig elmodták a véleményüket. Én most csak ajánlani tudom Őket!
Minden ember más, mások az elvárásai. Nyilván nem te vagy ez egyetlen, aki meg van elégedve velük. Ha nem így lenne, már becsukhatták volna a boltot. Háromszor jártam ott, háromszor jöttem el elégedettlenül. Az elégedettlenségem nem abból fakadt, hogy nem ugráltak körül, hanem a kifejezetten bunkó modor, és az élő álattal való rossz bánásmód volt az oka.
 
Minden ember más, mások az elvárásai. Nyilván nem te vagy ez egyetlen, aki meg van elégedve velük. Ha nem így lenne, már becsukhatták volna a boltot. Háromszor jártam ott, háromszor jöttem el elégedettlenül. Az elégedettlenségem nem abból fakadt, hogy nem ugráltak körül, hanem a kifejezetten bunkó modor, és az élő álattal való rossz bánásmód volt az oka.
Akkor ezek szerint szerncsés vagyok, hogy még nem volt rossz tapasztalatom velük... figyelek majd, ha arra járok nehogy nekem is rossz tapasztalat legyen a vége! Köszönöm, hogy leírtátok a véleményeteket! Az állatokkal való bánásmódot nem tudom megítélni, de ahol most lakom 3ker. Budakalász, Szentendre, nem nagyon van olyan bolt (semmilyen bolt sics)ami akár az Ő szintjüket is képes lenne hozni! A GA-ba csak egyszer jutottam el, mert nekem az egy családi egésznapos kirándulás, de kétségtelenül összehasonlíthatatlanok.
 
Utoljára módosított:
Süncsigát én is hoztam el tőlük 10 darabot két hete, abból 4 kakukk volt, pedig még volt benne csiga elvileg, belenéztem.

Szerintem a sünök egyébként mindenhol neccesek, sok az elhullás szállítás közben, boltban is.
Mindig megfogadom csak olyat hozok el, ami mászik épp, de ez nem mindig kivitelezhető. :(
 
Nekem még nem volt olyan érzésem a fauna-ban hogy rosszul bánnának a halakkal, de a többivel egyet kell értenem... én jobban kedvelem ha nem kérdezgetik miben segíthetnek meg magyaráznak ha nem kérem (elég ha akkor segítenek ha kéri az ember), de az ottani stílus tényleg kritikán aluli. Annak a nőnek egy raktárban kéne dolgozni, ahol nem találkozik emberekkel, másfelől meg nekem úgy tűnik hogy vagy nem ért az akvarisztikához vagy csak a bunkóság olyan fokára ért, hogy nagyon jól titkolja, így kevésbé kérdeznek tőle (már akinek van kedve vele beszélgetni).
De ennek ellenére néhány havonta én is benézek oda, mert tényleg sokkal több minden beszerezhető náluk mint egy sima állatkereskedésben.
Ez van, nem kell szeretni de ha kell valami mégis bemész...
 
Minden ember más, mások az elvárásai. Nyilván nem te vagy ez egyetlen, aki meg van elégedve velük. Ha nem így lenne, már becsukhatták volna a boltot. Háromszor jártam ott, háromszor jöttem el elégedettlenül. Az elégedettlenségem nem abból fakadt, hogy nem ugráltak körül, hanem a kifejezetten bunkó modor, és az élő álattal való rossz bánásmód volt az oka.

Tényleg élő állat: Mikor kezdtem a hi-tec-et elárasztott a fonálalga. Mivel nekem a munkahelyemtől pár sarokra van a Fauna értelemszerűen kaptam az alkalmon ott vettem Amanót. 15db-ot kértem. Mikor át akarta önteni a hálóból kettő melléugrott és a betonon landolt. Nem tudom próbáltatok már meg vízcsepp vonzásában ragadt nyálkás 2 cm-hosszú 4mm széles valamit felemelni ujjal, de csak csipegette a srác a földről és inkább a betonhoz tapadt az állat de nem tudta felemelni. 2 perc küzdéssel felpiszkálta őket és visszadobta az akvába érezte, hogy kínos és azt nem adhatja oda. Megkapta más. Horror volt nézni.

Legrosszabb amikor ketten vannak a pultban a számítógépet ütik a harmadik vevővel van elfoglalva. S egyik se szolgál ki sőt amikor már kínossá válik, hogy nézek rá akkor mondja, hogy majd segít nekem az aki már amúgy is a vevővel van. De ez mondjuk már a GA-ban is előfordult kétszer, hogy D és T is ütötte elöl a billentyűt a hölgynél már ketten álltak sorban és mondták majd a hölgy foglalkozik velem. A hosszú pultnak nem látom értelmét az új helyen a GA-ban sem.
 
Tényleg élő állat: Mikor kezdtem a hi-tec-et elárasztott a fonálalga. Mivel nekem a munkahelyemtől pár sarokra van a Fauna értelemszerűen kaptam az alkalmon ott vettem Amanót. 15db-ot kértem. Mikor át akarta önteni a hálóból kettő melléugrott és a betonon landolt. Nem tudom próbáltatok már meg vízcsepp vonzásában ragadt nyálkás 2 cm-hosszú 4mm széles valamit felemelni ujjal, de csak csipegette a srác a földről és inkább a betonhoz tapadt az állat de nem tudta felemelni. 2 perc küzdéssel felpiszkálta őket és visszadobta az akvába érezte, hogy kínos és azt nem adhatja oda. Megkapta más. Horror volt nézni.

Legrosszabb amikor ketten vannak a pultban a számítógépet ütik a harmadik vevővel van elfoglalva. S egyik se szolgál ki sőt amikor már kínossá válik, hogy nézek rá akkor mondja, hogy majd segít nekem az aki már amúgy is a vevővel van. De ez mondjuk már a GA-ban is előfordult kétszer, hogy D és T is ütötte elöl a billentyűt a hölgynél már ketten álltak sorban és mondták majd a hölgy foglalkozik velem. A hosszú pultnak nem látom értelmét az új helyen a GA-ban sem.
Sajnos, ez nem csak a Faunába van így, hanem más állatkereskedésekben is. És ahogy már feljebb is írtam, nem csak Magyarországon tapasztalható ez.
 
De ez mondjuk már a GA-ban is előfordult kétszer, hogy D és T is ütötte elöl a billentyűt a hölgynél már ketten álltak sorban és mondták majd a hölgy foglalkozik velem. A hosszú pultnak nem látom értelmét az új helyen a GA-ban sem.
A GA-nak is vannak hibai. Én is feltudnék sorolni 1-2 dolgot, de amióta ott van @ZaCK , egy kicsit gyorsabb lett a kiszolgálás.:) Utolsó 3 alkalommal, ő szolgált ki, ahogyan a tegnap is. Kellene még vagy 2 ilyen ember.:) De már rájöttem hogy olyan időbe kell menni, persze ha van rá lehetőség, mikor nincs nagy forgalom.
 
Legrosszabb amikor ketten vannak a pultban a számítógépet ütik a harmadik vevővel van elfoglalva. S egyik se szolgál ki sőt amikor már kínossá válik, hogy nézek rá akkor mondja, hogy majd segít nekem az aki már amúgy is a vevővel van. De ez mondjuk már a GA-ban is előfordult kétszer, hogy D és T is ütötte elöl a billentyűt a hölgynél már ketten álltak sorban és mondták majd a hölgy foglalkozik velem. A hosszú pultnak nem látom értelmét az új helyen a GA-ban sem.

Per pillanat 3-4 eladóval dolgozunk. Ennél van amikor sokkal többen is bent vagyunk, de értelemszerűen nem mindenki az eladással foglalkozik. Ahhoz már túl nagy a cég.
Gyere be egy szombati napon és látni fogod mi értelme a nagyobb pultnak. Egyébként előre is gondolkodtunk. Most 3 gép 1 kassza működik.
De meg akartuk hagyni a lehetőséget rá, hogy ha kell tudjunk bővülni nem úgy mint a régi helyen. Ha kell le tudunk tenni 4 gépet és több kasszát. Valószínűleg 1 év múlva szükség is lesz rá.

Ez az odamegyek, vagy nem megyek, vagy azonnal ugrok vagy sem ez mindig egy kérdés. Valaki szereti, valaki nem.

A GA alap felfogása az, hogy ez nem egy McDrive. Ahova berohansz kassza és 1 perc múlva elstartolsz. Bár alkalmanként valóban erre van szükség, de alapvetően egy nyugis hobbi. Kikapcsol, nem rohan, elfelejti a stresszt az ember.
Ha nem ez lenne a cél, bementünk volna a legnagyobb plázába és menne a dara beszéd nélkül csak kipörgetéssel.
 
Back
Oldal tetejére