• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Akvárium bútor

A szintezhetőségre optimális esetben nincs szükség. Vizsgáld meg a tervezett helyén a padlót.
Meg ha már ennyi beavatkozást tervezel (szűrőcsövek miatt is be kell avatkoznod), akkor miért nem csinálsz inkább egy bútort nulláról, teljesen a saját elképzelésedhez igazítva? A késztermék vásárlásának pont az lenne az értelme, hogy ne kelljen barkácsolni...
Elvileg vízszintben van. Akkor ezt még megfontolom.
Sajnos ez a bútor már megvan. :) Azért gondoltam átalakítani, mert nem fér már be több :D
 
Köszönöm szépen neked is.
Arra gondoltam még, hogy a lábakat cserélem szintezhetőre, valamint a 8 helyett 12 láb lenne alatta.
A szintezhető lábakkal nyilván egyszerűbb lesz a dolgod, a teherbírásukra figyelj, elég a 8 láb nincs a szekrénynek több pontja ahová érdemes lenne még berakni a többit.
 
Sziasztok!
120x45x45-ös akvához szerintetek mennyire stabil úgy ADA stílusú szekrényt csinálni, hogy középen nincs elválasztó? Csak középen az ajtók találkozásánál függőlegesen lenne 10 cm széles MDF lap, hogy ne lehessen belátni. Plusz még ennek a lapnak a hátuljára egy ugyan ekkora lapot odarakni merőlegesen. Vagy érdemesebb zártszelvény vázban gondolkodni és azt beburkolni? Köszönöm!
 
Sziasztok!
120x45x45-ös akvához szerintetek mennyire stabil úgy ADA stílusú szekrényt csinálni, hogy középen nincs elválasztó? Csak középen az ajtók találkozásánál függőlegesen lenne 10 cm széles MDF lap, hogy ne lehessen belátni. Plusz még ennek a lapnak a hátuljára egy ugyan ekkora lapot odarakni merőlegesen. Vagy érdemesebb zártszelvény vázban gondolkodni és azt beburkolni? Köszönöm!
Az a merevítés amit vázoltál kevés, zártszelvény a nyerő.
 
Az a merevítés amit vázoltál kevés, zártszelvény a nyerő.
Találtam egy verziót ami még szóba jöhet a zártszelvény mellett. Lehet ez a megoldás lesz. Szeretném zártszelvény nélkül megoldani, bár a dupla rétegelt lemez is elvesz egy pár cm-t belülről de talán belefér :D
 
Találtam egy verziót ami még szóba jöhet a zártszelvény mellett. Lehet ez a megoldás lesz. Szeretném zártszelvény nélkül megoldani, bár a dupla rétegelt lemez is elvesz egy pár cm-t belülről de talán belefér :D
A videóban látható megoldás remek abban a méretben, te lényegesen nagyobbat tervezel. Ha betennél középre egy függőleges osztót akkor lenne jó nálad.
 
A videóban látható megoldás remek abban a méretben, te lényegesen nagyobbat tervezel. Ha betennél középre egy függőleges osztót akkor lenne jó nálad.
A videó nem arról a bútorról ami a képeken van. A képeken 120-as van és sokkal masszívabbra is van megcsinálva. Viszont egyenlőre nem tudom tényleg hogy zártszelvény vagy bútorlap. A logisztikával van a gond, Németországba kellene kihoznom mindent, a technika már adott, csak új bútort és üveget akarok viszont ennyi minden nem fér be a kocsiba. A zártszelvény vázat ismerős itt kint megtudná csinálni, csak azt bútorlappal beburkolva nem látom olyan szépnek mint pl. a linken lévőt.
 
A videó nem arról a bútorról ami a képeken van. A képeken 120-as van és sokkal masszívabbra is van megcsinálva. Viszont egyenlőre nem tudom tényleg hogy zártszelvény vagy bútorlap. A logisztikával van a gond, Németországba kellene kihoznom mindent, a technika már adott, csak új bútort és üveget akarok viszont ennyi minden nem fér be a kocsiba. A zártszelvény vázat ismerős itt kint megtudná csinálni, csak azt bútorlappal beburkolva nem látom olyan szépnek mint pl. a linken lévőt.
Félve kérdem, tényleg megérné hurcolászni, szerelgetni, tökölni vele, ha 150 euróért már tök jó pl. Eheim szekrényt lehet venni (Vivaline 240)? Vagy van valami nagyon különleges igényed ami miatt az nem jó? Ha még nincs üveg akkor a méret sem lehet probléma ha nem pontosan 120x45...
Ha hobbiból építgetnéd mert örömedet leled benne, akkor nem szóltam :)
 
Félve kérdem, tényleg megérné hurcolászni, szerelgetni, tökölni vele, ha 150 euróért már tök jó pl. Eheim szekrényt lehet venni (Vivaline 240)? Vagy van valami nagyon különleges igényed ami miatt az nem jó? Ha még nincs üveg akkor a méret sem lehet probléma ha nem pontosan 120x45...
Ha hobbiból építgetnéd mert örömedet leled benne, akkor nem szóltam :)
Mondhatom majdnem azt is, hogy az utolsó mondattal a lényegre tapintottál.
Közbe beszereztem a faanyagot, ragasztott tömör fa és kicsit módosítottam a terveken, közepén csak lesz egy elválasztó. Majd egyszer később talán megvalósítom az eredeti elképzelést.
Ha teljesen elkészült jelentkezem pár képpel. Augusztusig ráérek, akkor megyek haza(ha a virus engedi) és akkor tudom kihozni a technikat, jelenlegi állás szerint az marad.
 
Valaki csinált a szűrők alá kihúzhatós polcot? Már gyakorlatilag készen van a szekrényem, ezen a lehetőségen gondolkozom még. Úgy gondolom praktikus lehet, két nagy szűrő lesz a szekrénybe egymás mellett. Csak kihúzom a polcot és vehetem le a szűrőt, ha takarítani kell. Nem kell bemászni a szekrénybe és kiemelgetni a 10-15kg-os szűrőt. Valakinek van gyakorlati tapasztalata? Könnyít annyit amennyit gondolom?
 
Valaki csinált a szűrők alá kihúzhatós polcot? Már gyakorlatilag készen van a szekrényem, ezen a lehetőségen gondolkozom még. Úgy gondolom praktikus lehet, két nagy szűrő lesz a szekrénybe egymás mellett. Csak kihúzom a polcot és vehetem le a szűrőt, ha takarítani kell. Nem kell bemászni a szekrénybe és kiemelgetni a 10-15kg-os szűrőt. Valakinek van gyakorlati tapasztalata? Könnyít annyit amennyit gondolom?
Igen, nekem volt az egyik szekrényben ilyen megoldás. Arra ügyelj, hogy jó sokat lehessen kihúzni, és a kezed férjen oda az ajtó és a szűrő közé.
Maga a technika pofon egyszerű volt, görgős fióksín és egy lap, semmi extra bonyolítás.
 
Igen, nekem volt az egyik szekrényben ilyen megoldás. Arra ügyelj, hogy jó sokat lehessen kihúzni, és a kezed férjen oda az ajtó és a szűrő közé.
Maga a technika pofon egyszerű volt, görgős fióksín és egy lap, semmi extra bonyolítás.
Köszönöm az infót, ilyen egyszerű módon terveztem én is megvalósítani. Meg fogom, akkor ezt is csinálni a szekrénybe.
 
Szasztok!

Segítenétek, hátha van a szekrény tervemben bármi, amire nem gondoltam?
  • 40x40x2mm-es acélból készül. Lehet, hogy túlzás... egy monstrum lesz.
  • Rajta 8mm habgumi és egy 50cm magas, 60cm mély üveg lesz. Az 123 vagy 133cm összmagasság. Én 185 vagyok. Inkább ülve lesz szemlélve.
  • Hezitáltam a 70cm vs 80cm nettó magasságon (plusz 2cm-es szintezőlábak). Ki mire esküszik?
  • A belmagasság nem kritikus, mert a fenéklemezek a váz alsó részének három rekeszébe lesznek berakva, polctartó pöckökkel, mint a konyhaszekrényekben, hogy lehessen takarítani alatta. A szűrő oldalán valószínűleg ki is veszem, hogy ne a korpuszt rezgesse.
  • A szintezőlábakra van valami extra javaslat?
  • A Blum Clip Top Blumotion 170 fokos rácsapódó kivetőpánt (csavaros edénnyel, rugós) megfelelő erre a célra? Hogy jobban kitárható legyen az ajtó, ne csak merőlegesen.
  • A két elülső, szélső oszlop a kivetőpántok miatt van hátrébb tolva.
  • A homloklap az egyetlen, ami nincs a fedlap alá rendezve. Ha megfelelően szintbe van hozva a fedlappal, akkor az elég biztonságos?
  • A váz felső két áthidalója elegendő alátámasztást tud adni másfél méteres hosszon?
  • Az 1db 20x40-es andráskereszt megfelelő?
  • Az asztalosmunkához bármi szempont, amire ügyelni kell? 18mm-es pácolt rétegelt lemez a terv, az állványon előre elhelyezett furatokon keresztül, belülről felfogatva.
Várom az okosságokat :)

allvany_1_front.jpg
allvany_7_belso_elvalasztok.jpgakvarium_szekreny_1.jpg
 
Utoljára módosított:
Várom az okosságokat :)
Nem aprózod el :)
Nekem is háromajtós szekrényem van, soha nem éreztem szükségesnek a nagyobb szögben való nyitás lehetőségét, főleg hogy könnyen levehető az ajtó. De persze ha neked ez tetszik...
Én lehet, hogy megpróbálnék kicsit könnyíteni a bútoron. A zártszelvényváznak köszönhetően több helyen használhatnál vékonyabb lemezeket is, pl hátfalnál, középső elválasztóknál stb., ez persze méretkorrekciót kívánna a zártszelvényeknél is.
Ezenkívül - bár nem tartom feltétlenül szükségesnek - lehet hogy felülre is raknék egy plusz "andrást", vagy a felső rövid összekötő szelvényeket alapból átlósan raknám be, hogy ne csak a hátfal legyen keresztmerevítve.
Ezeken az apróságokon kívül szerintem minden fasza 👍
Ülő felnőtt szemmagassága minimum 105, de inkább 120 cm (ülőke és ember függő), ezért sem csinálnám 80-nál alacsonyabbra a bútort. Na meg tudod, a többi... CO2 palack stb...
 
Köszi @Jopet a tippeket! Ha a nagyobb nyitási szögű kivetőpánt is ugyanolyan szép passzentosan illeszti vissza az ajtót, akkor inkább azt választom.
A könnyítés tényleg nem ártana. Mondjuk pont a váz átméretezése egy rémálom, azzal minden borul :D Amúgy a szállíthatóságon az fog segíteni, ha a bútorlapok leszerelhetőek. Az a plusz kb. 40 kiló azért nem mindegy :)
 
Szasztok!

Segítenétek, hátha van a szekrény tervemben bármi, amire nem gondoltam?
  • 40x40x2mm-es acélból készül. Lehet, hogy túlzás... egy monstrum lesz.
  • Rajta 8mm habgumi és egy 50cm magas, 60cm mély üveg lesz. Az 123 vagy 133cm összmagasság. Én 185 vagyok. Inkább ülve lesz szemlélve.
  • Hezitáltam a 70cm vs 80cm nettó magasságon (plusz 2cm-es szintezőlábak). Ki mire esküszik?
  • A belmagasság nem kritikus, mert a fenéklemezek a váz alsó részének három rekeszébe lesznek berakva, polctartó pöckökkel, mint a konyhaszekrényekben, hogy lehessen takarítani alatta. A szűrő oldalán valószínűleg ki is veszem, hogy ne a korpuszt rezgesse.
  • A szintezőlábakra van valami extra javaslat?
  • A Blum Clip Top Blumotion 170 fokos rácsapódó kivetőpánt (csavaros edénnyel, rugós) megfelelő erre a célra? Hogy jobban kitárható legyen az ajtó, ne csak merőlegesen.
  • A két elülső, szélső oszlop a kivetőpántok miatt van hátrébb tolva.
  • A homloklap az egyetlen, ami nincs a fedlap alá rendezve. Ha megfelelően szintbe van hozva a fedlappal, akkor az elég biztonságos?
  • A váz felső két áthidalója elegendő alátámasztást tud adni másfél méteres hosszon?
  • Az 1db 20x40-es andráskereszt megfelelő?
  • Az asztalosmunkához bármi szempont, amire ügyelni kell? 18mm-es pácolt rétegelt lemez a terv, az állványon előre elhelyezett furatokon keresztül, belülről felfogatva.
Várom az okosságokat :)

View attachment 92837
View attachment 92836View attachment 92835
En 190 cm vagyok, de az en butorom 70 magas plusz a 60P, osszmagassagom igy 110, es nekem meg ulve is alacsony. Ha szeken ulok meg azon is lentebb kell csusszak hogy megfelelo legyen a latvany. Szerintem ha zartszelveny lesz a vaz akkor a 18 as retegelt lemez tul vastag, tudnal sulyban es penzugyileg is sporolni rajta. Egyebkent jo a terv, el is teszem magamnak ha majd epitem a 120P hez a butort ha nem gond:)
 
Használd nyugodtan!
Már zsong a fejem az anyagvastagságoktól. Ma azt mondta az asztalos, hogy az ajtókat tartó lapok legyenek 18-asok, mert eleve 16-os facsavarral fogatja fel őket. Meg a kivetőpántok bemart poharaihoz is kell ez a vastagság. Szóval maximum a hátlapot, a fekéklapokat és a fedlapot tudnám vékonyabbra venni.Ez utóbbit mondjuk nem biztos, hogy kellene.

Szóval ehhez a manőverhez mindent át kellene méretezni. Szerintetek akkor mennyivel lehetne vékonyabb mondjuk az ajtó?
 
Én is szándékosan ezért nem írtam az oldal- és ajtólapokat, azaz a pántok miatt.
Bár az oldalakon még akár tudsz is vékonyítani - ha akarsz - ha mondjuk a 8 centis sávot beduplázod. Tehát a 9 mm lap lenne az ideális, de max 10 mm használata esetén még hozzá lehet állítani a kivetőpántot is a duplázott - 20 mm-es- sarokhoz, hogy síkoljon az ajtó a bútor szélével (nem ismerem a szabványvastagságokat a rétegelt lemeznél). A középső elválasztónál is megteheted ugyanezt (amelyikre a középső ajtó pántja kerül), azaz hogy két 5-6 centis csíkkal beduplázod a lapot a zártszelvények felől.
És szerintem a fedlap vékonyítása is beleférhet, annak az a szerepe, hogy eloszlassa a terhelést, amit a fém váz már szépen elhord.
Az ajtókon nem csak a furatok miatt nem vékonyítanék, hanem mert azok nem fixen rögzített elemek és a vékonyabb anyag könnyebben vetemedik meg idővel. Jó, hát mondjuk 16 mm-ig le lehetne itt is menni, de kérdés hogy érdemes-e, ha csak ezek készülnének ebből a méretből. Na jó, esetleg azért lehet mégis érdemes, mert így nem állna kijjebb a homlokdeszkától, ugyanis a pántok előrébb hozzák az ajtókat 1-2 mm-rel. Bocs, nem akarlak összezavarni, de ezt még le kellett írnom :)

Tehát ha akarod, szinte mindent vékonyíthatsz. De ha nincs jelentősége, azaz bírja a födém ahol lesz a monstrum, nem fogod "sűrűn" pakolászni stb., akkor hagyd a vékonyítást, az a lényeg hogy nyugodtan aludj mellette. Amúgy is kb "csak" 30 kilót tudnál könnyíteni rajta, aztán meg ráteszel egy féltonnás akváriumot :D Szóval csak felvetettük, mint lehetőség... Mellesleg a vékonyabb falvastagságnál pontosabban kell csavart is választani a felszerelésükhöz.
Azt mondjuk nem értem, hogy miért borít fel mindent a váz átméretezése (mármint hogy egy-egy centikkel átméretezed mondjuk..). Már elkezdte gyártani a lakatos?

Ilyen 170°-os pántot még nem használtam, így nem tudok biztosat mondani, de megelőlegezem neki, hogy ugyanolyan pontosan be lehet állítani, mint a 100°-os tesóját, vagy a pillérpántot is.
 
Utoljára módosított:
Reggel kezdi. Levettem a hátlapot 6mm-re. Cserébe a rejtett csavarozás lesz izgalmas, mert meg kell tudni fogatni egy-egy kb. 8mm-es facsavarral. Az ajtók vs homlokdeszka síkba hozását már egy korábbi posztodból kilestem, szóval le tudnám venni az ajtót a szabvány 15mm-re, viszont a pánt edényének bemarása 11-13mm között van, ami nem hagy túl sok mozgásteret. Vagy, ami tutibb, ha csak a szemöldököt vastagítom fel 21mm-re. :) A mögötte lévő "hátlapokat" lehet még vékonyítani, azok csak az ajtóhézag takarást szolgálják.

A födém bírja, szóval a könnyítést csak a szállíthatóság miatt akarom ennyire: 1-2 költözést meg kell még tudni oldani vele. A burkolat fel-leszerelése pedig nem túl gyakran ismételhető, mert nem tudom a rögzítési pontokat a váz fix furatai miatt csak úgy arrébbhelyezni, miután a fát megeszi a csavar az ismételt ki-betekerések után.
 
Utoljára módosított:
Back
Oldal tetejére