na meglesz ez, most van, hogy itt-ott túl vékony/vastag, de már majdnem jó, csak annyit kell elérni, hogy bemenjen a csőbe rendesen, és picit játszom vele, mert elég törékenynek néz ki.
tuti meglesz ez.
szóval ha már így kérdezted mit látok, kicsit komplex a válasz
végülis.. igen és nem. a 12/16ot csak benéztem itt a fórum olvasáskor
nem kéne 8 dolgot csinálni egyszerre
nagyjából úgy nézett ki amit most csináltam, hogy:
1., meglett az a "donor" modell thingiverse-ről.
2., beimportáltam az .stl-t shapr3d-be (ezt használom, fényévekkel gyorsabban haladós, mint a "régi" űrhajószerű tervezőkkel és parasolidot használ a progi)
3., majd ezt a donort megpróbálom létrehozni nem buta formátumból (solid) úgy, hogy "kézzel" próbálom körberajzolni ahol lehet..stb
4., majd a valamilyen pontosságú rajzomból csinálok 3d (solid) testet. Ezzel később 10000x könnyebb (és lehetséges
) csinálni bármit is mint egy beimportált "mesh"-el aminek "nincsenek élei - nincsenek méretei sem így, csak látszólag.
kicsit alakítgatok hogy a forma megfeleljen nyomtatásra (lehető legkevesebb "híd szerű dolog legyen" amit alá kell támasztani..stb) - kinyomtatjuk, itt az esetek 95%ban nem fog sikerülni elsőre ami kell, hogyha ez a dolog valahova beleillik. önmagában asztalra letehetős dolgoknál ez már okés szokott lenni
5., aztán még alakítgatok
- hogy a kinyomtatott tárgy ebből az anyagból is okés legyen
- ahova bepasszol, azt megnézem mit csinálnak együtt: pl ugye a gumicső mennyire tud kitágulni meg ilyesmi (na itt tartok most
)
- ha bele is megy most a gumicsőbe, akkor esetleg mennyire roppanhat össze mondjuk fél év múlva (ezt csak becsülni tudom, de igyekszem
)
ez egy kicsit geek lesz, de hátha valakit érdekel
az stl-el az a baj (meg a "mesh body" típusokkal, amiket a 3d nyomtatók esznek) hogy másképp épülnek fel mint a "solid" típusok, (xt, step, iges..stb)
ezt úgy érdemes elképzelni, hogyha van 1 kockád, akkor a solid típus azt mondja, hogy van 6 darab "face" (mondjuk oldal "lap") és ezek találkozásánál pedig élek. mindennek ismerjük a méretét ebből..stb
a mesh típusok pedig azt mondják, hogy van egy kockád, akkor mindent háromszögekből építunk fel, tehát ami solidban 1 darab "face" - az mesh-ben lehet akár több100 háromszög is) Tehát egy kor alakú dologra, meg tudom mondani a solid esetén, hogy
az átmérő legyen mondjuk 10mm, de egy mesh bodynál ezt nem lehetséges, mert nem is létezik az átmérő. (igazából nem is kör alakú a matek mögötte a háromszögek miatt - csak látszólag) - a harmadik képen amin vannak fekete csíkok, azok az élek, velük lehet dolgozni, van átmérő, hossz, minden van. A mellettük jobbra lévő pedig látszólag ugyan úgy néz ki, de nincsenek ilyenek, ha kijelölöm, tudom mozgatni (az egészet egyben), de méretezni nem.
vannak olyan progik, amik képesek valamilyen szinten a kettőt vegyíteni, meg próbálkoznak converterekkel is, hogy mesh-ből csináljunk solidot, de az szinte mindig bajos, pontatlan elcsúszik, zajos.. és egy rakat technikai "izé" van még, hogy pl nyílt lesz valami, mintha lenne rajta egy seb, mert egy formával nem tud mit kezdeni a használt program, és onnantól kezdve nem használható semmire, csak látszólag néz ki úgy, mintha rendben lenne, a valóságban pedig vannak rajta 0.0001mm-es is akár.. de lukak,
amire sipákol még a nyomtató program is, hogy lécci ezt ne.. ami parasolidra épülő programban készül, az ilyesmiktől is megvéd, sok szabályt be kell tartani, meg nyilván egy ork fejet nem lehet megcsinálni, de nem is erre való.
szerk: a tévedés jogát fenntartom, de (legalábbis elérhető áron) nem ismerek "ilyesmire jól használható" "mesh editort" - pl blender..stb nem a legjobb ilyenekre. jaigen, annó twichen próbáltam valami oktató videó sorozatot csinálni ha valakit érdekel, megpróbálom újra, de tényleg csak hobbi tviccs csatorna volt.. sajnos semmi anyagi hasznom nincsen belőle tényleg nem nehéz egy használható szintig eljutni benne, főleg az említett progiban, aminek a jelentős része ingyenes.