Meskó
Mágus
Az értékelés nem feltétlenül a viselkedésre irányul. Mondjuk egy héten belül már 5 vásárló jelezte vissza, hogy sokat kellett várni a kiszolgálásra. És mondjuk havonta több ilyen hozzászólás is érkezik. Ebből a boltos látja, hogy nem elég a személyzet. Eldöntheti, hogy magasról tesz rá, vagy felvesz még pluszban valakit. Akár megírhatják többen, hogy kevés a választék egy bizonyos márkából, vagy sosincs egy halfajból, növényből, ami pedig fent van állandó árukészletként a webshopban, ebből sejtheti a tulaj, hogy van rá kereslet, és így többet tud rendelni.Nem vagyok biztos benne, hogy szükséges bármiféle értékelő rendszer. Engem kifejezetten irritál, amikor több pontos értékelést kell adnom, miközben csak egy kérdés tettem fel az adott ügyintézőnek.
A vásárlók száma és viselkedése (visszatérése vagy nem) tökéletes visszajelzésnek kell lennie egy KERESKEDŐ részére. Ha ezt csak statisztikák alapján tudja megítélni, ott baj van.
A másik dolog, hogy az ember nem tud megváltozni, akár milyen visszajelzést kap. Mindenki született valamire. Megjátszani ugyan tudja magát, de ez soha nem lesz tartós magatartás forma. Van, aki megfelelő kommunikációval rendelkezik, és van aki nem. Aki nem, az ne legyen boltos. Kb. ennyi a véleményem.
Ebben az elektronikus világban többek között azért is jó az értékelős rendszer, mert egyfajta vendégkönyvként funkcionál. Feljegyezhetnek neki egy csomó dolgot, amit amúgy nem ismerne fel saját magától, megjegyezni meg főleg nem tudja, ha naponta két tucat ember mondd neki valamit, hogy ez kell, az kell.