• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Garnélás Az első akváriumom - 45L

Cucuka1998

Kertész szaki
Sziasztok!

Korábban nem érdekelt annyira az akváriumok világa, de január elején a youtube feldobott nekem egy CPO törperákos videót, mikor megnéztem, az volt az első gondolatom, hogy nekem ilyen kell. :D Jobban utánanéztem ennek a kis ráknak, sajnálattal tudtam meg, hogy hajlamosak agresszíven viselkedni. Nem szerettem volna csatateret az akváriumba, és már nagyon beleéltem magam abba, hogy rákokat tartsak, ezért tovább keresgéltem a neten, hátha találok békésebb élőlényeket. Rátaláltam a kis garnélákra, egyből megtetszettek. :) Kezdő vagyok, ezért a Neocaridina fajból válogattam. Legjobban a pirosak tetszettek, ezért a red sakura mellett döntöttem. :)

Mikor kiválasztottam a leendő lakót, elkezdtem utánanézni a növényes akváriumoknak, ekkor találtam rá erre a fórumra. :) Az itt szerzett információk alapján kezdtem el megtervezni az akváriumom.

Az adatok:

Akvárium: 50x30x30 (45 liter)

Aljzat: Tropica Aquarium Soil

Világítás: Chihiros LED A501

Szűrő: ideiglenesen szivacsszűrő, később Eheim 2213 Eheim Classic 250 biológiai töltettel

Dekoráció: Red Moor fa, Seiryu kő

Növények:
  • Eleocharis parvula mini
  • Hemianthus micranthemoides
  • Marsilea crenata
  • Riccia fluitans
  • Limnobium Laevigatum
  • Rotala bonsai
  • Taxiphyllum sp. Flame
  • Anubias nana mini
  • Gömbmoha

Lakók:
  • Red sakura garnélák (15 db)
  • Sárgaöves süncsigák (5 db)

Tápok:
  • Easy Life ProFito
  • Easy Life Easy Carbo
  • Easy Life Catappa-X

Akvárium indulása: 2018.03.16.

Garnélák és csigák bekerülése: 2018.03.25.



Tudom, hogy többet kellett volna várni az élőlények berakásával, de nálunk nem láttam még red sakura garnélákat, és most voltunk fent Budapesten, ott tudtam venni szépeket Etelétől. :)