• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Autós témák

Evereka

Legenda
Galaxy?

Nem tudom, ha nem mész vele az átlagosnál többet (20-25.000/év) akkor a dízel alacsonyabb fogyasztása nem kompenzálja az irgalmatlan szopórollert ha beleszaladsz valami hibába, ezeknél a magasnyomású dízeleknél már felér egy gazdasági totálkárral ha a motorban valami komolyabb alkatrész huncutkodik.

Nálam most a Mazda MPV kormolgat egyre erősebben nagy gáznál, porlasztócsúcsokkal van valami, jó esetben elkoszolódtak és egy ultrahangos tisztítás rendbe rakja (25-30.000), egyébként ha gáz van és csere, darabja több, mint a minimálbér...
Vagy s-max.Igen ezzel szembesítenek állandóan az ismerősök.És ugye nem szeretnék a magam ellensége lenni;)
 

Cheesee

Főkertész
Ha nem csak a Ford jöhet szóba én megfontolnám a VW konszern modelljeit a helyedben. Igaz az S-max és a Galaxy alternatívája méretben csak a Touran és a Sharan van, de az 1.9 pd motor nem rossz. A Sharan meg végülis egy az egyben a Galaxy csak VW emblémával. Hasonló kaliber még a Seat Alhambra is. Olvastam a naplódban, hogy több csöppség szállítását kell megoldanod, így lehet, hogy egy sima kombi kevés lenne ezért lényegében csak ezek a modellek elég nagyok neked. A lényeg, hogy VW esetében csak az 1.9 pdtdi vagy a 2.0 crtdi motort szabad megvenni. 1.9-ből is a 105 lóerős változatot ajánlanám. Mi tavaly a gyerek érkezése előtt vettünk egy Passat kombit ezzel a motorral és nagyon meg vagyok vele elégedve. Igaz, hogy kevésnek tűnhet a 105 le, de elég dinamikus véleményem szerint. Igaz, hogy ennél sem lenne olcsó a pd elemek cseréje, de ezekben még (vagy már) a Bosch elemek vannak, amik sokkal kevésbé kényesek, mint a 2.0 társaikban lévők. Én mondjuk abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy ismerem a kereskedőt akitől elhoztam és elvihettem átnézni. Egyből ment rá a komputer és néztük is, hogy az elemek milyen állapotban vannak. Egy szó, mint száz minden használt autó vásárlás lutri, a motorba a szerelő sem lát bele, uh 100% garancia soha nem lesz rá, hogy nem fog elromlani valami. A kopó alkatrészek cseréjét meg úgyis felesleges beleszámolni, mert azt mindegyikre meg kell venni.
 

meleagris

Legenda
Vagy s-max.Igen ezzel szembesítenek állandóan az ismerősök.És ugye nem szeretnék a magam ellensége lenni;)
Mindenképpen 2.0 tdci...
A legtöbb Ford a 2.0 literesekkel dízellel fut sokat, legyen akár Mondeo, S-Max, Galaxy vagy Kuga.
Az 1.8-asokkal akad gond, amennyire népítéleteknek lehet hinni, meg az elolvasott cikkeknek, amihez volt szerencsèm. De ismerősöm is szívott vele.
Szóval ha 20.000 km alatt mégy inkább benzines, ha fölötte, akkor dízel.
Ha Fordnál maradsz, benzinesből jo a 145 lovas 2.0 benzines nagyon.
Ahogy @Cheesee is írta, alternatíva az Alhambra/Sharan páros a Galaxy mellé.
Lackó, hànyan utaznàtok rendszeresen?
Ajànlom mèg a C4 Picassot is a 2.0 Hdi motorral, de kèzi vàltòval. Nagyon jó autò, ismerős szerelőm is van. Csak ajánlani tudom a kocsit.
Nekünk is volt C4, most meg egy benzines Mondeot hajtok. 2.0 Ecoboost...:D, szeretem.
 

jcksn82chrvl

Kertész szaki
Galaxy?

Nem tudom, ha nem mész vele az átlagosnál többet (20-25.000/év) akkor a dízel alacsonyabb fogyasztása nem kompenzálja az irgalmatlan szopórollert ha beleszaladsz valami hibába, ezeknél a magasnyomású dízeleknél már felér egy gazdasági totálkárral ha a motorban valami komolyabb alkatrész huncutkodik.

Nálam most a Mazda MPV kormolgat egyre erősebben nagy gáznál, porlasztócsúcsokkal van valami, jó esetben elkoszolódtak és egy ultrahangos tisztítás rendbe rakja (25-30.000), egyébként ha gáz van és csere, darabja több, mint a minimálbér...
Sokan mondják, hogyha sokat mész akkor dízel, ha keveset, akkor benzines. Ehhez persze még az is hozzátartozik (amit sokan kihagynak a számításból), hogy ha sokat mész egyúttal hamarabb eljönnek azok az idők, amikor zsebbe kell nyúlni. Tehát hamarabb lefutja az autó (az alkatrészek) a kilométereket...
 

Cheesee

Főkertész
Sokan mondják, hogyha sokat mész akkor dízel, ha keveset, akkor benzines. Ehhez persze még az is hozzátartozik (amit sokan kihagynak a számításból), hogy ha sokat mész egyúttal hamarabb eljönnek azok az idők, amikor zsebbe kell nyúlni. Tehát hamarabb lefutja az autó (az alkatrészek) a kilométereket...
Ezt szerintem azért mondják sokan, mert a motorok más távon érik el a üzemi hőfokot és ez a dolog nyitja. A dízel egyrészt lassabban melegszik be, másrészt az alacsonyabb hőmérséklet nem tesz jót neki, mert nem éget megfelelően és a korom lerakódik pl a turbóban tehát hosszabb utakon kell használni a nagyobb megbízhatóság érdekében. A benzinesek kevésbé érzékenyek erre, mert nincs benne olyan mennyiségű és jellegű korom. Persze ettől még a benzineseket sem szabad hidegen filézni, mert ott is van ami ettől ledőlhet, de kevésbé kényes. Aminek meg el kell kopnia az el is fog, sajnos ezt nem lehet kikerülni, de a típus választásnál célszerű a lehető legtöbb infót begyűjteni és az alapból sok hibát rejtő típusokat elkerülni, függetlenül attól, h benzin vagy dízel.
 

jcksn82chrvl

Kertész szaki
Ez egyik kulcs amit egyébként az átlag felhasználó egyébként totál elhanyagol, hogy jó minőségű folyadékokat töltsön az autóba. Olaj, üzemanyag stb. Mindenki ezen spórol, pedig ha utánaszámolna, az a 3-5e Ft mit jelent...
Egyébként arra utaltam, hogy a benzinesekben kevesebb km függő időzített bomba ketyeg, mint a dízelben. És ugyanazzal a futott km-el, a dízelnél pont emiatt nagyobb a kockázata a "robbanásnak".
Egyébként nem lenne ördögtől való, ha pont azokra figyelnének amiket a hozzászólás elején említettem. De használt autó esetében ez kiszámíthatatlan, hogy ki és hogyan, mivel, milyen körülmények között használta. A benzinest is le lehet kormolni, ha 30-nál már 5-be kapcsolsz, és úgy szeled a várost.
 

Victor

VIP kertész
Sziasztok!

Textar fékekkel , fékpofákkal van valakinek tapasztalata? Most cseréltem tárcsával együtt fékpofákat az Octaviámon, és érthetetlen számomra, hogy a gyártó a fékbetét anyagából , a teljes felület kb negyedét alul-felül szögben lecsiszolta. Miért jó ez? Fele anyag el kell, hogy kopjon mire teljes felületen fog majd a pofa. Nem most csináltam ilyent először, de eddig csak tele fékpofákkal találkoztam. Illetve ami fenn volt az is tele fajta volt, csak azért cseréltem mert érezhetően ütött a tárcsa, ilyenkor meg alap, hogy pofát is cserél az ember, hiába volt még rajta 11milliméteres a ferodol.
 

Attachments

Evereka

Legenda
Sziasztok!

Textar fékekkel , fékpofákkal van valakinek tapasztalata? Most cseréltem tárcsával együtt fékpofákat az Octaviámon, és érthetetlen számomra, hogy a gyártó a fékbetét anyagából , a teljes felület kb negyedét alul-felül szögben lecsiszolta. Miért jó ez? Fele anyag el kell, hogy kopjon mire teljes felületen fog majd a pofa. Nem most csináltam ilyent először, de eddig csak tele fékpofákkal találkoztam. Illetve ami fenn volt az is tele fajta volt, csak azért cseréltem mert érezhetően ütött a tárcsa, ilyenkor meg alap, hogy pofát is cserél az ember, hiába volt még rajta 11milliméteres a ferodol.
Nem tudom pontosan milyen gyártmányú volt a fékbetét amit az én szerelőm utoljára feltett az Audira ,de annak is hiányoztak a sarkai.Amikor rákérdeztem nekem annyit mondott ,hogy azért van ez igy mert a használt féktárcsa ugye sorjás (peremes )már ,és nem férne el az uj betét.Hogy most ennek mennyi valóság alapja van nem tudom ,mert én sem értek hozzá.Jó lenne ha egy hozzáértő elmagyarázná.
@Cecska ???
 

Victor

VIP kertész
azért van ez igy mert a használt féktárcsa ugye sorjás (peremes )már ,és nem férne el az uj betét.Hogy most ennek mennyi valóság alapja van nem tudom
Alapvetően ez így nem igaz :D:D A fékpofa kicsit keskenyebb mint a tárcsa, ezért szok a széle alá kopni, peremesedni, viszont az új pofa szélessége ugyanakkora mint a régi, ezért normál esetben fel szokták szabályozni a tárcsát, vagy óvatosan lecsiszolják a peremes részt. Igaz a hátsódobomnál megcsinálta azt a szerelő, hogy lecsiszolta a ferodol szélét . (Én meg fogtam és inkább feltettem egy új szettet csak akkor sem szűnt meg a pulzáló lassulás.) Viszont nekem nem a köríven van lecsiszolva ahol peremesedni szok a tárcsa, hanem alul-felül . Annyira, hogy még egy fadarabot is te tudok tenni a tárcsa és a pofa közé. Viszont így meg akár egy kavicsot is be tud kapni :mad:, igaz ez meg nem csikorog mint az ami előtte fenn volt
 

Attachments

Utoljára módosított:

Evereka

Legenda
Alapvetően ez így nem igaz :D:D A fékpofa kicsit keskenyebb mint a tárcsa, ezért szok a széle alá kopni, peremesedni, viszont az új pofa szélessége ugyanakkora mint a régi, ezért normál esetben fel szokták szabályozni a tárcsát, vagy óvatosan lecsiszolják a peremes részt. Igaz a hátsódobomnál megcsinálta azt a szerelő, hogy lecsiszolta a ferodol szélét . (Én meg fogtam és inkább feltettem egy új szettet csak akkor sem szűnt meg a pulzáló lassulás.) Viszont nekem nem a köríven van lecsiszolva ahol peremesedni szok a tárcsa, hanem alul-felül . Annyira, hogy még egy fadarabot is te tudok tenni a tárcsa és a pofa közé. Viszont így meg akár egy kavicsot is be tud kapni :mad:, igaz ez meg nem csikorog mint az ami előtte fenn volt
http://www.evoauto.hu/fekbetet
f%C3%A9kbet%C3%A9t%20fel%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9se.jpg
 

Victor

VIP kertész
Igen, hasonlóan van letörve, csak nekem sokkal hosszabb felületen. Viszont amit neked a szerelő mondott az azért butaság, mert a tárcsán az alákopás a pofa íves oldalait érintené. Vagyis akkor ott kellene letörni az éleket és nem a forgásirány szerinti belépő és kilépő széleket. Csak mert a pofa nen keresztben van a tárcsán :)
 

Attachments

Cs. Géza

Főkertész
Igen, hasonlóan van letörve, csak nekem sokkal hosszabb felületen. Viszont amit neked a szerelő mondott az azért butaság, mert a tárcsán az alákopás a pofa íves oldalait érintené. Vagyis akkor ott kellene letörni az éleket és nem a forgásirány szerinti belépő és kilépő széleket. Csak mert a pofa nen keresztben van a tárcsán :)
Ha jól tudom, erre a letörésre a nyikorgás és egyéb zajok kiküszöbölése miatt van szükség.
 
Oldal tetejére