• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

2hr tápok

Versenycsiga

VIP kertész
Ahogy olvasom egyre többen használjuk a 2hr tápokat és még nincs ilyen topic. De most már van :)
Kíváncsi lennék a véleményekre, kinél melyik, hogyan válik be. Látszik, hogy kicsit "unortodox" táparányokkal dolgoznak, különösen a Complete esetén.

Kezdetnek egy összehasonlító táblázat:
AdagolásNO3PO4KFeMg< - 5ml / 100l ppm adatok
2hr APT1 Zero5 ml / 100 liter hetente 4 x
vagy
3 ml / 100 liter naponta.
heti 30%-os vízcsere
003,80,050,5továbbá kisebb mennyiségben Bór (B), Réz (Cu), Mangán (Mn), Molibdén (Mo), Cink (Zn).
2hr APT3 Complete5 ml / 100 liter hetente 4 x
vagy
3 ml / 100 liter naponta.
heti 30%-os vízcsere
1,50,740,030,4továbbá kisebb mennyiségben Bór (B), Réz (Cu), Mangán (Mn), Molibdén (Mo), Cink (Zn)
2hr APTe EI5 ml / 100 liter hetente 3 x
vagy
2 ml / 100 liter naponta.
heti 50%-os vízcsere
61,560,16?továbbá kisebb mennyiségben Bór (B), Réz (Cu), Magnézium (Mg), Mangán (Mn), Molibdén (Mo), Cink (Zn).
 
Utoljára módosított:
El is kezdem. 2hr APT3 Complete-t használok két akvában több mint egy hónapja, így már talán merek tapasztalatot írni.
A 110L kavics talajosba napi 2ml megy (3ml lenne az ajánlott) szépen visszaszorította az algát. viszont a növények színe visszaesett, ez gondolom az alacsony vastartalmának köszönhető.
Emellett időnként 1:10 arány fölé megy a NO3-PO4 arány. pl 15ppm és 1,8ppm. Ebben az esetben valószínűleg inkább heti 50% csere mellett működhet.

A 20L nano low techben aktív talaj és táptalaj mellett teljesen jónak tűnik. Ebben a kicsiben napi 0,5 ml vagy kétnaponta 1ml az adag, tehát az ajánlás szerint tápozom.
Itt nem is nagyon mérek mert a színek szépek és sosem mértem túl magas foszfátot. kevés az alga, nem zavaró.
Valószínűleg inkább ilyen körülményekre lett kitalálva a complete.
Azért kicsit furcsállom, hogy ilyen kevés vasat tettek bele és ilyen sok foszfátot. Kíváncsi leszek kinek jön még be.
 
El is kezdem. 2hr APT3 Complete-t használok két akvában több mint egy hónapja, így már talán merek tapasztalatot írni.
A 110L kavics talajosba napi 2ml megy (3ml lenne az ajánlott) szépen visszaszorította az algát. viszont a növények színe visszaesett, ez gondolom az alacsony vastartalmának köszönhető.
Emellett időnként 1:10 arány fölé megy a NO3-PO4 arány. pl 15ppm és 1,8ppm. Ebben az esetben valószínűleg inkább heti 50% csere mellett működhet.

A 20L nano low techben aktív talaj és táptalaj mellett teljesen jónak tűnik. Ebben a kicsiben napi 0,5 ml vagy kétnaponta 1ml az adag, tehát az ajánlás szerint tápozom.
Itt nem is nagyon mérek mert a színek szépek és sosem mértem túl magas foszfátot. kevés az alga, nem zavaró.
Valószínűleg inkább ilyen körülményekre lett kitalálva a complete.
Azért kicsit furcsállom, hogy ilyen kevés vasat tettek bele és ilyen sok foszfátot. Kíváncsi leszek kinek jön még be.
Írják is, hogy aktív talajnál használandó, valószínüleg ezért nem működik úgy a kavicsosban.
 
@eMZé, @SMAdrián, @scarp, @Pityke85 tudnátok írni tapasztalatokat? Low-high technikával, igényes, illetve könnyen tartható növényekkel mire képesek ezek az indonéz koktélok?
Én a zerot használom a hightech akimban, 2. üveg fog elfogyni. Minden növény szépen fejlődik, 2 hetente nyírni kell a rotala H-rat, a többi növényem lassú növekedésű, de egészséges mind. Tesztek során minden értéke jó a víznek. Ami fura, hogy heti 50%-s vízcserék ellenére is a vas magas 0,25 mg/l. Extra vasat nem adok hozzá, korábban 0,1 mg/l-volt, szóval ez biztos a zero számlájára írható. Azonban ezzel nem foglalkozom, mert a növényeken, élőlényeken eddig nem tapasztaltam semmilyen negatív hatást.

Negatív dolgot megfelelő vízcserék mellett eddig nem tapasztaltam. Viszont augusztusban 2 hétre elutaztam otthonról, a szomszédomra bíztam az akit(neki soha nem volt, nem ért hozzá). Nem tudom mit csinált, vagy mit nem de mire hazaértem (2 hétben vízcsere nem volt) a bucekon, mohákon mindenhol agancsalga volt, illetve a zöldalga is elkezdett a dragonstone-kon megjelenni. Elkövettem azt a hibát, hogy ekkor nem mértem paramétereket, így nem tudom mi borult fel. A zöldalgát lekapartam(azóta nem jött vissza) az aggancsot lecsípegettem, levágtam a fertőzött részeket, de megszabadulni nem tudtam tőlük ezek után már :( Co2 reaktorom van, karbot minden nap adok hozzá, de valahol felütötte a fejét mindig. Először a tápra gyanakodtam, de mint utólag kiderült az áramlat lehetet a fő okozó. A bucék nagyon megnőttek visszafogták az áramlatott a felszínhez közel,ezért áthelyeztem őket, illetve az üveg befolyót kicseréltem pipára. 3. hete nem láttam aggancsalgát sem már.

Összeségében ár-érték arányban, rendszeres vízcserék mellett teljesen elégedett vagyok a zeroval. Nem is tervezem lecserélni egyenlőre.

A vas értékét javítottam 0,1 volt és most 0,25 :)
 
Utoljára módosított:
@eMZé , @Pityke85
Sziasztok!
Nálatok láttam, hogy a 2hr tápokból a zero-t használjátok és jól jönne egy kis segítség. Tudom, hogy ez ugyanolyan foszfát és nitrát mentes táp, mint az ADA, tehát elvileg működnie kellene bármilyen beavatkozás nélkül, de nekem mégis zöld pontalgám lett (aktív talaj mellett). Nem tudok másra gondolni, mint a foszfáthiányra, mivel mikor adagoltam más gyártótól foszfát tápot, eltűnt a zöld pont. Ha elhagyom, visszajön. Viszont másoknál nem láttam, hogy bármivel ki kéne egészíteni ezt a tápot, dícsérik milyen szép, algamentes akváriumok vannak vele. Mit csinálhatok rosszul?
Egy másik üvegemben a complete tápjukat használom szintén aktív talajjal, ott nincs pontalga, viszont a rotala se piros. Ahol zerot használok, ott piros.
Sőt, ha jól rémlik, a leírásokban a gyártó kifejezetten a zero tápot javasolja kezdéskor (azt hiszem az első 3 hónapban), pedig elvileg akkor nyeli el a talaj a legtöbb foszfátot. Valaki elmagyarázná, hogy akkor ez hogy is van? Az ADA és a 2hr zero mellett másoknak hogy nincsen zöld pontalga az üvegen?
 
@eMZé , @Pityke85
Sziasztok!
Nálatok láttam, hogy a 2hr tápokból a zero-t használjátok és jól jönne egy kis segítség. Tudom, hogy ez ugyanolyan foszfát és nitrát mentes táp, mint az ADA, tehát elvileg működnie kellene bármilyen beavatkozás nélkül, de nekem mégis zöld pontalgám lett (aktív talaj mellett). Nem tudok másra gondolni, mint a foszfáthiányra, mivel mikor adagoltam más gyártótól foszfát tápot, eltűnt a zöld pont. Ha elhagyom, visszajön. Viszont másoknál nem láttam, hogy bármivel ki kéne egészíteni ezt a tápot, dícsérik milyen szép, algamentes akváriumok vannak vele. Mit csinálhatok rosszul?
Egy másik üvegemben a complete tápjukat használom szintén aktív talajjal, ott nincs pontalga, viszont a rotala se piros. Ahol zerot használok, ott piros.
Sőt, ha jól rémlik, a leírásokban a gyártó kifejezetten a zero tápot javasolja kezdéskor (azt hiszem az első 3 hónapban), pedig elvileg akkor nyeli el a talaj a legtöbb foszfátot. Valaki elmagyarázná, hogy akkor ez hogy is van? Az ADA és a 2hr zero mellett másoknak hogy nincsen zöld pontalga az üvegen?
Szia!

Sajnos 1-2 dologban rendet kell tenni :) Az akvárium indításnál a completet javaslom, hiszen a zeroban nincs se foszfát, se nitrát. Mivel lakóknak sem lenne szabad benne lennie, így a halkaksiból és a tápokból sem kerülhetnek bele, így a növények szenvedni fognak.

Miután beállt a víz, bekerültek az előlények, a foszfát szint nagyjából beállt, javaslom fokozatosan a zero használatát.

A vörös színhez erős lámpa, co2, és megfelelő nitrát foszfát arány kell. A complettel + a lakókkal túl sok nitrát, foszfát van a vízben ezért nem pirosodnak a növények. A zeróból ezek hiányoznak és amennyiben nem telepíted túl az akvát a kritikus szint alá süllyednek a fenti értékek a növények elkezdenek pirosodni(így védekeznek a "leégés ellen"). Minél jobban eltalálod a táp adagolását és erősebb a lámpád, annál jobban pirosodnak a növények. A kritikus szint 5 mg/l nitrát körül kezdődik a 10:1-s arányt figyelembe véve 0,5 mg/l foszfát mellett. Arra figyelj, hogy 0 soha ne legyen, mert az a növények szenvedéséhez, halálához vezetthet, amennyiben az álapot tartósan fenáll.
 
@eMZé , @Pityke85
Sziasztok!
Nálatok láttam, hogy a 2hr tápokból a zero-t használjátok és jól jönne egy kis segítség. Tudom, hogy ez ugyanolyan foszfát és nitrát mentes táp, mint az ADA, tehát elvileg működnie kellene bármilyen beavatkozás nélkül, de nekem mégis zöld pontalgám lett (aktív talaj mellett). Nem tudok másra gondolni, mint a foszfáthiányra, mivel mikor adagoltam más gyártótól foszfát tápot, eltűnt a zöld pont. Ha elhagyom, visszajön. Viszont másoknál nem láttam, hogy bármivel ki kéne egészíteni ezt a tápot, dícsérik milyen szép, algamentes akváriumok vannak vele. Mit csinálhatok rosszul?
Egy másik üvegemben a complete tápjukat használom szintén aktív talajjal, ott nincs pontalga, viszont a rotala se piros. Ahol zerot használok, ott piros.
Sőt, ha jól rémlik, a leírásokban a gyártó kifejezetten a zero tápot javasolja kezdéskor (azt hiszem az első 3 hónapban), pedig elvileg akkor nyeli el a talaj a legtöbb foszfátot. Valaki elmagyarázná, hogy akkor ez hogy is van? Az ADA és a 2hr zero mellett másoknak hogy nincsen zöld pontalga az üvegen?
Konkrétan is írhatnál talajt. Az aktív talajok sem egyformán viselkednek. Nekem ugyan inert(Manado) van, de az itteni olvasott tapasztalat azt súgja, hogy indításkor complete és mikor beáll, akkor zero. Teljesen algamentes akvárium nincs. Még a GA-ban sem. Viszont szinten tartható. A zöldpont akkor kezelhetetlen, ha lassan növő, alacsony fényigényű(pl. anubias) gazt akarunk pirítani és nem az akva fényszegényebb helyeire ültetjük.
 
@eMZé , @Pityke85
Sziasztok!
Nálatok láttam, hogy a 2hr tápokból a zero-t használjátok és jól jönne egy kis segítség. Tudom, hogy ez ugyanolyan foszfát és nitrát mentes táp, mint az ADA, tehát elvileg működnie kellene bármilyen beavatkozás nélkül, de nekem mégis zöld pontalgám lett (aktív talaj mellett). Nem tudok másra gondolni, mint a foszfáthiányra, mivel mikor adagoltam más gyártótól foszfát tápot, eltűnt a zöld pont. Ha elhagyom, visszajön. Viszont másoknál nem láttam, hogy bármivel ki kéne egészíteni ezt a tápot, dícsérik milyen szép, algamentes akváriumok vannak vele. Mit csinálhatok rosszul?
Egy másik üvegemben a complete tápjukat használom szintén aktív talajjal, ott nincs pontalga, viszont a rotala se piros. Ahol zerot használok, ott piros.
Sőt, ha jól rémlik, a leírásokban a gyártó kifejezetten a zero tápot javasolja kezdéskor (azt hiszem az első 3 hónapban), pedig elvileg akkor nyeli el a talaj a legtöbb foszfátot. Valaki elmagyarázná, hogy akkor ez hogy is van? Az ADA és a 2hr zero mellett másoknak hogy nincsen zöld pontalga az üvegen?
Amúgy pontos probléma meghatározást csak az akvárium lehető legpontosabb leírása, vízparaméterek mérése után tudunk felállítani :) Amennyiben van naplód linkeld be ide, ha nincs, hajrá tessék egyet csinálni :p
 
@eMZé , @Pityke85
Sziasztok!
Nálatok láttam, hogy a 2hr tápokból a zero-t használjátok és jól jönne egy kis segítség. Tudom, hogy ez ugyanolyan foszfát és nitrát mentes táp, mint az ADA, tehát elvileg működnie kellene bármilyen beavatkozás nélkül, de nekem mégis zöld pontalgám lett (aktív talaj mellett). Nem tudok másra gondolni, mint a foszfáthiányra, mivel mikor adagoltam más gyártótól foszfát tápot, eltűnt a zöld pont. Ha elhagyom, visszajön. Viszont másoknál nem láttam, hogy bármivel ki kéne egészíteni ezt a tápot, dícsérik milyen szép, algamentes akváriumok vannak vele. Mit csinálhatok rosszul?
Egy másik üvegemben a complete tápjukat használom szintén aktív talajjal, ott nincs pontalga, viszont a rotala se piros. Ahol zerot használok, ott piros.
Sőt, ha jól rémlik, a leírásokban a gyártó kifejezetten a zero tápot javasolja kezdéskor (azt hiszem az első 3 hónapban), pedig elvileg akkor nyeli el a talaj a legtöbb foszfátot. Valaki elmagyarázná, hogy akkor ez hogy is van? Az ADA és a 2hr zero mellett másoknak hogy nincsen zöld pontalga az üvegen?
Az hogy a vízbe nem adagolsz foszfátot és nitrátot az nem azt jelenti, hogy nincs az akváriumban semmi sem belőlük. A 2Hr írja is, hogy ha nincs elég élőlény az akváriumban, akkor pluszban kell adni minimális mennyiségű nitrátot. Le van írva hogy mennyi ppm kell legyen, de így fejből nem emlékszem a pontos értékre. A foszfátra úgy emlékszem nem adtak meg értéket. Véleményem szerint 3-4 hónapos akváriumot már szükséges talajtápokkal frissíteni, már ami a talajt illeti. Ezt ismételni nagyjából 2 havonta szükséges. Én a vízbe folyékony formában nem tennék foszfátot. Nitrátot adagolok napi szinten, mert kevés hal van az akváriumban, de borzasztó keveset. Zöld pont nincs, de üveg kicsit zöldül. Hetente könnyedén lekaparom. Érdekes módon növényeken és dekoron nincs semmi sem.
 
Szia!

Sajnos 1-2 dologban rendet kell tenni :) Az akvárium indításnál a completet javaslom, hiszen a zeroban nincs se foszfát, se nitrát. Mivel lakóknak sem lenne szabad benne lennie, így a halkaksiból és a tápokból sem kerülhetnek bele, így a növények szenvedni fognak.

Miután beállt a víz, bekerültek az előlények, a foszfát szint nagyjából beállt, javaslom fokozatosan a zero használatát.

A vörös színhez erős lámpa, co2, és megfelelő nitrát foszfát arány kell. A complettel + a lakókkal túl sok nitrát, foszfát van a vízben ezért nem pirosodnak a növények. A zeróból ezek hiányoznak és amennyiben nem telepíted túl az akvát a kritikus szint alá süllyednek a fenti értékek a növények elkezdenek pirosodni(így védekeznek a "leégés ellen"). Minél jobban eltalálod a táp adagolását és erősebb a lámpád, annál jobban pirosodnak a növények. A kritikus szint 5 mg/l nitrát körül kezdődik a 10:1-s arányt figyelembe véve 0,5 mg/l foszfát mellett. Arra figyelj, hogy 0 soha ne legyen, mert az a növények szenvedéséhez, halálához vezetthet, amennyiben az álapot tartósan fenáll.
Én pontosan így csinálom az egyik üvegben, mert én is azt gondoltam, hogy a gyári ajánlás, miszerint a zeroval kell kezdeni, nem túl ideális. Tehát úgy gondolkodtam, ahogy most te le is írtad.
Elkezdtem átállni a zerora az egyik üvegben és a hetekig tiszta üvegem full zöld lett. Hiába takarítom, visszajön. Eddig úgy tudtam, hogy az élőlényekkel inkább nitrát kerül a vízbe, de ezek szerint foszfát is?

Konkrétan is írhatnál talajt. Az aktív talajok sem egyformán viselkednek. Nekem ugyan inert(Manado) van, de az itteni olvasott tapasztalat azt súgja, hogy indításkor complete és mikor beáll, akkor zero. Teljesen algamentes akvárium nincs. Még a GA-ban sem. Viszont szinten tartható. A zöldpont akkor kezelhetetlen, ha lassan növő, alacsony fényigényű(pl. anubias) gazt akarunk pirítani és nem az akva fényszegényebb helyeire ültetjük.
Ahol most zero tápot használok, ott Tropica talaj van, a saját táptalajával. Nincsenek lassan növő, alacsony fényigényű növények, csak 3 féle rotala és monte carlo. A pontalga az üvegen van.
Az hogy a vízbe nem adagolsz foszfátot és nitrátot az nem azt jelenti, hogy nincs az akváriumban semmi sem belőlük. A 2Hr írja is, hogy ha nincs elég élőlény az akváriumban, akkor pluszban kell adni minimális mennyiségű nitrátot. Le van írva hogy mennyi ppm kell legyen, de így fejből nem emlékszem a pontos értékre. A foszfátra úgy emlékszem nem adtak meg értéket. Véleményem szerint 3-4 hónapos akváriumot már szükséges talajtápokkal frissíteni, már ami a talajt illeti. Ezt ismételni nagyjából 2 havonta szükséges. Én a vízbe folyékony formában nem tennék foszfátot. Nitrátot adagolok napi szinten, mert kevés hal van az akváriumban, de borzasztó keveset. Zöld pont nincs, de üveg kicsit zöldül. Hetente könnyedén lekaparom. Érdekes módon növényeken és dekoron nincs semmi sem.
Persze, természetesen tudom, hogy a vízben lesz tápanyag, de az az élőlények, illetve a talaj miatt lehet, nem a tápból. Van nitrát tápoldatom is, amiből egy nagyon keveset adtam a zero mellé, mivel kevés még az élőlény, csak néhány garnéla meg csiga van.
A talaj még nincs több hónapos, így onnan elvileg felvehető a tápanyag a növényeknek. Foszfátot nem szeretnék adagolni, emiatt tettem fel a kérdést, hogy másoknak a pontalga megjelent-e egyáltalán és ha igen, mit kezdtek vele. Tudom, hogy az ADA is foszfát nélkül működik és ott se kéne pontalgának előjönnie, ahogy a 2hr zero mellett sem. De az nem világos teljesen, hogy akkor nálam miért van hiszti a foszfáthiány miatt. Ha jól tudom, az erős fény is okozhatja, de nálam szerintem az se lehet az oka, mert korábban is csak 50-60%on volt a Chihiros wrgb II és akkor tiszta volt az üveg a complete táp mellett.
 
Amúgy pontos probléma meghatározást csak az akvárium lehető legpontosabb leírása, vízparaméterek mérése után tudunk felállítani :) Amennyiben van naplód linkeld be ide, ha nincs, hajrá tessék egyet csinálni :p
Ezek az akvárium naplók arra vannak, ha valaki szeretné mutogatni itt az akváriumát a fórum tagjainak időről időre, nem? Nekem ez nem célom, egyelőre nincs is mit mutatni rajta:D csak pár dologra szeretnék választ kapni, illetve tapasztalatot olvasni. Ilyen céllal pedig ha jól értelmeztem, ezekbe a külön kategóriákba kell írni. Bár még nagyon új nekem ez a felület, nehéz kiigazodnom rajta.
 
Szia!

Sajnos 1-2 dologban rendet kell tenni :) Az akvárium indításnál a completet javaslom, hiszen a zeroban nincs se foszfát, se nitrát. Mivel lakóknak sem lenne szabad benne lennie, így a halkaksiból és a tápokból sem kerülhetnek bele, így a növények szenvedni fognak.

Miután beállt a víz, bekerültek az előlények, a foszfát szint nagyjából beállt, javaslom fokozatosan a zero használatát.

A vörös színhez erős lámpa, co2, és megfelelő nitrát foszfát arány kell. A complettel + a lakókkal túl sok nitrát, foszfát van a vízben ezért nem pirosodnak a növények. A zeróból ezek hiányoznak és amennyiben nem telepíted túl az akvát a kritikus szint alá süllyednek a fenti értékek a növények elkezdenek pirosodni(így védekeznek a "leégés ellen"). Minél jobban eltalálod a táp adagolását és erősebb a lámpád, annál jobban pirosodnak a növények. A kritikus szint 5 mg/l nitrát körül kezdődik a 10:1-s arányt figyelembe véve 0,5 mg/l foszfát mellett. Arra figyelj, hogy 0 soha ne legyen, mert az a növények szenvedéséhez, halálához vezetthet, amennyiben az álapot tartósan fenáll.
Elnézést, hogy ellent mondok, de abból indulok ki, mint az ada tápozás, vagy az összes GA akvárium.
Az elején elég nitrát szabadul fel az aktív talajból, így pluszban adagolni felesleges, nem is teszik.
Indításhoz tehát zero, majd fél év után a talaj táp-ürülése után lehet complete vagy nitrát adagolás, de általában nem kell.
 
Utoljára módosított:
Back
Oldal tetejére