Nem egyszerű a boltosok élete. De totális szemléletváltás kellene ahogy a fentiekből is olvasható, hogy a kor igényeinek megfeleljenek.
Úgy látszik nem volt elég az elmúlt kb 9 évi tevékenységünk, hogy ezt megváltoztassuk. Néhány területen látunk fejlődést és összességében sajna nem. Próbálkozások vannak, de többre lenne szükség.
Aki nem vált és nem képes haladni, ott csak idő kérdése mikor lesz bezárás.
A mai világban nem lehet fenntartani egy boltot, ami 20-30 éve pötyögött. A munkabérek azóta az egekben. A hobbi sokat fejlődött és ezeket a cuccokat meg kell tudni mutatni, használni és a tapasztalatot átadni. Így lehet eladni valamit. Erre van igénye a vevőnek.
Boltosok részéről sokkal keményebb befektetésre van szükség, amit nem mindenki akar vagy tud meglépni.
Nem lehet homokba dugni a fejünket. Ma már mindenhol okostelefon, internet, az euban vagyunk. Versenyezni kell a külföldi boltokkal is. Ott az ibéj, ali meg a 40 rabló.
Haladni kell a korral. Amikor a tesco, ikea-ban is te kasszázol magadnak, a mekiben okos kioskon adod le a rendelést a pultos helyett. Az utcán elektromos autók rohangálnak, lassan itt az önvezető autók ideje, akkor nem lehet ugyanazt tolni mint 20-30 éve.
Ahhoz, hogy ez a befektetés megtérüljön pedig ki kell szélesíteni a hobbit. Ha senki nem reklámoz, nem csinál kedvet, akkor szép lassan elkopnak a vevők és velük együtt a boltok is.
Én nem látom, hogy a fenti boltok között hatalmas reklámozás lenne bármilyen szinten. És ők még a nevesebb, kiemeltebb boltok közé tartoznak. Nem lehet arra várni, hogy majd bemegy a vevő egyszer a boltba. Ez nem működik.