Bicajozgatok. Sajnos csak gatok, de most már rá kell kapcsolni, mert 21.-én vár egy 170km-es túra, 27.-én meg egy 110-120 km-es.
Ennek szellemében -mivel a múlt hetemet az a fránya hasmenés elrontotta- tegnap délután gondoltam egy merészet és elindultam Soltvadkert felé azzal, hogy majd meglátjuk.
Közepes szembeszélben óvatosan tempóztam, nem akartam idő előtt elfáradni, így végül Halas-Vadkert-Kecel-Vadkert-Halas útvonalon laza tempóban letekertem 70km-t.
Nem is ez a lényeg, hanem az a szomorú "élmény", hogy pár év alatt a nem megfelelően kivitelezett kerékpárút milyen szinten képes tönkremenni. Sajnos az előkészítő talajmunkákat nem megfelelő körültekintéssel végezték el (a fák út alá nyúló gyökérzetét nem távolították el) és félek, hogy maximum egy lehengerelt murva réteg lehet az alapozás is, így mindenhol, ahol fák (elsősorban nagy, vágásérett nyárfák, de az akácoknál is van gond) vannak a kerékpárút mellett. a gyökerek felnyomják, eltörik az utat.
Pár hónap alatt is látványos romlás következik be sajnos.
Másik: megsüvegelendő, hogy legalább itt-ott nyírják az út szélét, de amit a gép levágott, azt részben felcsapja az útra és ott is hagyják. Akinek királydinnye okozott már defektet, annak nem kell mesélni a miértet. Nekem is dobott fel a kerekem tegnap egyet, de szerencsére megúsztam annyi kellemetlenséggel, hogy a pólómból ki kellett szednem.
Szomorú nézni, hogy a végre itt-ott kiépülő kerékpárutakat ennyire silány minőségben készítik el, így a sok pénz kidobott pénz lesz és az egyre gyarapodó hobbi kerékpárosoknak megint savanyú lesz a szőlő és jogosan.
Tegnap mikor már majdnem hazaértem, a város határában átálltam az országútra, ami nem a legjobb, de a siralmas állapotú kerékpárútnál jobb.
Jött is szembe egy kollegina, aki megjegyezte, hogy nem elég jó nekem a bicikliút?
Hát lett volna kedvem utána menni, de nem fordultam vissza, hogy megkérdezzem, cserélünk-e? Ő a 45 kilójával egy ballonos gumijú montival tekert, így nyilván nem érzékelte, mennyire rossz az út, én meg az országútival a 7-8 bar-os kerékkel a közel mázsámmal majd' 70 km-el a hátam mögött...
Sajnos nagyon szétrázza az ember hátsóját a vacak út, így mind többen fogunk visszakényszerülni az országútra, ami hát balesetveszélyes, de ez marad...
Nem értem, miért nem lehet kicsit odafigyelni, hogy ha már végre valami jót csinálunk, legalább jól is csináljuk. Nem igaz, hogy 5-6 év alatt tönkre kell mennie egy aszfaltozott kerékpárútnak!