• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Tápozás low-techben

Első körben belevágtam inkább egy talán könnyebben járható projectbe. Így ha ez összejön akkor a 112-es akváriumot is átrendezem.

72liter, 60*30*40
odyssea 2*24w sylvania 6500K
Manado
biopower 160
egyelőre még lakók nélkül, később garnélák, guppyk költöznek.
Keménységet sikerült lemérnem és GH 22 KH12 sajnos...
itt a nagy kérdés, a tápozás. Beszerváltam többféle tápot is, melyiket és mekkora mennyiségben kezdenétek adagolni?
Profito, Tf macro, Tf micro, easycarbo, easy fosfo, easy kalium, tropica specialized, tropica premium. Mellékelek egy képet a jelenlegi állapotokról. Tegnap indult az akvárium. Előre is köszönöm!
http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/01/16/31920180116_181507.jpg

2hét után jöttek is elő a problémák. Bár minden növény fejlődésnek indult szerencsére, de az algák is velük együtt. Érdekes, mert egyik napról a másikra pont 7végén bebarnult szinte minden üveg, ez volt múlt vasárnap. Azóta pár nap és elönt a barna alga+ a zöld szőr és a fonal is. Első 2hétben napi 1pumpa TF macro + 1ml profito ment 2ml easy carboval(bár ez volt hogy kimaradt 1-1nap).
Egy hete az első algabumm után inkább váltottam Tropica Plant Growth Premium Fertiliserre + Specialisedre. Ezekből 1-1 pumpa megy naponta. Továbbra is nő az alga és a növények is. Halak is kerültek bele, 5 sakura garnéla, kisguppik + 5panda cory + 1anci(nagyon szépen pusztítja a barna algát).
vízcserék első 2hétben sűrűbben mint heti 1x most a hétén már csak 1x volt 25% kb.
Mérgemben vettem vizteszteket, így tudok mérni Po4, No3, Fe,Co2, Mg, K, SiO2. Azt gondoltam első körben, hogy a szűrő nem állt még be, de hogy ennyire... Kapott a biopower még 1 tartályt abban is seachem matrix van. No3-at mértem ez kb. 15 körül van vhol. Po4 meg épp látható vmi kékes árnyalat, így azt a 0,02-0,05közé tenném. Vas meg nem mérhető, olyan alacsony.
Hogyan tovább innen? Sötétkúrázzak, vagy legyek türelmes és hátha lenyomják a növények?
http://[URL=http://www.képmegosztó link törölve/view.php?filename=71220180203_184613.jpg][img]http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/02/03/71220180203_184613.jpg[/URL][/IMG] http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/02/03/71220180203_184613.jpg
http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/02/03/97420180203_184618.jpg
http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/02/03/41320180203_184627.jpg
http://[URL=http://www.képmegosztó link törölve/view.php?filename=49620180203_184627.jpg][img]http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/02/03/49620180203_184627.jpg
 
Utoljára módosított:
Januar 16. A szuro mar jaratva volt egy masik akvariumban.

Azért kérdeztem, mert csodálkoztam, hogy friss indítás után 2 hét alatt ilyen gyorsan ennyi alga nőtt. Indításkor algásodás könnyen előfordul, de nálad például Ludwigia leveleit már eléggé megtámadta. Nem lehet, hogy a növények már kicsit algásak voltak ültetéskor?

Előfordulhat, hogy a Macro táppal csak stimulálod az algákat.

Manado-t nem ismerem, de egy friss, jó talajban van bőven elég P. N-ből tipikusan olyan sok van, hogy eleinte a vízbe beoldódhat és inkább problémát okozhat, minthogy még N-t kelljen adagolni.

Növények száraz tömegének jelentős része szén. Nem N, P vagy K. Ha nincs a növények számára felvehető szén az akváriumodban, akkor a növények nem fognak nőni, hanem senyvedni fognak. Hiába locsolod a Macro tápokat az akváriumba. (Ahogy írtad, 15 mg/l NO3 van a vízben, ami egy EI szerinti CO2 adagolt akváriumnál talán oké.) Ha meg tudod válaszolni, hogyan jut a low tech akváriumodba CO2 vagy HCO3- (bikarbonátok), akkor az segíthet, hogy szép növényes akváriumod legyen. Hiába veszed a legdrágább tápokat, C nélkül a növényeid kipusztulásra vannak ítélve.

Látom, az akváriumodban van például Hygrophila Polysperma is. Lőttem Neked egy képet Low Techből:

upload_2018-2-4_8-0-2.png

A képen nem látszik, de a növény átmérője legalább 10 cm a friss hajtások környékén is. Nem attól nőtt ekkorára, mert locsoltam bele a Macrot vagy carbo-t.

Nálam a csapvíz nagyon kemény. 250 mgl/l CaO egyenérték, ami nem ideális, de nem megoldhatatlan probléma.
 
Utoljára módosított:
Azért kérdeztem, mert csodálkoztam, hogy friss indítás után 2 hét alatt ilyen gyorsan ennyi alga nőtt. Indításkor algásodás könnyen előfordul, de nálad például Ludwigia leveleit már eléggé megtámadta. Nem lehet, hogy a növények már kicsit algásak voltak ültetéskor?

Előfordulhat, hogy a Macro táppal csak stimulálod az algákat.

Manado-t nem ismerem, de egy friss, jó talajban van bőven elég P. N-ből tipikusan olyan sok van, hogy eleinte a vízbe beoldódhat és inkább problémát okozhat, minthogy még N-t kelljen adagolni.

Növények száraz tömegének jelentős része szén. Nem N, P vagy K. Ha nincs a növények számára felvehető szén az akváriumodban, akkor a növények nem fognak nőni, hanem senyvedni fognak. Hiába locsolod a Macro tápokat az akváriumba. (Ahogy írtad, 15 mg/l NO3 van a vízben, ami egy EI szerinti CO2 adagolt akváriumnál talán oké.) Ha meg tudod válaszolni, hogyan jut a low tech akváriumodba CO2 vagy HCO3- (bikarbonátok), akkor az segíthet, hogy szép növényes akváriumod legyen. Hiába veszed a legdrágább tápokat, C nélkül a növényeid kipusztulásra vannak ítélve.

Látom, az akváriumodban van például Hygrophila Polysperma is. Lőttem Neked egy képet Low Techből:

View attachment 48604

A képen nem látszik, de a növény átmérője legalább 10 cm a friss hajtások környékén is. Nem attól nőtt ekkorára, mert locsoltam bele a Macrot vagy carbo-t.

Nálam a csapvíz nagyon kemény. 250 mgl/l CaO egyenérték, ami nem ideális, de nem megoldhatatlan probléma.

Akkor vagy veszek co2 szettet vagy taptalajt(ami konnyen felkavarodhat manado miatt) vagy nem eleg taptabi? Azert is vettem manadot, hogy a kavicsagyba ne rohadjon be a noveny gyokerzete. Masik akvamnal az is problema volt.
En csak azt nem ertem hogy sokan nevelnek szep novenyeket taptalaj es co2 nelkul(max folyekony coval), na meg persze algamentesen. Akkor ok hogyan csinaljak? Youtubeon pl. Bjoci
 
Akkor vagy veszek co2 szettet vagy taptalajt(ami konnyen felkavarodhat manado miatt) vagy nem eleg taptabi? Azert is vettem manadot, hogy a kavicsagyba ne rohadjon be a noveny gyokerzete. Masik akvamnal az is problema volt.
En csak azt nem ertem hogy sokan nevelnek szep novenyeket taptalaj es co2 nelkul(max folyekony coval), na meg persze algamentesen. Akkor ok hogyan csinaljak? Youtubeon pl. Bjoci

Lehet, hogy a Te esetedben egy CO2 szett sokat segítene. De nem ezt írtam. Nagyon sok szép növényes Low Tech akvárium van. Egy jó passzban levő low-tech növényes akváriumban előfordulhat, hogy időnként jóval több CO2-van a vízben, mint ami a levegő-víz egyensúlyi állapotból adódna.
Egy tipp: gondold végig, hogyan kerülhet be az akváriumodba illetve ki az akváriumodból CO2. Alacsony CO2 illetve HCO3 szint tipikusan az egyik jelentős limitáló tényező ilyen akváriumoknál a növények számára.

Egyébként indításnál alga boom előfordul, szerintem a macro adagolással még rá is tettél egy lapáttal.
 
Utoljára módosított:
Lehet, hogy a Te esetedben egy CO2 szett sokat segítene. De nem ezt írtam. Nagyon sok szép növényes Low Tech akvárium van. Egy jó passzban levő low-tech növényes akváriumban előfordulhat, hogy időnként jóval több CO2-van a vízben, mint ami a levegő-víz egyensúlyi állapotból adódna.
Egy tipp: gondold végig, hogyan kerülhet be az akváriumodba illetve ki az akváriumodból CO2. Alacsony CO2 illetve HCO3 szint tipikusan az egyik jelentős limitáló tényező ilyen akváriumoknál a növények számára.

Egyébként indításnál alga boom előfordul, szerintem a macro adagolással még rá is tettél egy lapáttal.

Bekerulni maximum a sok apro hal es az 5db cory altal. Valamint a napi 2ml folyekony carboval. Akkor az en esetemben jobb lenne ha az esoztetot felforditanam, minel jobban fodrozza a felszint igy a levegobol tobb co2 oldodhatna be? Pont levittem a fodrozast ennel az aksinal, nehogy kimenjen a keves ami van benne es a carbo.
Amugy a novenyek szepen nonek szerintem. Eredeti postomban van egy kep, milyen volt 2 hete. A piros novenyen kivul minden no!
 
Bekerulni maximum a sok apro hal es az 5db cory altal. Valamint a napi 2ml folyekony carboval. Akkor az en esetemben jobb lenne ha az esoztetot felforditanam, minel jobban fodrozza a felszint igy a levegobol tobb co2 oldodhatna be? Pont levittem a fodrozast ennel az aksinal, nehogy kimenjen a keves ami van benne es a carbo.
Amugy a novenyek szepen nonek szerintem. Eredeti postomban van egy kep, milyen volt 2 hete. A piros novenyen kivul minden no!

Szerencsére nekem nincs szükségem, hogy folyamatosan carbo-t adagoljak. Viszont nálad sokat segíthet. Algaellenes hatású, tehát minél kevesebb CO2-t fotoszintetizálnak el az algáid, potenciális annál több marad a növényeknek. Ráadásul carbo tartalmaz némi C-t, amit valamilyen formában vagy felvesznek a növények, vagy nem. Haltáppal is bekerül valamennyi C ami a lebomlás során szénforrás lehet a növényeknek. A carbo miatt elpusztuló alga is. Emiatt például a biológiai szűrődben felgyülemlő szerves anyagnak van esélye, hogy szénforrásként funkcionáljon a növényeid számára. Viszont ha folyamatosan tisztítod, sterilizálod a szűrőt, akkor ennek esélye sincs.
Attól függően, hogy a csapvized milyen, jelentős szénforrás lehet.
Én indításkor földet teszek az akváriumba, mivel úgy gondolom, hogy ez is segíthet magasabb CO2 szint elérésében.

Ha nagyon kevergeted, turmixolod a vizet, akkor emiatt vagy gyorsabban beoldódik CO2 a levegőből, vagy gyorsabban kimegy a vízből. Attól függően, hogy mennyi van benne.

Ezeket csak azért írtam le, mert sokan öntik a Macro és Micro tápokat az akváriumba, és csodálkoznak, hogy nem nőnek a növények megfelelően.
Én valószínűleg jelenleg nem adagolnék macrot a helyedben (N és P), de ez önmagában nem oldja meg a fenti kérdéseket.
 
Utoljára módosított:
Szerencsére nekem nincs szükségem, hogy folyamatosan carbo-t adagoljak. Viszont nálad sokat segíthet. Algaellenes hatású, tehát minél kevesebb CO2-t fotoszintetizálnak el az algáid, potenciális annál több marad a növényeknek. Ráadásul carbo tartalmaz némi C-t, amit valamilyen formában vagy felvesznek a növények, vagy nem. Haltáppal is bekerül valamennyi C ami a lebomlás során szénforrás lehet a növényeknek. A carbo miatt elpusztuló alga is. Emiatt például a biológiai szűrődben felgyülemlő szerves anyagnak van esélye, hogy szénforrásként funkcionáljon a növényeid számára. Viszont ha folyamatosan tisztítod, sterilizálod a szűrőt, akkor ennek esélye sincs.
Attól függően, hogy a csapvized milyen, jelentős szénforrás lehet.
Én indításkor földet teszek az akváriumba, mivel úgy gondolom, hogy ez is segíthet magasabb CO2 szint elérésében.

Ha nagyon kevergeted, turmixolod a vizet, akkor emiatt vagy gyorsabban beoldódik CO2 a levegőből, vagy gyorsabban kimegy a vízből. Attól függően, hogy mennyi van benne.

Ezeket csak azért írtam le, mert sokan öntik a Macro és Micro tápokat az akváriumba, és csodálkoznak, hogy nem nőnek a növények megfelelően.
Én valószínűleg jelenleg nem adagolnék macrot a helyedben (N és P), de ez önmagában nem oldja meg a fenti kérdéseket.

Most mértem a CO2-t JBL tesztel és 26cseppig mentem, szemre kb. ennyit mérnék. Azaz 52mg/l a CO2 elvileg. Most már tényleg nem tudom hogyan tovább :D
9körüli a Mg/l.
http://www.képmegosztó link törölve/images/hdd1/2018/02/04/39920180204_161228.jpg
 
Utoljára módosított:
Most mértem a CO2-t JBL tesztel és 26cseppig mentem, szemre kb. ennyit mérnék. Azaz 52mg/l a CO2 elvileg. Most már tényleg nem tudom hogyan tovább :D

Kizárt dolog, hogy ennyi CO2 legyen benne, a teszt nem jól mérte. Tipikus low-tech értékek 0-7 mg/l környékén vannak. Egyensúlyi érték csupán ~~0.5 mg/liter 24 fokon, ~1.1 mg/l 0 fokon. Ráadásul erősen függ, hogy mikor méred. Például reggel, lámpakapcsolás előtt tipikusan több van benne. Lámpakapcsolás után, ha sok növényed van, elég gyorsan elfotoszintetizálhatják. De mindez erősen akváriumfüggő.
 
Utoljára módosított:
Kizárt dolog, hogy ennyi CO2 legyen benne, a teszt nem jól mérte. Tipikus low-tech értékek 0-7 mg/l környékén vannak. Egyensúlyi érték csupán ~~0.5 mg liter 24 fokon. Ráadásul erősen függ, hogy mikor méred. Például reggel, lámpakapcsolás előtt tipikusan több van benne. Lámpakapcsolás után, ha sok növényed van, elég gyorsan elfotoszintetizálhatják. De mindez erősen akváriumfüggő.
2órája megy a lámpa. Tegnap volt 25%os vízcsere, ez számít jelen esetben?
szerk.: még sincs még kész a teszt, mert kell vaktesztet csinálni :) hála a magyar használati utasitás hiányának...
 
Utoljára módosított:
2órája megy a lámpa. Tegnap volt 25%os vízcsere, ez számít jelen esetben?

Vízcsere számíthat, de nem tudom megmondani milyen mértékben. 52 mg/l még így is nagyon soknak tűnik. Egyszer nálunk megmérték a csapvizet analitikai laborban, és arra emlékszem, hogy nagyon sok CO2 és bikarbonát volt benne, de pontos értékre már nem emlékszem. Például O2 buborékokat vízcsere után napokkal is látok az akváriumban.

Teszt nem hiszem, hogy CO2 tartalmat mér közvetlenül, hanem talán indirekt módon, pH-ból következtet erre?
 
2órája megy a lámpa. Tegnap volt 25%os vízcsere, ez számít jelen esetben?
Vízcsere számíthat, de nem tudom megmondani milyen mértékben. 52 mg/l még így is nagyon soknak tűnik. Egyszer nálunk megmérték a csapvizet analitikai laborban, és arra emlékszem, hogy nagyon sok CO2 és bikarbonát volt benne, de pontos értékre már nem emlékszem. Például O2 buborékokat vízcsere után napokkal is látok az akváriumban.

Teszt nem hiszem, hogy CO2 tartalmat mér közvetlenül, hanem talán indirekt módon, pH-ból következtet erre?

Sikerült lemérni a Co2-t és kb. 0ának mondanám az értéket :D
 
Sikerült lemérni a Co2-t és kb. 0ának mondanám az értéket :D

Sajnos ez a szám közelebb állhat a valósághoz. JBL szerint a teszt megbízható. Ha nagyon kísérletezgetni szeretnél, akkor mérd meg korán reggel, amikor még sötét az akvárium. Valamit azért illene mérnie.

Amúgy ebben a hozzászólásban van egy grafikon:

https://akvakertesz.hu/threads/el-natural-walstad-modszer-es-co2.6579/

Ha van időd, némi meditációt megérhet és esetleg összevetheted a Te akváiumoddal.
 
Sziasztok!

Lemertem a tapanyagokat a vizcsere utani a napokban es a vizcsere elotti napon. Lenyegesebb valtozas a nitrat szintben volt, pedig nem voltam itthon igy tapozni nem tudtam 4 napig.

A vizcsere utani 2. napon Macro tappal 10-15 mg/l volt a nitrat szint, most pedig 20-30. Tehat a nitrat szint tapozas nelkul is szepen emelkedik. Ezek mellett a foszfat 0.02 mg/l alatti tehat keves. Ebben az esetben lehet hogy eleg lenne csak kalium es foszfat tartalmu tapok adagolasa? Sajnos azt meg nem tudtam letesztelni hogy egy vegig tapozott het utan milyen ertekek jonnek ki, de gondolom mindenkepp tobb lenne a nitrat amit a garnelak nem hiszem hogy elveznek.
 
Sziasztok!

Lemertem a tapanyagokat a vizcsere utani a napokban es a vizcsere elotti napon. Lenyegesebb valtozas a nitrat szintben volt, pedig nem voltam itthon igy tapozni nem tudtam 4 napig.

A vizcsere utani 2. napon Macro tappal 10-15 mg/l volt a nitrat szint, most pedig 20-30. Tehat a nitrat szint tapozas nelkul is szepen emelkedik. Ezek mellett a foszfat 0.02 mg/l alatti tehat keves. Ebben az esetben lehet hogy eleg lenne csak kalium es foszfat tartalmu tapok adagolasa? Sajnos azt meg nem tudtam letesztelni hogy egy vegig tapozott het utan milyen ertekek jonnek ki, de gondolom mindenkepp tobb lenne a nitrat amit a garnelak nem hiszem hogy elveznek.

Hello Boma!

Az, hogy a nitrát szint így növekszik egy garnélás low tech növényes akváriumban, mutatja, hogy valami nem teljesen oké. Ilyen akváriumban a nitrát szintnek inkább csökkenni illene, hiszen a jól növő növények vagy alga felveheti. Miért növekedhet a NO3 szint? Mivel garnélás, ezért gondolom alig, vagy nem is igazán etetsz. Esetleg ha növények pusztulnak, innen származhat N, ami előbb-utóbb NO3 szint növekedéséhez vezethet. Növények csak növekedésük során tudják szűrni a vizet, bomló, pusztuló, esetleg stagnáló növények ellenkező hatást érnek el.

Szerintem szinte biztos, hogy nincs növényeidnek N hiányuk.

Foszfáttal kapcsolatban:

Bizonyos talajok úgy viselkednek, mint egy szivacs, a vízoszlopból felszívják, megkötik a P-t. (Agyag, humusz, ....) Ezt nagyon nagy mennyiségben meg tudják tenni. Ilyen körülmények között, ha a vízoszlopban nem tudsz P-t mérni, nem jelenti azt, hogy a növények számára nem lenne az akváriumodban elegendő. Sőt. Például ADA High-Tech CO2 adagolt akváriumba sem adagol P-t (!). Nem véletlenül.

Ráadásul tegyük fel, hogy a nitrát N azért növekedik, mert túl sok garnéla táp kerül az akváriumban. Ebben az esetben nagyon valószínű, hogy P-is (sok) kerül bele, hiszen tápban az is van, nem csak N. Ráadásul relatív arányaiban, növények szükségleteit nézve több P van benne, mint N. Bomló növényekben is van P.

Káliumhiány elég jellegzetes, növények levelein jól látható lyukak keletkeznek. Tehát nem sötétebb pontok, ezt okozhatja például túl sok vas. Képeid alapján (naplóban) nekem nem ez tűnik a problémának, ráadásul mivel raktál bele Macro-t én ezt is kizárnám.

Amit C hiányról írtam, azt továbbra sem vetném el a helyedben. Viszont még ilyen hyper-tiszta körülmények között is kellene látnod valamennyi növekedést: vagy bizonyos masszív növényeken, vagy algán. Ha növények sem nőnek, sem alga, akkor tényleg lehet, hogy valami blokkolja a fotoszintézist. (Vagy nagyon sok garnélád van :) ). Tippem nincs, hogy mi lehet. Esetleg át lehetne nézni mindent, ami az akváriumba bekerül (ioncserélő? ha visszasózod, akkor azt, szűrő töltet, stb, stb, hátha valami előkerül)

Sajnos tipikus akváriumban tartott garnélákra nem tláltam LC50-et NO3-ra. Ha valakinek van információja, ne tartsa magában . Halakra is ez elég magas, persze minden relatív...
 
Utoljára módosított:
Hello Boma!

Az, hogy a nitrát szint így növekszik egy garnélás low tech növényes akváriumban, mutatja, hogy valami nem teljesen oké. Ilyen akváriumban a nitrát szintnek inkább csökkenni illene, hiszen a jól növő növények vagy alga felveheti. Miért növekedhet a NO3 szint? Mivel garnélás, ezért gondolom alig, vagy nem is igazán etetsz. Esetleg ha növények pusztulnak, innen származhat N, ami előbb-utóbb NO3 szint növekedéséhez vezethet. Növények csak növekedésük során tudják szűrni a vizet, bomló, pusztuló, esetleg stagnáló növények ellenkező hatást érnek el.

Szerintem szinte biztos, hogy nincs növényeidnek N hiányuk.

Foszfáttal kapcsolatban:

Bizonyos talajok úgy viselkednek, mint egy szivacs, a vízoszlopból felszívják, megkötik a P-t. (Agyag, humusz, ....) Ezt nagyon nagy mennyiségben meg tudják tenni. Ilyen körülmények között, ha a vízoszlopban nem tudsz P-t mérni, nem jelenti azt, hogy a növények számára nem lenne az akváriumodban elegendő. Sőt. Például ADA High-Tech CO2 adagolt akváriumba sem adagol P-t (!). Nem véletlenül.

Ráadásul tegyük fel, hogy a nitrát N azért növekedik, mert túl sok garnéla táp kerül az akváriumban. Ebben az esetben nagyon valószínű, hogy P-is (sok) kerül bele, hiszen tápban az is van, nem csak N. Ráadásul relatív arányaiban, növények szükségleteit nézve több P van benne, mint N. Bomló növényekben is van P.

Káliumhiány elég jellegzetes, növények levelein jól látható lyukak keletkeznek. Tehát nem sötétebb pontok, ezt okozhatja például túl sok vas. Képeid alapján (naplóban) nekem nem ez tűnik a problémának, ráadásul mivel raktál bele Macro-t én ezt is kizárnám.

Amit C hiányról írtam, azt továbbra sem vetném el a helyedben. Viszont még ilyen hyper-tiszta körülmények között is kellene látnod valamennyi növekedést: vagy bizonyos masszív növényeken, vagy algán. Ha növények sem nőnek, sem alga, akkor tényleg lehet, hogy valami blokkolja a fotoszintézist. (Vagy nagyon sok garnélád van :) ). Tippem nincs, hogy mi lehet. Esetleg át lehetne nézni mindent, ami az akváriumba bekerül (ioncserélő? ha visszasózod, akkor azt, szűrő töltet, stb, stb, hátha valami előkerül)

Sajnos tipikus akváriumban tartott garnélákra nem tláltam LC50-et NO3-ra. Ha valakinek van információja, ne tartsa magában . Halakra is ez elég magas, persze minden relatív...

Tuti, hogy nem a tápozástól nőtt a nitrát szint, ugyanis 4 napig nem voltam az akvárium közelében, se a garnélák, sem pedig a növények nem kaptak semmilyen tápot. A pusztuló növényzetre tippelnék ami miatt nő a nitrát szint, mert az tény, hogy itt-ott sárgulnak, lyukasodnak a növények, bár ezeket nem hagyom bent túl sokáig, igyekszem levágni és kiszedni őket. Ez csak 2 fajtára igaz a többi növöget. Ha jól tudom foszfát nélkül a nitrát felvétel sem működik igazán, úgyhogy mindenképp megpróbálok külön adagolni foszfátot. Addig pedig leállok a Macro-val és csak Profitot tápozok. A legutóbbi elhullás is a vízcsere előtti időszakban volt, lehet hogy a Macro táppal még magasabb a nitrát szint.
 
Sziasztok!

Felteszem itt is a kérdést, hátha itt többen olvassátok. :)

Vettem EL Fosfo-t, tudnátok abban segíteni, hogy hogy érdemes adagolni? PO4 teszttel mért foszfát <0,02 ppm, tehát nem igazán sok. Zöld pont is van rendesen az althernaterra reineckii-n. Az én esetemben 50 literhez kell 1 ml ahhoz, hogy 0,1 ppm-re nőjjön a foszfát szint. Az nem egyértelmű számomra, hogy milyen időközönként kellene adagolni ezt az 1 ml-t. Naponta, hetente? A nitrát az 20-30 ppm is tud lenni vízcsere előtti napokban.
 
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata a Dennerle dosator nevű ketyerével? KB olyan mint a dózis pumpa csak ez egy kis üvegcse ami folyamatosan csepegtet a membrán, a beállított aki méret és az áramlás erősségéhez függően én csak az interzoon láttam, de sajnos csak olyan tápokat lehet használni amik vagy folyamatosan jelen lehetnek a vízben vagy olyan carbot ami 24 óra alatt szívódik fel. Ez a ketyere áram nélkül működik és állítólag a folyamatos tápanyag ellátást hivatott nyújtani, úgy tudom az Amazonról lehet rendelni. (Nem reklámként mondom) c5cbddddfa37fcd0be198bd09793a0c3.jpgd9c9ac9f24d1cdd6b20706e9c961f6a0.jpg
 
Back
Oldal tetejére